Baarmoederhalskanker prik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:26

Die prik beschermt mogelijk als die al werkt voor maar 1 soort van bmhk en er zijn velen soorten.. Ik heb hem ook niet gehaald ze testen het eerst maar eens wat beter!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:26

DES en Softenon waren toch wel een beetje een soort van lang geleden. De medische wetenschap is er in 50 jaar tijd veel op vooruit gegaan ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:27

Ik heb hem niet genomen, als bijna enige van alle mensen die ik ken die hem toen konden halen.
En ja.. mijn moeder heeft het gehad, en zij liet mij volledig vrij in de keuze om hem wel of niet te halen.
Ik geloof niet dat het je er tegen beschermt.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:28

xMonsterr schreef:
Ik heb hem wel gekregen, omdat ik dat zelf wou. Ik denk wel dat het helpt, waarom weet ik niet. Maar als het echt zó gevaarlijk is dat je er rare ziekte van krijgt oid, zouden ze hem ook nooit geven. :n

Mmmmm, weleens van DES gehoord ? Of Softenon? Een beetje een naieve stelling ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:29

er is vast al onderzoek na geweest.. ik zelf zou het niet snel doen.(naaldfobie)

Love_4ever

Re: Baarmoederhalskanker prik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:30

Ik heb het niet gedaan... Vond het niet nodig, ik ben van mening je hebt het of niet..
Klinkt misschien wat hard en onbegripvol, maar zulke dingen kun je niet met een prik bestrijden..

Waarom wel baarmoederhalskanker en geen longkanker en andere soorten kanker?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:33

Ja idd.. krijg je geen baarmoederhalskanker, krijg je het wel ergens anders... :\

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:34

Bassenqua schreef:
xMonsterr schreef:
Ik heb hem wel gekregen, omdat ik dat zelf wou. Ik denk wel dat het helpt, waarom weet ik niet. Maar als het echt zó gevaarlijk is dat je er rare ziekte van krijgt oid, zouden ze hem ook nooit geven. :n

Mmmmm, weleens van DES gehoord ? Of Softenon? Een beetje een naieve stelling ;)

En in een dikke 50 jaar vooruit is er ook niks verbeterd op dat gebied.. :n
Denk toch dat ze nu een hele hoop meer weten als wat ze toen wisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:38

Het feit dat het niet fatsoenlijk getest is zegt mij al genoeg....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:38

Ik heb hem gehad... kreeg daarna vage klachten, vooral in de arm waar hij toen gezet was. Vertelde dat na een tijdje aan een klasgenoot die hem ook heeft gehad en die had hetzelfde... opzich denk ik dat het weinig voorstelde, maar toch vreemd, want heb toch al heel wat spuiten gehad maar nog nooit zoiets gehad daarna.

Ik maak me soms nog wel eens zorgen.. als je leest dat nog niet bekend is wat het over bijv. 5 jaar doet.. maarja mosterd na de maaltijd, hij zit er al in :')

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:40

bij ons bestond hij nog niet eens

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Anne. schreef:
DES en Softenon waren toch wel een beetje een soort van lang geleden. De medische wetenschap is er in 50 jaar tijd veel op vooruit gegaan ;)

Denken we.

Froukje
Forever young

Ik heb hem nu een dikke 6 jaar geleden gehaalt en nog nooit 1 bijwerking gehad :n Spring nog vrolijk rond.

Ts, mag ik vragen wat je doel van dit topic eigenlijk is? Gewoon nieuwschierigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:41

Blue_Eyes schreef:
Anne. schreef:

Denken we.

Precies! dat denken we maar voornamelijk hopen we... Maar echt te bewijzen is het niet..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:45

Yvank_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Denken we.

Precies! dat denken we maar voornamelijk hopen we... Maar echt te bewijzen is het niet..

We denken ook dat er een dikke schuldencrisis is op het moment. Maar stiekum is dat niet zo. De regering nept ons keihard. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:48

Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op :? , met de kennis van nu zou de fout van DES en Softenon misschien niet gemaakt zijn en over 50 jaar mogelijke fouten in de prik van baarmoederhalskanker ook niet.. Achteraf is altijd makkelijk praten..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:51

Nee, maar dan ben je het er toch mee eens dat de wetenschap in 50 jaar een stuk verbeterd is??
Waarom leven mensen met Hiv anders nu een stuk langer zonder ziek te zijn, en kunnen mensen met kanker nu wel ''geholpen'' worden, wat soms zelfs lijd tot een schoon lijf.
Dat konden ze in 1946, toen ze de DES ontwikkeld hebben echt niet :n

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:51

Ik heb hem de 1ste oproep niet gehaald. De 2e oproep echter wel, gewoon voor de zekerheid. Wat heb ik te verliezen.. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:53

Froukje1993 schreef:
Nee, maar dan ben je het er toch mee eens dat de wetenschap in 50 jaar een stuk verbeterd is??
Waarom leven mensen met Hiv anders nu een stuk langer zonder ziek te zijn, en kunnen mensen met kanker nu wel ''geholpen'' worden, wat soms zelfs lijd tot een schoon lijf.

Oh, de wetenschap is absoluut vooruit gegaan sinds 1946. Maar dat wil niet zeggen dat het nu perfect is en dat ze alles weten. Ik zeg ook niet per se dat mijn dochters hem niet krijgen - maar wel dat ik eerst weleens wat meer onderzoeksresultaten wil zien, want die zijn er nu bar weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:54

De wetenschap is ook wel vooruit gegaan maar bij de testperiodes van nieuwe geneesmiddelen betwijfel ik dit aangezien deze prik ook niet goed getest is... En dan heb ik het over de uitvoerigheid van het testen en niet over de medische kennis. En bovendien is het nu niet zo dat het nu wel perfect is en dat er dus geen fouten gemaakt zullen worden. De wetenschap van 50 jaar geleden was immers ook al beter dan de wetenschap van 100 jaar geleden. ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:56

Blue_Eyes schreef:
Froukje1993 schreef:

Oh, de wetenschap is absoluut vooruit gegaan sinds 1946. Maar dat wil niet zeggen dat het nu perfect is en dat ze alles weten. Ik zeg ook niet per se dat mijn dochters hem niet krijgen - maar wel dat ik eerst weleens wat meer onderzoeksresultaten wil zien, want die zijn er nu bar weinig.

Dat is zeker waar, en misschien trek ik me door familie onstandigheden dit meer aan, waarom ik hem zonder twijfel gehaalt heb. Maar goed, gebeurt is gebeurt en ik spring nog vrolijk rond. Gelukkig heb jij nog een paar jaar om te beslissen voor je dochters, en in de paar jaar komen er vast ook nog wel een hoop resultaten binnen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:56

Ik zou ook alles in twijfel trekken :j
Een baarmoederhalskankerprik valt hier ook moeilijk mee te vergelijken. DES was een pil die je dagelijks innam, een pil die invloed had op je hormonen, een pil die je innam tijdens een zwangerschap. Softenon was iets tegen ochtendziekte, ook een pil die je innam tijdens een zwangerschap. En beide pillen hadden invloed op het kind dat geboren werd.

Alle 'ingredienten' van de BMHK-prik zijn óóit wel eens gebruikt, er is onderzoek geweest en ik geloof niet dat een Nederlandse Regering besluit iedere jonge vrouw een prik te geven hiervoor terwijl ze nog niet zeker zijn of het negatieve gevolgen kan hebben. Of het werkt, alla. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Laatst bijgewerkt door Anne. op 24-12-11 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:57

Yvank_ schreef:
De wetenschap is ook wel vooruit gegaan maar bij de testperiodes van nieuwe geneesmiddelen betwijfel ik dit aangezien deze prik ook niet goed getest is... En dan heb ik het over de uitvoerigheid van het testen en niet over de medische kennis. En bovendien is het nu niet zo dat het nu wel perfect is en dat er dus geen fouten gemaakt zullen worden. De wetenschap van 50 jaar geleden was immers ook al beter dan de wetenschap van 100 jaar geleden. ;)

Maar dan kun je je ook afvragen, wie hadden ze moeten vragen voor de test dan?? Kun je wel een prik op een verwijderde tumor loslaten maar denk dat dat weinig zin heeft aangezien het is om het te voorkomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:59

Anne. schreef:
Baat het niet, dan schaadt het niet.

En als dát nou helemaal duidelijk was, dan is het probleem opgelost. Maar daar wil ik dan toch eerst weleens wat meer onderzoek naar zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:59

Tja dat is de vraag, maar de test zijn nu dus de mensen die hem gehad hebben en ik zou niet graag voor proefkonijn spelen :n