Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zertab schreef:Ik weet niet goed wat ik er van moet denken...een arts moet toch weten wat het is lijkt me,maar aan de andere kant is dit wel weer iets geheel nieuws wat hij nog niet heeft geleerd,dan snap ik dat hij het opzoekt. Maarja...ik weet echt niet goed wat ik ervan moet denken
. Maar soms heb je echt meer aan google dan aan je HA....
Komt heel bekend voor
Mijn HA heeft er ook een handje van om tegenwoordig te vragen ''en wat wil je nu van mij?''. Nou, uhhh, dat je met een hoedje op de polka danst, nou goed
Vreeeemde mensen, die huisartsen
gohya schreef:Ik was vanmiddag bij de H.A voor mijn knie,ik heb er al wat jaren last van maar het word sluipend erger.
Hij bewoog de knie in bepaalde houdingen en duwde me been van boven naar beneden zodat er druk op de knieschijf kwam.En dat deed me toch zeer! Ook onder de knieschijf was gevoelig maar niet echt pijnlijk.Tijdens voetballen en trainen heb ik er weinig tot geen last van,draag dan ook wel een knieband,en kan goed sprinten,bal trappen,enz.Maar ná trainen of voetbal heb ik er wél last van en dan vooral met fietsen.Ook met paardrijden heb ik er behoorlijk last van.
Maar nu komt het; hij ging achter zijn p.c. zitten en zat op google,hij vond iets waarvan hij dacht dat dát het was: Apexitis patellae. Hij las een stukje voor en ik las mee.Ik zeg maar er staat ook bij dat je met sprinten erg last ervan krijgt en dat heb ik totaal niet.Hmm,maar toch dacht hij dat dit het was.
Hij schrijft dat woord op een briefje en ik moest thuis maar even verder gaan Googlen,want hij had niet álles gelezen.Ik moest dan vooral zoeken wat er aan gedaan moest worden.
Ik was heel erg verbaasd! dit had ik nog nooit mee gemaakt.Maar aan de andere kant moest ik eigenlijk heel erg lachen in mezelf.Ik ben ook niet boos ofso,vind het alleen beetje vreemd.
Is dit nieuw? of is dit allang zo en loop ik achter?

Fenny schreef:Ik heb ook wel eens de vraag gekregen; 'Wat denk je zelf dat het is?'
Euhh ... ?? Ik ben geen arts hoor![]()
Heb wel eens bij iets wat ik moest gebruiken een site van de (student)arts gekregen zodat als ik het niet meer precies wist, ik het daar desnoods nogmaals op kon zoeken. Dat vind ik heel anders dan dat je zelf iets op moet gaan zoeken. Straks lees je heel veel verschillende dingen over jou 'misschien kwaal' en trek je zelf verkeerde conclusies?
Lotskie schreef:Fenny schreef:Ik heb ook wel eens de vraag gekregen; 'Wat denk je zelf dat het is?'
Euhh ... ?? Ik ben geen arts hoor![]()
Heb wel eens bij iets wat ik moest gebruiken een site van de (student)arts gekregen zodat als ik het niet meer precies wist, ik het daar desnoods nogmaals op kon zoeken. Dat vind ik heel anders dan dat je zelf iets op moet gaan zoeken. Straks lees je heel veel verschillende dingen over jou 'misschien kwaal' en trek je zelf verkeerde conclusies?
Dat wordt ons ook geleerd te vragen op de opleiding omdat patiënten vaak zelf al een heel goed idee hebben van wat er met ze aan de hand is of anders wel ergens heel erg bang voor zijn en dan een bepaald vervolgonderzoek (foto, bloed, wat dan ook) wensen. Het is belangrijk om achter de hulpvraag van de patiënt te komen en juist dat veel artsen dit soort vragen niet stellen maakt denk ik dat veel mensen zich niet gehoord voelen bij een arts.