EvitaHitalia schreef:Ik ben ruim een jaar geleden (oktober) ook van een jong paard van iemand anders gevallen en daarbij ook mijn rugwervel (L1) gebroken. Ook ik heb er nog enkele dagen mee door gelopen, en ja ook stallen uitgemest, geveegd en bij mijn vriend op de trekker zitten hobbelen. Het was dus erg schokkend toen ik in het ziekenhuis te horen kreeg dat het gebroken was en ik er niet veel langer mee door had moeten lopen, of ik was misschien verlamd geweest.
Uiteindelijk heb ik (mede doordat ik er mee door ben gelopen) ongeveer 10 dagen plat op bed gelegen in het ziekenhuis. Wat een hel, ik moest door andere, onbekende, gewassen worden in bed en alles wat daar wel niet bij kwam. Eerst nog getwijfeld over een operatie, maar daar zaten ook weer risico's aan dus dat is niet door gegaan. Na die 10 dagen kreeg ik een corset aangemeten (gelukkig geen gips corset) en mocht ik naar huis. Heb ongeveer 6 weken met het corset gelopen, daarna langzaam afgebouwd.
Ondertussen rijd ik weer paard, maar ben wel veel voorzichter geworden. Ik rijd niet zomaar andermans paarden meer en ik spring ook niet meer. Omdat mijn rugwervel nooit goed is genezen is de kans dat het verkeerd schiet als ik val wel groter.
Verder heb ik niet heel veel last van mijn rug, alleen wel als ik iets zwaars heb getild, na een lange werkdag of na een zware training enzo.
Ik begrijp dus dat jij gewoon thuis bent en mag zitten/lopen? Heb je ook geen corset? Daar heb je dan wel geluk mee
Ik kan maar 1 ding zeggen, wat mij ook vaak is gezegd toen; neem alle tijd om zo goed mogelijk te genezen. Je kan maar 1 keer goed genezen en dat is nu!
Naar welk ziekenhuis ben je geweest?
wie heeft je deze onzin verkocht ?
want de kans dat ie verkeerd schiet als je valt is juist kleiner .

Heb wel een hele periode nog last gehad en nu nog steeds als ik lang in dezelfde houding sta/zit.
)
)