Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb zelf geen tips voor je. russel schreef:Ga gewoon praatjes pot maken, vraag met belangstelling naar mensen hun weekend, hobby..als je niet graag over je zelf praat is niet erg, veel mensen raken niet uitgepraat over zichzelf...zo ben je aanwezig..
Kleed je iets kleuriger en kom met opgeheven hoofd, rechte schouders een kamer binnen, dan kom je binnen...bereid een vraag voor tijdens een vergadering en dwing jezelf 1 mening te geven....
Hoort nou eenmaal bij het vak
russel schreef:Ga gewoon praatjes pot maken, vraag met belangstelling naar mensen hun weekend, hobby..als je niet graag over je zelf praat is niet erg, veel mensen raken niet uitgepraat over zichzelf...zo ben je aanwezig..
Kleed je iets kleuriger en kom met opgeheven hoofd, rechte schouders een kamer binnen, dan kom je binnen...bereid een vraag voor tijdens een vergadering en dwing jezelf 1 mening te geven....
Het lijkt soms alsof ze het op mijn stage niet willen zien, want soms praat ik juist wel tijdens de pauze, maar dan hoor ik achteraf: "en in de pauze bijvoorbeeld, leek net alsof je er niet was!"
één stagegenootje werd er echt helemaal gek van, had wat problemen thuis en echt geen zin om dat meteen maar in het ´pauzehok´ voor ieders voeten te gooien, en groot gelijk zou ik zeggen
een leuke sfeer en dus dingen delen moet van twee kanten komen en niet alleen omdat ze daar erin gestampt hebben gekregen dat ze moeten praten. Citaat:Verder; het feit dat je stagebegeleiders zo achter je gevoel zitten te peilen, is omdat dit nét het meest essentiële punt is van communicatie; niet enkel begrijpen wat er gezegd wordt, maar de bedoeling achter wat er gezegd wordt, de emoties die zaken oproepen bij mensen. Het feit dat jij weinig emoties bij sommige zaken voelt, is denk ik eerder het feit dat je je nog niet goed bewust bent van jouw gevoelens hieromtrent en het feit dat zij er achter vragen is zelfs een specifieke communicatieve vaardigheid om een persoon inzicht te laten krijgen in zijn eigen standpunt, gevoelens of emoties.