x

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: Gaatjes boren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:58

Ik heb nu 2 gaatjes gehad en gewoon zonder verdoving. De eerste dat viel echt nog wel mee, maar de 2e deed toch wel zeer hoor. :\
Mijn tandarts die telt gewoon tot 5/10 en stopt dan heel even zodat ik weer op adem kan komen. :+
Je kan het altijd proberen! En als het te pijnlijk is kan je altijd nog een verdoving nemen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:02

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 05:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:06

Voor mij altijd zonder!! Vreselijk die naalden!

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:36

Als je schrik hebt van de naald die pijn zou kunnen doen, moet je eens vragen of ze niet zo een soort van voor verdoving hebben. Ik studeer voor tandheelkunde en toen wij mondonderzoek op elkaar moesten doen, mochten we elkaar voor verdoven. Dat is een bepaald product dat ze op de plaats waar ze willen verdoven smeren. Daardoor voel je de prik niet meer. Het smaakt wel niet zo lekker.
Het hangt af van hoe diep je gaatje is of het pijn gaat doen of niet. Zit het gaatje heel oppervlakkig in je glazuur dan zul je er niks van voelen, maar ik denk dat voor veel mensen de boor die trilt al een enorm onaangenaam gevoel is, en dit ervaren als pijn.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:05

Ik vind het zó fijn dat mijn tandarts royaal is in het platspuiten van mijn mond!
Ik heb echt een hekel aan dat 'boor' gevoel het tintelt altijd heel erg in mijn tenen. (ja, echt waar)
Spuitjes doen geen zeer je voelt een prik! en dat was het dan ook meteen. Daarna kun je lekker achterover liggen terwijl ze alles boren en vullen. :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:45

Ook ik ben gezegend met een slecht gebit en heb dus regelmatig gaatjes.
Ik laat ze altijd zonder verdoving boren.
Vind het niet pijnlijk maar meer een beetje een vervelend gevoel, ook is het zonder verdoving zo weer over terwijl je met verdoving nog een hele tijd met een scheve mond loopt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:49

Ik laat wel verdoven (maar ik ben dan ook bang voor de tandarts). Het prikje vind ik erg meevallen en napijn heb je eigenlijk niet. Hoogstens een dikke lip en een tijdelijk raar tintelend gevoel. Ik zou het eerst proberen zonder verdoving, doet het pijn, dan kun je nog altijd een shot nemen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:52

sstt ik mag morgen weer **zucht **

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:58

Maren schreef:
okee, haha ben nog al gestresst :o ben namelijk bang dat de naald heel erg pijn doet :P

nee joh het tintel alleen een beetje (deze ervaring dankzei mijn lieftallige beugel :n )

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:06

ik vindt de naald voelen alsof je even 3 sec. stevig je nagel in je tandvlees zet. probeer maar eens.
bij mij wordt er echt niet geboord zonder verdoving :n
ben echt superbang voor de tandarts en ben vroeger ook jaren niet geweest omdat ik als de dood was voor pijn.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:17

Ik heb nog niet zo lang geleden ook twee gaatjes laten vullen. Ze waren erg oppervlakkig en mijn tandarts zei dat het wel zonder verdoving zou kunnen.. :+ nou na een aantal seconden heb ik toch maar om een verdoving gevraagd. Toen ging het opzich wel het was nog een beetje ''pijnlijk'' maar je voelde er niets meer van (ik heb trouwens voor dat ik de verdoving kreeg om een verdovend zalfje gevraagd zodat ik de prik niet zou voelen, die werkte echt perfect!! :D)
Het is trouwens dat het niet echt pijn doet maar het is heel ''vervelend''

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:27

ik doe het altijd zonder.. hou niet echt van naalden. bloedprikken kijk ik wel gewoon ff weg en dat gaat wel.
maar vroeger.. echt niet geen naald in mijn buurt.

ik vind het vooral onprettig voelen die boor te diep gaat.. en dan daarna blazen ze het droog met zon ding.. dat gaat helemaal door ror gevoel.. pijn wil ik het niet noemen.

laaste keer zei die tandarts nou de volgende keer verdoven we het maar wel.. ik gaf geen kik.. maar voelde die toen wel.. de keer erna gewoon zonder verdoving weer bijna niks gevoeld.

ik had dus ook weer een gaatje. kan meteen binnen een week weer heen.. voor de kerst.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:39

Ik ben panisch voor naalden dus ik laat boren zonder verdoving doen. Reageer mij wel volledig af op de stoel. (nagels erin zetten, voeten trappelen etc :+ ) Gister wortelkanaalbehandeling gehad en toen moest ik wel. Moet zeggen dat de pijn mij meeviel (tandvlees was ook vooraf wat verdoofd door een 1 of ander zalfje). Die in mijn gehemelte was wel verrot en het duurde 4 uur voordat de boel niet meer verdoofd was :+