Het leed dat groente eten heet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Re: Het leed dat groente eten heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:12

Altijd al heel gegeten? Want anders kan je het bijv ook geprakt eten, of met saus. Is in ieder geval een begin en je krijgt toch groente binnen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:12

Ben juist een groente liefhebber. Bij mij is fruit het probleem. Ik zie dat er al genoeg tips worden gegeven. Probeer het idd een keer op een andere manier te bereiden. Of met een saus die je heel lekker vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:13

Amalarab schreef:
Neem gewoon wat extra fruit als je een groente-arm dagje hebt

in fruit zit heel veel suiker, dus ik groente is een stuk gezonder...

Ik moest denken aan een stukje dat ik gisteren las :') ....
http://jessevandervelde.com/testimonial ... timonials/

het stukje van tonny, al heb ik nog nooit een groene smoothie gedronken, en zet die kerel natuurlijk ook maar positieve dingen er op _O- Het is wellicht de moeite van het proberen waard :D

Ik zelf houd niet van 'gewoon gekookte groente' .... Of groente uit blik ofzo :r .... En ik houd ook helemaal niet van aardappels, én ben vegatarisch :') Maar er is genoeg!
Lekkere groenten geroerbakt met een beetje knoflook erbij, lekkere kruiden, en een beetje azijn of citroensap erover heen :9 . Of een ander lekker sausje! Daar kan ik echt een kilo van weg kanen.
Écht, als groente lekker (naar smaak) bereid is... Kun je het gewoon niet vies vinden volgens mij... Want veel groente is zo smaakloos als wat, dus daar kun je qua smaak heel veel kanten mee op :))

Of groentewraps, ook supergezond, en lekker!. Heel veel groente (auberging/ courgette / paprike / erwten etc. ) roerbakken, met een zakje taco mix oid. Wrap besmeren met philadelphia (ligt) en dan nog wat geraspte kaas :9 en zo zijn er echt nog wel een boel makkelijke groente recepten te bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:17

Doe eens lekker roerbakgroenten ofzo, of een quiche met veel groente ofzo. Of gooi overal lekker aromat doorheen! Gewone gekookte groente houden veel mensen niet van, maar er zijn zoveel mogelijkheden!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:28

Ik weet niet hoe je vader de groente kookt? Als hij groente te lang door laat koken kan dat ook de smaak van groente doen veranderen. En dan wordt het niet lekker nee. Daarnaast kan je misschien bij bijvoorbeeld worteltjes een schepje suiker toevoegen waardoor het wat zoeter wordt. Als je daar van houdt tenminste.

Doordat je geen groenten eet mis je wel een hoop belangrijke vitamines en mineralen. Die niet of in mindere mate in de andere producten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:29

ukje schreef:
Ik weet niet hoe je vader de groente kookt? Als hij groente te lang door laat koken kan dat ook de smaak van groente doen veranderen. En dan wordt het niet lekker nee. Daarnaast kan je misschien bij bijvoorbeeld worteltjes een schepje suiker toevoegen waardoor het wat zoeter wordt. Als je daar van houdt tenminste.

Doordat je geen groenten eet mis je wel een hoop belangrijke vitamines en mineralen. Die niet of in mindere mate in de andere producten zitten.

Daarom wil ik ze ook echt leren eten :j
Hij kookt ze gewoon normaal hoor, aan zijn kookkunsten ligt het niet want hij kan echt wel heel goed koken ;)
Bij andere mensen en restaurants lust ik ook geen groenten, dus de persoon die dit bericht typt is echt degene waar het aan ligt :')

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:39

Eet je ze steeds op dezelfde manier of niet?
Alle groente die ik vroeger thuis niet lekker vond, vind ik nu geweldig omdat ik ze heel anders klaar maak.
Koken is trouwens heel erg leuk, misschien een goede kans om uit te vinden hoe of wat je wanneer lekker vind?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:18

Bb, het had gekunt. Maar zou je het wel met saus naar binnen kunnen krijgen of ook niet. Want dan kan je de saus nemen die je het lekkerst vindt en het in combinatie daarmee proberen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:30

Probeer eens ergens groenten in te verwerken :) Spinaziepannnekoek met ricotta ( = zachte kaas) is ook erg lekker bijv. :)
Ook heb ik wel eens een groenteschotel gegeten waarbij je allemaal groenten in plakjes moest snijden en die dan rechtop tegen de rand van een overschaal moest zetten, dan een laag ricotta erop, dan weer plakjes groeten.. Echt super lekker! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:42

Kun je niet eens proberen met een deel van de roerbakgroenten zonder saus (die je dus wel lust) te bereiden. Zodat je er een heel klein beetje saus op kan doen. En je zo meer en meer kan wennen aan de eigen smaak van de groente in plaats van de groente met beef shanghai of kip kantonese smaak.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:47

O ik ben ook zo erg, lust maar weinig en de logica hierin ontgaat iedereen (en zelfs mezelf af en toe).
Nu ik zwanger ben word ik verplicht een dagje achter een bord groente gezet, en helaas moet ik ook de sap van Hak (jaja vruchtensap met bietjes/ rabarber en worteltjes) naar binnen worstelen om geen oorlog hier thuis te krijgen.

Ik heb gewoon moeten eten wat de pot schafte, en mijn ouders aten zeer gevarieerd. Ik ben niet verwend, extreem lui of een fastfood-kindje. Kortom geen idee waar mn moeilijke eetpatroon vandaan komt :)

Tips: Ik las hier over groente op een pizza, zo kom ik ook aan mn groenten.. Veel smaakt lekker op een korst met tomatensaus!!
Ook in de sla ben ik op den duur wat groentes weten te waarderen (kiemgroenten, soms fruit erdoor etc).
Gekookte groentes maak je me nog steeds niet blij mee, maar rauw is het en kwestie van combineren en -helaas- toch ook dwingen en slikken ;)

Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:00

Ik vind het nogal verwend dat je ouders het niet gewoon toen je klein was door je strot geduwd hebben desnoods.. Oké dat je bepaalde groentes niet lust, prima, maar helemaal niks!? :wow:

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:02

En gooit hij er niets overheen. Vroeger lustte ik geen sperziebonen en bloemkool, maar dat kwam omdat mijn moeder er nootmuskaat overheen deed. Nu eet ik bijna alle groenten, maar nog steeds geen nootmuskaat. Succes.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:05

Nou ja, zolang je de groente in de pasta gewoon eet, zou ik zeggen eet vooral veel pasta en verhoog het groente gehalte in je pasta langzaam.

(Ik eet bijna nooit aardappels, ben gek op pasta en eet dat dus heel veel, met heel veel groente.)

Je kan vervolgens ook zelf pasta saus maken van die pakjes gezeefde tomaten en kruiden en dat wat binden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:09

Je kan het ook door je aardappelen met jus heen prakken. met heel weinig beginnen en in de loop van de tijd steeds meer groente toevoegen. of gewoon een tijdje steeds dezelfde groente eten. kleine kindjes moeten ook aan de smaak wennen. als die het eerste hapje krijgen dan wordt er vaak begonnen met een paar hapjes en dan bijv. een week lang hetzelfde. de eerste keren vinden ze het vaak smerig en op den duur gaan ze aan de smaak wennen en gaan ze het lekker vinden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:18

daffieduck83 schreef:
En gooit hij er niets overheen. Vroeger lustte ik geen sperziebonen en bloemkool, maar dat kwam omdat mijn moeder er nootmuskaat overheen deed. Nu eet ik bijna alle groenten, maar nog steeds geen nootmuskaat. Succes.

Haha ik vind nootmuskaat ook echt vies,het verpest echt de groente..

Ik denk dat het er inderdaad aan ligt hoe groente klaargemaakt wordt..Je kan het lekker verwerken in de pasta en je kan van veel groete ook een salade maken(mijn favoriet)..Sommige groeten moet je dan wel iets voorkoken,maar juist niet te lang want dan word het weer vies..Ik doe dan afhankelijk van de groente wat feta,ei,tomaat,uitje,spekjes,rookworst(gebakken),gebakken kipreepjes,pijnboompitten,noten enz enz..Er hier trouwens ook een topic met salade recepten,hier kan je ook wat inspiratie op doen..

Succes!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:21

Yel schreef:
Gekookte groentes maak je me nog steeds niet blij mee, maar rauw is het en kwestie van combineren en -helaas- toch ook dwingen en slikken ;)

Succes!!

En geroerbakt dan?

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:22

Ik lust ook bijna helemaal niks! Maar ik lust dan wel sperziebonen, snijboontjes, haricot verts, boerenkool, zuurkool, prei in preischotel, tuinboontjes, en rode kool. Verder niet heel veel meer eigenlijk. Maar ik lust bijv. dan weer geen groente is pasta enz. echt heel erg. Maar over groente die ik niet lust maar wel moet eten daar doe ik altijd appelmoes overheen!

Edit: Ik lust dus geen sla, tomaat, champions uit, paprika enz. ook niet geroerbakt!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:02

Oh ik ga dit topic doorlezen :oo Ik walg ook van bijna alle groente (hoewel ik deze winter boerenkool en zuurkool heb leren waarderen naast de spinazie en broccoli die ik al lustte :P )en eet dan ook echt 2 a 3 boontjes/wortels omdat ik het gewoon zoooo vies vind.. Volgens mij zijn mijn smaak papillen over - of juist onderontwikkeld :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:05

Groenten gekookt naast een aardappel en vlees vind ik ook weinig aan, maar gegrilld, ebakken, in pastasauzen, wokken, rijsten, met kruiden en veel smaak, jummie!

Mijn vraag dus, op welke manieren heb je groenten zoal geproefd?

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:02

Dit komt me echt heel bekend voor := Ik lust ook bijna geen groenten (komkommer, rauwe wortel en boontjes). Ook niet als het ergens door heen zit. Mijn soep gaat bijvoorbeeld ook door een zeefje :=
Zou ook niet weten hoe het beter kan worden, want ga ook gewoon bijna over mijn nek als ik weet dat er een klein stukje groente ergens aan zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:12

Het enige dat ik echt niet wil eten, is andijvie :r

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:30

Ik lust het ook niet in een ovenschotel, in pastasauzen of gebakken. allemaal even vies. Bah.. ik eet vooral veel boontjes, want dat is bijna het enige wat ik lust!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:25

Ik hoef het ook niet verwerkt in dingen idd :))

Heb speciaal een sapcentrifuge gekocht om groentes in te pletten tot sapjes maar dan lust ik het nog niet _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:31

Groentensap is ook vies, en ik hou van groente!

Ik denk toch dat er niks anders opzit dan dwangmatig leren eten. Elk product een paar x eten.
Hadden je ouders moeten doen toen al.

Ik vind dat je in bv spaghetti bolognaise veel groenten kan verstoppen, miss zo beginnen?