Wat te doen? meisje word mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:38

Luxorvalkje schreef:
Mishandeling -> wordt alleen maar erger.

Als je het zeker weet kun je gewoon het meldpunt kindermishandeling bellen, dat kan volgens mij ook anoniem.
Vertrouwenspersoon met je zeker mee praten, die kunnen je ook helpen met communicatie e.d.

Waar wilde je op wachten? Dat ze een gebroken arm heeft?

ja je heb gelijk ik denk dat ik eerst annoniem een meldpunt voor kindermishandeling ga bellen

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:39

ik ben gewoon super bang haar kwijt te raken, want toe ik het begin van het jaar moeilijk had was ze er voor me!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:39

Heb je al met je eigen ouders gesproken erover?

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:40

vuurneon schreef:
Heb je al met je eigen ouders gesproken erover?

nee ik praat nooit met me moeder weet niet waarom, en me pa woont heel ver weg en spreek ik bijna nooit

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:40

Jammer, Dokter is namelijk verplicht melding te maken als hij iets vermoed.
Mocht je er zelf echt mee blijven zitten en niemand weten om mee te praten is de kindertelefoon ook echt een aanrader !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:41

Wat is de leeftijd van je vriendin?
Dat maakt uit immers, onder de 16 of 18? val je onder kinderrecht, enz,
daarboven is het domweg huiselijk geweld en heeft het slachtoffer alle recht om weg te gaan, bijvoorbeeld via een vrouwenopvang.

Het is in het belang van alle partijen belangrijk dat je werk maakt van hetgeen je nu weet,
je vriendin hoopt nu namelijk echt wel dat op een mooie dag ineens actie is op dit punt, waardoor ze er in 1 keer en blijvend uit is.
Hoe pijnlijk ook ivm loyaliteit naar haar ouders toe, toch moet het gebeuren want de situatie moet immers doorbroken worden.
De vader doet het vast ook niet voor de grap, het is vaak een vicueuse cirkel waar men in zit.
Het meisje moet tegen het geweld beschermd worden en de vader tegen zichzelf.

Wat mij betreft moet je even met een vrouwen opvang bellen voor advies, als zij het antwoord niet hebben (ivm leeftijd dan waarsch), dan verwijzen ze je wel naar degene waar je moet zijn,
en sowieso een plan maken waardoor het in 1 keer goed gebeurd dat ze zonder kleerscheuren weg is (in eerste instantie als time-out).
Dan kan iedereen tot rust komen en bij zichzelf gaan nadenken.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:42

DaiskeLover schreef:
ik ben gewoon super bang haar kwijt te raken, want toe ik het begin van het jaar moeilijk had was ze er voor me!

:(:)
Nu heeft zij het moeilijk.. Ik geloof niet dat je haar echt kwijt zult raken als je wilt helpen, misschien is ze eventjes boos.. maar komt daarna vast wel weer goed.

Hoe zit het met de moeder van je vriendin?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:42

DaiskeLover schreef:
Sando schreef:
Praat inderdaad met een mentor. Vraag of hij/zij in een gesprek met je vriendin aan kan geven dat hem/haar iets opvalt aan houding of prestaties ofzo. Dat je mentor dan in een gesprek erachter kan komen wat er gaande is en dan hoeft ook niet duidelijk te worden dat het van jou af komt. Goed dat je haar wil helpen. Ik begrijp haar angst, maar goed van jou als jij voor haar een stap neemt. (ookal weet ze dat niet)
Ze heeft hulp nodig, en kan dit niet alleen.

maar ik ebn zo heel erg bang dat ik haar kwijt raak

Ik denk dat ze juist heel blij zal zijn als ze niet meer mishandeld wordt ;)

Sowieso met een persoon praten die je vertrouwd en daarmee bespreken hoe je verder gaat :j

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:43

Marigold schreef:
Wat is de leeftijd van je vriendin?
Dat maakt uit immers, onder de 16 of 18? val je onder kinderrecht, enz,
daarboven is het domweg huiselijk geweld en heeft het slachtoffer alle recht om weg te gaan, bijvoorbeeld via een vrouwenopvang.

Het is in het belang van alle partijen belangrijk dat je werk maakt van hetgeen je nu weet,
je vriendin hoopt nu namelijk echt wel dat op een mooie dag ineens actie is op dit punt, waardoor ze er in 1 keer en blijvend uit is.
Hoe pijnlijk ook ivm loyaliteit naar haar ouders toe, toch moet het gebeuren want de situatie moet immers doorbroken worden.
De vader doet het vast ook niet voor de grap, het is vaak een vicueuse cirkel waar men in zit.
Het meisje moet tegen het geweld beschermd worden en de vader tegen zichzelf.

Wat mij betreft moet je even met een vrouwen opvang bellen voor advies, als zij het antwoord niet hebben (ivm leeftijd dan waarsch), dan verwijzen ze je wel naar degene waar je moet zijn,
en sowieso een plan maken waardoor het in 1 keer goed gebeurd dat ze zonder kleerscheuren weg is (in eerste instantie als time-out).
Dan kan iedereen tot rust komen en bij zichzelf gaan nadenken.

ze is 13 jaar, en ik ga denk ik wel bellen ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:43

Het advies- en meldpunt kindermishandeling kan inderdaad ook een hele goede stap zijn. Zij kunnen je advies geven over hoe je erover kan praten met je vriendin, bijvoorbeeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:43

Je bent juist een echte vriendin omdat je haar wilt helpen!

Vertrouwenspersoon opzoeken op school zou mijn stap zijn als je het tegen je ouders kunt vertellen. Die mensen zijn juist voor dit soort gevoelige zaken.

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:44

Marjo_x schreef:
DaiskeLover schreef:

:(:)
Nu heeft zij het moeilijk.. Ik geloof niet dat je haar echt kwijt zult raken als je wilt helpen, misschien is ze eventjes boos.. maar komt daarna vast wel weer goed.

Hoe zit het met de moeder van je vriendin?

daar heeft ze het nooit over, maar als ik er naar vraag zegt ze dat zij er nix van weet die moeder

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:44

Joyce_ schreef:
Het advies- en meldpunt kindermishandeling kan inderdaad ook een hele goede stap zijn. Zij kunnen je advies geven over hoe je erover kan praten met je vriendin, bijvoorbeeld.

ja ik denk dat ik daar morge maar ees heen ga bellen

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:46

ja ik weet het zeker ik ga morge bellen als ik tijd heb(anders maak ik wel tijd) en dan vertel ik morge meer aan jullie!

nu ga ik slape
x

Aradis

Re: Wat te doen? meisje word mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:49

Succes :(:) Ik vind je heel dapper!
En slaap lekker!

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:06

hallo allemaal,

sorry dat ik zolang niet meer heb gereageer, maar ik heb het heel druk gehad.

ik heb bij bepaalde mensen aangegeven wat het probleem is enzo en die zijn haar ook in de gaten aan het houden, ook na schooltijd, toen bleek dat het allemaal echt was en ze echt werd mishandeld , en toen i haar vader uit huis geplaatst en mag haar niet meer zien, en verder weet ik nix van verder zien haar dinsdag weer misschien wil ze me wat erover vertellen maar weet het neit of ze dat wil

bedank allemaal voor jullie hulp!!

xxx Marit

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:26

Vader uit huis geplaatst?? Ik wist niet dat men daar de autoriteit voor heeft, behalve de politie dan bij een aanhouding of in de psychiatrie bij een gedwongen opname... Allemaal echt? Ik weet het niet...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:36

Ik kan alleen een straat/contact verbod bedenken :Y) Maar we zullen het horen. Goed dat je alles verteld hebt TS!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:40

Zoiets kan toch niet bij mensen die onder één dak leven? Als een minderjarige in zo'n gevaarsituatie verkeert, zal de minderjarige normaal uit huis gehaald worden, toch niet één van de ouders?!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:46

Knap van je!
Ben benieuwd hoe ze dinsdag reageert

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:49

Idd kind wordt uit huis geplaatst dacht ik altijd (moeder werkt bij bureau jeugdzorg, eerst kinderbescherming)
Zij doet ook uit huis plaatsingen. Maar heb nog nooit gehoord dat de ouders uit huis worden geplaatst? Kind gaat naar een pleeggezin, en ouders en kind mogen (ligt eraan hoe erg alles is), niet met elkaar contact hebben.

Btw, wel goed gedaan zo !

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:51

Goed dat je je vriendin helpt! Ik ben benieuwd hoe alles nu verder gaat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:56

Vader kan wel een huisverbod krijgen, niet letterlijk uit huis geplaatst maar gewoon een omgevingsverbod.
Maar goed, fijn dat je voor haar op bent gekomen!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:49

ik zou sowieso het tegen je ouders zeggen
misschien kunnen hun jou bijstaan of zeggen wat je kan doen
niks doen kan soms nog erger zijn
stel het loopt wel een keer goed mis af???
het is en blijft altijd lastig natuurlijk
zelf heb ik een keer het AMK ingeschakelt voor de buren verder op
en nog steeds geen spijt van want het gaat nu veel beter met die kinderen en ouders
sterkte er mee

las natuurlijk later pas dat er al actie is ondernomen
goed hoor van je heel dapper dat je zo voor je vriendin op komt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:55

Vaders kunnen tegenwoordig in Nederland ook een omgevingsverbod/huisverbod krijgen. Kan best zijn dat er ook iets van mishandeling van de moeder speelde en dan is tegenwoordig het beleid moeder en kind in omgeving te houden en vader 'uit huis te plaatsen'.