Zwanger op je 14de

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:21

Zertab schreef:
Ik zou zelf ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en de verkrachter heeft aangegeven dat hij het kindje wil houden...

Ik neem aan dat die verkrachter niets heeft te willen? Die heeft al voor genoeg leed gezorgd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:21

Siets schreef:
Zertab schreef:
Ik zou zelf ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en de verkrachter heeft aangegeven dat hij het kindje wil houden...

Ik neem aan dat die verkrachter niets heeft te willen? Die heeft al voor genoeg leed gezorgd.

Ja dat dacht ik ookal...maar ik weet niet wat het meisje doet.

Yessy

Re: Zwanger op je 14de

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:23

Ik denk dat de verkrachter wel de laatste is die hier iets te willen heeft :+

Ik hoop dat 'ie een flinke tijd wordt opgesloten eerlijk gezegd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:23

Hoi,

wat verschrikkelijk!

Maar begrijp ik het goed dat ze (nog) contact heeft met de verkrachter aangezien je zegt dat hij het wilt houden? Wat is de relatie dan tussen hem en haar (vriendje/vriendin maar wilde hij meer dan haar, klasgenoten ofzo)?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:24

_Lente_ schreef:
Het is verschrikkelijk voor haar.. Nu zie ik meerdere reacties van mensen die 'het' weg zouden laten halen, daar ben ik niet helemaal van overtuigd dat het altijd beter is.. Ik ken iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en die een miskraam gehad heeft. Ik weet dat zij het verschrikkelijk vind dat ze het kindje kwijt is, dus weghalen zal niet voor iedereen dé oplossing zijn..

Maar een miskraam kun je niet vergelijken met een abortus. Abortus een bewuste keuze, terwijl een miskraam je overkomt...

Hoewel het in beide gevallen natuurlijk altijd impact heeft.

Ik zou het zeker weg laten halen als ik nu zwanger ben, ongeacht wie mij bezwangert, maar dat is puur en alleen al omdat door mijn medicatie de kans op erge afwijkingen groot is voor het kindje en voor mijn lichaam het ook nog niet gezond is, omdat ik dan alle behandelingen moet staken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:24

Zertab schreef:

denk niet dat hij daar inspraak op heeft :(
wel lef om te zeggen dat hij het wil houden

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:27

Zertab schreef:

Hm, vind dit ook wel een beetje een vreemde uitspraak. Een kind van 14 wordt verkracht en de dader wil de baby? Lijkt me toch niet dat het zo werkt...
Ben nu wel benieuwd naar de rest van het verhaal. Gaat het dan om een ex-vriendje? en zo ja, is daar aangifte tegen gedaan?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:29

wait...what?!

ik probeer te bedenken hoe de verkrachter zich dit voorstelt...happy gezinnetje stichten?
het is geen vreemde, neem ik aan, hoe is de relatie tussen je vriendin en hem nu?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:29

De verkrachter wil het kindje houden...? Pff, de verkrachter hoort achter de tralies thuis.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:30

Ik weet verder van niks.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:30

Vind het in ieder geval een hele vreemde uitspraak :).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:31

Zertab schreef:

Ik denk dat de verkrachter niet zoveel recht van spreken heeft eigenlijk pffffff

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:32

Zertab schreef:
Ik weet verder van niks.

Maar als je het verhaal eigenlijk niet kent, waarom dan toch een topic erover openen? Dit klinkt meer als een via-via verhaal zo, dat een beetje vaag is geworden ondertussen..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:38

vuurneon schreef:
Zertab schreef:
Ik weet verder van niks.

Maar als je het verhaal eigenlijk niet kent, waarom dan toch een topic erover openen? Dit klinkt meer als een via-via verhaal zo, dat een beetje vaag is geworden ondertussen..

Ik wilde net zeggen. Vind het een beetje raar verhaal worden zo. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:39

Een vriendin van mij kent haar,en die weet dat.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:40

Via via dus. :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:46

maakt niet veel uit het is al vreselijk genoeg dat dit soort dingen gebeuren.
en vooral een les voor ouders zorg dat je kind meteen een morning afterpil krijgt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:47

Het gaat er toch niet om of het via via is? Het gaat erom wat jullie zouden doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:50

Apart verhaal. Klinkt alsof de 'verkrachter' een ex-vriendje is.

In elk geval, zuiver uitgaande van 14 jaar oud en door verkrachting zwanger zou ik voor een abortus kiezen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:52

Kind heeft in feite niks te zeggen want ze is nog niet meerderjarig.
Ik als ouders zijnde zou het dan wel weten.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:52

Ik zou ook voor abortus gaan, maar dat zou ik sowieso doen omdat ik geen kinderen wil.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:53

tita schreef:
Kind heeft in feite niks te zeggen want ze is nog niet meerderjarig.
Ik als ouders zijnde zou het dan wel weten.

fout,
ze is minder jarig maar het haar kind als zij het wil houden dan mag zij het houden.
ze wordt wel onder toezicht van jeugtzorg geplaatst.
een ouder kan/mag zijn kind niet verplichten een abortus te plegen.

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:59

vuurneon schreef:
_Lente_ schreef:
Het is verschrikkelijk voor haar.. Nu zie ik meerdere reacties van mensen die 'het' weg zouden laten halen, daar ben ik niet helemaal van overtuigd dat het altijd beter is.. Ik ken iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en die een miskraam gehad heeft. Ik weet dat zij het verschrikkelijk vind dat ze het kindje kwijt is, dus weghalen zal niet voor iedereen dé oplossing zijn..

Maar een miskraam kun je niet vergelijken met een abortus. Abortus een bewuste keuze, terwijl een miskraam je overkomt...

Hoewel het in beide gevallen natuurlijk altijd impact heeft.

Er zit verschil in, klopt, maar ik doelde meer op het feit dat iemand het kind wel kan willen houden, en juist nóg verdrietiger wordt op het moment dat er niet alleen iets ergs is gebeurd, maar dat het kindje ook nog eens weggehaald/niet geboren wordt. Het kindje was dus niet gepland, maar wel welkom ondanks de vader..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:00

Arme meid :\
Als ik haar was zou ik het ook weg laten halen, heb zelf al geen kinderwens laat staan als het voort komt uit een afschuwelijke gebeurtenis die je toch al een leven lang mee moet dragen. Kun je nagaan als je een kind van 14 bent en dan met een baby zitten :n

Hoop voor het meisje dat ze goed begeleid wordt en steun krijgt door ouders en vrienden.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:00

Inderdaad, het 14-jarige kind heeft wel degelijk inspraak. Jeugdzorg zal dan ingezet worden maar de ouders hebben het recht niet meer over hun kind te beslissen.

Ik zou ook voor een abortus gaan, ik zou niet met het idee kunnen leven dat mijn kind van mijn verkrachter is, maar ik weet uiteraard niet hoe dat in werkelijkheid zal zijn.