Extreem droge huid en allergieen... alle tips welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:48

Op je lippen gewoon ouderwetse vaseline. Sowieso 2x per dag en als het nodig is vaker. Voor je huid is jojoba olie heel erg goed. Kan je ook in je haar doen. Na elke douchebeurt helemaal insmeren met jojoba. Verder zweer ik bij Dream cream van Lush. Ongeraffineerde shea butter is ook top voor een droge huid. Producten met minerale oliën zou ik vooral mijden, daar wordt je huid op den duur alleen maar droger van.

En niet te heet en te lang douchen. Douche ook niet elke dag met zo'n droge huid maar was je gezicht, oksels en edele delen gewoon eens met een washandje en probeer de rest een dagje droog te houden. Sterkte!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:08

Ik denk dat het ook goed is om het van binnenuit aan te pakken: goed (gezond) eten en veel drinken!
Ik merk bij mezelf dat mijn huid beter wordt als ik ook goed voor mezelf zorg wat betreft eten ed.

Collie2008

Re: Extreem droge huid en allergieen... alle tips welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:23

Dat is altijd belangrijk inderdaad!

Bij een czeemhuid is het ook handig om suikers te vermijden :)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:33

Als je op je voeding let , wel vis,citrusvruchten,kiwi , kool, avocado ,noten ( zorg dat vitamines a en b goed beschikbaar zijn, zink en zwavel zijn mineralen waar je je verder in zou kunnen verdiepen)
Beter geen koffie ,zwarte thee, alcohol en suikers,gefrituurd eten , ontrekken veel vocht en werken de ontgifting tegen....

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:32

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:40

ik heb je even een pbtje gestuurd.
Hopelijk heb je er wat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:44

Ik zou denk ik ook eens kijken naar natuurlijke producten, zonder parfum en zonder chemische troep er in.
Bij mij werken die in elk geval 10x beter dan de gewone producten uit de supermarkt.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:45

Probeer eens iets wat lang vet blijft te smeren.....wij gebruiken in de zorg voor clienten met een droge huid veel vaseline met parrafine, of vaseline-cetomacrogol creme....te verkrijgen bij de apotheek. Enige nadeel is dus dat het heel lang vettig blijft op je huid, dus zou je dan lekker insmeren voor je gaat slapen. En het is vrij van allerlei parfum ect.
Succes!!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:45

blijheid daar heb ik haar nu dus een webwinkel voor gegven.
Namelijk die van mijn schoonvader want die heeft speiaal produkten voor probleemhuid en die zijn dus geheel biologisch zonder chemische toevoegingen.
Dacht misschien zit er iets voor haar bij

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:53

Ga eens naar een apotheek en vraag proefjes van la roche posay en dan de Lipikar baume ap creme, is echt een geweldige creme voor een zeer droge tot geirriteerde huid dat neigt naar eczeem!
icm de doucheolie van hetzelfde merk weet ik zeker dat je huid beter wordt!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:19

Sjonge, das wel heavy. Heb er in de winter ook snel last van. Heb ook eczeem, en ben getest en heb een chromaat allergie (vorige zomer 3 weken ziek thuis doordat ik niet meer kon lopen door de eczeem en dikke voeten). Doordat ik nu goed blijf smeren en idd niet teveel en te lang douche houd ik het onder controle. Daarnaast draag ik chromaatvrij gelooid leren schoenen/slippers. Heb *AFKLOPPEN* deze zomer bijna geen last gehad.

Beste tip zal toch zijn, uitproberen wat bij jou het beste werkt. Ik heb ook van alles geprobeerd, ook die vaseline creme van de apotheek, maar nu werkt bij mij het beste op mijn benen de body butter van de Etos, en voor de rest gewoon de bodycreme. Veel en vaak smeren, dat wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:23

Tegen extreem droge huid heb ik van de huidarts vaseline lanette creme en als mijn huid openbarst dan plak ik het weer dicht met dermabond huidlijm. Is voor mij het enige dat helpt :')

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:58

Hier ook een droge huid in de winter, Galenco Dermalex bodycreme (apotheek) helpt enorm.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 09:32

capriz schreef:
Hier ook een droge huid in de winter, Galenco Dermalex bodycreme (apotheek) helpt enorm.

Het staat me bij dat ik die al heb gehad, die is toch 80 euro per potje van 100 gram? Was me een beetje te duur en gaf ook maar heel kort verlichting. via de PB heb ik de tip gekregen om producten met paardenmelk te gebruiken, daar ga ik ook naar kijken, zeker omdat ik goede hoop heb ook iets voor mijn hoofdhuid te kunnen vinden.

Het topic over natuurlijke middeltjes heb ik nog niet gevonden nee, dus daar ga ik ook in spitten.

Producten van de tuinen en dergelijke, daar zitten veelal nog te veel chemische rommel in, zoals conserveringsmiddelen en parfum, dat ontlokt nog een reactie.

De andere tips moet ik nog een keer goed bekijken :) Echt super dat jullie allemaal zo met me mee willen denken! :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 09:34

Anoniem schreef:
Tegen extreem droge huid heb ik van de huidarts vaseline lanette creme en als mijn huid openbarst dan plak ik het weer dicht met dermabond huidlijm. Is voor mij het enige dat helpt :')

Huidlijm? Bedoel je dat spul dat ze in het ziekenhuis gebruiken als ze niet willen hechten? Gebruik je dat dan omdat het nodig is om het bloeden te stoppen (dan hoeft het voor mij namelijk gelukkig niet)? of voor de littekens?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:36

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:42

Ik kan maar één tip geven, en dat is laat je doorverwijzen naar de dermatoloog!
Mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte problemen met een extreem droge huid en exceem. We hebben heel lang aangemodderd met de drogist, apotheek, huisarts etc. Crèmes, lotions, speciale voeding, uiteindelijk kregen we zelfs antihistamine tegen de jeuk (baby van 6 maanden,levensgevaarlijk 8)7 ).....niets hielp.
Ik stond nog niet op de drempel bij de dermatoloog, of hij had de oplossing al. Bij mijn dochter was het allemaal erg extreem, die heeft ook nachten in 'natte pakken' moeten slapen, maar het hielp wel! Uiteindelijk kunnen wij het onder controle houden met vaseline lanette, dit is alleen op recept verkrijgbaar. (Ons is sterk ontraden om echte vaseline te gebruiken, dat sluit de huid af en maakt het probleem alleen maar erger!)
Dat betekent wel elke dag smeren. Af en toe zijn er nog plekjes die onrustig blijven, daarvoor moeten we helaas hormoonzalf gebruiken. Tis niet anders, het geeft haar verlichting.

Dus, hup naar je huisarts en laat je goed helpen. Het is echt niks om er mee door te blijven lopen, gewoon zonde voor jezelf!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:43

@ Zesiram: bij mijn apotheek kan ik vaseline lanette creme (zowel I als II) zonder recept krijgen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:47

cacaoboter(van de tuinen of the body schop), erg vet dat wel maar zonder parfum en alcohol ...voor je hoofd zou ik een anti-roos shampoo gebruiken (wel even volhouden voor je wisselt van merk) en dan misschien een beetje cocos-vet voor de erge droge plekjes (korstjes)op je hoofdhuid. Ik heb het ook in de winter vooral na het douchen dan trekt het echt enorm, met douchen gebruik ik een olie anders sneeuwt het met afdrogen! En moet me met echte kou ook regelmatig her insmeren en ga sinds deze winter de zonnebank uitproberen kijken of dat helpt !

p.s. in de zomer heb ik niks nodig en kan gewoon met normale douchegel douchen, en hoef me ook niet in te smeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:24

s6801881 schreef:
[naam] schreef:

Huidlijm? Bedoel je dat spul dat ze in het ziekenhuis gebruiken als ze niet willen hechten? Gebruik je dat dan omdat het nodig is om het bloeden te stoppen (dan hoeft het voor mij namelijk gelukkig niet)? of voor de littekens?

Mijn handen barsten altijd heel erg open in de winter, daar kan ik niet tegen smeren. Aangezien dat heel erg pijn doet (vooral aan de vingertoppen) en die kloven er dan heel lang over doen om te genezen plak ik ze dus dicht met dermabond, na een uur is de pijn verdwenen en de kloof begint onmidelijk te helen.
Dit spul dus:
http://www.multimedi.com/www/images/afb ... abond1.jpg

De rest van mijn lichaam reageert goed op crèmes, krijg soms wel extreem droge ruwe plekken op mijn armen.
Ik vind deze creme trouwens ook heel goed werken:
http://www.drogisterijknaller.nl/197-go ... 33118.html

Ben ik achter gekomen door mijn pedicure. Ik heb snel last van rode jeukende uitslag van cremes en douchegel maar van deze niet. Het spul kost geen drol :D