Wintervoeten, wie heeft de gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Re: Wintervoeten, wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:46

Uggs inderdaad :P ( met thermo legging/2 paar sokken enzz)
Je eigen goed aankleden van boven tot onder alles warm houden :/ zodat je nooit afkoelt, ook snachts sokken enz aanlaten.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:51

volgens mij hebben winter tenen/voeten vingers en handen met name te maken door een minder goede/verstoorde bloedsomloop (door de kou)
bij mij is het in mn voeten begonnen na trombose benen + gebruik bloedverdunners.
het liefst spring je met dit weer zo vaak mogelijk onder een warme douche, en was je je handen met warm water... dit is not done.

expres je lichaam laten ''schrikken'' met koud water, na een warme douche sluit ik nu af met een plens koud water..
dit is even niet prettig, maar daarna gaat je lichaam ''gloeien'' en harder werken om alles op temperatuur te houden.

Bij mij helpt het iig goed. succes!

ps. thermo zooltjes willen denk ook nog wel helpen, zag ze laatst bij de blokker int 1 euro vak :+

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:51

Ochtendurine helpt echt! Ontzettend ranzig maar eigenlijk moet je dat opvangen en 5 minuten je wintertenen/vingers laten weken. Daarna gewoon je handen/voeten wassen en klaar. Het klinkt vies en dat is het ook maar het helpt echt! Na 2 dagen is bij mij de pijn en jeuk weg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:55

Vitamine a/d van die druppeltjes nemen (op olie basis) dat is wat bij mij goed helpt. Jaren geleden kon je nog een spuit vit D bij de dokter krijgen maar die doen dat niet meer... Verder van die uierzalf van bogena :-)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 16:49

Het is bij mij inmiddels weer drama met mijn voeten. Tenen die drie keer zo dik zijn en daardoor niet in sokken passen en mijn voeten doen zeer bij iedere stap. Ik draag nu drie paar sokken, houd mijn voeten goed warm, slik vitaminen en smeer ze in met allerlei cremes etc, maar nog steeds het wondermiddel niet gevonden. Vitamine B is bij mij niet de oplossing, daar heb ik vorig jaar al mee gemodderd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:08

Hmm ok weet dat er ook speciale cremes zijn bij van die homeopatische winkels.. Misschien helpen die? Ik heb er zelf gelukkig geen last van dit jaar maar slik wel hele jaar door vit D. Ben je ook al bij dokter geweest?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 18:18

Huisarts kan hier niet veel aan doen. Ik ben vorig jaar al vroeg in de herfst gestart met vit. B12 injecties, maar die hebben vorige winter geen zier verschil uitgemaakt.

Homeopathische smeersels ga ik niet aan beginnen, daar worden mijn voeten en portomonnee niet beter van :P.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:37

Plassen maar ;-)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:20

Uggs! Het helpt écht!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:05

Wie sponsort Uggs voor mij :P. Ik kan die dingen echt niet betalen.
En ik vind Uggs ook echt superlelijk. Dan maar goed gevoerde mooie schoenen en niet van die vormloze pantoffels.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:22

Je hebt ook mooie Uggs, niet 'pantoffel'-model. Die heeft mijn moeder, ook tegen wintervoeten. :j Gewoon mooie hoge laarzen, maar dan Uggs-kwaliteit! Alleen ze zijn wel erg duur inderdaad. Ik geloof dat je voor de exclusievere versies van Uggs ruim 300 tot 400 euro betaald gemiddeld. Maar ik ben ook erg blij met mijn gewone Uggs. :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 21:35

Pff 300 euro, dat is voor mij 3 maanden boodschappen. Dat zit er echt echt niet in :n .

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:59

Vicks smeren tussen je tenen.
En toch ook wisselbaden en voeten langzaam warm laten worden.