aften, au au!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:03

Ik gebruikte zelf altijd listerine, even 30 seconden spoelen (dat brandt heel erg) en daarna kon ik even wat eten, omdat het tijdelijk even 'verdoofde'. Maar dit waren maar kleine aften. Was er dan wel binnen 2 a 3 dagen van af.

fjordjes

Re: aften, au au!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:06

pyralvex heb ik standaard in huis staan. Prikt heel erg en smaakt vies maar het verdoofd na een paar minuten en dan voel je er de hele dag niks van. Vaak na een dag of 3 is het helemaal weg!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:38

Ik heb er ook last van door de antibiotica en in het ziekenhuis adviseren ze de patienten dan pure bessensap om te spoelen en het lijkt goed te helpen!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:48

Ik ga zo even de dokter bellen (is pas weer om 3 uur bereikbaar...) en vragen of zij wat hebben en anders even naar de drogist om daar te kijken. Tot die tijd lekker spoelen met zout en zendium erop. Pff... Wil van die dingen af!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:53

Misschien word ik voor gek versleten, maar ik knip het puntje er altijd af met een nagelknippertje en smeer er dan tandpasta op. Het is even jodelen, maar je bent de aft gegarandeerd kwijt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:51

Quellian schreef:
Misschien word ik voor gek versleten, maar ik knip het puntje er altijd af met een nagelknippertje en smeer er dan tandpasta op. Het is even jodelen, maar je bent de aft gegarandeerd kwijt.

ben je dan niet bang voor infecties?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:08

Ik trek het er altijd af met een pincet :')

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:10

fjordjes schreef:
pyralvex heb ik standaard in huis staan. Prikt heel erg en smaakt vies maar het verdoofd na een paar minuten en dan voel je er de hele dag niks van. Vaak na een dag of 3 is het helemaal weg!

Pyralvex inderdaad... alleen verdoofd dat bij mij niet voor de hele dag hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:45

lenaa_tje schreef:
Quellian schreef:

ben je dan niet bang voor infecties?

Heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Het bloedt even, maar daarna ben je er vanaf.
Had die dingen echt om de haverklap, werd er gek van.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:02

Ik heb hier ook veel last van. Vandaag was ik weer terug naar de tandarts.
Ik vroeg hem om raad. Hij zei dat veel mensen het van fruit krijgen, zoals bananen en druiven.
Ik eet nu idd veel bananen, in de zomer als ik druiven at had ik het ook altijd zitten...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:44

@DaisNBenji: bij mij klopt het wat je tandarts zegt, ik krijg aften van citrusvruchten
jammer want ik kan geen lekkere mandarijntjes meer eten daardoor

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:46

ehm heeft je vader jenever staan of whiskey even een klein slokje en tegen de aft aan, doet pijn maar volgende dag meestal minder, en je kan verdoof tinctuur halen bij apotheek.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:48

ik denk dat hij wel snel gaat minderen trouwens een week is lang

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:54

Pyralvex werkt mss bij kleine aften, maar wanneer ze zo groot zijn als ts beschrijft werkt dat spul echt niet meer. Heb precies 2 jaar geleden (met oud en nieuw) met koorts op de bank gelegen omdat ik 4 mega aften had.
Geen enkel middel hielp daartegen. Ik haal nu tegenwoordig bij de apotheek, kamillosan en dan de druppel versie. Hiervan doe een scheutje op de aft. Prikt even, maar verlicht de pijn absoluut.

Ik ben er overigens achter gekomen dat ik aften krijg van rauwe tomaten. Hier kijk ik dus mee uit.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:56

@_brunette: heb je die Kenacort al eens geprobeert, is echt een heel erg goed middeltje, zeker tegen grote aften.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 19:01

Quellian schreef:

Met zo'n puntje op je tong lukt eraf knippen wel, maar bij mij is het echt een dikke blaar aan de binnenkant van mijn lip. Die ligt er meer in dan er op! Echt héél vervelend. Eraf trekken met een pincet lukt dus ook niet.

franka75 schreef:
ehm heeft je vader jenever staan of whiskey even een klein slokje en tegen de aft aan, doet pijn maar volgende dag meestal minder, en je kan verdoof tinctuur halen bij apotheek.

Gisteren zijn er verschillende shotjes overheen gegaan, moet dus schoon genoeg zijn nu, haha!

_brunette schreef:
Pyralvex werkt mss bij kleine aften, maar wanneer ze zo groot zijn als ts beschrijft werkt dat spul echt niet meer. Heb precies 2 jaar geleden (met oud en nieuw) met koorts op de bank gelegen omdat ik 4 mega aften had.
Geen enkel middel hielp daartegen. Ik haal nu tegenwoordig bij de apotheek, kamillosan en dan de druppel versie. Hiervan doe een scheutje op de aft. Prikt even, maar verlicht de pijn absoluut.

Ik ben er overigens achter gekomen dat ik aften krijg van rauwe tomaten. Hier kijk ik dus mee uit.

hmm jaa, ik wacht nu even af. Anders ga ik volgende week eens langs de dokter. Want hij zit er nu al zeker sinds afgelopen donderdag of vrijdag!

Ben die pyralvex gaan halen bij de apotheek (woensdag al) en ben nu elke dag max. 4 keer aan het aanstippen. Doet vreselijk pijn, maar heb het idee dat ik er minder last van heb. Hij is nog steeds even groot (echt 0,5 bij 0,5 cm), maar wacht maar even af. Mocht het volgende week echt niet beter worden ga ik toch even een bezoekje brengen aan de huisarts. Niet omdat het nou zo'n ramp is dat hij er langer dan een week zit, maar het is gewoon vervelend en het is al de 2e keer dat er zo'n enorme joekel zit!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:07

Ik had er vorige week ineens een in mijn keel. Heb een spoeling gekregen van de dokter. Corsodyl. En ik moet er 4x daags mee gorgelen. Hij is nu eindelijk weg aan het trekken!! Had er zelfs oorpijn van leek het wel!

Dokter dacht dat ik waarschijnlijk met een cracker iets open had gehaald.. Hoewel ik ook regelmatig cirrus fruit eet, haha! :D

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:13

Ik heb een tijdje gehad dat ik iedere week zoveel aften had dat mijn hele tandvlees open lag, deed goed flink zeer.
Toen ben ik gaan poetsen met een speciale tandpasta van de apotheek en ik ben dag aft gaan gebruiken. Sindsdien zelden meer last en anders is het met een dag over! Ik ben heel tevreden!
http://www.dagaft.nl/

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:47

Ik heb der spul voor werkt heel goed. Is bij de drogist te koop is voor blaren etc. Is in een gele verpakking. Geloof dat het spynaril heet ofzo iets. Prikt wel als je het erop doet, maar het helpt wel heel goed!

Edit: zie dat je de tip al had gekregen en het is dus pyravlex, werkt bij mij echt super!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:53

Als preventie gebruik mijn vader zendium met poetsen. Als hij een andere tandpasta gebruikt krijgt hij gelijk last van aften, maar als hij dus de tandpasta van Zendium gebruikt, krijgt hij ze niet.

Sterkte ermee, ze zijn reuze pijnlijk, kan erover mee praten. (1 keer mijn gehele gehemelte onder de aften gehad.. AU!)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:18

Anti-oxidanten zijn je redding echt waar. Ik heb ze vaak genoeg en soms doe ik het niet en dan blijven ze echt langer, maar als ik wel mijn mond spoel met bosbessensap (wij hebben speciaal een flesje ervoor staan hier) raakt de aft bijna verdoofd en is het binnen 3 dagen weg in plaats van na een week.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:21

Ik ben er nu, na dik anderhalve week, bijna vanaf. Ik voel en zie m nog steeds, maar echt zeer doet het niet meer. Ik gebruik ook standaard zendium en heb die pyralvex vanaf nu ook in huis. Als ik er weer last van krijg ga ik de bosbessensap proberen!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:29

nou dan was hij lekker aanwezig fijn dat tie geen pijn meer doet ik zit wel vaak er mee te spelen soms gaat tie pijn doen endan leg ik mn tong er een tijdje tegenaan en maak hem schoon van geconcentreed speeksel en dat verdoofd ook al. maar sóchtends als je wakker word en je doet dat man man

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:31

Ik weet niet of het helpt en het klinkt heel gek..
Maar mijn schoonmoeder eet als ze aften heeft pure kokos op een boterham of beschuit en ze is er dan binnen enkele dagen vanaf. Zij zweert erbij :=

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:33

Char_elle schreef:
Ik ben er nu, na dik anderhalve week, bijna vanaf. Ik voel en zie m nog steeds, maar echt zeer doet het niet meer. Ik gebruik ook standaard zendium en heb die pyralvex vanaf nu ook in huis. Als ik er weer last van krijg ga ik de bosbessensap proberen!

ik heb nu een enorme aft op mn amandel..
ook al een week bijna en mn moeder zei dat ik bessensap moest gebruiken maar dat werkt echt niet bij mij.
hij zit er nog steeds %)