Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:07

Ik wil juist afvallen met beter eten, niet door dingen weg te gaan laten (behalve snoep en chips), omdat ik van mezelf weet dat ik heel erg jojo gevoelig ben!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:09

Hier nog één die supergevoelig is voor jojo-en. Zo heb je er 10kg af en zo zitten er weer 15 aan. Zo vreselijk frustrerend.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:11

Ik ben ook heel erg een jo-jo'er... Ik moet ergens aan vast kunnen houden, niet van het een naar het ander en weer iets anders. Gewoon je eetgewoontes aanpassen is een prima methode, het feit dat je je eetgewoontes omgooit om zo een gezond gewicht te bereiken en te behouden is al een dieet voor het leven :)

Ik ben een beetje allergisch voor het woord dieet :')

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:13

Als je flink wat overgewicht hebt, dan doe je wat fout. En als je met de die dieten begint weet je niet wat je fout doet. Daarom vond ik die dieten ook niet voor mij geschikt. Ik zelf moet veranderen om blijvend resultaat te krijgen en vooral te behouden! Ik merk al wel dat ik mentaal/gewoontes al veranderen.
Laatst bijgewerkt door linnieke op 22-12-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:13

ik heb ook een beetje een enorme allergie voor dat woord inderdaad :')

echt streng dieëten gaat op de lange termin altijd verkeerd uitpakken bij mij.
Op een keer ben ik dat helemaal zat en vreet de afgevallen kilos er twee x zo snel en 2x zo veel weer bij :(

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:14

Captain schreef:
Ik begin het nieuwe jaar ook ja... Erger me ook aan die meiden, wees eens tevreden met je lijf ook al zit er 1 kilo teveel aan..
Misschien een HK topic openen voor de 'echte dikkertjes?' :)

Edit: ik weeg denk ik rond de 85 kilo (na de kerstdagen waarsch meer. :o) en ben 1.70.. Moet minstens 15/20 kilo af...

Het bovenste ben ik niet helemaal met je eens, ik ben bijvoorbeeld van 87 afgevallen naar 57 en geloof me ik ben nog steeds niet tevrede met mijn lichaam. Dit komt omdat ik zoveel ben gepest dat het nu tussen mijn oren zit dat dik ben. Dit zal er ben ik bang ook altijd in blijven zitten, als een iemand nu nog tegen me zegt oh ben je aangekomen zit ik weer weken in een dip.

Ik ben overigens 1.65

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:15

ok ook ik ben aangekomen maar dat KH is zo gek nog niet hoor. Ik was er ook tegen. Het ging een jaar lang goed zónder dat het me moeite kostte. 'Gewoon' eten alleen geen brood, aardappelen, pasta en dingen met suiker. Dus kwark bij ontbijt, maaltijdsalade als lunch. Je hebt echt veel minder snel weer honger. Ik wil het zo ook weer gaan proberen, geen gek dieet maar gewoon KH laten staat. Veel makkelijker dan KJ berekenen, dieetlijsten volgen etc. En dan het hardlopen weer oppakken, dat mis ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:48

Ik woog op mijn zwaarst 76 kilo, ben 1,60 en dat maakt het dus ernstig overgewicht. Ik ben begin dit jaar begonnen met gezond eten en veel meer bewegen en heb het toen teruggedrongen naar 68 kilo. Toen begonnen de eindprojecten en dan ga ik me natuurlijk niet bezig houden met afvallen maar met doodstressen en werken :') toen ik klaar was met school en ik een week later ofzo wou beginnen weer met hardlopen kreeg ik een verrekte kruisband tijdens een fotoshoot en dit zorgde er voor dat ik niet eens meer pijnloos een trap kon lopen. na de zomervakantie ging het al wat beter met mijn knie, en het is zo goed als over, en ik begon ook weer meer op mijn eten te letten. Geen volle mayonaise, minder snoepen en veel sla, vis enzovoort. Ik had als goede voornemen weer te beginnen met hardlopen na mijn 3 weken durende vakantie in Tunesië. Helaas viel ik van het paard en kreeg ik een trap tegen mijn linker been, waardoor mijn scheenbeen/bot gekneusd is en ik een spier gescheurd hebt... Oftewel, weer niet hardlopen (3,5 weken geleden) :') Ik mag overigens ook niet paardrijden helaas. Maar de bedoeling is dus wel dat ik volgend jaar er weer tegen aan ga, en dan wil ik mijn gewicht terugdringen naar 58 kilo, wat voor mijn lengte gezond is :j

Ik duim voor je dat je je streefgewicht mag halen en dat je meer geluk hebt dan ik haha :P Ik weeg nu overigens 70 kilo, nog steeds te zwaar, maar ben blij dat het geen 76 kilo is, zoals het was {:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:17

mag ik me ook melden?

bij mij zijn ook de koolhydraten het probleem en als ik die niet eet val ik inderdaad een end af maar een leven zonder koolhydraten is voor mij geen leven en zogauw ik maar iets ga toevoegen kom ik gelijk weer aan

ik hoopte dat mijn gewicht minder zou worden nu ik dit jaar weer ben begonnen met werken(vanwege kinderen jaren thuis geweest) maar helaas, dat had ook weinig effect
wel dat mijn lichaam er wat beter uitziet, vet is omgezet in wat spiermassa maar mijn gewicht is bar weinig veranderd

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:38

Ik meld me ook even. Nadat ik 1e kerstdag 2009 gestopt was met roken ben ik erg veel aan gekomen. Ik woog op n gegeven mom 102,8kg... := Ik ben 1 september begonnen met afvallen en ben er nu al ruim 17kg kwijt. Ik zit nu op 85,4kg. Toen ik begon was 80kg mijn streef gewicht. Maar die heb ik nu stiekem iets verschoven naar 75kg. Dit omdat het me eigenlijk erg makkelijk af gaat. En ik nog een broek of 5 heb liggen die ik dan weer pas... :+ Voor ik stopte met roken woog ik jaren 84kg.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 1.80m ben en absoluut geen poppetje. Heb brede schouders en brede heupen. 8-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 15:42

Je bent al goed bezig! Schouders eronder en het gaat lukken :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:48

Thx!! Maar jij bent ook zo'n snoeperd dus? Ik wel iig. Ik at voorheen alles wat los en vast zat. Ik at elke avond een zak chips en een reep chocola. En dan overdag nog koekjes en erg veel brood. En met avond eten kon ik wel 3x opscheppen. En ik at heel ongezond. Veel pizza en weinig groente. Ik voelde me ook helemaal niet lekker.

Ik ben nu niet echt op dieet. Maar ik heb gewoon mijn leefwijze aangepast. Ik ben nl van plan om dit altijd vol te houden. Ik voel me nu veel beter en eet veel gezonder. Tuurlijk eet ik nog wel is pizza en ga ik nog wel is naar de Mac. Maar niet meer 3x in de week... :D

En ik probeer om na mn avondeten niets meer te eten. En als ik al trek heb neem ik of een stukje fruit. Of een klein schaaltje lay's oven baked chipjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:52

ik moet het snoepen ook afleren, ik ga chips vervangen voor popcorn, neem nu veel kauwgom etc en probeer de fastfood te ontwijken :')

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:54

Popcorn is idd ook een goede vervanging. Dat neem ik ook wel is. Ik gooi er dan alleen nog wel een zootje extra zout overheen... :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:54

hahaha
ik drink ook veel water verder en zit nu aan de walnoten, maar fiets wat gaat dat snel op :')

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:56

Ja echt he. Ik ken je probleem... :D

Ik dronk voorheen altijd veel melk. Zeker 2 liter op een dag. Want ik vind melk echt heerlijk en hou absoluut niet van frisdranken. Maar nu heb ik de melk verwisseld voor water. Ik het begin koste me dat veel moeite. Want ik vond water wel zo saai. Maar nu weet ik niet beter en gaat het automatisch. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:59

jaaaa, melk, de dikmaker :') ik heb net 3 weken zonder gedaan omdat ik in Tunesië zat, alleen maar water en cola gedronken, nu drink ik weer water en melk, maar wel een stuk minder dan eerst, denk max 1 kilo... Ik drink wel alleen prikwater, dat drinkt zo lekker weg :))

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:03

Bedoel je spa rood? Dat vind ik zo smerig. Dat smaakt naar zout.. :+

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:06

Hey Djuulsie!

Ik meld me ook weer hoor! Was al een tijdje niet meer in het afvaltopic te vinden om dezelfde reden als jij hebt. Ik weeg inmiddels 86kg en meet 1.73 en ik wil heel graag zo'n 20kg kwijt. Het hoeft van mij niet snel, maar het moet wel, wil er ook gewoon weer goed uitzien! Ik had altijd diep respect voor je over hoe je het deed enzo, dus bij deze, i'm inn!

Mijn plan:
- mijn gewone eetgewoontes aanhouden (die had ik namelijk al eens grondig aangepast)
- mijn snoepen verminderen tot 1 lekker iets bij speciale gelegenheden (als ik mezelf alles ontzeg hou ik het niet vol)
- iedere dag een uur bewegen, waarvan 3x per week echt sporten (ik heb een staande stage, dus loop en sta gemiddeld al 6 uur per dag en ga altijd op de fiets = 15min per dag)
- Geen boodschappen doen met honger (dat loopt bij mij altijd fout af en als ik geen honger heb heb ik er totaal geen moeite mee om niks lekkers in huis te halen en wat er niet is...)
- Waar ik nu snoep veel rauwkost en fruit eten (vind ik namelijk echt wel lekker, alleen merk ik dat suiker een gewoonte is geworden en daar moet ik weer vanaf)

We gaan er weer helemaal voor!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:11

Ik ben ook een vrouw met overgewicht. Begin november gestart met diëten (kh arm en shakes.)
Ben nu totaal 12 kg afgevallen en wil er nog zeker 20 kg afvallen. De shakes gebruik ik nog maar amper.
Ik heb nog een lange weg te gaan.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:13

@ Cantheon: Goed bezig!!

Ik zou ook echt moeten gaan sporten. Want dat doe ik nu echt 0,0... :oo Ik pak ook overal de auto voor... :') De enige beweging die ik krijg is paardrijden 4x in de week. Waarvan 2x intensief in de bak. En natuurlijk elke dag stal uitmesten, erf vegen, 17 paarden buiten zetten, voeren. Maar dat is niet echt sporten..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:14

Ik vind afvallen met shakes altijd zo echt. Ik ben altijd bang dat als je weer over gaat op normaal eten je weer als een malle aankomt.... :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:03

Ik meld me ook maar is, ik wil weer is richting de 80 kg gaan wegen, en ik durf nu ook gewoon niet op de weegschaal te gaan staan..
Ben wel 1.81cm dus redelijk lang, heb ook wel stevige bovenbenen..

Ik probeer nu dagelijks op mn werk wel gewoon groente of fruit naar binnen te werken.
Vandaag zo'n stuk of 5 stukjes winter wortelen naar binnen gewerkt. :)

En wil ook meer water gaan drinken inplaats van sappen uit een pak.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:13

Hey dames, wat super dat jullie zo enthousiast zijn!!! Hoop dat we veel steun aan elkaar hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:16

ik ben op dit moment 116 , loop net bij de dieetist en wil minimaal 90 wegen liefst minder. 90 eerst en dan weer beginnen met rijden :P