Allergisch aan paarden! Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Re: Allergisch aan paarden! Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 23:53

Bah LovingSonja, wat eng allemaal!! Jah vooral die anafylactische shock lijkt me zo erg, vandaar dat ik dat zei over voedselallergieën. Ik ben iig blij dat ik dat (nog *hout vasthouden*) niet heb!
Ja echt een medicijn die allegieën geneest moet nog uitgevonden worden denk ik .... tegen de symptomen vast wel, maar echt genezen? Zou graag de bankrekenening willen van degene die het ooit uitvind!

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:13

Hoi Jasminds, ja echt heel naar allemaal he? Ik heb er een poos accupunctuur voor gehad, ik heb uiteindelijk niet de hele behandeling afgemaakt omdat mijn hormonale problemen daardoor erger werden, maar ik denk wel dat het misschien iets had kunnen schelen. Een anafylactische shock is idd heel naar en beangstigend en meestal weet je van tevoren niet wanneer je het gaat krijgen. Allergien kunnen weggaan/verminderen door de jaren maar helaas ook opbouwen. Het is dus heel erg je eigen lichaam in de gaten houden. Wel wil ik je erop tippen dat, mocht je echt gaan niezen, benauwd worden (compleet met niesen en traanogen) en je krijgt ook overal blazen over je lichaam en je keel gaat helemaal dicht, zoek dan DIRECT het ziekenhuis op want dat is een shock! de eerste keer werd ik er echt door overvallen en is het me bijna fataal geworden, de andere 2 keren was ik gelukkig ruim op tijd maar dit waren bij mij dan ook de symptomen. Mijn gezicht ging dusdanig opzwellen dat ik 1 oog niet meer open kreeg, echt heel naar. Ik hoop echt van harte dat dit nooit zal gebeuren bij je, maar wilde toch mijn ervaring met je delen zodat je correct kunt handelen mocht het je ooit overkomen, heel veel sterkte toegewenst in ieder geval! Naar is het he? Zeker voor paarden (of katten natuurlijk) echt heel rot, bah!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 01:59

Jakkes ja echt, dat klinkt zo erg! Krijg het al benauwd in je plaats....
Wel ik hoop het ook van niet, maar erg bedankt om de symptomen te delen! :) Kan iedereen er hier iig op letten... Ik wens het ook niemand toe en hopelijk gaat het bij jou ook beteren! Bedankt voor je leerzame reacties! :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 05:48

Onze dochter (bijna 9 jaar) is astmatisch en ook alergies voor paard,hond,konijn en meer. Ze heeft pufjes voor onderhoud (flixotide) en krijgt 1 X per maand een prik met paard ingespoten. Imunotherapie heet dat.
Daar heeft ze zelf voor gekozen, omdat ze heel graag bij onze paarden is. Diervoor heeft ze druppels gekregen voor hond en kat, dat heeft heel goed geholpen. Maar die druppels worden niet meer vergoed door het ziekenfonds.Mijn dochtertje mag ze poetsen, maar moet dr handen wassen voordat ze gaat rijden. Gewoon om te voorkomen dat het erger wordt als ze gaat wrijven tijdens het rijden. Onze dieren wegdoen hiervoor heb ik altijd geweigerd,wel hebben de honden en katten een hele tijd achter in de boerderij geleefd zodat onze woonkamer schoon was.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 11:44

Wat leuk dat het onder controle is! Moet je opgelucht zijn da de dieren niet weg moesten!
Er zijn ook siropen zoals Zaditen etc oa bij mijn broer heeft dit supergoed gewerkt! (Jammer genoeg, bij mij alweer een no-go :( ) Die imunotherapie hoe reageert ze daarop? Want ook daarover zijn de meningen weer verdeelt he

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:46

Ik zou de extreem allergische mensen zeker aanraden om langs een allergoloog te gaan en hem jou te laten vertellen over de immunotherapie. De kans dat ik over 5 jaar tegen graspollen kan is 80 %! Helaas hoor ik nu wel weer bij het kleine deel dat een jaar na dato nog vreselijk veel last heeft van die prikken. Is ook al een paar keer in dosis gezakt dus ik moet er nu nog langer over doen.
Krijg je eerst elke week een prik en daarna elke maand. Zo raak je gewend aan de allergenen.

Zeker het navragen waard!

Mijn allergoloog heeft ook alle pillen, druppels en sprays veranderd. En werkt samen met mijn longarts, dus alles is op elkaar afgestemd.
Niet dat de pillen echt werken haha, maar goed... Die ervoor deden helemaal geen fluit meer. Mijn oogdruppels zijn wel erg fijn! Snel af van de jeuk!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:42

En je longarts, wat vind hij er dan van van die imunotherapie? Zijn er nooit geen nadelen aan ondervonden? Waar ik me namelijk een beetje zorgen om maak is dat mijn pneumoloog steevast bij mijn medicatie blijft en dat hij niks wil aanpassen (ondanks mijn smeekbedes want ik heb echt veel last van deze). Hij blijft echt voet bij stuk houden, zonder meer alsof hij het een risico vind om ook maar iets anders te doen. Het is wel een héél goeie DR dus ik vertrouw hem wel ... Al wil ik doodgraag andere dingen proberen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:00

Mijn longarts heeft goedkeurig gegeven :j
Hij zei dat dit mijn allerlaatste strohalm was op dit moment want ik zit aan de bijna top van de medicatie en hij wil absoluut mij geen medicatie geeft die normaal bedoeld is voor oude mensen :=
Nadelen zijn er wel degelijk hoor, heb een nachtje ziekenhuis erbij gekregen omdat ik een vreselijke allergische reactie kreeg bij de start van de prikken ( kreeg sowieso een korte dagopname, infuus, hartmonitor en dan om het half uur een prik om de dosis op te voeren. In totaal 6 prikken)
En ik ben erg vaak uit de running, heb echt vreselijk last van de prik.
Astma klachten zijn in het begin verergerd en zelfs de eczeem is weer terug. Een jaar nadat ik begonnen ben zie ik nog geen vooruitgang, kan ik pas dit voorjaar zien.
Dus dat is het grootste nadeel, klachten kunnen verergeren, prik geeft zeker klachten bij mij (helemaal als ik een prik Krijg midden in het pollenseizoen. Maar dan gooien ze de dosis omlaag gelukkig) en of het effect heeft is nog niet te zeggen.
Maar 80 procent is bijna verlost van de klachten dus ik ga er zeker voor! Heb het er absoluut voor over :j

Je kan altijd een ander arts vragen om de mening.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:15

Dus je moet 5 jaar afzien eerst? Pff, is wel sterk van je hoor :=
Ja, maar ik ben een beetje ongerust dat als ik second opinion vraag dat die dokter misschien iets over het hoofd ziet waar deze rekening mee houdt, hij behandelt me namelijk al van toen de allergie eerst begonnen is. Hij wil dat ik persé eerst een holter draag voor we ook maar denken aan iets anders.

Hoe voel je je op dit moment dan vergeleken met vóór de therapie (dus nu het een tijdje bezig is) ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:32

Tja,ik was voor de therapie al erg vaak ziek en aan de antibiotica, dus ik heb een slecht referentie kader. Wel is mij medicatie aangepakt voordat ik aan de kuren begon en dat hielp wel. In het begin werd ik echt ziek van die prikken. Was ik net hersteld, kreeg ik weer er nieuwe prik. Maar nu is het eens per maand, dus te overzien. Zolang ik maar rustig aan doe op de dag zelf en de dag erna. Het wisselt, als ik al niet helemaal fit aan de prik begon, word ik ziek. Ben ik wel erg fit, dan blijft het bij 2 dagen erg moe, en jeukende, pijnlijke prik plek. Eczeem krijg ik ook wel eens in de dagen erna. Maar goed, heb wel 3 goede weken gelukkig! T blijft ook in het ergste geval bij een week ziek zijn (griepachtige klachten) Maar de meeste mensen hebben veel minder last gelukkig :)
Ik vermijd sowieso de allergenen op de dag van het prikken en erna, dus geen paarden voor mij die dagen :)
Ik heb er in ieder geval geen spijt van, ik wil het tenminste proberen. Werkt het niet? Nou ja... Vervelend, maar ik heb het geprobeerd.
Studie loopt wel wat vertraging op hierdoor, maar goed... Nu kan ik het tenminste doen. Met een voltijd baan was dit voor mij geëmotioneerd succes geweest gezien mijn reacties erop.

Normaal is het 3 tot 5 jaar, maar ik heb gelijk al mijn kuur tot de max verlengt. Ik moet nog steeds maar het ziekenhuis op te prikken, maar uiteindelijk mag het ook bij de huisarts. Dus dat scheelt weer :j

Januari moet ik weer maar de allergoloog. Ben benieuwd!
Ik mocht van beide artsen niet zowel huisstofmijt als graspollen doen. Ze vonden het beter om maar 1 te doen en huisstofmijt is nog beheersbaar in huis dus heb ik voor de graspollen gekozen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:02

De kinderarts die mijn docher en zoontje onder controle heeft ,is juist een voorstander van deze therapie.
Hij vertelde dat het tevens een rem zet op de aanmaak van andere allergieen. Ik moet wel zeggen dat ze in de pollemaanden ook aerius slikt en voorheen singulair.
Mijn dochtertje heeft weinig last van haar injecties, het wordt dik(een bult) en vaak jeukt het, maar dat is "alles" wel merk ik dat ze nu dat ze geen earius meer inneemt wel weer meer last heeft. Punt van overleg dus in januarie.
Wat wel heel stoer is,is dat ik vaak niet mee naar binnen mag in t ziekenhuiskamertje als ze dr prik krijgt.kan ze zelf wel <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:16

En nog een voordeel, na die therapie kijk je echt niet meer op of om van een prik meer of minder :=

Ik was voor de prikken echt geen held met naalden, klamme handjes bij elke griepprik.... Maar nu? Eitje hahahah :D kom maar op met die naalden!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:43

nou ik ben als kind 10 weken opgenomen geweest en tijdens/daarna werdt prikken een drama! Maar een meisje van 8 (bijna 9 en pdd-nos) die alleen dr prik gaat halen vind ik dapper! jij bent een jaar of 10 ouder, je kan jezelf toespreken, net als ik doe. Maar een hobby wordt t bij mij nooit!
ik was net bevallen van mijn jongst zoon en ik moest een tromboseprik.. ik in de stressNEEEE WIL IK NIET!!!! zegt mijn man doodnuchter.. je heb gvd net een kind uitgepoept.. en dan bang van zo'n prikje.... :D :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:53

Is ook heel dapper! :j fijn voor je dochter ook! Prettige ervaringen met prikken is altijd goed op die leeftijd, voor jou ook fijn dat ze zich zo goed redt daar. Ik dook vroeger de planten in :+ kreeg alsnog de prik natuurlijk.... Want ook in de planten konden ze prikken! Tijdens het bloedprikken ben ik als volwassene al plat gaan liggen en ja, ik hield ook nog een hand vast hahaha :D nu kan ik dat wel zittend doen en rustig blijven. Ik wijs braaf de ader aan en de naald en kan zelfs nog rustig doorademen! Ik loop ook al mijn hele leven (oké als baby ben ik gedragen) in het ziekenhuis, dus ik had voor mijn gevoel de mount Everest beklommen. Ik functioneer weer bij naalden! (het voelde toch iet wat genant als het kind voor mij de prik zo in zn arm liet zetten en ik met klotsende oksels er stond als volwassene, stijf van de angst :=. Dat is voor mij gelukkig verleden tijd!)

Maar ik vind in mijn ziekenhuis de dames erg aardig en prikken ook rustig. Dat scheelt enorm! Gelukkig hebben al die goede prikmomenten de slechte verdreven, ik vind het totaal niet erg meer.
Dat viel mij daar wel op, dat er echt de tijd wordt genomen voor je. Ik vind het best een prettige omgeving, zelfs met de naalden! ;)

(was ik maar 10 jaar ouder hahah, helaas gaat dat eerder richting 20 jaar erbij hahha)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:46

Waw Pipo dat is inderdaad heel dapper van jouw dochtertje! Je moet maar een keertje op tv kijken, 98% van de kindjes die een prikje moeten hebben zijn van op voorhand al aan het kermen :')

@Vuurneon hahaha dan moest je vroeger eens een prik krijgen van mijn vader, die geeft injecties alsof het een dart-pijltje is :D Gelukkig is hij nu op pensioen hahaha moet ik van hem geen prikken meer krijgen!

Gelukkig ben ik niet zo'n prikjes-miep :P

Mijn moeder (die ook verpleegster is) had het toevallig vandaag met een collega nog gehad over alternatieve middelen tegen allergie, zei ze toen ik er mee voor de dag kwam. Ze gaat volgende week is met een paar dokters praten over imunotherapie, homeopathie e.d. Hopelijk wil mij daar eens iemand onder de arm nemen en een optie bespreken :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:50

Klinkt goed dat je moeder even op dokterjacht gaat! Hoop dat er voor jou iets uit komt :)

Mijn schoonmoeder mag ook prikken, maar ik wil dat niet (zo dapper ben ik dan ook weer niet hahha ik ga liever voor de lopende band prikkers :j :P )

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 02:10

hout vasthouden haha wij kloppen af op hout in nederland , had het al eerder gehoord.
maar ja als ik op stal kom moet het niet stuiven want dan kan ik sávonds puffen heb hem dan ook bij me de oranje tegen slijmvorming ontstekingen

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 03:24

Ik ben ook een tijdje héél allergisch geweest. Zo erg zelfs dat ik op het punt stond mijn paard te verkopen en gewoon helemaal te stoppen met paardrijden omdat ik nog geen minuut op stal kon zijn of ik kon al niet meer stoppen met niezen. Maar wonder boven wonder heeft een homeopaat me er helemaal vanaf weten te helpen! Na een bezoek merkte ik al verschil, en na 5 behandelingen was ik totaal "genezen". Ik heb er sindsdien ook geen last meer van gehad en dit is al 5 jaar zo. Dus dat is echt een aanrader, probeer het gewoon een keer ook al geloof je normaal niet in natuurlijke geneeswijzen. (Dat deed ik ook niet, maar op aandringen van mijn moeder toch maar gegaan). Ben er echt heel tevreden over. :j

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:41

Bedankt voor je reactie Alissa_Yara! Begin meer overtuigd te raken om zelf ook te proberen :j