Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:19

Hmm ik heb het niet zozeer op de kapper aangezien er 2 x leuk in de ronte is geknipt met me haar.
Nee mijn vader knipt het om de paar maand bij :D Voor mij veel beter als de kapper :=

Wat ze met me haar hebben uitgevreten toen no idea,vond het wel vreselijk.
Het zitten bij de kapper vond ik niet zo erg.
Maar misschien omdat ik toen jonger was en het gespreksonderwerp anders was.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:23

Als ik bij de kapper ben geweest duurt het weer een jaar voordat het goed gegroeid is, en dan moet ik meteen weer. :\ Ik ga liever naar de tandarts dan naar de kapper.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:27

haar in je nek gaat wel, bij mij zetten ze vaak de slang net in je oren :(
en het zit altijd stom, al verschillende kappers geprobeerd.altijd eerst ff wassen (al kom je net uit de douche ) en altijd creme/haarlak/mousse.geldklopperij.
en steeds korter.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:31

Donkerblauw schreef:
Het is behoorlijk aan de prijs, het kost veel tijd en vond het 'verplichte' praatje ook altijd zo awkward. :=

Bah, ja. Als ze nou gewoon dat half uurtje bij mij hun mond hielden :+

Ben je vrij?
Ja anders zit ik hier niet :roll:
Wat ga je vandaag doen?
Wat interesseert het jou?

Alleen al vanwege het verplichte kletspraatje en het kostenplaatje kom ik ook niet vaak bij de kapper.

spicegirl schreef:
haar in je nek gaat wel, bij mij zetten ze vaak de slang net in je oren :(
en het zit altijd stom, al verschillende kappers geprobeerd.altijd eerst ff wassen (al kom je net uit de douche ) en altijd creme/haarlak/mousse.geldklopperij.
en steeds korter.

En tegenwoordig vragen ze ook al extra geld bij het in model brengen of gewoon al fohnen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:43

Ik heb 2 verschillende kappers gehad, beide zeer goed. Hoef nooit langer dan 5min. te wachten en kapsel zit altijd goed. Nooit irritaties gehad, ook. Betaal wel iets meer (26 euro voor wassen en knippen), maar dat is het wel waard vind ik. Ben best zuinig op mijn haar. :o

Spytgnieskje

Re: Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:50

Oooh bij mij valt het ook in de categorie tandarts/dokters bezoek! Ben een keer anderhalf jaar niet geweest dus toen moest het echt nodig weer helaas.. Ga elke keer naar een andere kapper maar ben nog nooit tevreden naar buiten gelopen. En al die rotzooi die ze er dan in gooien bah. Ze fohnen het ook altijd maar daar is mijn haar veeeeel te dik voor dus dan word het nog dikker en dan lijkt het net of ik met mijn vinger in het stopcontact heb gezeten. Het liefst loop ik gewoon met nat haar weer naar buiten!

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:52

Ik hou dr ook niet van, vooral omdat ze altijd zeggen (omdat ik zo lang niet ben geweest me eigen schuld) ohw je bent al een hele tijd niet geweest zie ik....en dan het verhaal gaan ophangen dat je eigenlijk eens in de 6/8 weken moet gaan....pff ja het zal allemaal wel :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:53

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan kappers, ze vatten bijpunten op de een of andere manier meestal op als ''halveer de lengte''. Gelukkig doet mijn zusje nu kappersopleiding en heeft ze vorige week mijn haar keurig bijgepunt.

Gratis, zonder ''awkward'' heid & ook nog eens garantie dat 't niet mis zou gaan. anders kon ze mooi op zoek naar een andere slaapplek ~~}>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:56

ik ga nooit naar de kapper, laatst alleen gegaan omdat mijn haar verbrand was en daar was helaas wel een kapper bij nodig om te kijken hoeveel er af moest dat verbrand was....

maar ik snap eerlijk gezegd niet dat dit echt een probleem zal zijn, het is maar 1 x in het halfjaar nodig, die 2 dagen kun je toch wel missen? :+

Hvelreki

Ik!!
Ik quote mezelf uit een topic (dit topic ging over seborroïsch eczeem, waar ik dus last van heb).

Citaat:
Ik heb trouwens ook een hekel aan kappers hierdoor. Ze hebben er altijd wel wat op te zeggen "oh, je hebt wel veel roos, je moet eens naar de apotheek voor een shampoo" (oh ja, bedankt voor de tip..) Zeg ik: "Dat heb ik al". "Oh. En het is toch nog wel heel erg." . Eén kapper kwam zelfs tot de bevinding dat ik luizen had. Ik meteen naar de apotheek gehold om anti-luizenmiddel (schaamde mij dood toen ik daar bij de kapper zat, ook de manier waarop..), mijn ouders hebben allebei heel mijn haar nagezocht in een poging de luizen te vinden.. Nee inderdaad.. Geen luizen, gewoon eczeem! (Jammer dat ik dat toen ik bij de kapper zat nog niet wist, anders had ik ze wel lik op stuk gegeven) Tegenwoordig knip ik m'n haar dan ook zelf.

Ik knip zelf de puntjes wat bij en ik denk dat ik ongeveer 1 à 2x per jaar nog naar de kapper ga om het terug wat rechter te laten knippen. :Y)
Daarbij ga ik ook elke keer naar een andere kapper, maar elke keer heeft me dat ook al irritatie opgeleverd. (Vooral door gezeur, maar ook mislukte kapsels zijn me niet vreemd)
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 09-12-11 16:57, in het totaal 3 keer bewerkt

MaartPaard

Misschien een andere kapper zoeken? ;)

Ik heb inmiddels mijn kapper wel gevonden en al bijna 6 jaar dezelfde! Het zit (bijna) altijd precies zoals ik het wil. Zij kent mijn haar heel goed en weet precies hoe ze het moet knippen. Naar een andere kapper durf ik evht niet meer. Ik hoef nooit zo lang te wachten, krijg altijd lekker wat te drinken en als ikw el moet wachten liggen er wel leuke tijdschriften. Nee ik vind het prima om naar de kapper te gaan gelukkig!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:59

Mijn zusje springen de tranen in de ogen als er meer dan 2 cm af gaat (laatste jaar zelf helemaal niet geweest).

Zelf ben ik gek op de kapper, meestal ga ik naar een vriendin van mijn moeder die kapster is maar soms ga ik voor een hele behandeling naar een salon, heerlijk!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:48

Ik vind het vréselijk! Maar dat komt mede omdat ik het al een hele poos laat groeien en af en toe heen ga voor echt alleen de puntjes. En heb het idee dat ze elke keer net dat aangegroeide stuk er weer af knippen. Schiet niet op! En dan moet je nagaan dat wij een tientjes kapper hebben dus het kost maar 10 euro en ik hoef bijna nooit lang te wachten want het is op afspraak. Dus idealer kan het niet maar toch is het niet mijn hobby. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:15

Ik HAAT naar de kapper gaan, om de volgende redenen:

1. Ze proberen altijd een gesprek aan te knopen. Ik kom daar niet om te praten, ik praat liever met mensen die iig een klein beetje zijn zoals ik. Tot nu toe ben ik nog nooit een kapper tegen gekomen die ook maar iets interessants/nuttigs te vertellen had :')
2. Ze proberen je ALTIJD iets anders aan te smeren. Van een kleurtje tot een compleet nieuwe look. Gewoon de puntjes eraf is schijnbaar te moeilijk.
3. "Nee, ik wil geen shampoo van 40 euro kopen."
4. "Nee, ik wil m'n haar niet gewassen hebben."
5. "Hoeveel extra gaat het me kosten als je het gaat föhnen en stylen? Want dát zeg je er niet bij."
6. "OMG, ik zei de PUNTJES eraf, niet 30 cm!" :oo

Enzovoorts :')

Ik heb nu een Chinese vent gevonden die m'n puntjes er als een ninja afhaalt, niet praat en maar 10 euro vraagt. *\o/*

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:21

Ik wacht nooit, altijd op afspraak (en die ene keer dat ik bij de kapper ging zonder afspraak en dus even moest wachten was die nog duurder ook, toen dacht ik hou het wel lekker bij mijn 'eigen' kapper :Y) )
En ondanks dat me haar nooit zit zoals ik het wil hebben vind ik het de laatste paar keren ook wel weer leuk geweest om te gaan omdat ik het dan gewoon totaal anders heb laten knippen dan voorheen (van halverwege me rug naar net onder me oren).
Alleen nu is het kort en nog korter gaat me toch wel iets te ver dus blijf ik nu nog lekker even thuis tot ik vind dat het weer nodig is :+ .

Als je niet wilt, niemand dwingt je (toch?). ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:44

Ik heb er ook een hekel aan om naar de kapper te gaan en dan niet omdat ik akward-gesprekjes moet voeren of omdat hij niet snapt wat punten inhoud (ik moet meestal flink aanmoedigen om wat meer eraf te halen want mijn haar groeit snel) maar ik heb er een hekel aan omdat ik er 5uur zit exclusief wachttijd en ik €150,- armer ben als ik naar buiten loop. Ik ben altijd totaal verkleumd als ik klaar ben en heb een zere rug/zere billen. Nee ik hou er niet van, maar daarna zit mijn haar wel weer een tijdje leuk dus nadat ik bij de kapper ben geweest ben ik wel weer blij. Ik ga ongeveer 3x per jaar naar de kapper.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:12

ik kom er net vandaan wasin augustus geweest.. op de dag van een bruiloft van een kennis..

lelijk dat het was.. jemig! ik kwam bij ouders thuis om de rest op te halen.. kreeg al opmerking.. he wat heb jij voor kapsel... (zo erg dat ik eerst ben gaan douchen en heb het zelf wat anders gedaan met spul van mijn zus)

ik haat het ook echt,... verschrikkelijk gewoon.
kom net weg bij weer een andere kapper.. er zitten er nog 4 geloof ik daar in dat dorp.. per kapsalon meerdere mensen mwah.. misschien dat eentje wel redelijk knipt..

en ook nog mega duur.

vroeger knipte mijn vader het altijd. maar ik heb het nu kort tot half lang,.. dan is het op den duur gewoon uit model.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:24

Ik ga altijd naar de Chinese kapper hier. Kost geen drol, je krijgt er een massage bij, ze praten voornamelijk met elkaar en in het Chinees (prima, geen awkward stilte en ik hoef niet te praten), en ze nemen echt uitgebreid de tijd voor je.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:26

Ik vind het naar de kapper gaan echt heerlijk, snap niet wat er zo erg aan is haha

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:31

Laatste keer dat ik ging was in juli.. :o
Moet echt een keer gaan, maar wil nu niet mijn kostbare centjes eraan uitgeven, dus word misschien eind december gok ik!
Plus ik ben het aan het laten groeien, als ik nu de schaar erin zet heb ik echt het gevoel alsof ze de helft eraf hebben geknipt..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:34

Ik ben in mijn hele leven nog maar 4x bij de kapper geweest en ik ben nu 36 :-)
meestal knipt mijn schoonmoeder het voor me, en dat is meestal eens per anderhalf jaar.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:00

DarkShines schreef:
Ik heb er ook een hekel aan om naar de kapper te gaan en dan niet omdat ik akward-gesprekjes moet voeren of omdat hij niet snapt wat punten inhoud (ik moet meestal flink aanmoedigen om wat meer eraf te halen want mijn haar groeit snel) maar ik heb er een hekel aan omdat ik er 5uur zit exclusief wachttijd en ik €150,- armer ben als ik naar buiten loop. Ik ben altijd totaal verkleumd als ik klaar ben en heb een zere rug/zere billen. Nee ik hou er niet van, maar daarna zit mijn haar wel weer een tijdje leuk dus nadat ik bij de kapper ben geweest ben ik wel weer blij. Ik ga ongeveer 3x per jaar naar de kapper.

5 uur en 150 euro voor wat puntjes knippen? leg uit :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:05

blegh..kapper..
heb er vandaag weer 3 uur gezeten ( 3 uur in de stoel he. hoefde niet te wachten).
Gelukkig hield de kapster vandaag redelijk der mond.. dus heb vandaag eens een keer niet het standaard praatje moeten houden ("ben je vrij? ja. Oh, werk je of studeer je? ik studeer, in amsterdam. Oh leuk, wat studeer je? gezondheidswetenschappen. oooh is dat mbo of hbo? eeeeh universiteit. woooo universiteit? zucht, ja..)
Maar ik ben een beetje (boel) kleinzerig wbt mn hoofdhuid..
heb dik haar met slag/krul, en dat willen ze dan gaan kammen met zo'n hele fijne kam. aaaaargh.
Vandaag dus verven (2x) en toen gingen ze het terwijl de verf er in gesmeerd was (en het dus 1 klittenbende was ) het doorkammen met de kam.. nou serieus.. mn hoofdhuid doet nu nog pijn als ik er aan voel.

Maarja, het is voor het goede doel.. (mijn haar :P ).
Ik was het ook altijd het liefst als ik terug kom.. zit toch nooit zo leuk als ik net terug kom.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:24

Ik ken het... Vind het ook verschrikkelijk, en schijnbaar MOET je er wel van houden als vrouwzijnde...

- De roddels
- De namaak "gezellige" praatjes
- Het laaange wachten
- Het molesteren van mijn oren/hoofdhuid bij het fohnen
- Met ultradunne kam door mijn veel te dik, veel te veel, veel te krullend en lang haar kammen

Bah bah bah

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:26

Ik vind het ook tijdverspilling :') Hoewel het bij mij na zo'n 1,5 jaar (gok ik) wel weer een keer nodig is. Ik heb wel heel lang haar, maar toch moet het een keer bijgeknipt worden. Ik heb het geld er alleen effe niet voor over en veel zin heb ik ook niet ><
Laatst bijgewerkt door Niobe op 10-12-11 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt