HarenHEL.. het leed dat klitten heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:39

Ik had dat ook heel erg toen ik nog langer haar had, ik ben naar de kapper gegaan en het kwam bij mij dus puur omdat ik het had laten groeien dat het dood was (ik liet wel bijpunten maar echt minimaal, en lang haar is toch oud haar) dus ik heb er een stuk af laten halen, en sindsdien is dat probleem over!
Anders raad ik inderdaad ook cowboy magic aan, werkt bij mn paarden met mega-manen ook om de klitten eruit te krijgen, zelfs de heksenvlechten!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:47

guhl tarwekiemolie is ook heel goed wel ruim 6 euro maar doe je lang mee. en dan sprayen na wassen dus geen antiklit erin mag wel natuurlijk en dan lekker fohnen

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:47

Shanna, ik heb dat idd ook laten doen, er is ongeveer 20 cm af en mijn haar lijkt veel voller en ziet er beter uit! Ik mis het wel mijn lange haar, maar dit is echt even beter!

Anoniem

Re: HarenHEL.. het leed dat klitten heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:49

Ik vind sowieso de mensen-antiklit allemaal troep waar je alleen maar vette haren van krijgt..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:54

Hier ook altijd klitten! Afentoe is mijn haar gewoon 1 klit. Ik heb al van alles geprobeert, vroeger kreeg ik zelfs binnen 1 uur dreadloks in mijn haren en moest er vaak geknipt worden.
Als ik douche gebruik ik shampoo en daarna cremespoeling, na het douchen fohn in me haar ( ook als het 1 klit is ) pas als het bijna helemaal droog is borstel ik het.
Binnen een uur zit het dan weer ik de klit en haal ik de ergste eruit met mijn handen, ik borstel mijn haar maar 1 keer per dag.

Dus min tip is, pas borstelen in droog haar ( ik borstel er met nat haar juist meer klitten in ), gewoon 1 keer per dag borstelen en de rest van de dag het met je handen uitelkaar 'trekken'.
Edit; En onderaan de klit beginnen met borstelen! Niet boven aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:22

slapen met een zijden kussenhoes / slaapmutsje :j ... Verder goede conditioner (of zo'n 3 minuten haarmasker!)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:35

Slaapmuts.. 1x omdraaien en hij ligt al naast mn kussen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:04

Ik heb er ook super veel last ervan.
Iedere avond een staart in met gemiddeld 6 elastiekjes :+

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:14

Elke keer na het douchen je haar naspoelen met koud water.
Heet water zorgt ervoor dat je haar gaat splijten en daardoor krijg je weer meer klitten.
Bovendien 2x per dag borstelen.
Gliss Kur gebruiken, als spray en haarshampoo en als cremespoeling

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:30

Ik lees even mee. Ook veel klitten in mijn haar.
Zeker als het nat is en ik moet het doorkammer. Kan dus echt niet van voor beginnen en dan
proberen het naar achter te kammer. Is gewoon 1 grote knoop dan.

Krijg je van Cowboy Magic geen vettig haar?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:33

Met nat haar kon ik trouwens veel beter doorkammen.. zeker met cremespoeling daarvoor.
als ik het dan heb doorgeborsteld met een borstel met van die plastic punten en daartussen van die haartjes.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:43

DaisNBenj schreef:
Zeker als het nat is en ik moet het doorkammer. Kan dus echt niet van voor beginnen en dan

Ja, ik wel tenminste, maar ik krijg van heel veel dingen vettig haar. Daarom gebruik ik altijd een lichte spray en verder niets anders kan ik iedere dag wassen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:02

DaisNBenj schreef:

Ik smeer vettige producten (denk dat dat vergelijkbaar is met Cowboy Magic?) zoals crèmespoeling en serum alleen in de puntjes van mijn haar. Dan wordt het niet vettig.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:02

Ik kam juist nooit mijn haar als het nat is, trek er alleen maar meer klitten in.

Ik was mijn haar met shampoo en conditioner en daarna doe ik er biosilk of olie van chi in.

Luchtig laten drogen en dan heel voorzichtig van onder naar boven uitkammen. Het wordt niet vet en heerlijk zacht

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:10

ik was mijn haar met zwitsal, nu is het niet meer zo droog en pluizig en het ruikt ook nog heeerlijk :')

en daardoor heb ik ook minder klitten..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:26

In principe is de tip van voorkomen van klitten de juiste combinatie van producten
Welke shampoo wel of geen creme spoelling welof geen anti klit producten

Ik heb haar tot mijn knieholtes en baal stevig als er weer eens een product is wat weer veranderd of verwijderd word
Ik heb nu de combinatie van wella shampoo (niet altijd cremespoelling) met anti klit/ voedings spray (de doorzichtige 2 componenten spray) van ghul
En voor het pluizen junior wax

Tot mijn grootste verbazing had ik gisteren weer voor het eerst zins maanden een klit
En ik slaap niet speciaal met een vlecht of knot of weet ik wat, ik ben wat dat betreft veels te lui en stap in bed met het kapsel wat ik die dag had
Ik douche ook iedere dag maar was niet altijd mijn haar mee (afhankelijk of het er aan toe is en of ik er zin in heb :o ) maar ik vrot mijn haar nat in het kapsel waar ik er die dag mee wil rond lopen (een föhn begin ik niet aan duurt me te lang)

Mijn advies is dus experimenteer met verschillende producten en zo kom je vanzelf op de juiste combi voor jou, misschien is alleen shampoo wel de oplossing voor je ;)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:34

Ik heb eigenlijk niet vaak klitten in mijn haar, en dat terwijl ik toch echt lang haar heb. mijn haar is ook heel erg stijl (krullen is zo'n beetje onmogelijk haha). Soms heb ik wel klitten, maar dan kam ik het er heel voorzichtig uit. Je moet je haar als je slaapt gewoon in een knot of in een vlecht doen, als je sport of fietst (En het waait heel erg) ook even een vlecht of knot erin. En je haar pas borstelen als het haar bijna of helemaal droog is na het douchen. Ik krijg het zelfs voor elkaar dat als ik in de zee gezwommen heb met los haar, mijn haar niet klit, maar hoe ik dat doe weet ik niet haha.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:34

Zoals al gezegd is, gewoon Cowboy Magic. Superspul!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:53

Heb het al zo erg gehad dat mijn hele haarbos 1 grote klit was.
Dat de schaar eigenlijk de oplossing zou zijn geweest.
Ik heb het met veel pijn en moeite eruit weten te borstelen, om de volgende dag weer hetzelfde aan te treffen.
Mijn haar heb ik op een gegeven moment laten permanenten.
Had altijd sluik, sprieterig haar.
Sinds permanenten heb ik een dikkere bos.
Permanent deed ik 2x per jaar. Van de zomer was ik er klaar mee, heb toen kort laten knippen.
Was er flauw van hetzelfde elke keer qua stylen.
Nu weer stijl haar, en wispelturig dat ik ben, laat ik het weer groeien.
Kan net geen staart in hebben..

Maar bij weer mooie lengte (half weg de rug) weer permanent erin..

Sindsdien overigens geen klitten meer.
Mijn oudste dochter wel. Heeff exact mijn haartype.
Ben ik nu ook mee aan het uitzoeken wat helpt..
I.i.g. nat vlechten en op bed, werkt bij haar. tot dusver het beste..

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:10

Ik heb vorig jaar rond deze tijd een Tangle teezer gekocht:
Afbeelding
http://www.haarimport.nl/zoek-1product. ... Dgod7gn_mg

Ja, hij is rond de 12 euro en lijkt op een paardenborstel, maar serieus dames, hij werkt echt goed en ik gebruik hem graag. Echter zijn er klitten, voornamelijk de klitten die ik zelf dagelijks krijg dankzij een cirkel sjaal in combinatie met los haar, die ik hier ook niet mee klein krijg. Ik doe ze dan gewoon met mijn vingers ontklitten of als het echt heel erg is, stijl ik mijn haar met de tang. Op deze manier wordt de klit ook steeds meer handelbaar. Het zakt dan helemaal uit en dan kan je hem makkelijk losmaken. :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:15

Wat ik er aan doe als ik 's avonds douche:
- Voor het douchen goed uitborstelen, wassen met shampoo&cremespoeling, daarna op handdoekdroog haar breng ik spul aan van john frieda, serum!
- Met los haar slapen, en 's morgens goed uitborstelen.

Als ik 's morgens douche;
- Voor het douchen hetzelfde riedeltje als 's avonds.
- Zodra het droog is uitborstelen, en 's avonds voor het slapen gaan weer.

Wat ik altijd doe:
- Voor & na klit-gevende-activiteiten goed borstelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:01

Jildau schreef:
Zoals al gezegd is, gewoon Cowboy Magic. Superspul!

Hier ook Cowboy Magic in de badkamer en op stal. Het helpt de Haflinger prachtig uit de klit en de baas ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:09

Nog een tip, borstel van de puntjes omhoog. Anders borstel je de klitten omlaag, waardoor je onderaan een mega-klit krijg, als je van onder naar boven werkt maak je het in elk geval niet erger dan dat het al is!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:14

Zelf kam ik mijn haar 2 keer per dag, was het om de dag, en spray als ik er zin in heb spray in. Ook draag ik het bijna altijd in een staart, omdat ik er echt niet tegen kan als mijn haar al licht klit!

Mijn zusje is drama! die is mij vroeger, alleen dan met krullen! ze kamt haar haar ook met een slechte borstel, die kamt alleen de bovenkant zacht, maar de onderkant zijn dredlocks! ik probeer haar te vertellen dat ze gwn 2 keer per dag met een goeie borstel (heeft ze van mij gekregen!) moet kammen..

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:59

Leuk dit topic! Ik heb stijl haar tot op mijn kont. En ik heb echt de goudentip voor je!
Wat ik altijd doe, na het douche: Ik droog mijn haren, gooi er van dat Andrelon anti klit in.
Dat zit in de spuittube. En daar komt het, voordatt ik ga slapen: ... doe ik een knot pal op mijn hoofd.
En de volgende ochtend kan ik het zo door kammen. Ideaal! Echt een aanrader. haha.
En overdag draag ik het vaak vast, in een knotje :) goodluck!