Mn relatie kapot gemaakt door depressie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:31

Loiz schreef:
Hij weet mijn inloggegevens en ik hoop dat hij dit vandaag of morgen zal lezen, mijn beginpost, en de reacties.
Ik weet niet of ik daar goed aan doe, maar ik wil dat hij dit weet. Misschien reageerd hij, maar ik denk het niet.
Voor nu zet ik het even uit mijn hoofd, ik ga proberen deze kerst toch niet zo heel slecht te laten worden

Je moet het zo zien.. je bent 19. Je hebt nog een heel leven voor je. Probeer ook jezelf bezig te houden. Misschien dat je op een sport kan gaan naast paardrijden, een teamsport misschien. Wie weet hou je daar een vriendin aan over, al is het maar een vriendin waarmee je een keer op stap kan gaan.

Vooral niet gaan zitten kniezen, als je bijvoorbeeld weer er veel aan denkt, dan meteen op je fiets stappen en gaan fietsen.. al regent het bij wijze van spreke.
Je hebt een baantje toch (vorige topic) daar geen mensen die op stap willen?

Je hoopt dat hij dit leest, ik denk dat jij lekker je inloggegevens moet veranderen.. Misschien is afstand en andere bezigheden juist even goed voor je.

Misschien dat je huisarts je kan doorsturen naar iemand waar je je verhaal kwijt kunt.. besef wel, dit blijft voor altijd op internet staan, misschien is het zelfs beter dat je even een moddie vraagt om dit te verwijderen.. Die kan je misschien ook helpen de stap te zetten om een teamsport te zoeken enzo.

En vooral je er niet bij neer leggen.. mijn vader en zusje hebben het ook dus zal ik het ook wel hebben.. Positief denken.. wie weet is er wel iets wat je samen met je zus kan doen? Ga uit.. wie weet een weekendje weg, een dagje sauna.. een boswandeling.. er zijn 1000 dingen te bedenken, die je kan doen!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 22:47

Sporten, tja, ik heb ook jeugdreuma waardoor ik beperkt ben qua sporten die ik mag. Wat ik mag is zwemmen, wat ik 1x i nde week doe.

Ik leg me er ook zeker niet bij neer, maar de combinatie dat het in de familie zit, ik medicijnen gebruik die depressie kunnen hebben als bijwerking en gewoon 9 van de 10 syptomen heb moet ik toch wel onder ogen zien dat ik depressief ben.
Mn zus is 10 jaar ouder dan mij en daar doe ik vrij weinig mee..

Veel verandering is er niet trouwens, ene moment zegt hij dat hij als ik verander niks liever wil dan weer opnieuw beginnen, ander moment
zegt hij dat hij weinig toekomst ziet tussen ons twee. Ik weet t niet, vind het heeel moeilijk, maar ik moet hem nu even laten gaan..
Morgen de huisarts bellen, en hopelijk woensdag een afspraak.. ik denk en hoop dat hij lichttherapie aanraadt.

BraveSpots, ik heb niet star volgehouden dat er niks was, ik heb meerdere keren hem gezegt dat ik twijfel of ik depressief zou zijn.
Maar ik durfde de stap niet te nemen om daar voor uit te komen. Ik heb zeker schade gemaakt, maar ik hoop toch nogsteeds dat ik
hem uiteindelijk kan overtuigen met mijn wilskracht om eruit te komen en de oude te worden waar hij verliefd op was..

Ik wou dat het bij ons ook zo was gegaan xChantal94.. ik heb het ook geopperd, maar hij ziet het verschil niet.
Hij is bang voor wat er komen gaat, bang dat ik t niet red om weer mezelf te vinden..

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:29

He Lois, wat ontzetten vervelend zeg... :(:)
Als je er even tussenuit wilt kun je altijd met me mee naar stal hoor, en je komt maar een keertje Pine rijden als je dat wilt.

Set_Elkol

Re: Mn relatie kapot gemaakt door depressie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:37

Hoi Loiz, ik heb jammer genoeg hetzelfde meegemaakt vorig jaar, niet door depressie maar door add, waarbij veel symptomen die ik had overeenkomen met depressie. ook ik was chagrijnig, reageerde af op mijn dierbaren en ik was onhandelbaar en onaardig, verbitterd, had geen plezier meer in dingen en voelde me ronduit klote. Mijn vriend heeft het uitgemaakt en ik ben toen keihard aan mijzelf gaan werken. Toen hij dit zag en merkte dat ik echt mijn best deed en dat ik moeite deed om lief te zijn en anders te doen heeft hij het opnieuw met me geprobeerd. We zijn nu weer tien maanden opnieuw samen, en hij weet soms dat ik gewoon anders kan reageren en chagrijnig kan doen maar ook hij probeert rekening met me te houden. Ik hoop dat jij eruit komt en dat jouw ex ditzelfde misschien bij jou ziet.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:12

Wat lief Sophie! Lijkt me zeker eens gezellig, nu toch 2 weken vrij dus weinig te doen, dus wat afleiding is wel fijn :j

Vanmiddag ongeveer 16 kilometer gefietst, terwijl ik nooit meer fiets. Even uitwaaien..
Mijn moeder heeft zijn moeder gesproken, en die heeft me duidelijk gemaakt hoe t zit.. ik heb mn vriend kapot gemaakt..
Ik heb er zo'n spijt van.. ik heb net mn laatste bericht gestuurd naar hem met alles wat ik zeggen wou, dat ik er zo'n spijt van heb
dat ik hem kapot gemaakt heb en dat ik dat niet zag.. en dat hij zich niet schuldig moet voelen dat t hem niet gelukt is..
Hij wil vrienden blijven en ik wil niks liever, ik begrijp m nu beter en ik ben zeker niet boos, hij kon gewoon niet meer.
Toch zal ik dat wel heel moeilijk vinden, want ik hou nog zo van hem dat ik m niet als 'een' vriend wil.. maar ik moet accepteren dat dat,
voorlopig of altijd, toch wel zo is.. Ik hoop dat ik nu de keuze heb gemaakt die voor hem het beste is en ik na dit bericht laat ik hem
met rust.. hoe moeilijk ik t ook vind, t kan niet anders, ik kan hem nu niet terug krijgen.

set_elkol, wat een fijn berichtje, naja niet fijn dat jij tzelfde hebt meegemaakt. Maar hoe het bij jou is afgelopen geeft mij wel hoop.
Ik hoop zo dat dat ook bij ons gebeurt, ik hou ondanks alles nog zoveel van hem en ik had het niet door maar zijn moeder heeft
me ook duidelijk gemaakt dat hij er ook heel erg mee zit en dat hij heel veel van me houd maar dit niet aankan..
Ik hoop dat hij ziet hoe hard ik eraan ga werken en ik hoop dat er ooit nog een kans is om te bewijzen dat ik veranderd ben en
dat we samen een relatie kunnen hebben zonder elkaar kapot te maken..

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:24

Gaan we doen! Stuur maar een berichtje wanneer je zou willen, ik ben er toch elke dag. :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 03:58

Volgende week?

Straks rond 4en naar de huisarts.. vraag me nu af waarom..
Hij is er zo duidelijk in.. tis voor altijd klaar.. en ik kan t maar niet accepteren..
Hij vind dat we alsnog teveel verschillen, omdat hij druk is met vrienden en ik nauwelijks.
Daar wil ik ook aan gaan werken, meer vrienden maken en niet afhankelijk zijn..
Maar ik ben bang dat t voorbij is... al blijf ik hopen en denken dat ik als ik mezelf teruggevonden
heb m laat ga laten zien dat ie t fout had en maak ik m weer verliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 07:27

Loiz, het is enorm vervelend hoe je jezelf voelt maar zien dat er iets is is wel het begin. Alleen van daaruit kun je stappen voorwaarts maken en ik hoop ook van harte dat het je gaat lukken! :)

Ik vind het alleen bijzonder gemeen dat jou expartner als voor van alles wordt uitgemaakt wat hij misschien niet verdient. Een relatie met een depresief iemand is zwaar en vraagt enorm veel van iemand. TS geeft aan dat de klachten ondertussen een half jaar duren. Het onstaat dus ook niet van de een op andere dag en dat maakt ook niet dat haar partner haar op een moeilijk punt heeft verlaten. Maar na een moeilijke periode. Wie weet hoe hij zich het laatste half jaar heeft gevoelt?
Jammer dat deze persoon nu voor waardeloos e.d. op een forum door onbekende wordt uit gemaakt.

TS, dit moet je echt voor jezelf doen. Jij bent het waard, vechten en groeien moet je voor jezelf willen doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 08:30

TS, heel veel sterkte de komende tijd.

Ik ben het wel met Judith eens wat betreft de ex vriend. Daarbij is de TS 19 en haar ex vriend 18. Ik denk dat het dan toch even anders ligt dan wanneer beide personen ruim 10 jaar ouder zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:12

lieve schat, jij gaat zo naar de huisarts voor jezelf.
niet voor hem, niet voor leuke vrienden en al helemaal niet om jezelf leuk te maken zodat hij jeterug wil.

jij gaat nu aan jezelf werken zodat jij straks verder kan gaan in het leven.
met `maar dat doe ik allemaal voor hem`schiet je namelijk niets op, hij zit er niet op te wachten dat iemand zichzelf opoffert om leuker te worden voor hem. (tis wel egostrelend dat wel)
dat slaafse gedoe zou mij ook de stuipen op het lijf jagen.

ga naar die huisarts en laat je helpen, het is echt voor een beter doel dan je ex :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:24

Lois, wat vervelend meis! Maar wat hierboven al gezegd is, je moet nu voor jezelf gaan en jezelf beter zien te krijgen! Ik heb zelf aan zijn kant gestaan, met een depressieve partner. Dat is heeeel moeilijk, maar we hebben er ons doorheen geslagen (vooral ik eigenlijk ons samen), maar dat kost een hoop energie en dan moet je heel veel van iemand houden...

Dat hij deze beslissing neemt op jullie leeftijd kan ik me goed voorstellen. Ik ben bang dat ik in zijn geval hetzelfde had gedaan als ik zo oud was geweest!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:32

Ik ken je situatie... Heb zelf 7 maanden in een depressie gezeten met een heel scherp kantje aan...
Ik kreeg steun van ouders, partner én beste vriendin en god wat heb ik hen gekwetst en verwaarloosd...

Maar ook ik moet zeggen, échte liefde overwint alles :j

Ik was een jaar samen met mijn partner toen ik mijn rug brak (partner was toen 19, ik 17).
Toen heb ik 6 maand lang plat gelegen in de zetel, moest terug leren lopen,
was chagrijnig en ja hoor, vriendlief had het allemaal gedaan en heeft HEEL VEEL moeten slikken.
Maar we zijn er door geraakt :j

Op het moment dat ik zwaar depressief werd hadden wij 6 jaar relatie en 1 jaar huwelijk achter de rug.
En ook hier heeft hij mij gesteund in alles.

Depressief zijn is GEEN ziekte of teken van zwakheid!
Het is een teken dat je té lang té sterk geweest bent :(:)

Zoek hulp, ga er eens op uit, neem lekker tijd voor jezelf!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:51

Hey Loiz,
Kei, maar dan ook kei goed van je dat je zelf inziet dat je een probleem hebt. Dit is echt de eerste stap. Als je dit niet ziet of er niets aan durft te doen, kan er ook geen verbetering komen. Het begin is nu dus gemaakt.
Als ik jouw was zou ik me voorlopig vooral richten op jezelf. Los je problemen op met behulp van iemand die daar verstand van heeft. Als je zelf weer lekker in je vel komt te zitten gaat misschien je ex weer anders tegen je aankijken, maar misschien heb je hem dan niet meer nodig om je goed te voelen, en ben je met jezelf al blij. Een leuke vriend is dan een toevoeging, maar niet iemand die ervoor zorgt dat je je goed voelt. Bang zijn dat je een stempel krijgt hoef je niet te zijn. Er zijn zo ontzettend veel mensen die er hetzelfde voor staan, geloof me je bent echt niet de enige.
je bent een kei leuke meid, en nog een mooie om te zien erbij !
Heel veel sterkte, en groetjes uit Netersel

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 19:10

Dankjewel Git! Ik zie het probleem nu in omdat mn vriend ermee gestopt is.. helaas, had ik er maar eerder wat aan gedaan..

Dankje Juul, ik geef hem ook gelijk, ik weet dat hij zichzelf kapot heeft gemaakt voor mij.
Maar ik ben zo boos op mezelf dat ik het zo ver heb laten komen, ik wil hem niet kwijt..

minikatje, tja, ik heb nogsteeds een kleine hoop dat ik hem kan laten zien dat ik het kan en dat ik hem weer verliefd krijg..
Gewoon omdat ik zoveel van hem hou, ik denk dat we echt bij elkaar horen, en ik wil niet leuker worden, maar hij heeft gelijk
met dingen die hij zegt over me. Dingen die ik moet veranderen, meer zelfvertrouwen, meer gaan doen, meer gaan leven.

Vanmiddag naar de huisarts geweest, niet zoveel duidelijks uit gekomen, maar ik heb een doorverwijzing naar een psycholoog,
kan lichttherapie gaan proberen en ik heb tabletten van sint janskruid gehaald.
Heb t nogsteeds erg moeilijk, kan het nogsteeds niet accepteren dat t over is, dat ik geen kus meer kan geven, niet meer daar slaap..
Nog een week vrij, en daarna naar school.. weet niet hoe dat zal gaan, ik zie t wel.. zit bij hem in de klas namelijk.

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:37

Volgende week is prima. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:03

sterkte. Anderen kunnen niet voor je zeggen dat je vriend niet genoeg van je hield, vind dat altijd zo belachelijk op internet.. Het is heel zwaar te leven met iemand met een depressie. En als jij al een hele tijd niet meer was als daarvoor dan heeft zon jongen het helemaal zwaar, vooral als je altijd maar boos op hem bent. Richt je eerst op jezelf, dan komt er vanzelf wel weer liefde in je leven.. hoe dan ook.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:03

Waar ik bang voor was is gebeurt, hij is, denk ik, door zn broers en vrienden omgepraat dat hij een oude zak was geworden.
Nu wil hij 'leuke dingen doen met andere en gaat hij mee op vakantie naar salou'.. vorige zomer is hij niet gegaan omdat hij het geld niet had.
Ik had het zo anders gehoopt.. maar hij is er zeker van. Hij weet zeker dat ik niet kan veranderen en weet dus ook zeker dat het voorgoed is..
Heb vannacht boos op hem gereageerd, dat hij ook niks heeft gedaan toen hij mij een half jaar slechter en slechter zag worden, en dat hij
nooit een relatie had moeten aangaan omdat hij eigenlijk niks op wou geven, niet 1x. Als hij iets wou deed hij dat, zoniet dan was hij altijd onopvallend
maar voor mij duidelijk chagerijnig op me. Als we dinsdags gingen zwemmen, elke week, dan ging hij niet als Ajax eens voetbalt op dinsdag..

Ben er door dit besef wel al meer overheen, ik heb veel fouten gemaakt, maar hij ook. Hij had naar mn ouders kunnen gaan of naar zijn moeder..
Maar dat heeft hij niet gedaan, dus hij heeft niet alles gedaan wat hij kon om mij te helpen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:20

Loiz, het volgende klinkt misschien hard, maar zo is het niet bedoeld.
Over een paar weken/maanden ben je waarschijnlijk blij dat je van hem af bent. Hij moet je niet voor 100% willen veranderen. Er zullen van beide kanten kleine concessies moeten komen in een relatie, maar het kan en mag niet zo zijn dat jij je heel anders voor moet doen om hem te plezieren.

Loiz schreef:
Dingen die ik moet veranderen, meer zelfvertrouwen, meer gaan doen, meer gaan leven.

Wat me stoort zijn de 3 bovenstaande opmerkingen.

Meer zelfvertrouwen, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb ook last van faalangst, de ene keer meer dan de andere keer. Mijn zelfvertrouwen is ook niet heel groot en ik ben 1 keer zo oud als jij. Als je dit hebt dan is dat heel moeilijk om het even te veranderen.

Meer gaan doen, als jij tevreden bent met hetgeen wat jij doet dan is dat het belangrijkste. Je bent al op zoek naar een verzorgpaard, je hebt je school, straks waarschijnlijk stages en misschien ook wel een bijbaan. Er zit maar 24 uur in een dag en je moet jezelf niet over de kop jagen.

Meer gaan leven ook zo'n dooddoener. Hij vond je ooit leuk zoals je was en nu moet alles anders. Misschien vind jij de dingen die hij onder meer gaan leven verstaat wel helemaal niet leuk.

Zorg eerst dat je jezelf helemaal op de rails krijgt, dat je tevreden en gelukkig bent met jezelf. Dat is veel belangrijker dan dat hij gelukkig is en jij eraan onderdoor gaat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:19

@Loiz, ik denk dat het zwaar onredelijk is dat je hem nu van vanalles de schuld gaat geven. Je was er zelf bij. En als je al over de rooie gaat als hij ajax een keer wil zien spelen denk ik dat je toch echt eerst alle pijlen op jezelf moet richten ipv het 'slachtoffer' uithangen en boos op hem zijn en vinden dat de dingen die hij doet niet deugen etc.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:45

Ik herken heel veel in je verhaal.
Ik zat twee jaar terug niet zo lekker in mijn vel en had toen een relatie. Deze jongen wilde alles met me bespreken en dus ook hoe ik me voelde, en dat was de laatste maanden van onze relatie gewoon heel zwaar. Ik belastte hem op een of andere manier met mijn gevoelens, en dit heeft onze relatie ook opgebroken. Ik ben ook daarna doorverwezen naar een psycholoog en ook toen het uit was wilde hij weten hoe het elke sessie was gegaan.. Hij wilde ook vrienden blijven etc.
Uiteindelijk is ook dat er niet meer van gekomen, we praten niet meer met elkaar en sinds kort kijkt hij me nieteens meer aan. Tegen anderen doet hij heel raar over me, dat vind ik heel jammer..
Zorg dat je gewoon normaal tegen hem doet als hij contact zoekt, maar voorlopig zou ik hem met rust laten..

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:09

Ik herken me ook heel erg in je verhaal. Op de eerste plaats moet je van jezelf gaan houden en op dat moment zul je zelf wel inzien dat hij wel of niet de juiste persoon voor jou is om je aan te vullen. Mijn ex-vriend had ook moeite met mij te begrijpen en te zien hoe ik op bepaalde situaties reageerde. Zelfs toen ik naar een psycholoog ben gestapt, wilde hij mij toch graag als vrolijke meid zien (dat begreep ik ook wel, maar in een kort tijdsbestek van 3 maanden kan het niet weer opeens 100% beter gaan..). Ik snap dat je hem nu de schuld van alles wilt geven (en als je het even moeilijk hebt is dat vooral goed om te doen, dat maakt het verwerken makkelijker!), maar vergeet inderdaad niet dat het altijd aan jullie beide ligt. Zorg ervoor dat je eerst weer happy met jezelf bent, heb voorlopig geen contact en misschien kan jullie relatie dan weer verder als jullie daar beide klaar voor zijn. Het is heel moeilijk voor een jongen van 18/19 om dit te begrijpen, mijn vriend was 24 (hij had zelf weinig meegemaakt, dus dan is het ook moeilijk om je in te leven) en begreep er nog niks van. Dat kun je hen ook niet kwalijk nemen als ze nooit hebben gevoeld om je zo te voelen en dit mee te maken, dus bedenk dat wel als jullie het in de toekomst toch nog een kans willen geven dat het waarschijnlijk altijd een moeilijk punt zal zijn en jullie goed bekijken hoe jullie verder gaan in je relatie, anders val je misschien snel terug in je oude patroon.

Heel veel sterkte de komende tijd! :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:14

Wil je je vriend terug?
Onderneem dan actie! Niet naar hem, maar naar je zelf.
Probeer iets te doen aan je depressie, om daar uit te komen. Ga in therapie of zo.
Laat het je vriend dan zien.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:24

Tranen rollen over mijn wangen, ik zit in precies dezelfde situatie.. Mijn vriend is in oktober bij me weg gegaan en ben er nog dagelijks verdrietig om. Hij wil op dit moment ook geen contact met mij ook al weet hij dat ik ontzettend mijn best doe om alles weer op een rijtje te krijgen. Ik dacht ook dat als je van elkaar houd je altijd voor elkaar klaar staat maar het houd een keer op natuurlijk.

Heb niet echt tips voor je, omdat ik er zelf ook mee worstel, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:33

Soms is liefde niet genoeg. Mensen zeggen wel eens "als je maar genoeg van elkaar houdt komt alles wel goed". Dat is niet zo. Vaak is het gewoon niet genoeg.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:51

En vooral als je nog jong bent natuurlijk.. Als je al heel lang samen bent en je bent getrouwd doe je waarschijnlijk net iets meer je best.