Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Taffje schreef:Moet ik er wel bij zeggen als ik nu had moeten leren rijden had het niet gekund omdat je dan niet ontspannen op een paard kan zitten en dus teveel "klappen" krijgt maar als je de basis beheerst en ontspannen op een paard kunt zitten is het alleen maar goed.
) 
Zooist schreef:Waar een wil is, is een weg!
Voor mij geldt dus hetzelfde als voor Taffje. Beginnen met stappen en zo opbouwen.
Alleen heb ik geen last meer van de Whiplash dus ben nu weer volop aan de bak.
Volgens mijn fysio was het paardrijden ook heel bevoorderlijk!
.
.
Tja leg dat maar aan mijn paard uit... niet veel later ben ik er in 1 week tijd 2 keer afgevallen, gelukkig verder niets aan over gehouden. Ik merk wel dat mijn rug snel moe is als ik te lang sta of zit en dan krijg ik zo'n zeurderige pijn in mijn rug. Maar inmiddels rijd ik wel weer een aantal paarden per dag, geef ik veel les waarbij ik dus de hele dag sta en dat gaat nu aardig goed.
Ik heb het overigens wel heel rustig op moeten bouwen hoor. Na die twee maanden kon ik dan 1 paard rijden maar moest ik wel de rest van de dag plat liggen, dat ben ik toen heel rustig uit gaan bouwen. En nu ben ik een jaar later en kan ik gewoon weer normaal functioneren, ik moet gewoon alleen niet te lang in een zelfde houding staan/zitten en soms moet ik nog wel eens een pijnstiller nemen of even plat gaan liggen. Maar ik ben allang blij dat alle verlammingsverschijnselen weg zijn.

kimpjj schreef:wat jullie allemaal hebben is ook geen pretje om te lezen,
Ik ga denk eerst maar is prberen om volledig te herstellen, want mijn droom is toch een eigen paardje en dan zien we wel hoe het gaat
[maar ook niet minder]
kimpjj schreef:Ik heb er een whiplash aan overgehouden,
M'n vriendin heeft het ook al over mennen gehad, heb het ook gevraagd aan de fysio therapeut maar helaas is dit ook geen optie

kimpjj schreef:Ja je word nu natuurlijk ondersteund door het gips, misschien ben je ook wel sneller vermoeid als het gips eraf is omdat ook je spieren verzwakt kunnen zijn ????
Maar hoop voor je dat het gips er snel af mag
)
(Zit er ook pas net iets meer dan 2 weken om, en het moet 6-8 weken gips, want het zijn breuken
Wel houden ze dus 12 weken aan voordat ik mag paardrijden zodat het bot nog wat extra kan uitharden
)