Emotioneel levendig dromen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Emotioneel levendig dromen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:12

Voor de mensen die knarsetanden; hebben jullie wel een gebitsbeschermer? Je kan je tanden aardig verknallen met dat knarsen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:13

Ikke niet :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:13

Ik lach in mijn slaap. Verder niks.
Maar ik kan ook snurken, dusjaa. :D

Vroeger slaapwandelde ik wel.
Toen ik 7 was ben ik naar beneden gewandelt en liep via de eetkamer de keuken in. Mijn ouders zaten 2 kamers ernaast op de bank TV te kijken en hoorden mij in de keuken dus ze vroegen wat ik aan het doen was. Ik antwoorde dat ik op zoek was naar "dat ding". Welk ding vroeg mijn moeder. Dus ik zei dat ding waar je het op doet. Toen mijn moeder de keuken in liep zat ik op de klep van de afwasmachine te plassen. MAAR IK SLIEP NOG WEL!!!! Hahahahaha.

Dat moesten al mijn vriendjes altijd horen als ze kwamen eten. :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:14

Sees schreef:
Ikke niet :o

Zou even naar de tandarts gaan als ik jou was :j Je tanden slijten ontzettend snel op deze manier en dat is gewoon zonde.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:17

Ik heb een "splint", een rubberen gebitje (op maat gemaakt) vanwege het slijten van de tanden door het knarsen. Ik noem het mijn boksgebit en die moet in vanwege alle gevechten gedurende de nacht }> .
Draag 'm nooit als ik verkouden ben, dan word ik kokhalsend wakker. Mijn zoon (9) vind het ding erg cool en wil er ook eentje.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:32

JessAndHope schreef:
Voor de mensen die knarsetanden; hebben jullie wel een gebitsbeschermer? Je kan je tanden aardig verknallen met dat knarsen

Die knars ik stuk :+
Ik knars wel heel heel heftig hoor, ik loop zeker 10 jaar voor met slijtage helaas... Krijg van t bitje ook heel pijnlijke kaken. Ik druk gewoon net zo hard totdat ik druk voel.. (en daarom gaan ze ook stuk)
Heb zelfs al bij een onderzoek meegelopen met speciale medicijnen s nachts. Werkte perfect (ook voor mijn nachtrust, geen gekke dromen, geen praten, geen draaien etc), alleen werd ik daar zoooo onwijs duf van. Alles in de ochtend op de automatische piloot. Had rond 11 uur altijd pas het gevoel dat ik een beetje wakker werd.. Daar ben ik dus mee gestopt...

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:35

Eigenlijk nooit aangedacht.. Maar nu begrijp ik ook waarom mijn nachtbeugel kapot is gegaan.. moet toevallig volgende week naar de tandarts. Ga het dan eens navragen..

Medicijnen? Hoe werkt dat dan?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:49

Ik heb er al zooooveel versleten, echt zonde eigenlijk.. Heel mijn tanden breken ook steeds stukken af, knars hele vullingen uit etc...
Pfff medicijnen, ff denken hoor. Was iets met een enorm lage onder dosis van anti depressiva. Zo laag, dat je alleen last hebt van een bijwerking, en dat je ontspant snachts. Maar ik heb geen idee of dat uiteindelijk nu ingezet ging worden of niet. Heb alleen aan dat onderzoek mee gedaan. Mocht daarna nog wel door maar dat wilde ik dus niet omdat ik de halve dag zombi was... (ik reageerde daar nogal heftig op, zelfs met zo'n enorme onderdosering)
Beetje zelfde waarom mensen die bloedverdunners moeten slikken een lage hoeveelheid hartritme zooi krijgen, daar is de bijwerking van dat het je bloed verdund ;)
Maar weet het niet helemaal meer hoor, is al een aantal jaar geleden...

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:03

Oke. Wel apart eigenlijk. Wat doet de tandarts er nu tegen bij jou dan als ik vragen mag? Neem aan dat je tanden dan steeds korter worden?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:26

ik heb ooit iemand gehoord over een stalen bitje... die bijt je echt niet kapot!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 15:31

Kirstennn_ schreef:
Ik ben dan vaak minder uitgerust en zelfs moe, omdat ik voor mijn gevoel gewoon s'nachts doorleef.

Dat is het bij mij dus ook, hoelang ik dan ook slaap, ik kan dan echt gebroken wakker worden!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 15:33

Ik heb een tijd een vriend gehad die ook knarsde, vervolgens lag ik daar dan weer de hele nacht van wakker, wat een rot geluid is dat zeg... En het vreemde is dat hij s'ochtends nooit last van zijn kaken had!

Mijn broertje doet het trouwens ook....

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:44

Ik heb zelf ook geen last van mijn kaken hoor. Ik kwam er pas achter nadat ik een keer sleep talk recorder had aangezet en heb het overdag eens geprobeerd maar dan lukt het knarsen me met veel moeite. En in mn slaap die ik het echt knoeihard. @ Vienna2007 : Jammer dat jij ook zo'n last hebt s'morgen's.. kom jij dan ook moeilijk je bed uit of heb je daar minder moeite mee?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:47

Hier staat ook gemiddeld zo'n 3 a 4 keer in de week het huis in de fik of de paardenstal. En dan ben ik altijd degene die de boel red of juist opgesloten zit. Ook kan ik erg dromen dat ik met iemand een gesprek heb waarvan ik weet dat ik diegene (de volgende dag) ook echt iets moet vertellen, maar door die droom denk ik dus dat ik het diegene al verteld heeft. Dit leidt er nog wel eens toe dat ik het diegene in het echt dus niet meer vertel. Dat is soms nog wel eens lastig, helemaal omdat het belangrijk is, maar anders kan ik er nog wel om lachen. 'S avonds neem ik ook altijd door wat ik de volgende dag/ rest van de week nog moet doen, waar ik dan vervolgens over ga dromen. Zo droom ik ook wel eens dat ik al een belangrijke toets maak, en dan denk ik ook echt dat ik hem gemaakt heb en valt als ik wakker ben het kwartje pas na enige tijd..

Ook praat ik erg veel in mijn slaap, maar gelukkig niet echt huilen of heel hard lachen. Wel kan ik duidelijk hele verhalen vertellen en ook antwoorden als iemand mij dan iets vraagt. Wat voor vriendinnen erg lachwekkend is, want ik vertel echt alles! Dan heb ik geen geheimpjes meer.

Ik heb wel een keer gehad op vakantie dat ik met mijn ipod in in slaap was gevallen, waardoor ik vervolgens midden in de nacht keihard geschreeuwd en gegild heb dat mijn oren zo'n zeer deden! Vervolgens het hele huis en camping in paniek, want het was nogal hard.. Mijn ouders hebben me half wakker gemaakt, toen heb ik mijn oortjes uitgetrokken en ben weer verder gegaan.

Ts; het is wel vervelend dat jij er zo'n last van heb, kan me voorstellen dat het erg vervelend en vermoeiend is. Misschien toch eens ermee naar een dokter of psychiater? Ik weet niet of die iets voor je kunnen, maar je kan altijd even informeren.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:53

Hier geen slaapwandelen, knarsetanden, heel druk bewegen of praten ofzo. Lijkt me heel vervelend :(:)

Ik slaap eigenlijk heel rustig...maar af en toe heb ik wel ook echt van die levensechte dromen. Of dat ik nog zo ver weg ben op het moment dat ik wakker wordt gemaakt dat ik ze zie vliegen.

Ben een aantal keer zwaar overstuur en huilend wakker geworden omdat er iemand dood ging in m'n droom ofzo. Moet dan ook echt heel erg omschakelen en tegen mezelf zeggen dat het niet echt was.
Of ik droom over andere enge dingen en die dromen komen dan ook wel vaker terug. Toen ik een jaar of 6 was had ik dat helemaal vaak, nu wat minder (gelukkig)

Soms heeft het ook wel voordelen, die levensechte dromen! Ik droom weleens over mensen die ik mis, en dat we dan weer samen zijn, dan ben ik weer helemaal happy omdat het zo levensecht was :D Gesprekken, emoties, geur, zicht, alles! Zo fijn, dan kan ik er weer even tegenaan :)

Laatst ook een keer een helderziende droom gehad, dat was zo weird! Dat ging over het maken van een afspraak bij een dokter en ik wist al wanneer die afspraak was..

Echter gebeurd dit niet wekelijks zoals anderen hierzo. Lijkt me heel erg vermoeiend en zwaar. Lastig om dat onder controle te krijgen denk?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 15:53

@Kirstennn_, nee ik heb dus echt moeite met uit mijn bed komen. Ik snoez mijn wekker een stuk of 4 keer (over 3 kwartier, en val dan ook meteen weer in slaap), en dan kom ik eruit... Maar dan ben ik nog steeds niet echt wakker... Ben sowieso geen ochtend mens, maar ik word soms echt gebroken wakker.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 15:54

DieL_Zor schreef:
Soms heeft het ook wel voordelen, die levensechte dromen! Ik droom weleens over mensen die ik mis, en dat we dan weer samen zijn, dan ben ik weer helemaal happy omdat het zo levensecht was :D Gesprekken, emoties, geur, zicht, alles! Zo fijn, dan kan ik er weer even tegenaan :)

Dat heb ik dan ook!! Dan voel ik ineens zulke intense liefde voor de persoon waar ik dan over gedroomd heb, en waarmee het slecht afliep in mijn droom.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:54

Kirstennn_ schreef:
Oke. Wel apart eigenlijk. Wat doet de tandarts er nu tegen bij jou dan als ik vragen mag? Neem aan dat je tanden dan steeds korter worden?

Tandarts heeft de hoop opgegeven :+ Ik weet inmiddels dat ik constant gaatjes moet vullen en vullingen moet laten zetten (en ik ben nog bang voor de tandarts ook hihi), verder kan hij er helaas niets aan doen.
Gaatjes vullen omdat ik mijn glazuur er aan alle kanten afknars...
Ik moet dus gewoon accepteren dat mijn tanden steeds korter worden, of kaakpijn hebben en steeds nieuwe bitjes aanvragen...

Vienna2007 ik heb ook alleen maar last van mn kaken als ik op mn bitje bijt. Als ik het bitje uitdoe heb ik nergens last van. (behalve van mijn tanden die aan alle kanten slijten en afbreken dan)

Ook hier trouwens enorm moe als ik weer flinke droom nachten heb gehad. Ben ook constant moe, maar dat komt denk ik ook door het zo intensieve slapen.

Wel grappig dat ik niet de enige ben :) Iedereen hier in de buurt vind mij altijd een bijzonder geval.

Hebben jullie dat ook dat als je echt heel naar droomt, je er echt nog zeker 2 dagen van ondersteboven bent? Met een beetje mazzel droom ik er de 2e nacht dan ook weer over...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 15:56

Ja, ik kan er wel stuk van zijn. Vanacht ook verschrikkelijk gedroomd, en heb dus vanochtend toen ik 20 minuten te laat was, mijn collega maar verteld dat ik echt een hopeloos slaapgeval ben...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:59

Vienna2007 schreef:
DieL_Zor schreef:

Dat heb ik dan ook!! Dan voel ik ineens zulke intense liefde voor de persoon waar ik dan over gedroomd heb, en waarmee het slecht afliep in mijn droom.

Hihi ja dat ook. Zo kwam ik te weten dat ik toch wel om mn broertje geef. Elke keer daarna als hij ruzie begon te maken begon ik te schreeuwen dat die ook maar is zo'n droom moest krijgen en dat die dan wel anders zou denken :Y)

Heey MM! Jij ook hier :) Vervelend, zeker als je de tandarts al niet zo aardig vindt.
Nare dromen lopen bij mij gelukkig niet zo lang door.. van mooie dromen kan ik wel heel de dag nagenieten <3

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:01

Storm schreef:
Wat betreft het dromen kan ik je niet helpen, daar heb ik echt geen ervaring mee. Maar met het slapen misschien wel. Ik zou echt eerder naar bed gaan, 7 uur slaap is namelijk wel erg kort, de meeste mensen hebben minimaal 8 uur slaap nodig, als jij om 12 uur of om 1 uur naar bed gaat, en je wekker om kwart over 7 zet, red je dit nooit, je lichaam geeft zelf al aan dat je te kort slaapt en hierdoor slaap je ook onrustiger. Ook kun je proberen om een wake-up light te kopen, op deze manier wordt je natuurlijker wakker en dat helpt je ook bij een betere nachtrust. Wie weet wordt het dromen dan ook minder, je bent nu gewoon oververmoeit.

Mijn gedachte. Zoveel uren maak je niet. Ga lekker een uurtje eerder naar bed, dat zal in ieder geval al veel helpen voor het 's morgens je bed uitkomen.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:02

Ja heb ik ook last van. Je bent gelijk de hele dag van slag. Ik moet mijn omschakelings knop ook nog echt even ontdekken want die heb ik nog niet gevonden. :+

Overigens heb ik wel regelmatige slaapuren dus daar kan 't bij mij niet aan liggen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:09

Ik ben wel een hele onrustige slaper, maar ik heb niet echt het idee dat ik er veel bij droom. Ik onthoud mijn dromen eigenlijk zelden. Ik verbouw wel regelmatig mijn hele bed. Ik haald mijn dekbed uit de hoes, kruip in de dekbedhoes, smijt mijn kussen door de kamer, wissel mijn kussen om met een sierkussen, maak mijn bed andersom op zodat ik met mijn hoofd aan de andere kant lig (en alles netjes instoppen!), haal alles van mijn bed en wordt op het kale matras wakker enzovoort. Ik ben zelfs een keer onder mijn bed wakker geworden. En een keer zonder ondergoed... Maar ik had mijn pyjama wel weer aangetrokken.
Gelukkig beperk ik me altijd wel tot mijn bed. ik moet er niet aan denken dat ik wakker word en ik heb mijn hele huis overhoop gehaald.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:09

ik heb altijd dat in de fase dat ik net niet slaap maar ook niet echt wakker meer ben, dat mijn armen en benen ineens een spastische beweging maken, mijn lief krijgt nog wel eens een tik dan,
en ja ik droom heel levendig laatst droomde ik dat mijn paard dood was, toen ik wakker werd heb ik een half uur liggen huilen totdat ik doorhad dat het "maar" een droom was

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 16:18

Blue_Eyes schreef:
Storm schreef:
Wat betreft het dromen kan ik je niet helpen, daar heb ik echt geen ervaring mee. Maar met het slapen misschien wel. Ik zou echt eerder naar bed gaan, 7 uur slaap is namelijk wel erg kort, de meeste mensen hebben minimaal 8 uur slaap nodig, als jij om 12 uur of om 1 uur naar bed gaat, en je wekker om kwart over 7 zet, red je dit nooit, je lichaam geeft zelf al aan dat je te kort slaapt en hierdoor slaap je ook onrustiger. Ook kun je proberen om een wake-up light te kopen, op deze manier wordt je natuurlijker wakker en dat helpt je ook bij een betere nachtrust. Wie weet wordt het dromen dan ook minder, je bent nu gewoon oververmoeit.

Mijn gedachte. Zoveel uren maak je niet. Ga lekker een uurtje eerder naar bed, dat zal in ieder geval al veel helpen voor het 's morgens je bed uitkomen.

Ik had gewild dat het zo simpel was, maar helaas. (iets wat ik ook al eerder geschreven heb!)