Blindedarmontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:21

Nu ja, als de scan een normale appendix laat zien, snap ik ook wel dat ze niet zomaar opereren. Kan het de gal niet zijn? Hoorde onlangs van iemand dat die klachten vrij gelijkaardig kunnen zijn...

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:22

_Kellyy schreef:
Is het een zeurderige pijn of echt pijn pijn?
Mijn moeder dacht ook dat het haar blinde darm was, en hoesten etc. deed super veel pijn... Bleek een longontsteking te zijn!

het zeurt, is constant aanwezig met regelmatig een flinke steek.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:23

Tieneke schreef:
Nu ja, als de scan een normale appendix laat zien, snap ik ook wel dat ze niet zomaar opereren. Kan het de gal niet zijn? Hoorde onlangs van iemand dat die klachten vrij gelijkaardig kunnen zijn...

ja dat begrijp ik ook zeker wel.
Mn hele buik is gescant, dus ja neem aan dat dit ook wel bekeken is.
De appendixwand was licht verdikt zei de chirurg.
Laatst bijgewerkt door DaanCats op 15-12-11 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:23

Is het geen longontsteking? Mijn moeder had dit namelijk ook, vooral met ademhalen en hoesten deed het zeer. Net of je een pijnscheut kreeg.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:24

_Kellyy schreef:
Is het geen longontsteking? Mijn moeder had dit namelijk ook, vooral met ademhalen en hoesten deed het zeer. Net of je een pijnscheut kreeg.

nee ademhalen gaat prima, hoesten doet pijn ja maar echt onderin de rechterkant van mn buik.
Longontsteking, nee daar kan ik me niet in vinden.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:25

DaanCats schreef:
Ze zeggen dat als het mn blinde darm wel was geweest, ik in de afgelopen week wel gillend terug was gekomen naar de spoedeisendehulp. Dit wil ik best geloven, maar eerst zeiden ze zelf ja misschien is het een beginnende blindedarmontsteking die zich de komende tijd kan gaan ontwikkelen tot een acute blindedarm of mijn lichaam zorgt ervoor dat dit niet doorzet.. ze praten zichzelf een beetje tegen.

Ben ik het niet mee eens.
Ik heb 3 jaar met een ontstoken blinde darm gelopen. Scans en echo's konden ze iedere keer niets op zien. Bloed was niet goed, maar de oorzaak ervoor bleef onbekend. Tot laatst iemand zei dat ik toch nog eens een echo moest laten maken. Blinde darm bleek licht vergroot (iets verdikt, teken van ontsteking), maar moest wel meteen blijven. En hij is er uit gehaald. Bloedwaarden op dat moment waren licht verhoogd, had geen koorts, had normale eetlust, bijna geen pijn en wel een ontstoken blinde darm.
Maar pas op die ene echo die toen gemaakt is, is voor het eerst in 3 jaar gezien dat ik dus wel een ontstoken blinde darm had.

Als je het met 1 vinger kan aanwijzen, laat er nog eens naar kijken. Zoals je het vertelt lijkt t toch echt op een blinde darm.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:10

3 jaar?? Dan moet je blindedarm toch onderhand
wel "gesprongen" zijn?

RubyRed

Re: Blindedarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:12

Je kunt ook chronische blindedarmontsteking hebben volgens mij ;).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:20

Mijn eega heeft jaren gelden ook een blindedarmontsteking gehad. Hij had wel last van zijn buik, maar niet heel erg. (we waren op vakantie in Zeeland). Hij heeft een week lang van alles gedaan, gewandeld gefietst. Het was een beetje pijnlijk en verder niet. Uiteindelijk maar eens een huisarts op de camping opgezocht. Tja die wist het ook niet zeker, doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar onderzocht. Bloedwaardes gaven aan dat er een ontsteking zat, maar of het de blindedarm was..... wisten ze niet. Uiteindelijk moest hij blijven en hebben ze hem geopereerd. Toch de blindedarm en daarbij was een heel stuk gewone darm ontstoken geraakt. Ze hebben bij hem ook een meter darm weg moeten halen samen met de blindedarm. Hij had ook niet echt koorts of zo.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:22

Ik heb als kind (9 jaar) ook ruim een week met mijn blinde darm ontsteking rond gelopen.
Nouja.. gelopen niet, want ik kon niks meer.. had alleen constant een zeurende pijn met wat steken tussendoor.
Paar keer met mijn moeder naar de huisarts geweest maar moest een bepaald drankje drinken (man... wat was die vies zeg!! :r )

Uiteindelijk naar een weekend arts gereden, die me gelijk door stuurde naar het ziekenhuis.
Mijn blinde darm bleek op knappen te staan..
Dus geopereerd (kijkoperaties waren er toen nog niet) en mocht 10 dagen niks behalve af en toe een stukje lopen.

TS.. kan alleen maar zeggen: luister naar je gevoel..

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:56

@ casarell,

jeetje schoot bij jou dan ook lekker op.
Luisteren naar mn gevoel? die zegt dat mn buik pijn doet haha,
maarja wat doe je ermee he

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:09

RubyRed schreef:
Je kunt ook chronische blindedarmontsteking hebben volgens mij ;).

Ja dat kan idd, ik heb jaren rond gelopen met vage pijnklachten. Soms extreme pijn ineens rechtsonder. en dat ging altijd vanzelf weer over. Maar ja, je gaat niet voor elke scheet die dwars zit naar de huisarts. Uiteindelijk toch erg vervelend en naar de huisarts gegaan. Ontstekingswaarden in het bloed onduidelijk, aanzien, na een paar dagen doorgestuurd naar spoedeisende hulp. Geen duidelijk beeld, naar huis gestuurd (zij dachten uit het feit dat ik zelf met de auto was langsgekomen te kunnen afleiden dat het toch zeker geen blindedarm kon zijn, daar had ik dan echt niet toe in staat geweest).

Volgende dag weer terug bij de spoedeisende hulp, weer geen duidelijk beeld. Weggestuurd, na het weekend (ik was ondertussen twee weken bezig!) terugkomen als het niet over was, maandag weer weggestuurd, woensdag waren ze me beu :o Echo was niet helemaal duidelijk, toch geopereerd: ontstoken blindedarm, follikelruptuur en cystes op mijn eierstok. Ik ben sinds jaren weer pijnvrij in mijn onderbuik, waar het dan uiteindelijk ook precies aan gelegen heeft!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:12

Nou we zijn inmiddels dik een week verder..
En nog steeds is de buikpijn aanwezig.
De afgelopen week heb ik alleen brood gegeten en thee en melk gedronken, koffie etc. Valt niet lekker.
Ook nog steeds dagelijks verhoging, vanavond was het 37.8 rectaal..
Ik ben bij de chirurg geweest, de beste man zei ik ben alleen om te snijden dus ik stuurd je door naar de maag darm lever arts. Ik kan daar pas 17 januari terecht..

Ik zit te denken om morgen m'n huisarts weer te bellen, ik trek het niet om zo nog een maand door te lopen. Paracetamol werkt niet, ibrubrofen en diclofenec neem ik niet, rotzooi voor je maag.

Aan de ene kant heb ik zoiets wat kan de huisarts voor me doen? M'n echo was "normaal" m'n ct-scan was "normaal" alleen had ik wat hoge leukocyten in m'n bloed. Aan de andere kant, hoe ga ik dit een maand volhouden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:44

Rot voor je dat het zo moet zeg.
Ik zou wel gewoon contact blijven opnemen met je HA, mocht het nodig zijn kan hij altijd nog druk er achter zetten. Nu ben je voor de MDL arts geen spoed...
Ik hoop dat ze er achter komen wat je hebt, want dit is niet fijn. :(:)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:12

Nou toch maar naar de huisarts geweest, heb pillen gehad.
Mocht de pijn heviger worden, moet ik gelijk naar de HAP in plaats van naar de huisarts..

nou ben benieuwd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:15

Ik vind het echt belachelijk dat je nu weer maar zoet gehouden wordt met wat pillen. Pillen en ze weten niet eens wat er scheelt? Ik vind dat verontrustend.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:40

en het mooie is, die pillen zijn voor het prikkelbare darm syndroom? vreemd vreemd!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:44

Nou, dat voelt toch heel anders, want ik heb dus beide (gehad). PDS sinds ik klein ben en in september dan blindedarmontsteking. Ik wist toch ook dat het anders was :+ Ik zou hier geen genoegen mee nemen als ik jou was.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:52

DaanCats schreef:
Nou we zijn inmiddels dik een week verder..
En nog steeds is de buikpijn aanwezig.
De afgelopen week heb ik alleen brood gegeten en thee en melk gedronken, koffie etc. Valt niet lekker.
Ook nog steeds dagelijks verhoging, vanavond was het 37.8 rectaal..
Ik ben bij de chirurg geweest, de beste man zei ik ben alleen om te snijden dus ik stuurd je door naar de maag darm lever arts. Ik kan daar pas 17 januari terecht..

Ik zit te denken om morgen m'n huisarts weer te bellen, ik trek het niet om zo nog een maand door te lopen. Paracetamol werkt niet, ibrubrofen en diclofenec neem ik niet, rotzooi voor je maag.

Aan de ene kant heb ik zoiets wat kan de huisarts voor me doen? M'n echo was "normaal" m'n ct-scan was "normaal" alleen had ik wat hoge leukocyten in m'n bloed. Aan de andere kant, hoe ga ik dit een maand volhouden?

Mijn moeder kreeg voor dr longontsteking diclofinac, maar moest wel maagbeschermers erbij nemen! Dus mocht je toch overgaan op die pillen moet je dat er zeker bijnemen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:17

de gal zit veel hoger, echt onder de ribben. heb laatst een galsteen-aanval gehad en daardoor een ontstoken galblaas, die pijn is niet te vergelijken met je blindedarm. Deze pijn zit heel hoog, rechts onder de ribben en lijkt in eerste instantie van de maag vandaan te komen. de pijn straalt uitiendelijk uit naar de schouderbladen.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:21

hoihoi,

ik ben een maand of 2 geleden geopereerd aan mijn blinde darm ontsteking.
Ik had helemaal geen ontstekingswaarden op de echo wel wat te zien , maar niet een duidelijke blinde darm ontsteking.
Ik de volgende dag in volle paniek op tafel(ben altijd bang dat ik niet wakker meer wordt door de narcose) ik uitgeslapen terug naar mn kamer komt de arts .. dat er niks zat. ben dus geopereerd van jan l*l wel zagen ze dat ik een iets wat ontstoken baarmoeder had (geirriteerd) mijn symptomen kwam overeen met die van jou alleen dan geen ontstekingswaarden. en bij mij was er wel iets te zien op mn echo.

Hopen dat het snel gevonden wordt bij je! beterschap

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:02

Ik heb het weekend doorgebracht op de eerste hulp met typische blindedarm klachten, alleen was mijn bloed goed dus iedere keer naar huis en kom maar de volgende dag terug. Zaterdagavond ging het echter helemaal niet dus opgenomen en gezegd dat ik echt een echo wilde. En jahoor blindedarm vergroot. Oja tussendoor is nog wel de gynaecoloog gweest en die heeft inwendig een echo gemaakt dus wel goed gekeken maar een gewone echo wilden ze niet want mn bloed was dus goed. Nouja na een nachtje ziekenhuis zondag rond 11 uur een echo en ik was nog geen kwartier terug en kon naar de OK := Nu sinds vandaag weer in staat wat tv te kijken en te internetten dus knap gelukkig al wel wat op

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:16

Zo we zijn alweer even verder,
buikpijn is er nog steeds, jaja het nieuwe jaar beginnen we gewoon we zoals we 2011 geeindigd hebben :Y)

Gisteravond dacht ik dat ik gek werd van de pijn, ik zei nog tegen mn vriend ik ga de huisartsenpost bellen!
Alleen had ik mn huis vol met visite zitten, dus ik heb het toch weer uitgezongen. (jodelen ;) )

Vandaag mn huisarts gebeld, is die 2 weken met vakantie, fijn..
Plaatsvervanger gebeld, ja Mevrouw het is druk, we zijn net zelf een week met vakantie geweest.
Nu aanstaande donderdag daar een afspraak..

Heb vandaag ook maar een halve dag gewerkt, de plee was mn grootste vriend vanwege kotsneigingen..

edit: ik heb ook pijn in mn onderrug gekregen, op de plaats van je appendix maar dan aan je rugkant.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:23

Onderrug daar kunnen je nieren zijn. Vreemde gang van zaken daar bij die arts...

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:45

Woensdag weer naar de huisarts geweest, en ja hoor weer rondje SEH.
De huisarts beweerd chronische blindedarm.

Bloed prikken, foto etc.
De arts zei dat ik een verstopping in mn dikke darm had?
Phosphoral mee gekregen, 4 flesjes.
Mensen die darm onderzoek krijgen nemen 2 flesjes om leeg te zijn..
De apotheek schrok er ook een beetje van..

Ik heb nu 1 flesje op, en heb alleen 2x een beetje water "gepoept",
niet goed lijkt mij? Ik neem vanavond het 2e flesje, hoop daar wel resultaat op te hebben, anders ga ik maar even bellen..

Verder moet ik de 17e naar de MDL arts, komt hier niks uit moet ik
een afspraak maken met de chirurg voor een kijkoperatie, omdat er inderdaad een kans is op chronische blindedarm ontsteking.