een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:00

Maar mooi plat of wasbord plat? :+
Ik vind plat dus wasbord je ziet spieren plat. :Y)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:01

nou na een zwangerschap is het helaas echt geen voila hoor.. ik heb buikspieroefeningen gedaan tot ik erbij neerviel, beweeg zat, snoep niet en eet gezond.. en nog steeds een flubberbuik.. ;).

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:01

Ik zie het vetrol-loos plat :)) Zo'n sixpack bij vrouwen vind ik zo... neh :+

Denk dat het ook per persoon heel erg veranderd, de een ziet sneller resultaat en de ander gewoon NIET.

CCCCC

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:02

Oh ik heb op zich een vrij platte buik van mezelf, maar t mag op zich wel strakker. Weet dat je er geen Wii voor nodig hebt, ben 2 jaar geleden 35 kg afgevallen zonder.. Maar ik vind het wel heel leuk om te doen, en wil toch nog wel een béetje aan sport doen.. :D

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:04

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:04

*Leest mee*

Ben niet dik maar wil gewoon wat strakker en dan vooral m'n buik en billen/bovenbenen. :o Hardlopen houd ik niet vol, daar ben ik echt niet gemotiveerd voor en ken niemand die eventueel mee zou willen doen. Komt bij dat ik eigenlijk elke vrije avond bij mijn paard doorbreng en geen idee heb hoe ik dat ook nog zou kunnen combineren met hardlopen oid.

Wii fit plus heb ik dan weer wel, maar zou dat echt zo goed helpen? Doordat ik niet snel resultaat zie houd ik ook al weer snel op met dat soort dingen. Ben vorig jaar wel begonnen met touwtjespringen maar na onze verhuizing heb ik dat ook al niet meer gedaan (nieuwsgierige buurvrouw en ik moet het wel persé in de tuin doen en dat is op gras.. Werkt denk ik niet echt).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:05

Ik wil je mijn 3 koppige lintworm wel uitlenen? :j

Nee even zonder grapjes.

Zumba wil wel werken denk ik! Gewoon naar de sportschool, vette snacks vervangen voor fruit of gewoon een evergreen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:06

E_Nalanta schreef:
Ik zie het vetrol-loos plat :)) Zo'n sixpack bij vrouwen vind ik zo... neh :+

Denk dat het ook per persoon heel erg veranderd, de een ziet sneller resultaat en de ander gewoon NIET.

Dat vindt ik ook niet heel mooi, maar écht strak kan ik wel mooi vinden.
Ik ben wel benieuwd, sinds een week of twee kan ik echt weer trainen met opbouw.
Dus wat het resultaat is over een maand of 2 ben ik wel heel benieuwd naar.
Ik doe vanalles, rug/buikspieren, naja bovenlijf, crosstrainer, roeien, krachttraining.
Zwemmen, hardlopen en gisteren voor het eerst Pilates gedaan.

@ Rianne, waarom probeer je het niet gewoon?
Dat programma voor een Mp3 of telefoon werkt best fijn.
Dan ouwehoert er af en toe eens iemand tegen je, en er zit echt een hele goede opbouw in. :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:07

Je moet volhouden met de wii :D Uiteindelijk zie je resultaat.

En een strakke buik na een zwangerschap is idd geen voila. Had een strakke, platte buik, maar is nu niet erg strak meer. Maar is ook pas 2 maanden geleden :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:07

Spinnen is erg goed voor je conditie (benen, billen en gedeeltelijk ook buik), dit kun je ook combineren met wielrennen op de weg.

Zonder zadel paardrijden is ook goed voor je buikspieren zonder vervelende oefeningen.
En ook tennissen is goed voor je buikspieren.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:10

Moonfish13, bedoel je waarom ik het hardlopen niet probeer? Omdat ik dus niet goed weet hoe ik het moet combineren met de rest. :) Je moet er toch wat tijd voor vrijmaken en dat is nog best lastig. Als ik het ga proberen dan wordt het inderdaad wel met zo'n programmaatje.

Oké, dus jij merkt wel echt dat het er iets door veranderd Nell? En doe je dan een bepaald schema of kies je zelf oefeningen uit?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:11

Rianne_ schreef:
Moonfish13, bedoel je waarom ik het hardlopen niet probeer? Omdat ik dus niet goed weet hoe ik het moet combineren met de rest. :) Je moet er toch wat tijd voor vrijmaken en dat is nog best lastig. Als ik het ga proberen dan wordt het inderdaad wel met zo'n programmaatje.

Voor elke sport of inspanning moet je tijd vrij maken. Dus als je strakkere spieren wilt en/of wilt afvallen zul je daar tijd in moeten investeren :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:12

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Het is ook wel wennen, ik sport bijna dagelijks vanaf mei o.i.d.
In het begin vond ik het vreselijk, maar nu is het gewoon net als naar je werk gaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:14

Ik met hetzelfde probleem, alleen heb ik daarbij een erg slecht energie huishouden. Heb een tijdje gesport maar ben gestopt (naja, niet meer gegaan) omdat ik soms 2 dagen daarna echt kapot was. Minder kracht, absoluut geen energie om wat te doen, erg moe. Ik kon gewoon niet 2 dagen werken, en paard en huishouden + honden (en de bijbehorende psygische problemen)en daarbij niet mezelf hopeloos voorbij lopen. Hoe los je zoiets op?? Hoe bouw je dus je energie op zodat je je conditie omhoog kan gooien. Op goeie dagen kan ik alles, nergens last van en heb ik een redelijk normale conditie. Maar zoals nu? de winter.. man.. ik rol om 10/12 uur mijn bed uit .. doodmoe, en ga er om 10/11 uur in.. nog steeds doodmoe.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:15

zucht.. ik denk dat iedereen wel een platte buik wil..

in eten zit veel en natuurlijk genoeg bewegen.
tip: schuine buikspieren! ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:16

Nell_ schreef:
En een strakke buik na een zwangerschap is idd geen voila. Had een strakke, platte buik, maar is nu niet erg strak meer. Maar is ook pas 2 maanden geleden :+

Oh joh, dat komt wel goed *zegt de gek* :D
Bij mij zijn mijn buikspieren gespleten door de zwangerschap, dus alleen nog zijwaartse buikspieroefeningen hebben nut.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:18

Benfan schreef:
Ik met hetzelfde probleem, alleen heb ik daarbij een erg slecht energie huishouden. Heb een tijdje gesport maar ben gestopt (naja, niet meer gegaan) omdat ik soms 2 dagen daarna echt kapot was. Minder kracht, absoluut geen energie om wat te doen, erg moe. Ik kon gewoon niet 2 dagen werken, en paard en huishouden + honden (en de bijbehorende psygische problemen)en daarbij niet mezelf hopeloos voorbij lopen. Hoe los je zoiets op?? Hoe bouw je dus je energie op zodat je je conditie omhoog kan gooien. Op goeie dagen kan ik alles, nergens last van en heb ik een redelijk normale conditie. Maar zoals nu? de winter.. man.. ik rol om 10/12 uur mijn bed uit .. doodmoe, en ga er om 10/11 uur in.. nog steeds doodmoe.

Rustig opbouwen en niks forceren. Dus niet de grens (teveel) over gaan, want daar kun je dan niet meer van herstellen. Ga iets doen dat je leuk vindt zodat je kan ontspannen en daar energie uit kunt halen zonder dus dood moe terug te komen. Als je een keer moe bent, ga een half uur in plaats van een uur. Geef jezelf de ruimte.

En verder... ritme in bouwen in je leven. Sta elke dag rond een uur of 9 op en ga rond een uur of 11 naar bed (of andere tijden, wat voor jou fijn is). Veel slapen is geen garantie dat je niet meer moe bent, meestal helpt ritme een stuk beter.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:19

SplashIsLief schreef:
Rianne_ schreef:

Voor elke sport of inspanning moet je tijd vrij maken. Dus als je strakkere spieren wilt en/of wilt afvallen zul je daar tijd in moeten investeren :j

Klopt. Maar de ene sport/inspanning kost wel meer tijd dan de ander of is makkelijker te combineren met andere dingen. Een dag heeft nou eenmaal niet meer dan 24 uren helaas.. Ik weet echt niet waar ik nog tussen moet inplannen als ik wil zorgen dat ik ook nog genoeg slaap krijg en nog wat tijd met m'n vriend doorbreng naast m'n werk, huishouden en paardrijden.. Want m'n relatie vind ik dan weer belangrijker dan sporten.. :P Maar goed, dat is dan de keuze die ik maak.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:30

Rianne; ik merk al wel iets verschil. Al moet er nog wel aardig wat gedaan worden.
Ik kies zelf uit wat ik ga doen. Dus vaak eerst 10 minuten hoelahoepen, 10 minuten steppen, dan nog boksen, buikspieren en hardlopen. Al weet ik niet of dat hardlopen nut heeft :') Je rent op de plek.
Maar na het wiien heb ik het behoorlijk warm, en de eerste keer zelfs spierpijn! (En dat heb ik niet snel)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:31

Oké, thanks. :) Ja dat hardlopen voelt inderdaad altijd erg nutteloos. Heb je het idee dat het steppen wel werkt? Aangezien het een heel laag opstapje is weet ik niet of het dan wel helpt. :o En bij hoelahoepen heb ik het idee dat ik het niet goed doe want ik word daar niet moe van. :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:32

Fietsen en cardio op de cross-trainer werkt súper! :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:34

Ik krijg na 10 minuten hoelahoepen vaak wel steken, dus dat werkt het beste denk ik! Ik doe het erg snel. Haal in 6 minuten vaak al 2000 rondjes.
Met steppen stap ik hoog op :j En anders evt op een verhoging zetten?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:35

Heeft niemand hier een 'before and after' foto? :D Misschien wel leuk om te zien hoe het veranderd door verschillende oefeningen! :)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:38

Vindt een sport die je leuk vind! Bedenk wat je gemotiveerd gaat houden om het vol te houden. En fit wordt je naar mijn mening alleen van een combinatie van meer bewegen en een gezond eetpatroon. Een diëtiste (word vergoed) kan je met dat laatste goed helpen. Van alleen gericht buikspieroefeningen wordt je buik niet platter; alleen je spieren worden sterker. En die zitten vaak onder het laagje(s) vet verstopt. Cardio +betere eten = strakker lichaam.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:41

Platte buik krijg je niet zomaar..
Ook niet door alleen te sporten.

Je moet je voeding aanpassen en je moet krachttraining gaan doen.
Eerst krachttraining en daarna cardio, dat werkt beter op de reserves.

Je kunt niet plaatselijk trainen, je traint alles of niks, anders wordt je ook helemaal uit proportie en dat is lelijk :+
Het is niet zo dat als je veel buikspieren doet en daarna cardio, dat alleen je buik dan meer werkt.

Alleen met cardio training kom je er niet ;)
Ik weet niet hoe 'dik' je buik nu is, maar als je niet heel veel vet hebt, kun je wel terug denk ik.
Maar als je wat steviger bent, dan wordt het nog erg moeilijk.

Pas heel je voedingsschema aan, eet 6x per dag.
Weinig koolhydraten, meer eiwitten.