Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Weet je eigenlijk wel wat witte suiker is...?
Dat is gewoon natuurlijke plantensuiker, dat via een heel simpel zuiveringsproces uit suikerbieten of suikerriet wordt gewonnen. Niets kunstmatigs aan, en net zo natuurlijk als de suikers uit de bronnen die jij noemt. Je lichaam maakt daar bij vertering en verwerking écht geen verschil tussen.
En dan gaat het verder alleen over de dosering, en blijf ik bij mijn punt dat witte suiker "puur vergif" noemen, onzinnig is.
ranna schreef:Het is een stof waar je lichaam niets mee kan omdat het geen enkele voedingsstof meer bevat omdat die door alle bewerkingen er uitgehaald zijn.
SusanH schreef:Kuggur: door het ontbreken van die vitamines en mineralen is het chemisch gezien wel degelijk een andere stof geworden..
SusanH schreef:Mijn lichaam kan suiker NIET verbranden, dus wat je stelt klopt niet niet ieder lichaam kan er iets mee.
.
SusanH schreef:Wat me trouwens wel opvalt is dat het gebruik van suiker en dat het goed (of iig niet slecht) voor ons zou zijn vooral gepromoot wordt door de levensmiddelenindustrie en aanverwanten die er direct of indirect belang bij hebben dat wij suiker blijven gebruiken. Dat geeft wel te denken.