Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Fiffill schreef:Zonder de aardappels mee te tellen (die tellen toch ook helemaal niet?) haal ik dat makkelijk. Eet bij het avondeten alleen al minstens 300 gr groente en dan heb ik alle sla, komkommer, alfalfa, tomaat ed. die ik dagelijks op mijn brood gooi nog niet mee getelden fruit natuurlijk. Kom vaak wel aan de 2 stuks per dag (of meer
)
Eet geen vlees of vis, en m'n vriend noemt me niet voor niets een konijnik vind groenten heerlijk.
Citaat:Het verschil tussen groente en fruit is niet zozeer welk plantendeel het betreft, maar of het bij de hoofdmaaltijd of als nagerecht dan wel los van een maaltijd wordt gegeten. In het eerste geval spreekt men van groente, in het tweede geval van fruit.
Twijfelgevallen zijn bijvoorbeeld de tomaat, een vrucht die tot de groenten wordt gerekend, en de rabarber, die de verschijningsvorm van een groente heeft maar ook als fruit wordt verwerkt in zoete gerechten. Ook bij de aardappel is sprake van twijfel; deze wordt meestal tot groenten gerekend, maar soms ook als aparte categorie gezien.

Dieuwke_ schreef:Fruit en 2 liter vocht red ik makkelijker dan groente. Ik hou eigenlijk niet zo van groente, of eigenlijk van aardappelen. Heb liever pastagerechten en daar gooi je ook niet zo even verse groente naast. Tenminste, ik niet

Alwiene schreef:YankeeBoy schreef:Ik haal dat echt heel dik.
Ik eet per dag minimaal 5 stuks fruit en tussen de 300 & 500 gram groente
Wow dat lijkt me echt heel erg veel. Eet je dan veel andere dingen niet ofzo? Of eet je gewoon in totaal heel erg veel?

Ik ben totaal geen groente-eter. Ik vind veel groentes gewoon niet lekker of maar heel af en toe. Fruit eet ik bij tijden best veel en zo ook tijden niet. Vandaag wel weer appels en mandarijntjes gehaald en we hebben regelmatig ook wel bananen in huis, maar moet dan erg oppassen dat ze niet gewoon blijven liggen
*Gaat mandarijntjes halen*