Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Annetje schreef:Oh wat 'grappig' dit! En ik maar denken dat ik de enige ben die gek wordt van de jeuk op haar hoofdhuid! Ik heb altijd al last gehad van eczeem, maar dat is wel onder controle. In de zomer heb ik er vaak last van en dan heb ik hydrocortizonen zalf en dan is het vrij snel weg.
Ik ben al eerder met mijn hoofd ook bij de dokter geweest en ik had het toen ook in mijn gezicht. Ik moest er toen maar gewoon een of ander zalfje op smeren en toen was het weg.
Nu het laatste jaar wordt het alleen maar erger. Ik heb dikke plakken met korsten op mijn hoofd, heel veel schilfers, 's ochtends nagels vol bloed en ik word gewoon gek van de jeuk. Ik heb tig verschillende shampoos gebruikt en getest omdat ik dacht dat het daaraan lag. Met een of andere etosshampoo ging het een paar maanden echt heel erg goed, maar sinds het kouder wordt is het weer raak. Ik word er echt gek van!
Na jullie verhalen denk ik dat ik binnenkort toch maar weer naar de dokter ga. Zou het makkelijk zijn om een doorverwijzing naar de dermatoloog, of een allergietest te krijgen?

Lastige is alleen weer dat ik ook allergisch ben voor de mutsen die ik heb. Ik krijg dan weer jeuk op mijn voorhoofd. En ik vrees dat ik misschien ietsie te ijdel ben voor een muts omdat ik krullen heb en dan alles plat zit waar de muts gezeten heeft
Ik heb wel altijd op de fiets mijn capuchon op van mijn jas.
Annetje schreef:Ik heb gisteren trouwens gezocht hier thuis tussen alle shapoos tegen allergien en er was er maar 1 zonder sulfaat erin. Ik heb me daar mee gewassen, maar ik vraag me af of het werkt, want deze heeft dan weer parfum erin zitten...
Ik heb ook mega schilfers in mijn haar, dus ik dénk dat dit het niet is voor me, maar we proberen nog even door. 
_Denise_ schreef:Yes... eea geregeld en kan a.s. maandag terecht bij de dermatoloog. Scheelt me een maand wachten. Mag ook wel, want het wordt veel erger, nu ook bij m'n schaamlippen.
Ik ben bang dat dat van mij ook psoriasis is idd Sleeper. Ik wacht echter met behandelingen en conclusies tot ik de dermatoloog gezien heb.

Maar dat is precies wat ik heb op mijn lichaam?