Gek van de jeuk! Psoriasis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elevien

Re: Gek van de jeuk! Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:47

Ik ben zelf ook een psoriasis patiënt. Ik heb het momenteel redelijk onder controle. Over mijn hele lichaam zitten een boel kleine plekjes, maar geen dikke korsten/schilfers. Ik smeer zo min mogelijk speciale, voorgeschreven zalfjes erop. Na het douchen altijd even insmeren met uiercreme (om uitdroging van de plekjes tegen ze gaan). Ik heb namelijk het idee dat mijn lichaam "immuun" wordt tegen de speciale zalfjes als ik ze regelmatig gebruik. Dus dat probeer ik te beperken tot een wekelijkse plamuur beurt (zoals ik dat altijd noem :D ). Wat bij mij vooral helpt is lichttherapie en zoutbaden. Gelukkig beschikken mijn ouders over een zonnebank met speciale lampen van het ziekenfonds en een infraroodcabine. Dus wekelijks onder de zonnebank, in de infraroodcabine en daarna in bad met zeezout. En af en toe een bezoekje aan Fontana in nieuweschans, maar dat vind ik ook gewoon lekker hoor! ;)

En erg oppassen met zeep en geparfumeerde bodycreme's. Daar kán de Psoriasis huid erg heftig op reageren. Om die reden heb ik ook zoveel mogelijk producten van Neutral en probeer ik tijdens het douchen zo min mogelijk mijn haar te wassen (shampoo = zeep = geïrriteerde hoofdhuid).

sietssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:24

Zelf heb ik geen psoriasis, maar ik ken 3 mensen die dit wel hebben. En 2 daarvan hebben het over hun gehele lichaam en ook telkens last van jeuk , schilfers en alles wat erbij hoort,
Zelf verkoop ik aloe vera producten waaronder een aloe vera drinking gel. En deze drinking gel heeft een zeer goed effect bij alle 3 de mensen.

En Nee, ik probeer hier niet zomaar iets te verkopen! Ik heb gezien hoe psoriasis het leven van iemand kan beinvloeden. Dus als ik iemand hiermee kan helpen , dan doe ik dat heel graag.

Als iemand interesse heeft voor de aloe vera drinking gel of meer wil weten kan je mij altijd een pb sturen en dan kan ik je uitleggen hoe het werkt en hoe je het tegen inkoopsprijs kan kopen.

Groeten Sietske

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:35

weggehaalde post

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:04

Yellowbird, hoe gaat het nu met jou en je huid? Heb je nog wat aan dit topic gehad?

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:09

Amalarab, helaas niet veel aan dit topic gehad. Ik heb inmiddels alle smeerbare middeltjes al gehad. Helaas zit er geen tussen die werkt voor mij. Of het neemt af en zodra je stopt krijg je het driedubbele terug.
Enige creme die een beetje verlichting brengt is de Grahams Calendulis Plus Crème.
Vermindert de jeuk en houdt de plekjes wat zachter.

Ik ben wel van plan om binnenkort naar een man te gaan die o.a. met bioresonantie therapie werkt. Wellicht dat hij iets met zijn magische handjes kan betekenen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:13

Ik loop bij de dermatoloog, en na bijna alle hormoonzalven, etc, begonnen met orale medicatie.
Metrotrexaat deed niet veel, maar zit nu een maand aan de ciclosporine, en geloof me, het helpt! :)
Daarnaast scrub ik het nog een a twee keer in de week met 'guilty pleasure'.

Ik heb het ook overal zitten, en werd niet meer gek van de jeuk, maar van de pijn. Mn huid barstte overal open, elke nacht mn bed onder het bloed, etc. Ziet er nu al stukken beter uit.