Heeft iemand een tip om droge lippen tegen te gaan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue9

Re: Heeft iemand een tip om droge lippen tegen te gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:41

Labello is echt niks... Dat droogt alleen maar uit. Ik ben verslaafd aan iets op mijn lippen (vooral na het eten, na het tandenpoetsen en voor het slapengaan) en heb altijd Vaseline. Een normale pot op mijn kamer en allemaal van die kleine potjes in allerlei soorten in alle tassen. Super fijn :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:46

Blauwe Blistex inderdaad, werkt geweldig. Net zoals de Bee- lijn van Purol.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:47

aargh. heb precies hetzelfde als jou wat ik al geprobeerd heb;

vaseline
blistrex
labello
honing ( :') )
calendula zalf
vochtinbrengende dagcreme
niks

niets maar dan ook niet helpt bij mij :+

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:00

moelly schreef:
Venix schreef:
Ik heb trouwens snachts altijd een lekkere dikke laag vaseline op mijn lippen. Tegen de tijd dat je wakker wordt is het er ingetrokken en als je dan voordat je naar buiten gaat even iets erop smeert weer, vaseline uit zo een rond potje bijv dan gaat het opzich ook wel aardig :)

Heb ik ook al een paar keer geprobeert, gewoon een paar week vaseline smeren, maar ook dat hielp niet.

meerdere malen per dag uierzalf (klinkt misschien vies haha) voor je naar bed gaat en altijd na het tandenpoetsen. zo'n grote pot van een paar euro,doe je maanden mee en helpt super :D

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:01

ps je raakt er wel verslaafd aan..als je het per ongeluk vergeet bij een weekendje weg of e.d schreeuwen je lippen om uiercreme:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:09

BKS schreef:
Meer drinken! Droge lippen komt in principe van binnenuit......
Verder ga ik erin mee dat je er niks met parafine op moet smeren.

Je haalt me de woorden uit de mond :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 19:11

Oké, dat ga ik zéker proberen..
Als het zo makkelijk was.. Waarom heb ik dat dan zelf niet bedacht? :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:30

Ik zweer bij Rosebud Salve, te krijgen bij de Douglas en Ici Paris. Daarnaast moet je echt genoeg drinken! Doordat de verwarming de hele winter staat te loeien is de lucht binnen vaak erg droog, dit in combinatie met te weinig drinken is ook funest voor je lippen (en huid).

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:34

Ik zweer bij vaseline, iedere avond voor het slapen gaan. Overdag gebruik ik ook vaak wel iets, maar dat wisselt heel erg, dan weer labello, dan weer blistex, purol, niet echt een vast merk dus. Blistex vind ik heerlijk, maar daar raak je zo snel verslaafd aan dat ik dat niet fulltime wil gebruiken zeg maar.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:35

teveel en te vaak smeren is toch ook niet goed??? Ik smeer eigenlijk alleen vaseline aloe vera....meer niet. Anders inderdaad blistex of dood gewone dag creme :Y)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:37

Maartje1990 schreef:
Ik heb altijd blistex (met het blauwe dopje) ik heb 'm altijd bij en áls ik er mee smeer is het hoogstens 1 x per dag. Vaker hoeft niet! terwijl ik eerst áltijd aan 't smeren was met labello etc. Soms hoef ik nu niet eens meer te smeren (behalve als ik er aan ga denken én als ik 'm niet bij heb want dan begin ik altijd te likken :') )

Voor mij precies zo.
Ik had een keer geen blistex meer, en toen gebruikte ik Labello. Maar dat vond ik echt niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:42

Vanillia schreef:
Ik zweer bij Rosebud Salve, te krijgen bij de Douglas en Ici Paris. Daarnaast moet je echt genoeg drinken! Doordat de verwarming de hele winter staat te loeien is de lucht binnen vaak erg droog, dit in combinatie met te weinig drinken is ook funest voor je lippen (en huid).

Geeft die een rode kleur af? Ben op zoek naar eentje met een subtiel kleurtje :j

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:56

Nueve schreef:
Vanillia schreef:

Geeft die een rode kleur af? Ben op zoek naar eentje met een subtiel kleurtje :j

Ik ben ook al jaren helemaal weg van Rosebud. Had ook altijd last van velletjes en een onprettig gevoel. Sinds ik Rosebud salve (nog niet eens dagelijks) gebruik heb ik nergens meer last van. En als ze een beetje ruw zijn dan is het een paar uur nadat ik gesmeerd heb weer helemaal glad. Er zijn verschillende geuren en sommige geven ook wat kleur af. Het is vrij prijzig, 9,95 á 10,95 maar je doet er erg lang mee en kunt het ook gebruiken voor droge, pijnlijke plekjes op bijvoorbeeld je handen. Ik heb verschillende soorten maar original blijft mijn favoriet,