Hobby gezocht, wat past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:34

Ik doe nu aan zumba, gewoon thuis want ik hou er niet van om tijdens het sporten met een hele grote groep rekening te moeten houden. Zwake enkels zijn trouwens goed te trainen, ik weet waar over ik praat. Heb je trouwens een hond? Daar kan je ook leuke sporten mee doen en alleen al van regelmatig wandelen worden de enkels sterker.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:49

Halloa daar ben ik weer,

ik weet dat ik mijn zwakke enkels kan trainen, hier ben ik al meer dan 2 jaar mee bezig maar toch ga ik wanneer ik moet rennen na een tijdje
soms erdoorheen. Dit is wel al minder dan vroeger gelukkig.

schaatsen vind ik wel leuk, maar ik zou niet weten waar dat ik dit hier in de buurt zou kunnen doen.
Hardlopen lijkt me ook wel wat, dit zou ik dan kunnen afwisselen met fietsen en zwemmen.
dan zou ik in de zomer kunnen fietsen en hardlopen en wanneer het weer het toelaat in de winter, en voor de rest van de dagen kunnen zwemmen dan zou ik wel moeten kijken welke dagen dat dit zou kunnen en hoeveel een abonnement kost.

ik zou echt heel heel heel erg graag een hond willen, vooral om mee te lopen maar ik zou ook ermee kunnen gaan hardlopen helaas willen mijn ouders absoluut geen hond in huis hebben. Daar hebben we eigenlijk ook geen tijd voor omdat door de week we allemaal weg zijn om 8u en ik pas thuis kom om 16 u dan zou de hond heel veel alleen moeten zitten en dat willen mijn ouders en ik ook niet.
wel heb ik een uitlaat hond die ik altijd probeer op zondag middag uit te laten, meestal zijn we dan wel 1a2 uur weg. In de vakantie zo veel mogelijk dagen.

Ik vind het wel lief dat jullie mee denken voor een hobby naast Paardrijden te zoeken.

vuurneon

Re: Hobby gezocht, wat past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:51

Zwemmen in een chloorvrij zwembad! Ja die bestaan gelukkig, die werken met een speciale filtering.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:52

Dat klinkt interessant, zouden ze dat ook in de buurt van maastricht hebben? (gaat meteen kijken)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:13

mijn moeder en ik hebben nu het idee gekregen om hier in de buurt in het zwembad 2x per week baantjes te gaan trekken.
daarnaast kan ik wanneer het weer het toelaat.. en het nog licht is buiten een beetje gaan rennen/fietsen.

Weten jullie misschien nog iets anders?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:17

Anoli schreef:
Je zoekt dus niet zozeer een hobby, maar een sport om te doen.

Denk dat fietsen idd al een goede keuze is, misschien tafeltennis? Dat kan best fanatiek zijn en er komt niet zoveel belasting op je pols als met tennis. (ik tennis zelf, en dat is best nog wel een aanslag op je pols :') )

Skeeleren? Is niet heel erg belastend voor je enkel toch?? Alleen nu in de winter lukt dat niet, dan kun je misschien tijdelijk schaatsen.

Badminton kan ook nog...

Edit: foutje knie moet enkel zijn...

belasting op je pols bij tennis?... nou ik heb óók getennist en ik weet niet hoe je tennist, maar dat doe je met je hele arm... badminton daarentegen wat je als optie noemt is ontzettend me je pols, dat heb ik óók gedaan namelijk.

Dansen misschien? En misschien heb je een vriend of broer oid met wie je bijv. zou kunnen gaan stijldansen?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:24

Dansen is niks voor mij hihi.. heb ik vroeger een tijdje gedaan maar had het al gauw gezien.
ik heb geen broer of vriend..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:26

Ik zag dat yoga al genoemd was, maar je hebt ook een vorm: poweryoga waar het schijnt dat dat meer sport is dan gewoon yoga. :) Pilates is ook een onwijs goede sport :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:32

Pilates ga ik de oefening eens van opzoeken, zag dat je die ook thuis kunt doen...
die kan ik dan misschien ook toevoegen aan mijn schema :D
ga morgen wat opzoeken over Yoga... moet nu helaas computer afsluiten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:15

Body pump! :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:36

Maartje1990 schreef:
Anoli schreef:
Je zoekt dus niet zozeer een hobby, maar een sport om te doen.

Denk dat fietsen idd al een goede keuze is, misschien tafeltennis? Dat kan best fanatiek zijn en er komt niet zoveel belasting op je pols als met tennis. (ik tennis zelf, en dat is best nog wel een aanslag op je pols :') )

Skeeleren? Is niet heel erg belastend voor je enkel toch?? Alleen nu in de winter lukt dat niet, dan kun je misschien tijdelijk schaatsen.

Badminton kan ook nog...

Edit: foutje knie moet enkel zijn...

belasting op je pols bij tennis?... nou ik heb óók getennist en ik weet niet hoe je tennist, maar dat doe je met je hele arm... badminton daarentegen wat je als optie noemt is ontzettend me je pols, dat heb ik óók gedaan namelijk.

Dansen misschien? En misschien heb je een vriend of broer oid met wie je bijv. zou kunnen gaan stijldansen?

Ik heb gewoon les dus leer de juiste technieken, ik zelf heb er geen last van maar mijn zus met een zwakke pols wel degelijk.
Natuurlijk doe je tennis met je hele arm, maar de kracht die je gebruikt (bal heeft meet vaart/kracht dan zo'n ding van badminton) vind ik persoonlijk toch groter dan bij badminton.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:42

Skieen/snowboarden! Je woont vlakbij de coolste skihal van nederland!

En ik kan zelf ook slecht hardlopen door zwakke enkels, tot ik de oplossing vond....
Aangepaste zooltjes! Toen kon ik opeens moeiteloos een stukje rennen, zonder door mn enkels te gaan.
Staan je voeten wat naar binnen? Misschien een tip?

http://www.lopenzonderpijn.nl/pronatie-overpronatie-doorgezakte-voet.html

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:51

aquafit? auquajoggen? aquazumba? sport in het water is een stuk minder belastend :)