_Nancy schreef:Ze is nu toch 20(bijna 21)
haha, jaa klopt! Sorry! niet helemaal helder geloof ik
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spicegirl schreef:vanuit jouw situatie begrijp ik het wel..
je leraar ging echter over de schreef, met een minderjarige leerling.
HubbaBubba schreef:Super voor jullie dat het zo goed voelt.
Inderdaad een enorm verschil.. jij bijna 21 en hij 49!
Wat ik me wel een beetje afvraag...
Twijfel jij nog, bijv. door het leeftijdsverschil??
Je hebt bijna 4 jaar een relatie (wat ik opmaak uit je verhaal) en wilt dit nu nog steeds van je af schrijven...
Waarom? Als een relatie goed voelt, voelt het toch goed..
Is er iets waardoor je er niet voor de volle 100% achter staat??
Ik snap namelijk het nut er niet zo heel erg van (niet naar bedoeld) om een verhaal neer te zetten over een relatie waar jij je prettig bij voelt, jij hebt een relatie met iemand van 28 jaar ouder niet een ander, dus wat een ander ervan vind moet jij je niks van aantrekken lijkt mij!
colette_007 schreef:Ik heb t ook grhad was 18 leraar 23 hoop gezeik op school was uitgelekt uiteindelijk goed gegaan maar relatie niet.
Yja 28 jaar ouder is veel icm totaal ander punt in je leven maat niet onoberkoombaar.
Let wel op, wat je later wil mbt eigen kids etc, hij is ouder je zult eerder alleen ervoor komen te staan etc etc
Als jullie na 6 jaar nog gelukkig samen zijn, je bent nu oud en wijs genoeg (21) Dus wat mij betreft ben je vrij je eigen keuzes te maken. Boras schreef:Ts, dit is een vergrijp wat is opgenomen in het wetboek van strafrecht.
Je kunt het niet prettig vinden om te horen, maar dat verandert niets aan het feit je leraar/vriend fout zat. Deze wet is er zeker niet voor niets. Van een leraar mag/moet worden verwacht dat hij zijn gevoelens onderdrukt en zich niet blind laat maken. Voor jou kan ik zeker begrip opbrengen, je vriend zijn gedrag keur ik af en met mij de wet. Dat andere mensen in dit topic het niet noemen en dat jij dat prettig vind, kan ik me ook voorstellen. Maar ik vind het niet iets om overheen te stappen.
. Ook ik keur het absoluut af wat hij gedaan heeft! In plaats van jou te steunen in een lastige fase in je leven, heeft hij in mijn ogen ook nog eens misbruik van jou gemaakt. Ipv je op een andere manier te steunen, heeft hij jou de liefde verklaart
Misschien klink ik bot en heel hard, en dit is niet voor jou bedoeld, maar het komt bij mij behoorlijk binnen.. Mirkim schreef:Boras schreef:Ts, dit is een vergrijp wat is opgenomen in het wetboek van strafrecht.
Je kunt het niet prettig vinden om te horen, maar dat verandert niets aan het feit je leraar/vriend fout zat. Deze wet is er zeker niet voor niets. Van een leraar mag/moet worden verwacht dat hij zijn gevoelens onderdrukt en zich niet blind laat maken. Voor jou kan ik zeker begrip opbrengen, je vriend zijn gedrag keur ik af en met mij de wet. Dat andere mensen in dit topic het niet noemen en dat jij dat prettig vind, kan ik me ook voorstellen. Maar ik vind het niet iets om overheen te stappen.
Mee eens! Goed verwoord Boras.
Mayke, leeftijdsverschil kan mij niet zo heel veel schelen, maar het feit dat hij jouw leraar was en is meegegaan in zijn gevoelens naar jou toe, vind ik misselijk makend. Ook ik keur het absoluut af wat hij gedaan heeft! In plaats van jou te steunen in een lastige fase in je leven, heeft hij in mijn ogen ook nog eens misbruik van jou gemaakt. Ipv je op een andere manier te steunen, heeft hij jou de liefde verklaart
Misschien klink ik bot en heel hard, en dit is niet voor jou bedoeld, maar het komt bij mij behoorlijk binnen..
Ik wens je alle wijsheid voor in de toekomst en besef: dat hij dit 'met gemak' bij jou de liefde verklaard heeft en dat alles stil gehouden moet worde, wie zegt dat hij nu ook niet aanpapt met andere scholieren?
lovemario schreef:leeftijd speelt geen rol in de liefde![]()
zo ken ik iemand van 23 en haar vriend is 56, en zijn jongste dochter is een jaar ouder als zn vriendin.
lovemario schreef:leeftijd speelt geen rol in de liefde![]()
zo ken ik iemand van 23 en haar vriend is 56, en zijn jongste dochter is een jaar ouder als zn vriendin.
tja, als jij gelukkig met hem bent, waarom niet??
mika11 schreef:lovemario schreef:leeftijd speelt geen rol in de liefde![]()
tja, als jij gelukkig met hem bent, waarom niet??
Voor een deel wel waar.
Maar als leraar mag je gewoon niet iets beginnen met een leerling.
Dan had hij moeten wachten tot ze van school af was.
Het is gewoon strafbaar wat hij heeft gedaan.
Ik begrijp best dat je verliefd op elkaar kan worden, dat kan je zo overkomen.
Maar als volwassen man, die dan met een 16 jarige leerling iets begint.
Dat geeft mij geen goed gevoel bij deze man.
russel schreef:Ik neem aan dat je snel kinderen gaat krijgen, want paps wil denk ik toch nog wel redelijk jong vader worden, maar dat betekend dat jij geen jeugd hebt. Vaak zie je dat vrouwen met zoveel oudere man tegen hun 40e het moeilijk gaan krijgen, jouw man/vriend zal dan 68 zijn en dan toch echt wel een bejaarde man die middagdutjes doet en geen zin meer heeft in roerige dagen en uitjes, maar jij nog wel..wellicht wel met je dochter/s naar de disco en in een hippe spijkerbroek rond rennend terwijl je man al 3 jaar met pensioen..
Dan heb ik moeite met volwassen mannen die jonge meiden die nog niet emotioneel volgroeid zijn en altijd opzien naar oudere mannen met macht, zoals bv een leraar, inpalmen omdat ze zelf niet met hun eigen leeftijd kunnen leven..en niet willen accepteren dat ze geen 17 meer zijn.
Ik hoop voor je dat je je eigen persoonlijke ontwikkeling niet in de steek laat en niet over 20 jaar met een kater wakker wordt.
mayke_ schreef:de relatie begon pas nadat ik geslaagd was en van school ging.
Lovemario, ja dat heb ik dan weer niet zijn kinderen zijn 6 en 9 jaar
zou er veel meer moeite mee gehad hebben als zijn kinderen net zo oud als mij waren geweest.
oOoKellyoOo schreef:aaah geweldig , ik was zo bang voor een trieste afloop.
Het is toch prachtig als 2 mensen onvoorwaardelijk van elkaar houden en zoo gek op elkaar zijn , ik snap voor de buitenbwereld is het even slikkken , maar meid ach , als jullie gelukkig zijn ... ik zou zeggen f*ck de rest en geniet samen van alles wat op jullie pad komt
ewn tja echte liefde is niet te stoppen!!!