Draadloos (internet) is schadelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:52

Sabinee__ schreef:
Ik denk eerder dat het voor een heel groot deel te maken heeft met je slaap en eetpatroon.
Je geeft aan al jaaaaren zo slecht te eten en te slapen.. En toen opeens in je puberteit kreeg je last?
Hormonen+slechte voeding+rust staat garant voor vermoeidheid en lichamelijke klachten..
En anders is het naar mijn idee wel een ophoping van gewoon te lang slecht met jezelf omgaan.

Gelukkig gaat het nu beter!
Ik geloof de TS wel, er zijn meerdere verhalen over soortgelijke gevallen, en niemand weet de situatie van de TS toch? Dus niemand kan hier echt een goede mening over geven.

Dus nog veel sterkte!

xHaithi

Re: Draadloos (internet) is schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 16:55

Sowieso bedankt dat iedereen blij is dat ik me veel beter voel. Ik probeer alles zo goed mogelijk uit te leggen dat jullie ook snappen waar mijn redeneringen en mijn uitkomst vandaan komt en waarom ik de ene oorzaak uiteindelijk verwerp of verworpen heb en andere niet :)

En miepietjuh, heel erg bedankt :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:09

Ik denkt dat het toch handiger is om te gaan leren hoe straling werkt, dan kom je er achter dat jouw conclusie echt niet correct kan zijn. Je kan niet enig en alleen gevoelig zijn voor Wifi, onmogelijk.

Overigens kan je inderdaad gevoeliger zijn voor straling, maar echt niet enig en alleen voor wifi, omdat er zovele andere stralingen zijn die nagenoeg hetzelfde zijn.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:19

En toch is dat de enige straling waar ik actief last van heb :') Ik weet niet waarom ik minder last heb van de straling van een mobiel of die van een tv. En daar ben ik overigens niet de enige in. Ik heb een verklaring gelezen van een vrouw die last had van haar draadloze muis, toetsenbord, en andere draadloos kantoorspul. Die kloeg verder ook niet over mobieltjes of tv's oid. Enkel bij die dingen merkte ze dit actief, ze heeft overal weer een draad aan gehangen en het was over.

Ik ga dit toch nog een keertje opzoeken dan waar ik dat heb gelezen.

Maar als jij ervan overtuigd bent dat ik enkel gevoelig kan zijn voor alles en niet enkel voor WIFI leg dan uit waarom jij zegt dat ik niet enkel van WIFI zoveel last kan hebben of waarom ik niet enkel op WIFI zo extreem kan reageren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:28

Ik heb geen zin om uit te leggen hoe straling precies werkt, wordt een te lang verhaal.
Maar ga het zelf maar eens op zoeken, dan lees je vanzelf wel dat het gewoon weg niet enkel kan.

Ik zeg niet dat je er géén last van kan hebben, maar echt niet alleen van wifi. Aangezien er zoveel andere straling is die nagenoeg hetzelfde is.

Overigens is het absoluut niet schadelijk, zoals je in topic titel hebt staan!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:45

Er zijn heel veel mensen met verhalen over actieve last van straling, dus ik blijf erbij dat het wél schadelijk is. Er zijn misschien zogezegd geen studies die bewijzen dat het schadelijk is, maar er zijn net zo min onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Dus dat het niet schadelijk is is onzin. En dat ik enkel last heb van WIFI kan ik ook niet helpen. Het is wel zo dat het met gebruik van een draad voor mijn internet mijn klachten aanzienlijk verminderd zijn en dat ik voor het in huis halen van mijn draadloos ik nergens last van had. Wat moet ik dan besluiten? Tzit tussen m'n oren? :')

Ik heb ondertussen die blog gevonden waarin een vrouw beschrijft dat zij ook last had van WIFI (en ook van specifiek wifi): kimknight101.wordpress.com/2010/02/04/the-startling-effects-of-wifi-wireless-appliances/
Niet enkel in de blog zelf staat een verhaal van iemand die actief verschil voelde, maar ook in de reacties op de blog staan enorm veel getuigenissen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:51

Leer eerst maar eens wat straling is, wat het doet en hoe het werkt.
Dan discussiëren we verder.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:59

ik heb het hele verhaal gelezen en herken mezelf er ook heel erg in moet ik zeggen, ik loop echter voor mijn problemen bij een psychiater nu omdat de artsen niets konden vinden. Nu ik dit heb gelezen, wil ik toch eens aan mijn ouders gaan voorstellen om gewoon vanaf een uur of 11 het draadloos internet uit te schakelen. Wellicht ook een stuk beter voor mijn broertje die rustig tot 4 uur 's nachts nog zit te internetten...

overigens, er zijn ook mensen die allergisch zijn voor water, dus ik denk ook dat het niet zo simpel te zeggen is, of iets wel of niet schadelijk is. Iets wat voor 99% van de bevolking niet schadelijk is, kan dat voor 1% wel zijn. Maar ik geloof zeker, dat straling negatieve effecten heeft op mensen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:17

Electro, magnetische, hoog frequente straling, enz, kunnen een metabolisme beinvloeden.
De ene persoon is er gevoelig voor, de andere persoon wat minder.

Als je nagaat hoe klein de stroompjes en spanningsverschillen in je hersenen zijn waar wij op denken en leven.
Dan moet een straling van zenders toch invloed hebben op je metabolisme ??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:34

Maat dan rest toch de vraag, waarom alleen wifi en niet de rest?
Rondje buiten lopen levert al straling op immers, telefoon, televisie, nou ja alles electrisch.

Maar goed, er is altijd uitzondering op de regel!

Ben gewoon benieuwd naar het onderzoek over verschil wifi straling met de rest :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:43

ik denk wel dat wifi meer kracht heeft met uitzenden van straling, omdat je er door een heel huis verbinding mee kunt krijgen en als het moet aan de overkant van de straat nog. Kan me dus voorstellen dat dat dus in een klein appartement erg veel effect heeft.

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:43

Ik heb echt je hele OP gelezen :) zó dat is een flink maar wel duidelijk verhaal. Ik heb verder niet de posts gelezen die hierop zijn geplaatst. Maar is het dan geen slim idee om nog eens naar je huisarts te gaan om te melden dat je nu weet wat je weet (dus met duidelijke verbetering nadat draadloos netwerk is verwijderd) en dan misschien nog eens een gesprek over het verloop van de (rest)klachten. Want ik denk dat het misschien een soort van blijvende schade heeft geleverd als je er zo heftig op reageert. Ik heb ook wel eens een programma gezien waar het om straling ging, daar ging het er ook over dat straling wel degelijk schadelijk is. Maar dit is niet alleen internet straling, ook van afstandsbedieningen etc.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:45

Helaas wil de officiele wetenschap nog steeds geen echt onderzoek doen naar de invloed van straling van al onze communicatie apparatuur op mens en dier.
Maar de effecten van een telefoon zendmast op de flat, de hoogspannings leiding over een woonwijk heen zijn al meetbaar.
Waarom zijn er zoveel mensen zwak, ziek en misselijk ?
Waarom zijn er zoveel jonge mensen met afwijkingen in hun lichaams cellen ?? (kanker)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:47

ik denk ook dat het iets met winstbejag te maken heeft, stel je voor dat er bekend wordt dat internet en telefoons en laptops slecht voor je zijn.. zou niet goed zijn voor de economie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:50

Er is toch wel officieel onderzoek gedaan?
Kan zo op mijn iPad helaas niet even kijken in de wetenschappelijke artikelen...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:53

Zolang de eerste en beste huisarts dit probleem niet herkend is er heel weing gepubliceerd in hun vak literatuur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:54

Ik zal hun vakliteratuur eens doorzoeken als ik weer op de gewone pc kan :) ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:42

Of het is gewoon een placebo...? Lijkt me interessant als er eens onderzoek naar gedaan wordt :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:19

Een placebo geloof ik echt níet in. Anderen mogen dat denken maar ik ben er van overtuigd dat het dat niet is. Bij sommige mensen misschien wel hoor, maar zeker niet in alle gevallen.

Iemand vroeg of ik niet beter naar de dokter kon gaan en het melden, wel, dat heb ik intussen wel gedaan dus hij is ervan op de hoogte dat het daarvan is dat ik zo langdurig last had. Hij gelooft mij ook en hier ben ik heel blij mee. Morgen ga ik inderdaad eens terug om te vragen of ik geen bijkomende dingen kan doen om mijn immuunsysteem te versterken want ik merk zeker wel dat mijn lichaam schade heeft opgelopen hiervan. Ik heb dit zelf ook even willen aankijken toen mijn draadloos de deur uitging en ik denk dat het toch handig zou zijn als ik m'n lichaam een handje help.

Edit: @ vuurneon: Volgens mij hangt het gewoon af van de type straling die er heerst en hoe de informatie die het ding in kwestie uitzendt wordt verzonden. Een andere verklaring kan ik ook niet bedenken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:58

Ariebren schreef:
Helaas wil de officiele wetenschap nog steeds geen echt onderzoek doen naar de invloed van straling van al onze communicatie apparatuur op mens en dier.
Maar de effecten van een telefoon zendmast op de flat, de hoogspannings leiding over een woonwijk heen zijn al meetbaar.
Waarom zijn er zoveel mensen zwak, ziek en misselijk ?
Waarom zijn er zoveel jonge mensen met afwijkingen in hun lichaams cellen ?? (kanker)

Dit is altijd al zo geweest. Er is ook altijd al kanker geweest... alleen stierf men vaak al op hun 30ste (in de Middeleeuwen bijv.) aan slechte leefomstandigheden en andere ziektes (TBC, cholera, tyfus etc.). Doordat we dat nagenoeg uitgeroeid of onder de duim hebben spelen minder makkelijke ziektes op zoals kanker.

Maar TS, je zegt dat je het krijgt van je WiFi.
Leef je in een afgesloten tombe waarin je alleen je eigen WiFi kan ontvangen of woont je dichtste buurman/vrouw op een paar km afstand? Want ik woon in een dorp met vnl mensen op leeftijd voor, naast en achter me en ontvang zelfs van hun 3 WiFi netwerken...

Misschien interessant
Radar
Deze aflevering:
- Celstress
Er is een kans dat u lijdt aan een ernstige vorm van 'celstress': een gevolg van elektrische straling afkomstig van bijvoorbeeld uw computer of mobiele telefoon. Ten minste, dat beweren sommige bedrijven. Gelukkig bieden zij ook de oplossing aan, voor slechts een paar duizend euro...
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 48ef71c272

In die aflevering komen ook onderzoekers aan het woord die proberen de effecten te meten van straling op mensen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:13

Ik woon op het platteland ja, dus ik ontvang hier geen draadloos van de mensen om me heen. Mijn buren zijn oude mensen, boeren eigenlijk en die hebben dat allemaal niet. Ook zijn alle huizen hier in de omgeving gewoon vrijstaande huizen. Hooguit halfopen bebouwingen, dus wij hebben dat probleem sowieso niet echt.

Mijn vader woont in een iets stedelijkere buurt en daar ontvang ik weleens wat van de buren maar zelfs daar zijn de stralingen van de andere huizen enorm zwak en dus bijna verwaarloosbaar. Daarom dat ik in m'n startpost en ook in mijn reacties hier geloof ik een paar keer aanhaalde dat het heel gecentreerd is. Ik woon op een appartement, heel klein en alles kort op elkaar allemaal. De wifi stond in de woonkamer en vaak zat ik op nog geen meter van die router als ik daar zat. M'n kamer is hooguit tien meter verder.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:17

ik geloof je hoor (heb het verhaal dan wel niet helemaal gelezen maargoed)

Zo ken (njah vage kennis) ik een meisje, die constant moe was nergens zin in had enz.
Niks hielp, kwam niks uit de bloedtesten o.i.d.
Toen zei 1 arts opeens:misschien moet je je mobieltje (ook straling dus) niet altijd bij je dragen of uitzetten en serieus `opeens` had ze veel meer energie.....

Zelf studeer ik biomedische wetenschappen en er wordt vaak gezegd dat dingen als mobiele straling o.i.d. nog niet wetenschappelijk bewezen zijn als schadelijk, maar dat wil voor mij niet zeggen dat het niet zo is...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:38

Dat is inderdaad het vervelende, dat mensen of instanties waar wij graag onze antwoorden van willen er eigenlijk hun handen vanaf houden en zeggen, 'we weten niet of het schadelijk is'. Kan zijn dat er dus zogezegd niets aant handje is, maar tkan ook net zo goed zijn dat er wél heel veel fout zit. Dat stoort mij eerlijk gezegd vaak (en niet alleen in deze situaties, genoeg mensen die een rare ziekte hebben die ze niet kunnen vinden en waarvan ze dan maar zeggen dat ze het zelf verzinnen :s)

Wel goed dat jij hierover anders nadenkt en niet gelijk zoiets hebt van, 'tzal dan wel niks zijn alst nog niet bewezen is', want zo denken velen wel.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:58

njah t is dus denk ik ook omdat ik het zelf herken. Heb ook een topic geopend over dat ik altijd zo moe ben e.d. Maar artsen hebben
niks kunnen vinden....en idd, dan verzin ik het zelf ofzo volgens die artsen?heel vreemd. T zou bij mij ook best kunnen dat ik gevoelig ben voor straling (laten we even aannemen dat je daar dus echt gevoelig voor kunt zijn ;) ). K gebruik altijd draadloos internet en heb mijn mobiel dag en nacht aan staan,dus ja...
Laatst bijgewerkt door lovelanga op 17-11-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:59

Haha zou het bestaan, een WIFI-allergie? :=
Heb het verhaal helemaal gelezen en kan mezelf wel in jouw vinden, maar heb er nog meer omheen zitten dus ga het niet op mijn draadloze internet afschuiven, hoe frustrerend het soms is omdat internet gewoon erg traag is :Y) (just kidding).

Ik vraag me alleen af, het heeft denk ik ook geen nut om het hier af te sluiten, want anders zou ik net zo gevoelig voor de straling van alle buren moeten zijn.
Ook als je ergens door een straat loopt is er genoeg straling, gemiddeld 70% zal zeker een router in huis hebben die die straling afgeeft..
Soms loop ik met mijn Ipod in handen, te zoeken waar ik op straat internet kan aftappen ( :o) en denk ik dat er maar 2 huizen in de buurt zijn, zie ik 5 verbindingen staan met allen een ander signaalsterkte en naam.
Dus toch meer dan ik zou verwachten, is natuurlijk niet overal zo maar neem aan dat je van die straling dan ook last moet hebben.

Ze zouden eens onderzoek er op moeten uitoefenen, ben benieuwd wat hieruit zou komen! :j