Hielspoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:44

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:55

Ik had ruim een jaar last van hielspoor voordat ik naar de huisarts ging :o en die verwees mij door naar een podotherapeut.
Ik kreeg aangepaste zooltjes die deels goed hun werk deden, daarnaast heb ik een shockwave therapie behandeling gehad(ook voor mijn tennisarm) en sinds een aantal maanden ben ik er helemaal vanaf.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:59

Ik heb hielspoor gehad en toen ben ik naar Fysio Zonnestraal in Hilversumgeweest en daar slaan ze met een soort pneumatische hamer de hielspoor kapot. Geen pretje maar wel dragelijk als je bedenkt hoeveel pijn hielspoor geeft. Ik heb 2 behandelingen gehad en nooit meer last.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:16

Wat ik zelf wel eens liet doen en nu zelf doe nu ik de set heb aangeschaft is een vital bowl masage!
Echt een aanrader! Zo en zo, maar voor de hielspoor/peesontsteking ook écht een verlichting!

De Vital Feet Bowl voetmassage is een Ayurvedische voetmassage voor meer energie. Middels het massageschaaltje worden de energiepunten in de voet gestimuleerd, middels de ghee (geklaarde boter/massagepasta met kruiden) welke door de voeten wordt opgenomen, wordt het lichaam gestimuleerd om afvalstoffen los te laten.
Een heerlijke voetmassage welke je, als je een beetje soepel bent, ook bij jezelf kunt toepassen!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:02

Ik heb ook een hielspoor gehad. Gelzooltjes hielpen bij mij ook goed, maar het is nog lang een gevoelige plek gebleven. Ik heb ook zo'n 2 jaar met de zooltjes gelopen. Daarna nog wel wat last maar met goede schoenen en gewone goede zolen, is het verder vanzelf genezen. Nu heb ik eigenlijk geen last meer, maar ben er wel zo'n 4 jaar mee bezig geweest voordat het echt over was.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:16

Ik ben me aan het orienteren voor zooltjes. Welke raden jullie aan? En dragen jullie ze alleen onder de zere voet of beide voeten?

wiebke schreef:
mijn zooltjes zitten ook alleen onder mijn hak, en er zit een blauw rondje in wat inderdaad zachter is :) Ik kan ze helaas niet in mijn dansschoenen dragen.. daar baal ik wel van!

Bedoel je deze? http://www.footstore.nl/shop/index.html ... 1&iPhoto=1

Quartel, welke zooltjes heb jij?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:19

:j dat zijn ze ja.........kan je ze ook online bestellen dan????

Nou goed......je draagt ze onder beide voeten.....en alleen onder de pijnlijke voet doe je die met dat zachtere stukje er in.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:42

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:46

ik zal zo gelijk eens even gaan kijken.

Ik betaalde er bij de hakkenbar 2 jaar geleden 55 euro voor.....voor beide voeten met zachte stukken er in

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:48

Die siliconen hielcup heb ik, maar die hielpen bij mij voor geen meter... :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:49

:oo ...dat scheelt wel heel erg veel geld zeg!!!!!

Denk dat ik ze nu dan ook even daar ga bestellen.....supertip +:)+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:49

Kentaro schreef:

die heb ik ook en kon voor het eerst in jaaaaaren weer normaal lopen

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:53

Kentaro schreef:

Wat heb jij dan voor zooltjes?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:55

Ik heb ook een hielspoor (al ruim een jaar) Mijn andere voet begint nu ook.

Ik dacht zelf dat er iets onstoken was omdat het echt warm en zeer pijnlijk was. Er zijn toen foto's gemaakt en een duidelijke hielspoor.
Ik heb zooltjes gehad, het is verbeterd maar niet weg.

Ook ik loop de gehele dag op Crocs omdat dat een beetje dempt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:03

Doma_clasica schreef:
Kentaro schreef:

Wat heb jij dan voor zooltjes?

Ik heb zooltjes laten maken bij een podologe. Moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet van wat voor 'n soort materiaal het is.... Had zelf ook een soort van gelzooltjes geprobeerd, maar die hielpen helaas voor mij niet. Misschien is het ook net wat voor 'n soort zooltjes je hebt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:05

Hier nog iemand met aan 1 voet hielspoor. ik heb ook zooltjes maar ik draag eingelijk alleen het zooltje rechts onder de zere voet, ik kreeg meer last van die andere dan zonder...
Ik heb deze zooltjes: de halve van footlogics http://www.gifts4thegreen.nl/Webwinkel- ... tAodunUYyw

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 18:04

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:08

Ik heb die ook gehad toen ik een hielspoor had, was er binnen een paar weken vanaf toen :) Heb ze wel heel trouw gedragen en ook echt zo min mogelijk op blote voeten etc. gelopen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 13:02

Ik heb de zooltjes binnen, en ze lopen heerlijk.
Ik loop binnen zonder schoenen, en nu heb ik bedacht dat ik binnen dus op sokken loop met daarin de zooltjes, en dat gaat prima!
Ze blijven mooi op hun plek!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:37

Ik heb geen duidelijke hielspoor maar wel overbelaste/ontstoken peesplaten onder beide voeten. Ik ben daar inmiddels al ruim 5 jaar zoet mee. Begonnen bij de fysio, toen naar een podologe, toen naar een orthopeed (die niet te spreken was over de zooltjes die bij de podoloog vandaan kwamen), toen naar een orthopedisch schoenmaker voor zooltjes, dat ging een jaar goed maar toen had ik mijn zolen afgelopen en moest ik nieuwe, daarna is de ellende weer begonnen en ik loop nu bij een revalidatiearts in combinatie met de orthopedisch schoenmaker en zij gaan nu kijken hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ik weer vrij pijnloos kan lopen.

Ik vind het bijzonder dat mensen hier zeggen dat het met een paar weken over was, want alle artsen die ik tot nu toe gesproken heb zeggen dat hielspoor/peesplaatonsteking een zeer langdurig genezingsproces is, en zeer waarschijnlijk nooit helemaal overgaat :S

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:43

Tinkerloos schreef:
Ik vind het zo grappig...ik had tot nu nog nooit gehoord van hielspoor, en als ik het nu aan iemand vertel zegt bijna iedereen:
O, dat heeft mijn zus ook, of de buurvrouw, of iemand anders.
Opeens hoor je overal van mensen met hielspoor..
Apart is dat hé, als je zelf iets voor jou onbekends hebt, dat dan opeens iedereen iemand met die kwaal kent..

Ja echt he!?! Ik kon afgelopen zaterdag toen ik uit mn bed kwam ineens niet meer op mn linkervoet staan... Had niks raars gedaan dus dat was wel heel gek. Naar de huisartsenpost geweest, bleek dus ook hielspoor te zijn. Nou zijn er geen fotos gemaakt en heeft de dokter alleen maar op de pijnlijke plek geduwd en gezegd dat het hielspoor (hij legde uit, een ontsteking van de pees in de boog van mn voet) is. Gelijk diclofenac (ontstekingsremmer) gehad en rust. Voor mijn werk sta ik voor de klas op een basisschool, dus gister directeur gebeld en uitgelegd, dus niet aan het wek... maar nu is het maandag en kan er redelijk op lopen... Werkt die ontstekingsremmer dan echt zo snel? Vanmiddag huisarts even bellen, voordat ik te snel weer van alles wil doen!
Wat is jullie ervaring?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:46

veel rust en zorgen dat je daarna je hielen kan beschermen met iets als zooltjes of inleggers.
Niet hardlopen of harde platte zolen dragen......verende schoenen werken het beste.
Als je slippers of zo iets draagt, neem ze dan met een voetbed er in, dat scheelt ook veel.

beterschap

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:12

Mijn vader had ook enorm veel last van hielspoor. Hij loopt sindsdien op van die wiebel schoenen. Geen idee hoe ze heten, maar ze hebben een ronde zool onder. Waardoor je stilstaand niet zo stevig staat, maar waardoor je voet wel extra afrolt, en je dus eigenlijk niet steeds op je hiel/hak terecht komt voluit. Bij hem zijn de klachten daardoor helemaal weg.

Voor als hij voor zijn werk nette schoenen aan moet dan legt hij deze erin http://www.gelzolen.com/?page_id=5

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:46

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:54

Mijn moeder heeft het ook, hoelang precies weet ik niet. Ze heeft er erge last van, ze moest ook van de dokter op goeie bergschoenen lopen hierdoor ging het wel iets beter. Ook gaat ze bijna elke dag met haar voet in een bak heet/warm water met soda, werkt erg goed volgens mij want de pijn is minder!