Buikvirus; wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Buikvirus; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:59

Ik kon vandaag ook weer wat eten, maar voel me nog wel aardig slap en lesgeven was ook veel vermoeiender dan normaal :')

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:21

Oreo schreef:
Moet dat Domperidon via de apotheek of kun je het zo kopen?

Apotheek

Ik ben ook nog ziek thuis. Geen onnodige toiletbezoekjes meer, maar wel nog zo slap als een vaatdoek. Kan wel wat eten, maar nog geen trek.
Ik sta ook voor de klas, maar heb echt nog geen energie. Kan niet eens normaal twee trappen op. Kan er dus (helaas) even geen klas bij hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:04

ik ben erna ook nog een paar dagen thuis gebleven

Overigens, nogmaals Domperidon is niet zaligmakend hoor. Ik heb het in het verleden veel geslikt en de avond dat ik buikgriep kreeg ook omdat ik misselijk was maar een beetje buikgriep breekt er wel doorheen hoor, ik heb ondanks de domperidon evengoed moeten overgeven dus zonder medische indicatie (zoals de suiker die hierboven omschreven word) zou ik er niet zonder doktersadvies mee beginnen. Toen ik de vorige keer heel misselijk was en het niet duidelijk was of het van AB kwam of van buikgriep is het me door mijn arts zelfs afgeraden omdat het het braken ook zou kunnen triggeren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:29

Ik zie vandaag nog steeds sterretjes als ik opsta :( Ik kon gisteravond wel weer m'n avondeten naar binnenwerken, maar niet van harte. Heb net flink ontbeten in de hoop de sterretjes weg te drijven :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:02

Ben net bij Engels naar de wc gerend omdat ik zowat moest kotsen dus ik zit nu ook thuis. Vanochtend nog ontbeten, niks aan de hand. Maar goed, hopelijk morgen over want dan heb ik een kerstgala..

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:14

Vorige week een paar dagen last ervan gehad, dacht er vanaf te zijn. Maar helaas nu begint de diarree weer opnieuw. Bah. Gelukkig tot nu toe geen misselijkheid....

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:49

Hier inmiddels ook eentje... heel erg misselijk, al paar keer wezen spugen en de nodige buikpijn. Koorts en zo slap als een vaatdoek :=

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:49

Het heerst echt giga!

Ik en collega's hebben het ook gehad.

Ik had het vorige week al 4 dagen, echt zo een dunne diarree dat het alleen water was := :o

En ook deze week ben ik weer de gelukkige :roll:

Ook veel last van buikpijn en grieperig gevoel.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:07

Hoop toch echt dat ik het niet nog een keer krijg.
Begon maandag en kan sinds vandaag redelijk tot goed eten. Geen buikpijn meer.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:13

Noro virus ?
Bij ons heerst dat heel erg, vooral op stage! Je hebt hierbij hevige last van diarree en veel overgeven en niets binnen kunnen houden.
Je hebt er 3 tot 5 dagen last van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:47

ik heb er maar 1 nacht echt last van gehad maar nog wel dagen buikpijn maar dat komt omdat mijn darmen langzaam herstellen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:23

Ik heb het gister nog een keer gehad :oo Was heel kort, maar wel heel erg heftig, hing om de tien minuten boven de pot. En omdat ik niets kon eten kwamen er alleen maar hele vieze sappen uit :')
Net toen ik dacht dat ik flauw zou vallen begon ik me iets beter te voelen. Toen heb ik 1 appeltje gegeten en verder niets.
Ben nu twee eitjes aan het koken, kijken wat m'n maag daar van vindt :)

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:38

Ik heb het ook op stage opgelopen.. :( Sinds gisternacht niets meer binnen kunnen houden. Gelukkig staat 'de kraan' maar aan één kant open... Baal er wel van want dit is de derde keer in 5 jaar dat ik met kerst ziek ben. Vind het ondertusen een beetje lu.lig.. Hopelijk is het snel over!

Domperidon wordt niet zomaar geadviseerd bij een huis, tuin en keuken-buikgriepje. Heb het ooit gekregen omdat ik twee weken niet kon binnenhouden en 10 kilo was afgevallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:05

Dat is erg vervelend Charlotte, beterschap :(:)
Ik was ook bang dat het door zou gaan tot vandaag, maar gelukkig voel ik me weer 85% goed :) Gisteren was ik vooral weer erg slap en kon ik alleen maar een paar roggebroodjes met gekookte eitjes eten, al het andere was viesviesvies :P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:00

Ik heb het gisternacht gehad, overgegeven en de rest, de hele dag erop in bed doorgebracht... overdag alleen 3 glazen cola op (dat helpt, gek genoeg ging de buikpijn er ook van weg) en 's avonds twee beschuitjes. Nu de dag erop nog wat slapjes, maar kan gelukkig weer normaal eten... beterschap voor degenen die dit nog hebben (of gaan krijgen..)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:37

Ik heb een paar happen Kerst diner gehad en toen dacht ik dat ik doodging. Dit is echt de vreselijkste Kerst ooit ;(

Wouter82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:13

Ik ben nu ook ten prooi gevallen aan de buikgriep. het begon afgelopen nacht, toen heb ik in een paar uur tijd minimaal 7x met m'n hoofd boven het toilet gehangen. de laatste paar keer kwam er alleen nog maar iets van gal of maagzuur eruit zetten. ook heb ik last van diaree en kan ik nauwelijks tot niks binnen houden, zelfs geen water.
ik had geen flauw idee dat je geen paracetamol moest innemen. ik heb inmiddels een stevige advil 400 pil achter de kiezen. ik voel me nu wel een stuk beter. (door de advil)
ik hoop dat ik er snel vanaf ben.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:30

Nog bedankt Phormicola! Naar dat je er weer last van kreeg. Hopelijk is het nu wel beter. Ik was eerste kerstdag nog echt ziek en ben ik ook lekker thuis gebleven maar gister ging het gelukkig al een stuk beter en vandaag is alles weer normaal.. Ik heb het idee dat er een hoop mensen om mij heen ziek zijn. Ook veel mensen die echt (bijna) nooit ziek zijn.

Voor iedereen die het nodig heeft: Beterschap!

Wouter82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:24

het ziet er naar dat ik er na een dagje al weer grotendeels vanaf ben. ik heb alleen nog maar een beetje diaree.
aan iedereen die er nog last van heeft: Beterschap

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:35

Ik begin me nu iets beter te voelen en ik heb gister zelfs 5 happen avondeten naar binnen kunnen werken. Kun je na gaan, ik ben gewoon een week uit de running geweest door dit rotvirus :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:55

Pff, ik meld me ook twee weken geleden kreeg ik buikpijn/ kramp en heb ik hele erge last gehad van diaree.
Na een paar dagen was het over, maar vandaag was het terug.
Ik voelde me vanmorgen super lamlendig, moe, koud en slap.
Later vandaag heb ik flink over moeten geven.
Ook weer diaree en heb net geprobeerd een banaan te eten, maar die kwam er ook al weer heel gauw uit.
En dat terwijl ik vakantie heb.
Hoe beginnen jullie weer met wat te eten en wat werkt het beste?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:59

Mijn maag draait ook een beetje.
Maar mijn darmen zijn ook super gevoelig, BBQ, gourmet, een med. biefstuk is voor mij al een reden om een abbo op de wc te nemen :+
Maar kan ook komen doordat ik 3 dagen "raar" heb gegeten, ben niet erg misselijk..

*klopt af*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:06

jesito schreef:
Pff, ik meld me ook twee weken geleden kreeg ik buikpijn/ kramp en heb ik hele erge last gehad van diaree.
Na een paar dagen was het over, maar vandaag was het terug.
Ik voelde me vanmorgen super lamlendig, moe, koud en slap.
Later vandaag heb ik flink over moeten geven.
Ook weer diaree en heb net geprobeerd een banaan te eten, maar die kwam er ook al weer heel gauw uit.
En dat terwijl ik vakantie heb.
Hoe beginnen jullie weer met wat te eten en wat werkt het beste?

Bij mij werkte een aantal dingen die juist afgeraden worden :')
Het eerste dat ik at was een zoete appel, dat ging wel. De volgende dag een sneetje roggebrood met een gekookt eitje.
Een bitterkoekje, toen een stukje stokbrood met kip saté salade en de volgende dagen was kip saté met wat beschuit het enige dat ik ook maar wílde eten :')
Gister heb ik voor het eerst een beetje avond gegeten, dat was basmatirijst, tofu en ketjap. Daarna begon ik me pas echt weer een beetje beter te voelen :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:38

geroosterd broodje met niks (36u nadat het begonnen was) en toen dat er na een uur nog in zat een geroosterd broodje met een plakje kipfilet, daarna uitbouwen met rookvlees.

Moet er wel bij vertellen dat ik PDS heb en dus heel heel rustig aan moest opbouwen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:03

Nou net was die banaan er nog uitgekomen, dus laat het maar effe wat het is.
Wel al de overstap gemaakt van water naar twee en ranja, effe weer wat smaak in mijn bek.
Dat gaat opzicht nog goed.