Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:18

Ik heb precies hetzelfde als Farjen wat betreft Yes To ...

In het begin was ik super tevreden, mijn haar was zoveel fijner! En nu heb ik laatst een nieuwe fles gekocht (zat in een nieuwe verpakking, leuk!) en ik kon gewoon niks meer met mijn haar! De shampoo was veel groener, rook sterker naar komkommer (yes to cucumber), maar was me een partij waterig! Dus ik ging ingrediënten vergelijken, en wat bleek, ze hebben de ingrediëntenlijst even flink onder handen genomen. De natuurlijke producten zitten er minder in dan eerst (hoe verder vooraan het op de lijst staat, hoe meer ervan in zit), er zitten gewoon andere ingrediënten in, er zit meer parfum in, etc etc. Wat een ellende!! :(

Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe shampoo want Yes To heeft het bij mij verpest..

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:25

Mareska schreef:

In het begin was ik super tevreden, mijn haar was zoveel fijner! En nu heb ik laatst een nieuwe fles gekocht (zat in een nieuwe verpakking, leuk!) en ik kon gewoon niks meer met mijn haar! De shampoo was veel groener, rook sterker naar komkommer (yes to cucumber), maar was me een partij waterig! Dus ik ging ingrediënten vergelijken, en wat bleek, ze hebben de ingrediëntenlijst even flink onder handen genomen. De natuurlijke producten zitten er minder in dan eerst (hoe verder vooraan het op de lijst staat, hoe meer ervan in zit), er zitten gewoon andere ingrediënten in, er zit meer parfum in, etc etc. Wat een ellende!! :(

Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe shampoo want Yes To heeft het bij mij verpest..

O, dat is wel balen. Ik ben nu nog met mijn oude flessen bezig, maar heb ook al die nieuwe variant ingeslagen. Ben benieuwd, want vond hem erg prettig en goed voor mijn haar.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:29

Blinnii schreef:
Ik zweer zelf bij de producten van Yes to.. :) Ik heb Yes to Carrots voor normaal haar, maar je hebt ook Yes to Cucumbers voor geverfd haar en Yes to Tomatoes voor futloos haar. http://www.yestocarrots.com Misschien dat je daar eens naar kunt kijken, is te koop bij de Tuinen, Sephora en Etos (maar de laatste heeft maar een heel klein assortiment). Mijn haar is er zichtbaar op vooruit gegaan; minder haaruitval, natuurlijke glans, voldoende gehydrateerd dus het pluist veel minder en is veel minder droog.

Zie nu dat Thats_Me me voor was :)
Citaat:
Ik was mijn haar met Yes Too shampoo van de Tuinen. Heerlijke spul en mijn haar doet het er goed op. Is niet meer vet en heeft een mooie glans. Het is bijna helemaal natuurlijk. Het zijn grote flessen maar je doet er heel lang mee. Ik heb die van mij in mei verkocht en ze zijn nu voor de helft leeg.

Ik gebruik ook Yes to Carrots. Ik heb ernstig psoriassis op mijn hoofhuid en ondanks dat deze geparfumeerd is is het de enige shampoo waar ik goed tegen kan en die de jeuk vermindert en hij ruikt heerlijk.

Kinke

Re: Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:27

oh jee, dus yes to cucumber is veranderd???? Ik sta net weer op het punt een nieuwe fles te kopen, was er zo happy mee.
KMS is gewoon een duur merk die je bij de kapper kunt kopen, met parabenen etc.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:31

Ik heb heel snel een geïrriteerde (hoofd)huid, maar heb nergens last van sinds ik shampoo en zeep van Neutral gebruik. Bevat geen kleurstof, parfum of parabenen en het is hypoallergeen en pH-neutraal. Is gewoon te koop bij de supermarkt en/of drogist. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 01-01-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:42

Ik heb geen geirriteerde huid of iets, maar wel een natuurlijke shampoo :')
Ik gebruik Santé, als ik zou willen kan ik mijn haar ruim vijf dagen niet wassen voor het weer vet wordt. Het droogt je haar wel wat uit, dus ik gebruik zo af en toe ook de shampoo van the bodyshop. Brilliant Balance ofzoiets heet het geloof ik. Die is ook heel fijn, maar minder natuurlijk dan Santé.

Misschien kan het voor jou ook wel eens helpen om je haar helemaal te 'ontgiften'. Gewoon een week of wat niet wassen (wel goed uitspoelen met water), de eerste week wordt het dan wat vettig, maar daarna wordt je haar daar veel beter van en krijgt je huid ook meer rust. Als je dan toch je haar wil wassen kan je bakpoeder gebruiken en dat uitspoelen, vervolgens naspoelen met azijn. Wordt je haar heel fris van :j

Ik heb laatst zelf mijn haar ook behandeld met bakpoeder vanwege een 'ongelukje' met kokosspul :') en mijn haar is er toen zeker niet slechter op geworden, zelfs nog minder snel vet dan daarvoor :j

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:21

http://www.vannaturebeter.nl/balansshampoo.html

Ik heb deze en krijg altijd complimenten over mijn haar. Zelfs van wildvreemden!

Ik wissel hem wel af met een honingshampoo van de Traay (ook natuurlijk). Die reinigt iets sterker wat ik af en toe nodig heb omdat mijn krullen anders te zwaar worden.

Voor mijn overgevoelige huid gebruik ik trouwens ook een crème van earth line nu. Niks hielp, zelfs Dr. Haushka irriteerde mijn huid. De hypo-allergene crème van earth line werkt perfect. Ik ben erg tevreden over het merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:26

jeetje wat fijn,al die reacties!
Neutral en Andrelon vallen af, die heb ik beiden langere tijd terug al eens geprobeerd en vond beiden niet fijn..
Yes To ga ik ook laten staan als ik lees dat de inhoud veranderd is.

Verder ga ik eens even wat merken nazoeken!!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:52

oliebol! Ik heb net een nieuwe fles Yes To Carrots aangeschaft!
Dat wordt dus niks meer vrees ik. Ik zeg: gezamenlijke klachtenbrief sturen?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:14

Dit klinkt misschien heel idioot, maar was je haar eens een tijdje met gewone ouderwetse groene zeep....ik durf te wedden dat de irritaties verdwijnen!
Ik weet, het is een grootmoeders middeltje maar vaak helpt dat echt nog het beste.
En bijkomend voordeel, je bent er niet veel geld aan kwijt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:36

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:23

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:27

Laat iemand even checken of je luizen hebt! Succes!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:29

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:20

Isegrim, gebruik je ook stylingproducten? Ik kan me nl. voorstellen dat je dingen zoals wax er niet met water uitkrijgt?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:29

Stylingproducten heb je dan zo'n beetje niet meer nodig. Wax is ook zo ongeveer nog slechter dan shampoo's, dus de meeste mensen die geen shampoo meer willen gebruiken, gebruiken dat ook niet :n

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:24

Kinke schreef:
Isegrim, gebruik je ook stylingproducten? Ik kan me nl. voorstellen dat je dingen zoals wax er niet met water uitkrijgt?

Nope, geen stylingproducten. :) Ook niet echt nodig, mijn haar is gewoon mooier en voller nu. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:26

Isegrim schreef:
Ik ben onlangs volledig gestopt met het gebruik van shampoo. Ik spoel mijn haar enkel af met schoon, warm water. Resultaat is voller haar, mooie krullen en geen roos meer. :)

En nee, mijn haar stinkt niet! :P De eerste twee weken ofzo was het vettig, daarna niet meer. Ik denk niet dat ik ooit nog een fles shampoo koop, mijn haar is nu veel mooier. :)

Heb ik ook jarenlang gedaan. Je moet er even doorheen, je haar moet wennen aan dat die overtollige vetproductie niet meer nodig is, maar daarna gaat het prachtig mooi glanzen en klitten deed het ook nauwelijks meer.
Helaas moet ik voor mijn werk regelmatig mijn haar verplicht met shampoo wassen (bedrijfshygiëne regels) en daar kom ik echt niet onderuit.
Ik ben dus alweer jarenlang elke paar maanden van shampoo aan het wisselen, omdat mijn haar na enkele maanden dezelfde shampoo gebruiken weer 'shampoo-moe' is.
Enige waar dat nauwelijks bij voorkomt, is de Tea Tree shampoo van De Tuinen. Echter vind ik die geur niet altijd prettig en daarom wissel ik toch af en toe af met andere soorten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:36

Maar ze kunnen op je werk toch nooit controleren of jij je haar wel wast? :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:40

Ik kan het alleen niet maken om het niet te doen. Heeft met hygiënestatussen van dierenbedrijven te maken.
Ik hop van bedrijf naar bedrijf (varkens, pluimvee, etc) en als ik door mijn haar niet goed te wassen ziekteverwekkers van het ene bedrijf, het andere mee insleep, zijn de gevolgen niet te overzien. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben, dus houd ik mij aan de bedrijfsregels. Als er staat douchen en goed haren wassen, dan houd ik me daar aan.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:41

Hmja, kan ik me iets bij voorstellen. :j

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:39

Maar isegrim en marije : hoevaak spoelde je je haar dan?
het lijkt mij heel prettig , maar ik heb heel lang haar ,zowat tot aan mijn kont.
Ik was het nu om de dag en dat vind ik al veel (voordat het weer droog is, :( ) . Als ik het dan iedere dag moet spoelen ben ik nog mega veel tijd kwijt aan drogen enzo.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:41

Ik spoel het nu om de dag ofzo, maar het zou best minder vaak kunnen hoor. Ik denk dat twee keer per week ook goed te doen is. Het kan alleen enige tijd duren voordat je haar niet meer vettig is en daar moet je dus een oplossing voor verzinnen. Daarom ben ik ermee begonnen in een wat langere vakantie. :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:50

Ik kan je de Rainforest-lijn van The Body Shop aanbevelen, deze bevatten geen siliconen, geen parabenen, geen sulfaten en geen kleurstoffen. Ik heb zelf een gevoelige hoofdhuid en ik ben van mening dat er zo min mogelijk synthetische troep in mijn shampoo moet zitten. Op deze shampoo doen mijn hoofdhuid en (zeer lange) haar het super goed! Ik was mijn haar niet meer dan 2x per week en het wordt eigenlijk nooit vet. Ikzelf gebruik de Shine shampoo en conditioner, voor normaal tot droog haar, maar ze hebben meer variaties.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:59

Mareska schreef:

Ik gebruik Yes to Tomatoes en daar ben ik heel erg tevreden over! Hoop niet dat ze die ingrediëntenlijst ook onder handen hebben genomen anders zal ik ook opzoek moeten naar iets anders..