Geestelijk moe al een behoorlijke tijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Geestelijk moe al een behoorlijke tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 21:00

Nee dat kan het niet zijn, want de klachten daarvan zijn snachts wakker worden en moe wakker worden.
Maar ik ga slapen en blijf dan slapen tot dat mijn wekker gaat. :P En ik wordt uitgerust wakker.

Moet zeggen dat ik nu nog verstelt sta dat ik wakker ben. :+ Maarja er zijn mensen hier dus ik moet wel. :P

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:06

Ik herken het, ik heb er zelf ook al een behoorlijke tijd last van.
Lichamelijk mankeer ik niks en ben ik fit, ik ben ook niet depressief maar mijn hoofd voelt vaak 'moe'. Maar ik ben iemand die ontzettend kan malen en denken over dingen en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Mijn hoofd is contant bezig, ik kan me ontzettend druk maken om niks, ik denk voor anderen en zelfs als ik slaap droom ik heel 'echt' en vaak emotioneel.
Ik heb een eigen huis + huishouden, eigen zaak, vriend, paard, hond...dus genoeg om over te malen en te denken. Maar ook over onbenullige dingen (zoals sinterklaaskadootjes, kerstdiner) kan ik in mijn hoofd bezig blijven. Daardoor ben ik na een dag echt uitgeput!
Als ik op mijn paard zit of met de hond in het bos ben dan is mijn hoofd vaak even leeg en daarna merk ik echt dat ik weer even veel meer energie heb. Ook helpt het mij om lijstjes te maken en dingen af te strepen. Het wordt wat rustiger in mijn hoofd als ik zie dat er steeds meer dingen op de lijst zijn afgestreept en dat ik dit niet meer hoef te onthouden. Verder plan ik 1 avond in de week niks en ga dan met vriendlief iets doen of een dvdtje kijken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:37

Ik ben ook vaak moe.
Rond 7 uur opstaan, hele dag werken en dan naar het paard. Vaak daarna nog naar de sportschool.
Voordat ik weer schoon op de bank zit is het vaak tegen 22.00 aan, daarna rond 22.15 schuif ik vaak meteen het bed in.
Ken het gevoel...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:14

Ik zou ook doodmoe worden met zo'n schema.... Soms moet je ook even 'niks' kunnen doen. In deze 24/7 maatschappij lijkt het soms alsof het abnormaal is als je niet je hele dag volplant, maar het beste is toch echt om minimaal 1 dag per week even niet veel te doen, en 's avonds ook eens rust te pakken. Daar vraagt je lichaam ook om.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:23

verootjoo schreef:
Ik zou ook doodmoe worden met zo'n schema.... Soms moet je ook even 'niks' kunnen doen. In deze 24/7 maatschappij lijkt het soms alsof het abnormaal is als je niet je hele dag volplant, maar het beste is toch echt om minimaal 1 dag per week even niet veel te doen, en 's avonds ook eens rust te pakken. Daar vraagt je lichaam ook om.

In het weekend doe ik het liefste ook helemaal niks. :o

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 02:38

ik heb dat ook gehad maar dan wel 10 maal zo erg tot een punt dat ik gewoon niet op kon staan, oorzaak bij mij was stress en daardoor depressie.
misschien eens naar een psycholoog gaan, kan nooit kwaad ik ben 2 maanden geweest en voelde mij een stuk beter ik genoot weer en had veel meer energie.
ook lang slapen is niet goed, je mag maar een bepaald uur slapen (voor iedereen anders) ga je erover wordt je lichaam lui-moe en voel je je veel vermoeider.
ergens heb ik gelezen( wetenschappelijk onderzoek van universiteit ...weet niet meer) dat meer dan 7à8 uur slaap zelfs slecht voor je hart is. nu een paar keer goed slapen kan geen kwaad maar elke dag zoveel kan schade toerichten.
en is door de sleur breken kan nooit kwaad, je lichaam weet immers, dat om zo laat je gaat slapen dus wilt om zo laat ook gaan slapen.
mijn advies ga naar de dokter en naar psycholoog, kan nooit kwaad en helpt echt.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:14

Ik ken het. Het heeft geen medische reden, het is de drukte.

7.00 op, 7.45 de deur uit richting stage of school. Die beiden heb ik tot 17.00 of later 4 v.d 5 dagen.
Vanuit daar heb ik of van 18.00/18.30 werken tot 22.00 EN dan nog huiswerk/afwas/was etc..
Of oppasskinderen tot geen idee hoelaat (varierend)
Of verzorgpaard.

Dat laatste is mijn enigste ontspannings moment. In het weekend werk ik de hele zondag en regelmatig de zaterdag avond tot 22.00.

Ik kom mijn bed niet meer uit, ben te moe om nog wat te ondernemen. 's avonds zit ik op de bank, val ik direct in slaap. Mijn leerlingen vragen mij of ik moe ben... omdat ik wallen heb van hier tot ginder.
En dan heb ik vakantie (je raad 't al) slaap ik compleet alleen maar. En dan zodra school/stage/werk weer begint ben ik na 4 dagen weer een zombie..
Ik zit er ook regelmatig echt doorheen, dat ik chagarijnig ben. En als me iets niet lukt, me de moed zo erg in de schoenen zakt dat ik begin te janken als een klein kind. Omdat mijn hoofd gewoon pijn doet van het zoeken naar oplossingen/alternatieven etc. Op zo'n momenten dan he. (op zo'n moment heb ik mams echt nodig, bijvoorbeeld bij zoiets simpels als een surprise voor sinterklaas maken..)

Vind het jammer, zo wil ik niet al op mijn 19e zijn.. Maar helaas.. That's life? Ik zou niet weten wat ik er tegen kan doen, zonder mijn planning in de war te gooien.