Mijn vader is helaas nooit een goede vader voor mij geweest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:21

Hij heeft op een gesloten afdeling gewoond, maar ze vonden dat hij nu van de gesloten afdeling af kon gaan,
Op de gesloten afdeling kon hij niet bij de messen komen ,omdat daar alles achter slot en grendel zit ,
En op deze afdeling waar hij nu zit kan hij overal bij. hij kan alleen daar niet naar buiten zonder toestemming van de kliniek omdat daar de deuren opslot zitten, hij kan zich zelf daar wel wat aan gaan doen, omdat hij overal bij kan. mijn keuze zou het ook niet zijn,

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:31

jazzgps schreef:
Ik ga mijn Vader binnenkort een kaart sturen ,dat vind ik op dit moment,
Fijner als bellen.

Wat goed van je (Y)

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:25

mayke_ Ik weet alleen niet wat voor een kaart ik heb moet gaan sturen.
Ik ga wel voor een vrolijke kaart,

geerte

Re: Mijn vader is helaas nooit een goede vader voor mij geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:00

Ik vind het ontzettend erg dat jou dit is overkomen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet zeggen ....

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:39

geerte schreef:
Ik vind het ontzettend erg dat jou dit is overkomen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet zeggen ....

Oke dat geeft niet,

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:53

Ten eerste, wat verschrikkelijk dat je dit mee hebt moeten maken. Maar als je zo'n slecht gevoel hebt bij je vader, waarom denk je er dan over om erheen te gaan? Hij kan er natuurlijk niks aan doen dan hij zo geestelijk ziek is, maar hij wilt toch ook niet dat jij verdriet hebt? Als hem bezoeken je zoveel pijn doet, kun je toch beter op een andere manier (als je dat zou willen) contact met hem hebben, zoals via brieven of telefonisch?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:18

Princesj,

Mijn Vader steld altijd hier de eisen hij heeft liever dat ik hem ga bellen . dan dat ik hem brieven ga schrijven.
Ik heb mijn vader al heel lang niet meer gebeld. ik heb hem dit jaar vier keer gebeld.
Hij probeert nu via iemand anders contact
met mij te gaan zoeken, :x
Hij kan alleen maar aan zich zelf denken ,en hij kan zich niet in iemand anders zijn
Situatie gaan verplaatsen ,zo is hij altijd al geweest helaas, :roll:
Toen ik laatst wel een bericht van hem kreeg vroeg hij aan mij of zijn medicijnen schadelijk voor hem waren ,
Toen zij ik ja gezond is het niet voor je,
En hij vroeg aan mij als ik kon zorgen dat hij die medicijnen niet meer hoefte te slikken,
Maar hij blijkt ze nu ook weg te gaan gooien :wow: omdat hij dan denkt dat hij Eerder dood gaat, van die medicijnen,
Mischien ga ik hem van de week toch maar bellen want ik maak me wel een beetje zorgen om hem, :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:45

Meisje, wat heb jij een vreselijke jeugd gehad met deze vader.

Ik vind het ontzettend dapper van je, dat je het aan het verwerken bent om het zo een plekje te leren geven. Ik vind het knap dat je deze man nog steeds papa noemt, na alles wat hij je aangedaan heeft.
Ik vind het ook bijzonder dat de kliniek hem vrij laat, terwijl ze weten dat hij dit zichzelf aan doet, klinkt mij nogal om negatieve aandacht vragen.

Als het jou geen goed idee lijkt om hem te bellen, moet je het ook niet doen meis, jij bent eigen baas hoor! Ik vind een kaartje een goed idee; ik zou een kaartje zonder tekst op de voorkant kopen en dan aan de binnenkort een korte duidelijke boodschap.

Sterkte.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:55

Jouw vader is ziek. Het is niet dat hij zich niet in WIL leven in jouw situatie, jouw vader KAN dat niet. Zijn ziekte slokt hem helemaal op. Je kan dus wel af en toe bij hem langsgaan, hem kaartjes sturen, maar hoe hard dat ook is, je kan niet van hem verwachten een vader voor je te zijn. Dat kan hij namelijk echt niet. En dat vind ik echt heel erg voor je. Het is goed dat jij hulp krijgt om dit te verwerken, en ik hoop ook echt dat het je gaat lukken om dit een plekje te geven.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:20

De kliniek geeft hem medicijnen zo dat hij wat rustiger is omdat hij helemaal de weg kwijt raakt anders,
Eest ging dit onder toezicht,en daarna mocht hij zelf zijn medicijnen gaan in nemen.
De kliniek geeft hem ook rustgevende prikken , zo dat hij zo suf raakt dat hij haast ook niet meer praten kan,
En dan gaat hij mijn voicemail in spreken van mijn telefoon ,nou dan schrik je eigen echt helemaal rot, je herkent je eigen vader zijn stem dan niet meer. ik wacht ook nog wel even een tijd, tot dat ik hem weer ga bellen ,ik wil het wel graag, maar ik vind het gewoon heel erg moeilijk.

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:53

Jeetje wat heb jij al mee gemaakt !!
Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje stil van..

Vind het heel knap van je om toch contact met je vader te zoeken ,
Ik zou niet weten wat ik had gedaan In deze situatie !

Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan geven .

Sterkte er mee !!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:48

Ivana22.

Ik hoop ook dat ik dit ooit een plekje kan gaan geven,
Dat je niet meer elke dag die pijn voelt van binnen,
Ik droom ook wel is dat mijn vader hier weer bij ons thuis woont, en dan word je wakker en dan voel je al die pijn weer van toen, ;(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:28

Jou gevoel van angst voor hem, klopt....dat is jou intuïtie en dat gevoel is er niet voor niets.

Dat je vader de keuze heeft gemaakt op deze manier om te gaan met zijn leven, wil niet zeggen, dat jij daar ook onder moet lijden. Je vader maakt met zijn leven zijn keuze
jij maakt jou keuzes in je leven.
Dat je voor jezelf een andere vader wenste? Dat snap ik, maar dat is nu eenmaal niet anders nu.
Belangrijk is, dat je voor jezelf het stuk vader...een plek gaat geven.
Hij heeft het gewoonweg niet goed gedaan.
Heeft jou als kind géén veilige thuis kunnen geven. En dáár mag je best boos over zijn en verdrietig.
Jou belang staat voorop. Jij zal nu voor jezelf moeten gaan uitmaken, waarmee je wel de veiligheid en vertrouwen kan gaan krijgen (in helemaal het stuk mannen) want dat is jou nooit geleerd.

Hetgeen wat hem nu overkomt, kan jij niks aan doen..dat is niet jou schuld, dat is helemaal zijn eigen verantwoording.
Er zijn een heleboel boeken over dit fenomeen, en vooral wat dit met kinderen doet.
Misschien handig hier eens het een en ander over na te lezen.
Om het te begrijpen ? waarom hij dit op deze wijze doet? dat gaat ver terug, als ontstaan weer bij zijn ouders.
Jij zou, nu, dit patroon van herhaling kunnen doorbreken door uit dit patroon te stappen en je eigen leven op een veilige manier voor jou creëren.

Het enige wat je voor je vader kán doen? is hem laten in zijn eigen lot en hopen dat hij zijn leven weer op de rit gaat krijgen. Dat alles is zijn proces en leven, niet dat van jou.

Bij kinderen hoort er een onthechting van vader of moeder plaats te vinden. Dit gebeurde bij de oude culturen altijd, maar is in onze huidige samenleving niets meer van terug te vinden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:23

Slotje, wegens SA.