Moeders hebben korte haren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:27

Tsja je hebt moeders die dat inderdaad doen, ik ben zelf kapster en zie het vaak genoeg, ik probeer dan tog als ze kort gaan te adviseren een beetje een hip kapsel te nemen dat me meestal wel lukt! Maaar.... En zijn ook genoeg mama's die kort haar hebben, hip, leuk kleurtje, mooi lijntje en sexy hoor vergis je niet. En kort haar is zeker niet verlept, heb het zelf ook gehad, hangt er maar net vanaf hoe je zelf bent en je de rest aankleed zeg maar. Al vind ik crocs overigens een echte no go, wat een verschrikkelijke dingen zeg, wie dat verzonnen heeft haha.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:28

Hier meld een moeder van 3 kinderen met kort haar :o En o o o, wat ben ik toch onsexy!!
Sterker nog, mijn man vind mij veel mooier met kort haar, ik heb ze dan ook heel kort, maar heel pittig! Verder heb ik na mijn zwangerschappen me de pluris gewerkt om de overtollige kilo`s eraf te krijgen. 13 kilo eraf, en ik moeder met kort haar, heb een super slank lijntje. Ook word ik veel jonger geschat dan ik ben.
Je moet niet alle moeders met kort haar onder 1 kam scheren!!
Ik verzorg me uiterlijk prima, draag ook korte rokjes en skinnyjeans. En ik voel me een sexy moeder hoor!
En chips, nee hoor, in het weekend misschien een keer, maar ik wil graag op mijn slanke lijntje letten!!
Owja en sex leven.... Niks mis mee hoor, helaas niet meer zo veel als vroeger, maar wel veel lekkerder :+

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:29

Annickkii schreef:
Tsja je hebt moeders die dat inderdaad doen, ik ben zelf kapster en zie het vaak genoeg, ik probeer dan tog als ze kort gaan te adviseren een beetje een hip kapsel te nemen dat me meestal wel lukt! Maaar.... En zijn ook genoeg mama's die kort haar hebben, hip, leuk kleurtje, mooi lijntje en sexy hoor vergis je niet. En kort haar is zeker niet verlept, heb het zelf ook gehad, hangt er maar net vanaf hoe je zelf bent en je de rest aankleed zeg maar. Al vind ik crocs overigens een echte no go, wat een verschrikkelijke dingen zeg, wie dat verzonnen heeft haha.

AMEN _/-\o_

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:29

Er zijn vrouwen die er netjes bij willen lopen en sommigen interesseert het geen biet...

Heeft niets met lang of kort haar te maken, of gezin hebben of niet.....

Is gewoon je eigen keus..

Trouwens heeft het ook niets met leeftijd te maken...ik was op deze foto ook geen 20,30, 0f 40..
maar stukkie ouder...
http://oi43.tinypic.com/35hr56r.jpg

ik heb altijd lang haar gehad.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:30

Een ´loeder´ kan ook een fatsoenlijk en vriendelijk mens zijn. Niemand is perfect!
Crocs zijn vast een stuk handiger bij de paarden dan mn laarzen, hahaha
Het is meer een gewoonte denk ik.
Ik ken ook vrouwen die absoluut zonder make up de deur niet uitgaan. En in het zwembad zie ik vaak jongere grieten met mascara op in het water!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:32

Gezellig hier :D!

Woon al iets meer dan een jaar op een bungalowpark en ja het valt mij wel op dat veel moeders er slonzig bij lopen. Mijn vriend valt het ook op. De mannen lopen er dan inderdaad een beetje verloren bij hebben we gemerkt. MAAR het kan ook anders! Was laatst in een winkel en daar liepen 2 moeders met pasgeboren baby's en die zagen er toch goed uit!! Hippe kleding aan, gave laarzen, haren in lange paardenstaart. Toen keek ik naar mijzelf in mijn pantalon en enigzins afgetrapte laarzen en dacht "Tja ook ik kan er zo uitzien als ik er maar even je best op doet!".

Daarnaast hebben bijna al mijn vriendinnen inmiddels kinderen en die lopen er toch echt behoorlijk hip bij!
Eentje heeft altijd weer de laatste mode aan en ik voel me daar toch echt behoorlijk saai bij.

Laat lekker iedereen in zijn waarde en bemoei je gewoon met je eigen (hopelijk interessante) leventje ;-)
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 15-11-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:32

Je ziet inderdaad wel eens moeders die het zo druk hebben met het gezin dat ze zichzelf vergeten...
Je ziet ook wel eens moeders waarvan je denkt "mens je bent geen 18 meer met een strak lijf hoor"....

Het is trouwens wel een vaak voorkomend voorbeeld... een vrouw heeft haar man aan de haak geslagen en laat alles verslonzen.. en vindt het raar dat manlief naar jonge vrouwen strak in het pakkie kijken...
Of is dat de midlifecrisis....

Ben trouwens zelf geen moeder... woon samen, heb lang haar (vroeger lang haar gehad en daarna een stuk korter en op verzoek vriend weer langer..) in het algemeen geen "meisje meisje" maar als we ergens heen gaan doe ik wel mijn best :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:33

Alhoewel ik vind dat uiterlijke zaken ver overgewaardeerd worden en dat weinig respectvol gluren naar derden bijna aangemoedigd wordt door ieder medium, heb je ergens wel een punt....

Ik ben geen moeder... maar van wat ik om me heen zie kan het bijzonder zwaar zijn kinderen op te voeden, te werken, een huishouden te draaien en dan ook nog eens 'leuk' te doen met familie en vrienden.... en dan heb je het nog niet eens over eventuele hobby's.

Ik denk dat sommige vrouwen ophouden zichzelf te 'vieren'... de mooie vrouw te zijn die ze waren.... dat voelt niet alleen een man, maar ook de vrouw zelf....
Mannen laten zichzelf natuurlijk ook vaak moedwillig 'verleppen' en lopen met bierbuiken en een slap lijf rond.
Kijk, jezelf in geile pakjes hullen en met je harsnagels en inplanthaar rondtijgeren op campings is wellicht niet te prefereren, maar jezelf verzorgen en mooi maken omdat je van jezelf houdt werkt volgens mij goed voor je sexdrive...
Jezelf mooi voelen is toch vaak een voorwaarde om zelfverzekerd uit de kleren te gaan, en aan dat zelfvertrouwen ontbreekt het soms... vrouwen geven het dan een beetje op lijkt het wel.

En tja... is dat zo verwonderlijk? Size zero is de geprefereerde maat, maar dan wel met cup E ballen erop.....
En laten we eerlijk zijn: wie ziet er zo uit?
In een wereld waar mensen geil moeten worden van plastic hulzen is het soms lastig jezelf een tijger te vinden.
Voor het zelfvertrouwen van vrouwen en de beeldvorming van mannen is het goed dat daar iets veranderd.

Enne.... eerlijk? Ik stoor me echt vreselijk aan van die glijerige mannetjes die met hun vrouw of vriendin over straat lopen en je zo'n beetje je geslachtsdelen uit je broek kijken.... aanmatigend, niet respectvol en beschamend.
Veelal zijn dat zelf ook niet erg fraaie exemplaren van het mannelijke geslacht....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:34

Ik ga niet met jogginsbroek en crocs de stad in, het is echt voor in huis.
Make-up heb ik nooit echt gebruikt, ik ben mooi van mezelf :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:35

Maar denk jij nu echt dat je een betere vrouw bent voor je man omdat jij je wèl sexy kleed en lang haar hebt en aandacht krijgt van andere mannen? Die boodschap krijg ik namelijk wel mee van je post. "kijk eens wat een dikke ongeïnteresseerde jaloerse vrouwen dat allemaal, ikzelf ben tenminste hip en sexy en ik krijg lekker aandacht".
Heb je trouwens zelf kinderen?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:37

Woestein schreef:
Je ziet inderdaad wel eens moeders die het zo druk hebben met het gezin dat ze zichzelf vergeten...

En dat is zo raar met andere onderzoeken, vrouwen willen juist tegenwoordig alles. Een carriere, goede vrouw zijn, goede moeder zijn, een goede vriendin etc. Misschien dat wij vrouwen ook gewoon niet alles kunnen wat we willen ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:39

1Boefje schreef:
Woestein schreef:

En dat is zo raar met andere onderzoeken, vrouwen willen juist tegenwoordig alles. Een carriere, goede vrouw zijn, goede moeder zijn, een goede vriendin etc. Misschien dat wij vrouwen ook gewoon niet alles kunnen wat we willen ;)

Het is ook teveel denk ik... Ik heb 2 paarden, we hebben een bedrijf aan huis.... en daar passen gewoon geen kinderen bij... ik zou niet weten hoe ik die andere dingen dan nog moet doen.
Omdat ik thuis werk en tussendoor veel naar de paarden ga loop ik soms al teveel in rijbroek... ahum.... Wanneer ik kinderen zou hebben bij mijn bovenstaande programma denk ik dat ik weinig energie over zou hebben voor tutten....
Maar goed, binnenkort is mijn houdbaarheidsdatum verstreken en dan ben ik daar ook vanaf...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:41

@kwanin: je bent geen betere vrouw als je aandacht aan je uiterlijk besteed, maar feit is wel dat een goede relatie ook op aantrekkingskracht naar elkaar toe werkt. Als je elkaar niet meer aantrekkelijk vindt en je je best niet meer doet voor elkaar dan 'verslonst' de relatie ook en dat wil niemand toch?

Moet eerlijk bekennen dat ik mijn vriend in zijn werkkloffie ook niet super aantrekkelijk vindt, maar als hij dan de douche uitkomt en zijn haren netjes heeft gedaan en een mooie spijkerbroek en stoere trui erbij aan heeft getrokken dan sta ik meteen in vuur en vlam. Dus ja kan begrijpen dat het voor mannen ook zo werkt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:42

Ik heb het ook wel gezegd en heb het in mijn omgeving ook wel veel gezien.
In mijn familie, oma, tantes, moeder hebben ze allemaal hun haar geknipt vlak voor of na hun eerste kind.

Dat vrouwen met kort haar minder sexy zijn zou ik niet 123 zeggen je kan er met kort haar nog erg sexy uit zien, soms juist sexyer dan met lang haar.
Ik draag nu al geen make-up en ben zeker va plan dat aan te houden, kost me te veel tijd, te veel gepriegel en uiteindelijk lijk ik meer op een clown dan op een leuke vrouw.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:42

Vinden we veel van die mannen niet gewoon een stelletje suffe rukkers? Wat doen zij dan aan hun uiterlijk? Gaan zij sporten, tutten zij zich op, doen ze iets leuks aan voor hun vrouw, verwennen ze hun dames eens met iets leuks, doen ze nog wel eens iets romantisch?
Zitten ook een hoop ongeïnteresseerde duffe zakken tussen die alleen maar zitten piemelkieken naar dames die te knap of te jong voor ze zijn....

Nee.... aan zelfinzicht ontbreekt het bij heeeeeeel veeeeeel mannen.... daar stoor ik me meer aan dan dames in trainingspak en kort haar.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:45

Tja moeder van een 2ling nu bijna 4 jaar fulltime baan en paard en JAAA besteed nog net zoveel aan mezelf als ervoor en heb lang haar. Ik ga de deur niet uit zonder make-up (mascara/lippenstift) denk ook komt omdat ik een representatieve baan heb.

Helaas zie je het wel vaak dat als de vrouw niet meer werkt en thuis met de kids zitten ze steeds minder aan hunzelf doen. Is hun keuze dit geldt niet voor iedereen. Ik kan begrijpen dat je dit als man niet echt leuk vind en dat hij al snel ergens anders naar gaat kijken als je vrouw in joggingpak en crocs loopt (zou er niet eens naast willen lopen). Waarom ze dit doen???????? en dan doen ze jaaaren later mee aan een programma voor een make-over of obese (kaching....voor RTL).

Denk trouwens dat ik met heel wat mensen ruzie krijg als ik het eraf knip (mijn haar :D).

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:45

Ik loop er ook niet spannend bij, heb geen kinderen maar vind mezelf prima zonder make-up, trendy kleding en hakken waarvan ik plat op mijn bek ga. Ik vind het al heel wat dat ik mijn haar föhn, lippenzalf op doe en wat oogcrème gebruik om de rimpels te onderdrukken. Ik vraag mezelf juist af waarom je een foto van jezelf in je ondergoed en laag uitgesneden shirt op een paardenforum plaats (zonder je te willen beledigen ;) ). Ik vind je andere foto's in je profiel juist veel mooier, veel sprekenden. Iemand die er heel gewoontjes uit ziet, kan juist heel aantrekkelijk zijn.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:46

Woestein schreef:

Waarmee poetsen, roddelen, soaps kijken en kinderen halen??.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:47

Kwanyin schreef:
Maar denk jij nu echt dat je een betere vrouw bent voor je man omdat jij je wèl sexy kleed en lang haar hebt en aandacht krijgt van andere mannen?
Heb je trouwens zelf kinderen?

Nee, ik ben alles behalve perfect.
Ik heb 1 dochtertje, met lange haren ;) En ja dat is een gedoe elke keer die klitten in dat fijne blonde haar.

Wij hebben een beetje een vast ritueel. Mijn man om 6 uur 15 minuten in de badkamer, dan ik 20 minuten in de badkamer, dan mijn dochter met wakker maken, aankleden en badkamer 20 minuten. Om 7 uur-10 over 7 zijn we dan altijd klaar en gaat ze naar de opvang. Oké nu heeft zij geluk want ik ben vanaf 1 december zonder werk en mag ze uitslapen, maar om half 8 is toch echt hetzelfde ritueel.
En de ene keer doe ik wel eyeliner op en de andere keer alleen maar een veeg mascara en in het weekend doen we ook oogschaduw op. Waar ik bijvoorbeeld veel slechter in ben is benen scheren. Ik haat rokjes en jurkjes. Maar omdat ze volgens´anderen´ me goed staan door mijn slanke benen draag ik ze wel. Liefst schiet ik ook in een Levi´s en trek er een wolle trui op!
Alleen door mijn werk en andere vrouwelijke collega´s heb ik wel erg geleerd dat een manegement assistente er goed uit moet zien en ik kwam snel tot de conclusie dat het er in elk geval ook echt beter uitziet! Ik ben er dus meer bewust op geworden. Juist door de zwangerschap! Juist omdat ik moeder ben!

Weet je wat me ook opvalt, als de vrouwen gaan scheiden, dan doen ze zich opeens wel opdirken voor het andere geslacht!!! Ik heb het zelfs bij mijn moeder ondervonden ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:48

Lang haar is toch juist veel makkelijker dan kort haar :D Als je geen tijd hebt, staart erin en het zit. Met kort haar moet je altijd stylen en doen of je ziet eruit als een vogelverschrikker :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:48

1Boefje schreef:
Woestein schreef:

En door wie wordt deze druk opgelegd?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:49

poeh, lekker veroordelend ,maar deels waarheid maar deels ook niet

er zijn idd veel mama's die denken zo nu hoeft het niet meer en er niks meer aan doen

maar.......................
15 kilo erbij, ja heb ik ook, probeer ik vanalles aan maar lukt nog niet
elke dag mooie haartjes? nou al ik tijd krijg van m'n dochter!
kort haar--> nou ik wordt elke dag aan mijn (lange) haar getrokken dus ik snap het afknippen wel!

hoef ik niet weg dan ga ik mijzelf ook niet mooi steken want kost teveel (kostbare) tijd
ga ik weg dan ga ik zeker mijzelf in nette kleding steken, make-upje op, en haartjes
maja met die 15 kilo erbij zijn dat dus geen sexy rokjes!

prisca: heb jij kinderen? vind je antwoord namelijlk nogal kortzichtig

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:50

capopjekop schreef:
Met kort haar moet je altijd stylen en doen of je ziet eruit als een vogelverschrikker :D

_O-
Sorry moet er enorm om lachen..........

Is weer iets anders als kippekont _O-

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:52

Sleeper schreef:
En door wie wordt deze druk opgelegd?

Dat willen de vrouwen zelf!

Of wil jij ook liever 1 recht.........en een ketting aan de keuken :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:53

Prisca schreef:
Woestein schreef:

Waarmee poetsen, roddelen, soaps kijken en kinderen halen??.

En 5/6 dagen op 7 fulltime werken...