Onverklaarbare koortsaanvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:10

Longontsteking??

M'n ex had hier een tijdje last van. De hele dag was ie in orde, en dan stortte ie plots in elkaar. Koorts, hoofdpijn, slap gevoel, ...
Bloed laten trekken, nieren laten onderzoeken, lever laten testen, .. En dan bleek het aan de airco van op het werk te liggen..
Meneer had een longontsteking opgelopen..

En dat kwam echt snel op, en zakte al even snel weer weg. Werd ie ziek: de auto in naar spoed. Bij spoed aangekomen was ie weer kiplekker.

Edit. Hij hoestte trouwens niet hoor, las hier net dat jij ook niet moet hoesten..
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 12-12-11 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:17

Moet je bij een longontsteking niet pijn aan je longen hebben en benauwd zijn? Want dat heb ik dus niet.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:20

InekeH87 schreef:
Moet je bij een longontsteking niet pijn aan je longen hebben en benauwd zijn? Want dat heb ik dus niet.

Nee dat had ie niet hoor. Voelde zich gewoon erg slapjes e.d.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Onverklaarbare koortsaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:58

jeetje wat een lastig iets is dit zeg, ik probeer nog even mee te denken.

Wel wil ik je meegeven dat je een tikkeltje naief bent dat je denkt dat je in dit schone nederland geen parasieten kunt oplopen, dat is wel degelijk mogelijk en niet moeilijk :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:10

Ja dat weet ik ook wel, natuurlijk kan je hier parasieten oplopen. Maar als je goed oplet en je aan een aantal basis hygiëne regels houdt, dan is de kans erg klein dat je een parasiet oploopt. Omdat ik met dieren werk neem ik zelf ook eens in de zoveel tijd een kuurtje vermox tegen eventuele wormbesmettingen, daar let ik dus goed op.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:13

oke :)
Ik heb het zelf namelijk ook gehad terwijl ik IMO echt wel hygienisch werk, ik neem nu idd ook zo nu en dan een 'wormenkuur' zo ziek als toen wil ik nooit meer zijn.
Ik werk nu alleen nog met mijn eigen dieren maar heb het ook als werk gehad en dan kom je met evel meer dieren in aanraking.

Hoe gaat het nu met je?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:17

ik heb vandaag een hele drukke dag gehad, dus ben nu erg moe. Wat ook heel logisch is nadat ik ruim 6 uur in de keuken heb gestaan en ook nog naar school ben geweest en mijn huis heb schoongemaakt :P. Temperatuur is natuurlijk weer te hoog, was net 38,6 maar ik heb het nog erg koud dus ik vermoed dat ik straks nog wel iets hoger zit.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:19

hmm blijf het wel een boeiend iets vinden, heb je het aldoor zo druk en is het na een dag rust nemen ook zo (als je die kans al gehad hebt).
Koorts is wel een teken van je lichaam he, en je hebt er maar 1 van dus pas op de plaats is misschien ook geen gek plan. ;)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:23

Ik weet wel dat het altijd erger is in het weekend, dan ben ik ook druk, maar anders druk. In het weekend ben ik meer druk met mijn lichaam, veel sporten en van alles doen. Door de week ben ik veel aan het denken (ik studeer en ben schrijfster) en ben ik minder met mijn lijf bezig.

edit: ik vind het trouwens ook wel interessant om uit te vogelen wat dit nou precies kan zijn. Vooral omdat de artsen er echt geen raad mee weten. Mijn lichaam geeft duidelijk aan dat er iets mis is, maar wat dat is moet ik zelf maar uit gaan zoeken. Ik heb altijd wel dat ik na een paar drukke weken meer last heb. Dan wordt ik ook altijd verkouden en nog vermoeider.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:41

Blijf toch bij de hypermobiel kant hangen.
De klachten die je omschrijft heb ik hier zelf ook.
Vaak is het na drukte eerst koud hebben en daarna kan het de koorts kant op gaan.
Of op moment dat je gaat ontspannen dat je het ineens warm krijgt.
Ook hier allerlei bloed testen gehad die geen afwijking gaven maar de klachten waren er toch wel.
Spierpijn , vermoeid, Koud krijgen en daarna warm (de opvliegers :P )

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:45

Maar waarom heb ik dan al die jaren nergens last van gehad en nu ineens wel? Het is niet zo dat die hypermobiliteit opeens op is komen zetten, dat heb ik mijn hele leven al. Ik wist het ook al toen ik heel jong was en heb sindsdien ook voldoende begeleiding erin gekregen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:49

Tja dat is de vraag :P . wat gebeurd er als je het lichaam een langere periode rust geeft?
misschien ben je nu net over een grens gegaan.

Kan alleen uit eigen ervaring praten maar als ik over de grens ga dan kan ik binnen een minuut of 10 van ijskoud overgaan naar zweten , koorts enz. enige hoe ik er weer controle over kan krijgen is rust houden.
lichaam minder zwaar belasten enz.

of misschien de reuma kant?

Denk toch ff langs een arts gaan.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:57

Koorts ? Heb ik al sedert 94....pas in 2009 verder laten onderzoeken....blijk ik Fibromyalgie te hebben....maar ja zowat 6 maand per jaar koorts, zonder verklaarbare reden, bloed steeds ok ! prolactina wel vaak verhoogt, vitB12 en serotonina laag in bloeduitslag (onderzoeken ze niet normaal)
Trigger ? moto ongeval
Wordt ook reuma van de weke delen genoemd...

Lange weg van onderzoeken staat dan wel voor je ....Hopelijk heb je het niet !
Ondertussen alvast sterkte !

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:05

Het klinkt misschien raar maar meet je je temperatuur alleen in de avond? anders zou je het eens met een andere thermometer kunnen proberen.
het is namelijk ook al eens voorgekomen dat die stuk is en afwijkende temperaturen aangeeft :D

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 06:46

Heb je je ook laten testen op Piroplasmose? Dit komt eigenlijk amper bij mensen voor, meer bij dieren, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is bij mensen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 09:21

Blazelover, ik heb al uitgesloten dat de thermometer stuk is :P. Ik heb zo'n ouderwetse thermometer, die digitale dingen werken niet bij mij. Die geven helemaal rare temperaturen weer, als ik voor de lol zes keer meet dan krijg ik allerlei verschillende waarden en vaak ook nog foutmeldingen :P.

Mloui, wat is piroplasmose? (ik ga zo even googelen)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 09:24

@Mloui ik heb net even gekeken en piroplasmose is een co-infectie bij lyme. Afgelopen januari zijn lyme en alle co-infecties al uitgesloten. Ik ben toen bij de walborg kliniek geweest voor allerlei onderzoeken.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:37

Ik zag hem net al langs komen, maar miste jouw reactie erop: Fibromyalgie.
Ik heb zelf fibro, en in slechte periodes (koud/vochtig weer) heb ik heel vaak koortsaanvallen.
Daarnaast kan je daarmee ook je pijnlijke spieren en gewrichten verklaren. Ik weet alleen niet of er een link daarin is met Hypermobiliteit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:53

TS heb je die koorts altijd ná het eten? omdat je dus s'avonds je temperatuur op meet.
Heb je wel een normale spijsvertering/verbranding? als die te langzaam is heb je miss. daarom die hogere temp.
Mijn spijsvertering/verbranding is heel hoog,ik heb het ook altijd koud na het eten en mijn temperatuur is altijd erg laag.Zo laag dat ik nooit koorts krijg als ik een ontsteking heb of ziek ben.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:56

mijn zoon had ook van die rare koorts aanvallen , maar die dronk ook heel veel .

na veel onderzoeken bleek hij diabetische insipidus te hebben ( heeft niks met suikerziekte te maken ).
Komt van je hypovise af, die regelt ook je schildklier, je groei en je vruchtbaarheid ...alleen mijn zoon heeft er 2 van de 4 .

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 11:47

Ik heb zelf het idee dat ik een hele snelle spijsvertering heb, ik kan ook heel veel eten zonder ervan aan te komen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:36

Polly schreef:
oke :)
Ik heb het zelf namelijk ook gehad terwijl ik IMO echt wel hygienisch werk, ik neem nu idd ook zo nu en dan een 'wormenkuur' zo ziek als toen wil ik nooit meer zijn.
Ik werk nu alleen nog met mijn eigen dieren maar heb het ook als werk gehad en dan kom je met evel meer dieren in aanraking.

Hoe gaat het nu met je?

Totally offtopic, maar ik vraag het me al zoooooooooo lang af.. Wat betekent imo? :')

TS: ik hoop echt dat ze het snel vinden!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:09

in my opinion/ in mijn optiek

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 17:01

Ik had net de huisarts aan de telefoon ik moest toch maar weer eens een algemeen bloedbeeld gaan laten prikken. Ben benieuwd of er dit keer wel wat uit gaat komen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:08

Zijn de ELISA en Western-blot test de enige testen die je voor Lyme gehad hebt? Die zijn namelijk beide onbetrouwbaar, je zou niet de eerste zijn die Lyme-vrij verklaard wordt, om jaren later tóch de diagnose Lyme te krijgen.

Mocht er uit komende onderzoeken verder allemaal niks uitkomen, zou ik een DNA PCR test aanvragen (kost namelijk wel wat en wordt niet vergoed, zover ik weet). Heb vandaag de prikset op laten sturen, ik ben ook negatief getest door de ELISA en Western blot, maar m'n gevoel zegt toch echt iets anders (en die laat me minder vaak in de steek dan een arts ;) )