het kleine beetje afvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:59

niet elke dag hoor;) Als ik een dag thuis ben eet ik tussen de middag wel meer.. Ik eet zeker niet te weinig, misschien sommige dagen ja.. maar dus ook zeker niet teveel.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:59

Als je het strakker wil kun je beter oefeningen done, daar heeft hardlopen niet zo heel veel mee te maken..

@_Jessie; ontbijt is het belangrijkste en als voor haar 1 broodje genoeg is voor ene hele dag..
Ik eet zelf ook alleen ontbijt en avond eten, soms tussendoor een worteltje ofzo maar that's it..

xChoco

Re: het kleine beetje afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:00

Ik wil een wat strakker buikje dus ik ga weer beginnen met buikspier oefeningen. :)

dorientjuh

Ik ben een paar maanden geleden 2 kilo afgevallen in 2 weken met het Atkins dieet. Had voor mij ook wel drie of vier kilo mogen zijn, maar langer hield ik het niet vol. :Y) Ik heb het er tot nu toe zo ongeveer af kunnen houden, maar ik heb nog niet op de weegschaal gestaan sinds kerst. :P

Wat ik vooral moeilijk vind, is dat ik al best gezond eet en dat er dus weinig winst valt te halen uit gezonder eten. Zo drink ik bijvoorbeeld eigenlijk alleen thee zonder suiker en water. Bij mensen die dan vinden dat je niet af hoeft te vallen denk ik altijd maar dat ik liever 'eventjes' twee kilo afval dan 20 kg.

Corelli

pinuts schreef:
niet elke dag hoor;) Als ik een dag thuis ben eet ik tussen de middag wel meer.. Ik eet zeker niet te weinig, misschien sommige dagen ja.. maar dus ook zeker niet teveel.

Wat eet je dan?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:01

He nog een bosschenaar :=

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:01

dat is idd een goede, het is bij mij vooral mijn buik. heb altijd al een buikje gehad, dus ik accepteer hem.. maar het mag wel iets minder.. elke avond een paar oefeningen.. als ik dat volhoudt:) Zon wii fit is idd handig, heb ik ook een tijdje gedaan, maar wii was niet van mezelf;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:03

corell: Ik eet bijv een dag als ik thuis ben, sochtends brood, tussen de middag soep of broodje en savonds gewoon goed avondeten. Tussendoor misschien nog een eierkoek, stuk fruit of sultana. Op de academie heb ik er minder zin in, maar drink ik veel meer water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:05

Mijn decembervetjes mogen er ook wel weer af :D 3x per week hardlopen met Evy Gruyaert in mijn oren zorgt er wel voor dat er wat kilo'tjes af gaan maar er zijn hardere middelen nodig tegen mijn flubberbuikje :P Over een paar weken speel ik weer 3x in de week volleybal, daarbij komen ook wat buikspieroefeningen kijken dus dan wordt de boel gewoon weer wat strakker :)

En inderdaad, gezond eten doet ook wonderen. Stukje paprika, komkommer of wat fruit i.p.v. ongezonde tussendoortjes :j

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:06

Ik heb een tijdje elke dag buikspier oefeningen gedaan en mijn buik werd echt strakker van. Helaas ben ik er een tijdje mee gestopt en dat zie je helaas wel.

Wat bij mij wel een probleem is, dat na het eten mijn buik ontzettend begint op te zwellen, soms lijkt het net of ik zwanger ben. Weet iemand wat je daar aan kan doen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:30

Dat heb ik ook heel erg! Maar helaas ook heel erg van drinken, zowel bij water als bij frisdrank..

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:34

Klopt, ook heel erg van het drinken. En ik heb geen idee wat je er aan kunt doen.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:35

Hoor van veel mensen dat ik afgevallen ben en dat is wel heel fijn, maar de weegschaal zegt wat anders helaas. Dus wil er eigenlijk ook nog 4kg af hebben. Denk dat minder bier al heel veel scheelt, maarja, student he :o Overigens wel een die pizza's en andere vette hap wel vaak laat staan, dus wat dat betreft hoef ik niet te minderen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:48

Ik ben net nog ff snel de jumbo ingelopen voor een zakje worteltjes.. Heb een hele slechte tik; kan alleen goed leren als ik ergens ip kauw.. Normaal zijn dit dropjes :=

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:51

Ja hoor hier ook een student, van 2 uur paardrijden plus 3 uur hardlopen per week naar het leven vol bier en pasta gegaan. Resultaat: broeken gingen niet meer dicht, 5,5 kilo in 4 maand :') ben al een aantal maand geblesseerd dus kan niet (waarschijnlijk nooit) meer hardlopen, probeer nu toch meer op mn eten te letten en ga vanaf volgende week naar de sportschool. Voor de cijfers op de weegschaal hoeft het ábsoluut niet, maar wil mn benen toch even weer wat strakker (helaas beperkt al het vet dat ik heb zich tot mijn bovenbenen :') )

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:04

O ja dit herken ik heeeel erg goed :j Op het moment veel minder beweging doordat de bak te nat is en ik hou erg van lekkere dingen en ja heb ook echt geen dicipline..Nu probeer ik maar om de tussendoortjes te laten staan en oefeningen te doen..Heb vandaag al wel een oliebol op :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:25

Sneeuw88 schreef:
Hoor van veel mensen dat ik afgevallen ben en dat is wel heel fijn, maar de weegschaal zegt wat anders helaas. Dus wil er eigenlijk ook nog 4kg af hebben. Denk dat minder bier al heel veel scheelt, maarja, student he :o Overigens wel een die pizza's en andere vette hap wel vaak laat staan, dus wat dat betreft hoef ik niet te minderen.
staar je ook niet blind op de weegschaal, want spieren wegen ook! Ben je bijvoorbeeld gespierder geworden? Dat kan een verklaring zijn voor het feit dat je er slanker uitziet (strakker) maar dat je gewicht is toegenomen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:27

Spieren zijn zelfs waarder van vet dus dat kan een boel verklaren. Inderdaad staar je niet blind op de weegschaal, kijk gewoon naar je lijf.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:35

Hier ook 2 á 3 kilo te veel :') Is echt van de laatste 3 maanden. Zou 3 weken geleden beginnen met 'afvallen' maar aangezien de feestdagen eraan kwamen gaf ik maar weer op :+ Ik doe al wel elke avond 100 sit-ups :j

Charlotte, helemaal gelijk! Onze weegschaal is ook nog eens stuk, dus doodstaren op een weegschaal lukt sowieso niet hier. Maar ik vind mn buik gewoon niet zo strak als dat ie geweest is :P

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:40

Train je ook je schuine buikspieren?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:45

Hier ook!! Wil er eigenlijk 2 a 3 kilo af, maar heb de discipline niet :+
Op school, op het werk, eigenlijk overal kan ik prima rustig aan doen met eten, maar zodra ik thuis kom... Dan 'moet' ik eten en snaaien ^) kan het wel ietsje beperken, maar buh.
Wilde van het weekend eigenlijk weer beginnen met hardlopen, maar kan me er niet toe zetten. Ik wijt het aan het slechte weer :')
Ook neem ik me elke keer weer voor om buikspieren te gaan trainen, maar ik vergeet het elke keer weer te doen voor het slapen gaan. Oh wat erg eigenlijk, als ik het zo lees :o

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:48

Oh ik zie zelfs dat ik een typfout heb gemaakt, van 2 uur paardrijden PER DAG en 3 uur hardlopen per week naar niks moest t zijn :')

mijn voornemen is gewoon door te blijven eten (heb namelijk een gezonde basis, doe niet veel rare dingen) maar weer meer gaan sporten en alcohol beperken tot 1x per week :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:00

xChoco schreef:
Ik wil een wat strakker buikje dus ik ga weer beginnen met buikspier oefeningen. :)

Dit heeft dus totaal geen zin he :') :)

Als je een strakker buikje wilt, ga dan op de crosstrainer of het roei apparaat..
Met buikspieren krijg je alleen buikspieren, daar gaat je buikvet niet van weg.. :n

Ik ga weer 5x per week, zoals altijd.. :')
Ik hoef niet af te vallen, ik kom alleen maar spieren aan.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:02

denk eraan dat als je buikspieroefeningen doet de spieren wel sterker worden maar dat je niet per se daar je vet verbrand! En ts: Wat eet jij ontzettend slecht! (sorry) Probeer s morgens iets te eten van havermout/bruine boterham/brinta met melk of kwark ,voor tussendoor een iets van een handje kleine tomaatjes/1/3 komkommer, bakje kwark,2 pruimen tussen de middagiets 2 bruine boterhammen met mager beleg en cottage cheese, een eitje ,bakje rauwkost, tussendoor smiddags zie tussendoor ochtend en bij je avond eten 300 tot 500 gram groenten en een stukje mager vlees of een stukje vis.
Genoeg drinken tussendoor en na een paar weken zit je strakker in je vel, ben je van je suikerverslaving af en heb je geen zin meer in ongezonde dingen! Let erop dat je genoeg eiwitten (kwark ,cottage cheese) binnenkrijgt voor het behoud van je spieren (1 kg spier verbruikt meer kalorien dan vet zorg dus dat je spieren behouden blijven en je echt vet verliest als je gewicht verliest

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 20:25

ontzettend slecht.. sochtends brood, tussendoor sultana en fruit, tussen de middag brood of soep en savonds normaal avondeten.. Alleen op de studie af en toe dus overdag weinig.. Vind dat niet ontzettend slecht. Suikerverslaving? Ik zal wel proberen nog meer fruit te eten, en vooral als ik hele dag op de academie ben.