Ontzettend veel slaap nodig? Wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:22

Juul schreef:
JessAndHope schreef:

Ghehe, DAT is een kwestie van prioriteiten stellen. Je kan het op zn minst eens een maandje proberen. Gewoon helemaal niks doen 's avonds, boekje lezen, thee'tje drinken en om 21.00 naar je bed, volgende dag om een vaste tijd er uit.
Helpt dat ook niet, dan kan je in ieder geval zeggen dat je het hebt geprobeerd.

Ja ach misschien heb je ook wel gelijk.. maarja, m'n sociale leven is me ook wel wat waard :)) En ik stel ook altijd de verkeerde prioriteiten idd :+ Ik ga maar weer eens een poging wagen denk ik... :j

Ja dat is dus een keuze ;) wat is belangrijker? Je goed uitgeslapen voelen of je sociale leven. Ik zou proberen mn sociale leven naar de middag of vroege avond te verschuiven. Maarja, nou is mijn sociale leven ook niet zo spetterend :')

Jojoju

Re: Ontzettend veel slaap nodig? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:27

vind ik ook... ik ga liever een avondje salsadansen waarbij ik veel plezier heb dan dat ik om 21.00 braaf in bed lig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:29

Ik ken het zelf niet, maar mijn vriend heeft er wel last van.
Ikzelf maak nachten van 6 tot 8 uur, meer heb ik ook niet nodig, ben ook nooit een uitslaper geweest. Mijn vriend moet echter écht nachten maken van 10 uur of meer anders is hij niet te genieten en voelt hij zich ook echt ziek. Vaak slaapt hij smiddags zelfs nog even bij. Wanneer hij nachten maakt van 8 uur of iets, is hij heel erg misselijk en ook echt ziek, hij is ook nooit uitgerust. Op alles getest, niks te vinden.. Ook als hij nachten van 10 uur voelt hij zich nog niet goed, maar wel iets beter dan bij nachten van 8 uur.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:05

Ik heb ook om goed te functioneren veel slaap nodig. Kan ook gerust om 8 uur al helemaal doodop zijn als ik er 'sochtends vroeg uit moest. Ik slaap gemiddeld zo'n 10 uur op een nacht, soms ga ik later naar bed en dan kan ik het de volgende dag heel goed merken. Als kind had ik dit ook al, maar toen was mijn ritme ook onwijs slecht. Ik ging om 7 uur naar bed en om half 5 was ik er dan weer uit en om het veranderen lukte toen absoluut niet. Dit allemaal was alleen in de winter als de klok verzet werd, dan begin het weer. Nu is het gelukkig ietsje minder geworden, maar echt uitslapen kan ik niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:08

Ik heb - om écht uitgerust te zijn- ook zo'n 9 uur slaap nodig.
Helaas slaap ik per nacht maar zo'n 4-5 uurtjes, dus leef zo ongeveer op de redbull.
Het weekend is voor mij echt dé manier om slaap in te halen :).

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:10

Hier nog zo 1

Ik ga doordeweeks rond half 10/10 uur naar bed. Vaak kan ik films die om half 9 beginnen dan ook niet afkijken... Als ik dit niet doe heb ik op school het gevoel alsof ik nog half slaap.
Als ik een keer goed uitga hb ik daar ook nog de hele week last van...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:27

Ik zou ook rond 22uur in mn bed moeten liggen, maar dat gebeurt echt nooit... ik echt veel waarde aan mn sociale leven en tsja dat vindt 's avonds plaats! Op maandag heb ik bovendien koorrepetitie tot 22uur en op donderdag traineeavond waar ik ook nooit eerder dan 23uur van thuis ben.. dus tsja dat ritme zit er gewoon niet in!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:36

Hee! Ik ken mezelf helemaal in je verhaal!
Zelfs vanmorgen dacht ik ook van nouja... Toen ik gister ging slapen was ik nog minder moe als dat ik wakker werd! En nu op mijn werk van ik ook bijna in slaap... Heb pas bloed laten prikken maar daar konden ze niets in vinden!

Dus ik lig nu om 22.00 uur in bed en sta 6.45 uur op en ben echt gebroken dan...

Ben ook opzoek naar de ideale regelmaat want dat moe zijn ben ik zo zat!