Zertab schreef:Ik zou zelf ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en de verkrachter heeft aangegeven dat hij het kindje wil houden...
Ik neem aan dat die verkrachter niets heeft te willen? Die heeft al voor genoeg leed gezorgd.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Siets schreef:Zertab schreef:Ik zou zelf ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en de verkrachter heeft aangegeven dat hij het kindje wil houden...
Ik neem aan dat die verkrachter niets heeft te willen? Die heeft al voor genoeg leed gezorgd.

_Lente_ schreef:Het is verschrikkelijk voor haar.. Nu zie ik meerdere reacties van mensen die 'het' weg zouden laten halen, daar ben ik niet helemaal van overtuigd dat het altijd beter is.. Ik ken iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en die een miskraam gehad heeft. Ik weet dat zij het verschrikkelijk vind dat ze het kindje kwijt is, dus weghalen zal niet voor iedereen dé oplossing zijn..
Zertab schreef:Ik zou zelf ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en de verkrachter heeft aangegeven dat hij het kindje wil houden...
. tita schreef:Kind heeft in feite niks te zeggen want ze is nog niet meerderjarig.
Ik als ouders zijnde zou het dan wel weten.
vuurneon schreef:_Lente_ schreef:Het is verschrikkelijk voor haar.. Nu zie ik meerdere reacties van mensen die 'het' weg zouden laten halen, daar ben ik niet helemaal van overtuigd dat het altijd beter is.. Ik ken iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en die een miskraam gehad heeft. Ik weet dat zij het verschrikkelijk vind dat ze het kindje kwijt is, dus weghalen zal niet voor iedereen dé oplossing zijn..
Maar een miskraam kun je niet vergelijken met een abortus. Abortus een bewuste keuze, terwijl een miskraam je overkomt...
Hoewel het in beide gevallen natuurlijk altijd impact heeft.