Opeens misselijk + overgeven wat kan het zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 19:20

ja dat heb ik dus ook wel 's dan krijg ik 't opeens ontzettend koud en gaat alles er uit wat een paar dagen daarvoor niet lukte :+ *lekker genant* maar dat was niet toevallig rond één van die dagen dat ik overgegeven had of misselijk was.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:21

Ik heb wel eens gehad dat ik wat verkeerds had gegeten (augurken waren over datum :P ), toen werd ik 's nachts wakker en toen had ik ook buikpijn + zweten, maar geen overgeven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:22

Zou morgen even langs de kruidvat gaan voor een test.
Is het dat niet dan is een bezoek aan de huisarts misschien wel handig...

Kriel

Re: Opeens misselijk + overgeven wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:25

Laat je bloedsuikerspiegel eens controleren.
Ik had en heb hetzelfde en bleek dus zo ontzettend misselijk te worden van een te lage bloedsuikerspiegel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 19:27

Kriel schreef:
Laat je bloedsuikerspiegel eens controleren.
Ik had en heb hetzelfde en bleek dus zo ontzettend misselijk te worden van een te lage bloedsuikerspiegel.

dat is het niet wordt ik regelmatig op getest omdat dit veel in de familie voor komt.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:29

idd zal het ff laten testen!
je weet maar nooit?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:31

KOmt een te hoge of een te lage bloedsuikerspiegel veel voor in je familie....
Te laag is namelijk niet gebruikelijk...;-)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:31

tsja 's ochtends misselijk is zeker voldoende reden om een zwangerschapstestje te halen. Maar een voedsel allergie/ intolerantie kan ook vooral als je suikerziekte in de familie hebt. Bij een voedselintolerantie (voor bijvoorbeeld melk) kan het zijn dat je tot een bepaalde hoeveelheid geen last hebt maar boven een bepaalde drempel plotseling wel.

Ik heb dat met melk. Tot ongeveer 1 cappuchino (half kopje melk) kan ik aan, drink ik meer dan een half kopje krijg ik ook krampen, zweten en bij teveel melk overgeven. Ik heb er vooral last van in de week voordat ik ongesteld wordt, gek genoeg.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:44

TessaKaizoku schreef:
Daar zou ik echt paranoide van worden van zulke programma's moet er niet aan denken!

Je bent niet de enige, ik krijg echt stress als ik zulke dingen hoor :+

Maar even ontopic, TS je kan altijd even langs de ha gaan, dan heb je zekerheid :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 19:51

ik ben al 's eerder langs de HA gegaan met het idee dat ik zwanger was dus durf daar niet zomaar weer mee aan te komen :P

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:51

je kan gewoon een testje halen bij de etos/da/kruidvat. zijn niet zo heel duur en je weet het dan ook :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:53

1e ingeving, lage bloeddruk. Neem iets meer tijd tussen ogen open en rechtop staan.
2e ingeving, Sluit even Een tijdje melkproducten uit. Als ik per ongeluk teveel lactose binnen heb reageer ik ongeveer ook zo. Ben echter officieel niet intolerant maar heb duidelijk ook niet voldoende tolerantie.
3e ingeving, ijzer tekort.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 19:55

Ik drink overigens heel weinig melk of melkproducten, ben er niet zo weg van soms één glas chocomelk of fristi.

even tussendoor bedankt voor alle reacties tot nog toe

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:03

moonsparkle schreef:
ik ben al 's eerder langs de HA gegaan met het idee dat ik zwanger was dus durf daar niet zomaar weer mee aan te komen :P

Alleen zo jammer dat negeren niet helpt als je écht zwanger bent. Een kennis van mijn moeder heeft verleden jaar ook 'plotseling' een kindje gekregen. Ik dacht eerst dat dat niet kon maar ze wist écht van niets (gewoon ongesteld geworden) en je zag er ook niets aan. Terwijl het een heel dun meisje is...

Geloof me, het was voor haar niet zo leuk om twee weken te hebben voor alle voorbereidingen... dan kun je het maar beter eerder weten, ook al is dat ook vervelend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:03

Je hebt trouwens wel de leeftijd voor ijzer te kort en bloeddruk problemen.
Ik zou een afspraak maken bij de HA op een zo vroeg mogelijke tijd. Sta niet ruim van te voren op en eet niets. Dat geeft een aardig beeld van de druk-dip die sommigen snachts hebben.
Die van mj is ook mega laag in de ochtend. De wake-up light maakte dit wat beter.
Als je daar dan toch bent laat je gelijk wat bloed afnemen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:06

Ik lees ff mee!
Heb hier al jaren last van. Nu word het weer erger! Gisterochtend weer overgegeven......
Ik ben ook niet zwanger. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 20:14

Sizzle schreef:
Je hebt trouwens wel de leeftijd voor ijzer te kort en bloeddruk problemen.
Ik zou een afspraak maken bij de HA op een zo vroeg mogelijke tijd. Sta niet ruim van te voren op en eet niets. Dat geeft een aardig beeld van de druk-dip die sommigen snachts hebben.
Die van mj is ook mega laag in de ochtend. De wake-up light maakte dit wat beter.
Als je daar dan toch bent laat je gelijk wat bloed afnemen.

maar kan dit dan ook opeens komen, gezien ik dit nog niet zo lang heb? En ik heb het dus ook 's in de middag gehad.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:19

Er eerst ook 'buikgriep' als het voor een keertje is geweest zou dit eventueel kunnen.

Voor de rest zou ik ook aan zwangerschap denken, maar ook dit lijkt mij een sterk verhaal als dit maar 1x is geweest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:21

Smiddags is een beetje gek voor een lage bloeddruk tenzij je veel zittend werk doet dan is het wel te verklaren. Ik zou hoe dan ook even voor ijzer prikken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:22

Ik heb het wel als ik een paar dagen last heb van verstopping.
of een virusje die je te pakken hebt, eten dat niet lekker valt etc.

Ik heb deze maand ook al 2 keer boven de pot gehangen :+ stom virus! De dag ervoor rillerig en niet fit en in de ochtend ineens erg misselijk en bingo!

T is nu gelukkig weer goed :j

Maar ik ben sowieso snel misselijk, voedselintoleranties werken graag eraan mee bij mij. Of hoofdpijn, of erg verkouden en veel slijm dat in de maag belandt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-11-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:25

Ik heb het paar maanden terug ook paar weken vast gehad. Als ik dan naar stal ging (zit aan huis vast ;)) werd ik ineens enorm misselijk en ging niks als kokhalzen tot er wat kwam, probeerde dan buiten te gaan staan en frisse lucht te ademen en niks doen en dan zakte het op een gegeven moment weg.
Inmiddels is het stukken minder en heb ik het nog maar 2x per week ofzo.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:42

Inderdaad eerst even een zwangerschapstest halen, dan kan je dat in ieder geval uitsluiten (tenzij je ineens met een positieve test in je handen staat)
Ik ben zelf nu ruim 13 weken zwanger en was op het begin ook enkel met vlagen misselijk (nu helaas 24/7 :roll: )
Het zou ook stress kunnen zijn of onbewust een soort paniek aanval?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:46

Zou ook even een test halen. Heb gisteravond toevallig op TLC een programma gezien genaam : i didn't know i was pregnant. Nou daar schrok ik echt enorm van. Dus gewoon even testen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:54

Naast zwangerschap, stress en een veranderend dieet zou ik ook even op koolstofvergiftiging letten. Ik weet niet of je zo'n luchtzuiveringsinstallatie hebt?
Ik had ook zoiets en toen bleek er een kabeltje niet goed aangesloten te zijn...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 18:28

jorretje schreef:
Naast zwangerschap, stress en een veranderend dieet zou ik ook even op koolstofvergiftiging letten. Ik weet niet of je zo'n luchtzuiveringsinstallatie hebt?
Ik had ook zoiets en toen bleek er een kabeltje niet goed aangesloten te zijn...

heb je wat meer uitleg wat houd die vergiftiging in? Ik werk wel veel met giftige stoffen.