2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:21

500 gram groenten lijkt me ook wel erg veel? (maar zeg niet dat het niet kan hoor!)

Bedoel als ik een grote salade eet i.p.v. brood is die 200 gram, eet ik een ruime portie groenten savonds is dat ook 200....zit je op 400....hoeveel moet je dan niet eten voor de 500? Of reken je ook aardappelen mee? Ik vind aardappelen geen groenten, net als komkommer niet btw

aardappelen zitten dan veel vitaminen in, ze zetten ook lekker aan

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:22

Fiffill schreef:
Zonder de aardappels mee te tellen (die tellen toch ook helemaal niet?) haal ik dat makkelijk. Eet bij het avondeten alleen al minstens 300 gr groente en dan heb ik alle sla, komkommer, alfalfa, tomaat ed. die ik dagelijks op mijn brood gooi nog niet mee geteld :+ en fruit natuurlijk. Kom vaak wel aan de 2 stuks per dag (of meer :) )

Eet geen vlees of vis, en m'n vriend noemt me niet voor niets een konijn :Y) ik vind groenten heerlijk. :9

Waarom tellen aardappels niet? Daar zit naast zetmeel ook een bergje aan vitamines in.

zonnebloem18

Fruit is niet zo'n probleem, ik eet elke dag een banaan en 1 a 2 mandarijnen op het moment.
Fruit zit ik eerder rond de 100 gram, lekkere groente is ook al snel vrij duur.
Vocht hangt erom de ene dag wel de andere niet, ik ga niet extreem mijn best doen om elke keer maar allemaal goeie dingen binnen te krijgen.
Als ik pannenkoeken of pizza eet kom ik al helemaal niet aan de goede hoeveelheid groente.

Aardappel blijft lastig:
Citaat:
Het verschil tussen groente en fruit is niet zozeer welk plantendeel het betreft, maar of het bij de hoofdmaaltijd of als nagerecht dan wel los van een maaltijd wordt gegeten. In het eerste geval spreekt men van groente, in het tweede geval van fruit.

Twijfelgevallen zijn bijvoorbeeld de tomaat, een vrucht die tot de groenten wordt gerekend, en de rabarber, die de verschijningsvorm van een groente heeft maar ook als fruit wordt verwerkt in zoete gerechten. Ook bij de aardappel is sprake van twijfel; deze wordt meestal tot groenten gerekend, maar soms ook als aparte categorie gezien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_t ... e_en_fruit
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 10-11-11 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

TurdusMerula

Ik eet enorm veel groente, heerlijk! :)
Ik eet niet elke dag fruit. Als ik trek heb in zoetigheid dan probeer ik fruit te gebruiken als vervanger voor snaai, maar ik eet et geen twee keer per dag.
Ik vraag me af waar die twee stuks fruit vandaan komt trouwens, ik twijfel eigenlijk wel aan hoe gezond dat is. :)

Fenrir

Bij de schijf van 5 zitten aardappelen niet bij de groenten ;) maar bij pasta, bonen brood etc.

Anoniem

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:24

Nee.. :n
Wel af en toe een grapefruit...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:25

Dieuwke_ schreef:
Fruit en 2 liter vocht red ik makkelijker dan groente. Ik hou eigenlijk niet zo van groente, of eigenlijk van aardappelen. Heb liever pastagerechten en daar gooi je ook niet zo even verse groente naast. Tenminste, ik niet

Genoeg pastagerechten met groenten hoor. Pasta met broccoli en pesto, paddestoelen + pesto + (zoete rode punt) paprika, pesto en courgette, een volle tomatensaus kan je ook een hoop doorheen gooien (sperzieboontjes, uien, broccoli, courgette, aubergine, ik kan nog wel even doorgaan...) :9

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:25

Silke_ schreef:
Ik red het niet := Kom ook niet aan de aanbevolen 2 liter vocht :+

Hier hetzelfde, haal soms niet eens de liter..

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:27

Twee ons groente en twee ons vlees zou ik wel halen (Rijst en aardappels zijn toch ook groenten?)...
Ik ben gewoon geen fruit-eter.
Als ik op vakantie ben in een warm land, vind ik fruit wel lekker, maar hier heb ik het idee dat ik er koud van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:29

Ik haal het meestal wel. Dat tomaatje en de plakken komkommer tussen je boterhammen mag je namelijk ook meetellen, en ik eet bv ook regelmatig een wortel mee met de cavia's :D
En van de twee fruitjes mag er eentje in de vorm van een glas (vers) vruchtensap zijn. Dus glas verse jus en 1 ander fruitje per dag en je bent er al.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:29

Alwiene schreef:
YankeeBoy schreef:
Ik haal dat echt heel dik.
Ik eet per dag minimaal 5 stuks fruit en tussen de 300 & 500 gram groente

Wow dat lijkt me echt heel erg veel. Eet je dan veel andere dingen niet ofzo? Of eet je gewoon in totaal heel erg veel? :=

Ik eet veganistisch, dus er vallen inderdaad wel wat dingen weg.
Hangt er vanaf wat ik eet, van witlof eet ik echt met gemak 500 gram weg, broccoli ook, maar andere dingen weer niet. (ik eet altijd rijst en dat tel ik vanzelfsprekend niet mee;))
Soms lunch ik met salade, dan is het dus nog meer groente op een dag
Laatst bijgewerkt door YankeeBoy op 10-11-11 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:30

Rijst & aardappels tel ik niet mee met de groenten :n als ik dat zou meetellen dan zit ik wel over de 500 gr ja. :')

Afbeelding

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:30

Over het algemeen red ik het wel aardig ja. :j

Eet elke dat 2 tot 3 stukken fruit.
Drink elke dag 1,5 tot 2 liter water.
Probeer elke dag aan mijn dagelijkse hoeveelheid groente te komen en ook dat lukt over het algemeen aardig. :j

Maar ik moet zeggen dat ik gek ben op groente en fruit.

*neemt nog een hap boerenkool

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:31

Groente en fruit, wat is dat? :+

Oftewel wordt hier veeeelste weinig gegeten. We eten vaak pasta, daar gaat wel zo'n zak groentemix doorheen maar fruit kunnen we weggooien als we het gekocht hebben. hebben nu trouwens nog een prei in de koelkast liggen die ook maar niet op gaat. Sla is voor de konijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:32

De tomaten die je in de saus stopt tellen ook mee hoor ;)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:32

Judith_ schreef:
Ik red het makkelijk, twee stuks fruit bij ontbijt of tussendoor. En 2 ons groente verdeelt over de lunch en het avondeten, hoe meer groente hoe lekkerder :9

Same here, ik leef op groente en fruit! :) lekkerrr

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:34

Welke tomaten? Saus komt uit een pakje, water erbij en klaar :=

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:34

Groente en fruit haal ik makkelijk, zit er altijd ver boven (eet ook iets van 500 gram groente en elke dag 2 kommetjes met divers fruit)
Maar brood/pasta etc red ik vaak niet en vlees soms, ben niet heel erg dol op vlees.
Drinken en zuivel red ik wel :j

Edit: Als ik iets met rijst maak, haal ik het wel trouwens.
Laatst bijgewerkt door Brittol op 10-11-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:35

DeSa schreef:
Welke tomaten? Saus komt uit een pakje, water erbij en klaar :=

Getsie, blij dat k niet bij jou mee hoef te eten.. :') Echt heel ongezond als je alles uit pakjes en zakjes eet hoor...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:35

bij pasta's flikker ik er zoveel groenten bij dat het eerder een groentenprak wordt dan pastasaus....heeeeeerlijk

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:36

Colway schreef:
bij pasta's flikker ik er zoveel groenten bij dat het eerder een groentenprak wordt dan pastasaus....heeeeeerlijk

Precies :9

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:37

Zal trouwens nog even mijn antwoord geven ook :j

Ik haal het niet :n Ik ben totaal geen groente-eter. Ik vind veel groentes gewoon niet lekker of maar heel af en toe. Fruit eet ik bij tijden best veel en zo ook tijden niet. Vandaag wel weer appels en mandarijntjes gehaald en we hebben regelmatig ook wel bananen in huis, maar moet dan erg oppassen dat ze niet gewoon blijven liggen := *Gaat mandarijntjes halen*

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:38

Serieuze vraag he...
Die mensen die aangeven amper groente te eten...
Wat eet je dán wel?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:38

No_No schreef:
Letten jullie er op? Hoe zorgen jullie voor voldoende vitamines (vooral met kinderen)?

Daar let ik zeker op; op kantoor zorg ik dat ik altijd voldoende fruit heb (i.p.v. snoep), zeg een banaan, appel en 2 mandarijnen.
Groente 's avonds lukt meestal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:39

TurdusMerula schreef:
Serieuze vraag he...
Die mensen die aangeven amper groente te eten...
Wat eet je dán wel?

Je bent me weer voor.