Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:10

suuzepuus schreef:
Ik heb nog meer een hekel aan mensen die met astma klachten lopen maar wel roken. Dat heeft misschien niks met leeftijd te maken maar wel met verstand. Pufjes halen (tja, worden nog vergoed door de verzekering ook...) maar ondertussen wel lekker doorroken. Daar vergaat mijn eetlust van!

+1

TS, je hebt maar een stel longen en die zijn jij en je vriend nu aan het verkloten. Stoppen of bij hem weg dus, anders zit je laterwekelijks bij de longarts.

slagchoco_91

Re: Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:27

Roken is sowieso superslecht... astma-patiënt of niet...
Alle mensen die roken hebben een vergrote kans om bij een long-arts te geraken... astma-patiënten hebben meer risico dat wel... maar is die zo ontzettend veel groter?

Als mensen astma-patiënten willen verbieden te roken dikke prima.. maar dan mag je dit ook van alle 'overige' rokers verwachten... die verkloten net zo goed hun longen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:31

Horse321 schreef:
Ik kan mij inleven in jouw mening suuzepuus, en ik geef je gelijk want ik snap die kwestie ook niet.
Maar me er echt aan gaan ergeren ben ik niet van plan, TS is(was?) slecht bezig voor haar eigen gezondheid, en niet voor de mijne of dat van anderen... dat moet ze dus helemaal zelf weten..

edit: Natuurlijk dragen we met de maatschappij allemaal bij aan de zorg.. en wanneer mensen zichzelf de afgrond inhelpen wat gezondheid betreft, kan het inderdaad gaan irriteren. Maar om TS hier nou bij te rekenen...? nee er zijn gevallen die veeeeellee malen erger zijn dan dit.. gelieve word daar eerst naar gekeken..

De ts is misschien NOG geen erg geval maar ze is pas 18. Hoeveel van die verstokte rokers (pfff reclame van het longfonds op tv nu...) van middelabre leeftijd zie je niet?? ene hand een inhalator en de andere een peuk.... ik kan geen medelijden hebben met deze mensen en baal ervan dat hun medicijnen vergoed worden terwijl er andere zeer zieke mensen zijn die hun medicijnen zelf moeten betalen. TS heeft het zelf in de hand. dat ze wil roken prima maar ga dan niet zeuren ov er een ander en al helmaal niet klagen bij de dokter.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:39

suuzepuus schreef:
Ik heb nog meer een hekel aan mensen die met astma klachten lopen maar wel roken. Dat heeft misschien niks met leeftijd te maken maar wel met verstand. Pufjes halen (tja, worden nog vergoed door de verzekering ook...) maar ondertussen wel lekker doorroken. Daar vergaat mijn eetlust van!

Ik rook ook,gelukkig geen astma ofzo ;)
Leeftijd of verstand heeft weinig te maken met een rookverslaving helaas...ik heb namelijk zowel een aardige leeftijd ben bijna 40 en verstand heb ik ook ;)
Maar zou niet kunnen beloven dat ik ondanks astma een sigaret zou kunnen laten liggen...net zoals een wijnliefhebber een pak wijn zou laten liggen omdat het slecht is voor de lever.
Hoe je het ook bekijkt maar menig een met een mening over een andere verslaving,maakt zich schuldig aan een eigen verslaving?
Of dat nou roken,gokken ,alcohol,of vreten is?
De ene verslaafde heeft altijd een mening over de andere verslaafde :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:49

janflicka schreef:
Hoe je het ook bekijkt maar menig een met een mening over een andere verslaving,maakt zich schuldig aan een eigen verslaving?
Of dat nou roken,gokken ,alcohol,of vreten is?
De ene verslaafde heeft altijd een mening over de andere verslaafde :D

Nou ik rook niet, gok niet, drink bijna nooit alcohol en van vreten is ook geen sprake. Wat nu? Is mijn mening nu belangrijker? Toegeven aan een verslaving vind ik stom van anderen, al begrijp ik wel dat je er niet zomaar vanaf bent en wilskracht niet te koop is in de winkel.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:14

suuzepuus schreef:
De ts is misschien NOG geen erg geval maar ze is pas 18. Hoeveel van die verstokte rokers (pfff reclame van het longfonds op tv nu...) van middelabre leeftijd zie je niet?? ene hand een inhalator en de andere een peuk.... ik kan geen medelijden hebben met deze mensen en baal ervan dat hun medicijnen vergoed worden terwijl er andere zeer zieke mensen zijn die hun medicijnen zelf moeten betalen. TS heeft het zelf in de hand. dat ze wil roken prima maar ga dan niet zeuren ov er een ander en al helmaal niet klagen bij de dokter.

Ik heb ook astma en ik mag mijn pufjes lekker zelf betalen, dus wat jij zegt gaat niet helemaal op. :P

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, het is gewoon een superslechte combi. Maar aan TS haar openingspost te lezen is ze zich daar al van bewust.

Ik heb trouwens ook een ex gehad die rookte op z'n slaapkamer.. En het was ook nog eens een zolderkamer waar het niet even lekker kon doorluchten.. Er was 1 mini raampje die maar een klein beetje open kon. Gelukkig heb ik maar een paar maanden met hem gehad maar ik denk ook niet dat ik het langer uitgehouden had daar. :+

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:16

mayniac_val schreef:
suuzepuus schreef:

+1

TS, je hebt maar een stel longen en die zijn jij en je vriend nu aan het verkloten. Stoppen of bij hem weg dus, anders zit je laterwekelijks bij de longarts.

en wat denk je in combinatie met de pil?? Pff op mijn afdeling ( neurologie) zien we regelmatig vrouwen tussen de 18-30 die opgenomen worden met een hersenbloeding door combi roken/pil!
Dus lees goed je bijsluiter!

Roken ik kan me geen reden voorstellen waarom iemand het zou willen: 1) je gaat stinken , 2) je kleding stinkt , 3) je gezondheid zet je op spel. Kom op je bent 18 jaar! Stop!
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 12-11-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:22

ik ben ook een roker , en ik rook ook gewoon lekker op me bedje voor de tv :')
ik vind het niet zown probleem , maar ik snap best dat als jij bent gestopt en hij vorlijk verder rookt het voor jou ook heel moeilijk word ..

ik vind dat hij rekening moet houden met jou , en dan maar neit op zijn kamer moet gaan roken .
mischien kan je hem uitleggen dat je het tog echt niet leuk vind dat hij daar rookt , en dat je er heel veel last van hebt.

maar ik snap je vriend ook wel , this lekker makkenlijk om gewoon een peukje op te steken :Y)

suc 6 , ik hoop dat jullie er uit komen

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 12:25

suuzepuus schreef:
Nou euhm hier...
Citaat:
Ik rook nu al aantal jaar, baal er nog steeds van dat ik ook op me 15de ben begonnen want je komt er niet meer vanaf. Ik zelf kan redelijk goed stoppen en het is me al aantal keer gelukt een paar weken. Dan ga ik opzoeken hoe slecht het wel niet voor je is etc. Ik heb ook asmatische bronchities en ben aan de pil dat is allebij een slechte combi. Ik ben nu weer eens ziek, heb een hele slechte weerstand en ben dat roken beu! Heb vandaag een peuk door midden gescheurd wat een lekker gevoel gaf dat. Maar nu het lastige, als ik een ander zie roken gaat het kriebelen, dan is het 1 hijsje? En dan 1 peukie? En omdat ik niet steeds peukies wil vragen koop ik zelf maar een pakje en dan sluipt het er weer bij in.

Dan trek je de verkeerde conclusie, ik wil namelijk stoppen en waar een wil is is een weg. Dit topic heb ik niet geopend omdat ik zelf wil stoppen met roken, daar zijn genoeg bestaande topics voor. Dit topic is om hoe ik het best mijn vriend kan vragen niet meer in zijn kamer te roken.

suuzepuus schreef:

Ik heb een hekel aan mensen die doen alsof ze zelf geen fouten maken... Ik ben fout geweest door op mijn 15e te roken, denk alleen al aan die leeftijd dan weet je toch nog helemaal niet waar je mee bezig bent en als al je vrienden dat doen etc. Iedereen maakt fouten, ik in dit geval, maar ik laat het niet zo ver komen dat ik tot mijn 60e door rook maar dat ik nu wil stoppen. In joun geval misschien iets om blij mee te zijn? Krijg ik iig al 42 jaar gratis medicijnen zonder er bij te roken! En als jij een fout maakt is iedereen dat ook direcht zo streng voor jou? Van mij mag het wel iets minder...

suuzepuus schreef:
Horse321 schreef:
Ik kan mij inleven in jouw mening suuzepuus, en ik geef je gelijk want ik snap die kwestie ook niet.
Maar me er echt aan gaan ergeren ben ik niet van plan, TS is(was?) slecht bezig voor haar eigen gezondheid, en niet voor de mijne of dat van anderen... dat moet ze dus helemaal zelf weten..

edit: Natuurlijk dragen we met de maatschappij allemaal bij aan de zorg.. en wanneer mensen zichzelf de afgrond inhelpen wat gezondheid betreft, kan het inderdaad gaan irriteren. Maar om TS hier nou bij te rekenen...? nee er zijn gevallen die veeeeellee malen erger zijn dan dit.. gelieve word daar eerst naar gekeken..

Ik snap echt niks van jou, 1 dit topic gaat er niet om dat ik wil stoppen met roken + dit is nu me 3e stopdag en ik ga het volhouden, dus discusie over mijn slechte rookgedrag heeft geen nut?

Sophie_midas schreef:
suuzepuus schreef:

Ik heb ook astma en ik mag mijn pufjes lekker zelf betalen, dus wat jij zegt gaat niet helemaal op. :P

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, het is gewoon een superslechte combi. Maar aan TS haar openingspost te lezen is ze zich daar al van bewust.

Ik heb trouwens ook een ex gehad die rookte op z'n slaapkamer.. En het was ook nog eens een zolderkamer waar het niet even lekker kon doorluchten.. Er was 1 mini raampje die maar een klein beetje open kon. Gelukkig heb ik maar een paar maanden met hem gehad maar ik denk ook niet dat ik het langer uitgehouden had daar. :+

Mijn vriend slaapt ook op een zolderkamer, wel een vrij grote en ook een groot raam, maar goed wie zet er met deze kou zijn raam nou helemaal open...

Sultan, ja ik snap me vriend ook zeker, dat is ook heerlijk, achter de computer in zijn luie stoel peukies roken, in bed voor de tv nog even. Hij moet natuurlijk zelf weten of die stopt of niet, maar een beetje rekening met mij houden verwacht ik wel.

De rest ook bedankt voor de nuttige reactie's, ik wil echt graag stoppen. Denk dat heel veel mensen niet inzien hoe slecht het is, en wat Hilde zegt vind ik al helemaal erg. Ik weet dat roken in combinatie met de pil slecht is maar als ik zulke dingen dan hoor stimuleerd het me extra om te stoppen met roken!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:29

Knap van je. Dat je er zo bewust mee bezig bent!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:30

Toen ik nog met mijn ex was en ik stopte met roken heb ik gevraagd of hij voortaan niet meer in huis wilde roken.
Dat heeft hij ook netjes gedaan maar wij woonden samen, anders moet je maar afspreken dat je niet meer bij hem komt zolang hij op zijn kamer rookt met jou erbij.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 12:38

Hilde_q schreef:
Knap van je. Dat je er zo bewust mee bezig bent!

Dankje :D

zonnebloem18 schreef:
Toen ik nog met mijn ex was en ik stopte met roken heb ik gevraagd of hij voortaan niet meer in huis wilde roken.
Dat heeft hij ook netjes gedaan maar wij woonden samen, anders moet je maar afspreken dat je niet meer bij hem komt zolang hij op zijn kamer rookt met jou erbij.

Als je samenwoond is het wel anders, dit is echt zijn kamer en daar doet hij wat hij wil :+ hij komt vandaag hier, ga het er met hem over hebben ben echt super benieuwd na de reactie want soms is dat echt niet te peilen! :')

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:04

Heel simpel? Niet. Het is zijn kamer, in zijn huis, jullie wonen niet samen dus jij hebt geen enkele zeggenschap over wat hij daar doet. Je kan gerust zeggen dat je het niet prettig vindt en als je niet meer in de rook wilt slapen, moet je inderdaad maar zeggen dat je niet meer op zijn kamer wilt slapen. Dan is het aan hem om daar wat mee te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:09

Iney schreef:
De rest ook bedankt voor de nuttige reactie's, ik wil echt graag stoppen. Denk dat heel veel mensen niet inzien hoe slecht het is, en wat Hilde zegt vind ik al helemaal erg. Ik weet dat roken in combinatie met de pil slecht is maar als ik zulke dingen dan hoor stimuleerd het me extra om te stoppen met roken!

In dat geval noem ik ook nog even wat. 1 op de 5 rokers krijgt copd. Een onomkeerbare beschadiging aan de longen. Een ernstige ziekte met grote mortaliteit. De benauwdheid die die mensen hebben is je bijna niet voor te stellen, zou je zo uitnodigen eens te komen kijken op de copd revalidatie.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 21:29

is asmatische broncities ook een vorm van copd? Het heeft wel met elkaar te maken. Ik weet helaas wel dat ik dat heb gekregen door het roken.

Goeie nieuws dit is dag 4 zonder de sigaret, mijn vriend denk na over het roken in zijn kamer :D En roken in de auto is inmiddels een oplossing voor. Dat doet hij niet meer als ik erbij in zit. En als die dan graag wil roken stoppen we ergens en gaat die buiten de auto even roken :D Fijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:50

bah op de slaapkamer , ik zit als niet rokers in een huis met 4 andere rokers. en soms meer , mijn longen zijn zwart voor ik begin te paffen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:27

Een tip voor alle rokers die willen stoppen (mss ook voor TS, als het niet zou lukken): de Allen Carr cursus volgen, niet het boek, maar echt de cursus (= 1 x enkele uurtjes). Als je binnen 3 maanden (dacht ik..) terug begint te roken krijg je je geld terug.

Ik gooi het er maar even tussen ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:28

rookmelder ophangen werkt ook erg goed..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:23

ik rook ook in mijn slaapkamer hoor
heerlijk tv kijken in bed met ene sigaretje erbij en er is niemand die mij hoeft te verbieden het niet te doen
mijn kamer = mijn regels en als het je niet bevalt: :evaw:

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:23

Mijn ex en ik rookten ook af en toe wel eens op de slaapkamer, meestal na euhh nouja :).
Toen ik op een gegeven moment gestopt was, heb ik hem gevraagd of hij ook na de daad even naar de woonkamer wilde lopen en gelukkig vond hij dat geen probleem. Hij had dat liever dan dat hij mij weer zou aansteken door te beginnen, want hoe verleidelijk is 1 trekje!

Zou het gewoon met hem overleggen, misschien helpt het als je vraagt of hij even naar de kamer ernaast of waar dan ook heen wil gaan als hij wil roken, omdat je bang bent dat het anders te verleidelijk wordt..

Ik ben zelf een roker, maar roken op de slaapkamer als ik normaal vind ik echt smerig!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:03

Kan iemand me wat meer vertellen over de pil i.c.m. met roken(de omgeving)?
En hebben er misschien mensen tips om je ouders te laten stoppen met roken? Ze roken overal in het huis, zelfs in de auto's.. Niet als ik erbij ben, dan gaan ze wel onder de afzuigkap staan, maar als ik er niet ben roken ze gewoon overal, waar ik dus pas laatst achter kwam.

Vind het zó verschrikkelijk vies...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:10

Nargini schreef:
Kan iemand me wat meer vertellen over de pil i.c.m. met roken(de omgeving)?
En hebben er misschien mensen tips om je ouders te laten stoppen met roken? Ze roken overal in het huis, zelfs in de auto's.. Niet als ik erbij ben, dan gaan ze wel onder de afzuigkap staan, maar als ik er niet ben roken ze gewoon overal, waar ik dus pas laatst achter kwam.

Vind het zó verschrikkelijk vies...

stel je niet zo aan zeg :(:)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 23:28

Inmiddels nog steeds gestopt met roken! En roken is ook heel smerig als je niet rookt. Ik ruik nu zelfs als iemand 20 meter vederop een peuk rookt niet te geloven!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:32

Iney schreef:
Inmiddels nog steeds gestopt met roken! En roken is ook heel smerig als je niet rookt. Ik ruik nu zelfs als iemand 20 meter vederop een peuk rookt niet te geloven!

Haha ik ben geen ex-roker maar met een roker op 20 meter afstand heb ik ook geen moeite. Helaas, want ik vind het heel smerig :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:52

Nouja ik vind niet dat Nargini zich aanstelt, het lijkt me echt 3x niks om constant in de rook te zitten. Ik ben blij dat m'n moeder altijd buiten ging roken toen ik nog thuis woonde (en ze nog rookte, is inmiddels al jaren gestopt)
Over de werking van de pil icm roken weet ik niet veel, maar ik denk dat je daar wel info over kan vinden in de buisluiter?