Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:06

Ik ben in het Wilhelmina Kinderziekenhuis bevallen te Utrecht. Dat was beide keren een eigen keuze maar uiteindelijk had ik ook tweemaal de indicatie ervoor(snap uberhaupt niet waarom mensen thuis willen bevallen)
De eerste keer was mijn vriend erbij de tweede keer mijn man...en dat klinkt spannender dan het is. :D Bij de eerste waren we nog niet getrouwd...dat hebben we tussendoor gedaan ;) :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:08

In het ziekenhuis. Dat wilde ik toch al.
Mn meisje kwam te vroeg, dus moest ook wel. Eerst een bloeding 8 weken op voorhand, ze hebben het nog kunnen remmen, toen met 6 weken op voorhand. Ik had al 4 dagen weeen.
Ik heb al 3 zwangerschappen gehad. 1 daarvan was een buitenbaarmoederlijke. We waren net op tijd om me te redden, ik was al een week aan het bloeden in mijn buik. Foutje van de dokter! ! Genoeg redenen om er maar 1 te willen!
Alleen mn man erbij. Geen verdoving, ik wilde geen ruggeprik. Ik heb wel 6 verschillende mannelijke dokters gehad in 2 weken tijd.
Ik heb ´s nachts een bad gehad. Niet alleen om de rugweeen op te vangen. Buikweeen heb ik nooit gehad, maar ook om hopelijk wat meer vaart in de weeen te krijgen. Zodra je uit bad komt hoort er een weeenstorm te komen. Goh bij mij bleef het om de 7 minuten. Is allemaal zo traag gegaan...........!
Door al dat geemmer heb ik helemaal niet aan de mogelijkheid gedacht om zittend of in bad te bevallen.
Gewoon op de ouderwetse manier. We zijn er tenslotte voor gemaakt.
Vergeet nooit 1 ding, op het moment dat je denkt dat je dood gaat.............dan mag je gaan persen, hahahaha

Man wat is bevallen een hel!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:08

Haha ik ben ook in de wc ter wereld gekomen. M'n moeder had al een hele tijd weeën, maar mocht nog niet persen, omdat de arts bij een andere bevalling aan het helpen was en m'n moeder dus nog maar even moest wachten :') Mams ging vervolgens naar de wc en hoppa, daar was ik!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:09

Ik ben in het ziekenhuis bevallen met alleen mijn man erbij. En de verloskundige + assistent.
Ik wilde dolgraag thuis bevallen, maar had helaas zwangerschapsvergiftiging. Werd dus 4 weken te vroeg ingeleid, en het heeft 4 dagen geduurd. Mijn man heeft mij super gesteund! Dacht vooraf ook dat hij het moeilijk zou krijgen. Dat was helemaal niet zo!
Bij een 2e kindje wil ik thuis bevallen, maar de kans dat dat mag is klein helaas.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:16

NatasjavE schreef:
(snap uberhaupt niet waarom mensen thuis willen bevallen)

Dat heb ik dus ook... Snap niet dat mensen er al aan denken om thuis te willen bevallen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:19

pubelia schreef:
NatasjavE schreef:
(snap uberhaupt niet waarom mensen thuis willen bevallen)

Dat heb ik dus ook... Snap niet dat mensen er al aan denken om thuis te willen bevallen...

Mijn insteek daarin is... ongeveer de helft van alle thuisbevallingen eidigen in het ziekenhuis....nou dan ben ik daar maar alvast.
Lijkt mij vreselijk dat als je thuis begint je halverwege nog moet verkassen....

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:27

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, dat wilde ik ook. Ik wou alleen mijn vriend erbij, en de verloskundige.
Uiteindelijk werd het een vacuüm-extractie, dus waren er wat meer mensen bij: Mijn vriend, verloskundige, gyneacoloog, gyneacoloog in opleiding, verpleegster, kinderarts. :D
Ik had aan het eind helemaal geen benul bij wie er nou waren, kon me ook niks meer schelen.
Bij een volgende zwangerschap wil ik weer in het ziekenhuis bevallen, de eerste keer was m'n gevoel ook juist. (Zo van; zul je net zien, is het uiteindelijk toch nodig omdat iets niet wil, dan kan ik maar beter vast in het ziekenhuis zijn.)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:32

Bij mijn eerste bevalling waren 2 gyenacologen 2 verloskundige en nog een klein legertje aan hulptroepen...maar ja....dat was geen droombevalling(ook geen droom zwangerschap)

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:41

Bij de oudste thuis, met mijn moeder, schoonmoeder (was toen mijn schoonmoeder niet, maar vriendin van mijn moeder die bij me was gezien ouders op vakantie waren en niet wisten erbij te kunnen zijn toen het begon), de verloskundige en de kraamverzorgster.

Bij de jongste in het ziekenhuis (ingeleid met 38 weken, na wken met weenremmer daar te hebben gelegen), hierbij was mijn man (toen nog vriend) en schoonzusje . Uiteraard eerst de verloskundigen in het ziekenhuis, maar wegens einde diensttijd heeft de gyn. het overgenomen samen met een verpleegkundige.

Beide keren blij met de keuze!!
De eerste keer had ik dus beide oma's (zoals nu de situatie is, dus nooit heen en weer gewijs van die wel, ik niet ;) ).
Beide hielpen me erg goed. Doordat mijn ouders op vakantie waren, voorbij de veluwe, en het meer dan 3 uur zou duren voordat ze weer in de buurt zouden zijn, heb ik mijn schoonmoeder (toen vriendin van mijn ouders) gebeld, gezien die dichtbij woonde.
Die hielp me door de weeën heen, telde voor me, en masseerde de rug (tot mijn ouders er waren).
Toen de vk. kwam is mijn vader weggegaan met mijn broertje (die was bij me toen de eerste weeën er waren, en wou perse blijven tot onze ouders er waren. Bleef de hele tijd achter de comp. gamen, maar wel scherp oplettend hoe het met mij ging.
Dus echt even een heerlijke topmoment tijdens de weeën en proberen ipv te puffen te lachen.. haha

Bij de jongste, tjah.. Mijn lichaam was op.
Vanaf de 6e week zwangerschap problemen gehad.
Vanaf week 30 harde buiken, weeën, en geen leven te voelen voor 3 dagen..
Ik werd tot week 35 maar liefst 4x opgenomen geweest, en aan de weeënremmers gelegen.
Waardoor mijn lichaam enorme klappen heeft gehad, en er besloten is met 36 weken te gaan inleiden met 38 weken.
Mijn man (toen nog vriend) heeft veel afleiding gehad aan mijn/ons schoonzusje.
Die wou graag een keer een bevalling meemaken, en had alles al geregeld dat ze erbij zou zijn.
Dus voor de grap gezegd: 6.00uur staan we bij jou, ivm. bevallen..
En ze belde om 5.00uur dat ze er helemaal klaar voor was :D.
Dus heerlijk met zijn 3-en naar het ziekenhuis.

Al heeft mijn voorkeur liever de thuisbevalling.
Vond dat veel fijner, rustiger etc.

In het ziekenhuis, werd mede door de inleiding, de weeën zo heftig dat ik uiteindelijk een ruggeprik heb gekregen, want ik bleef na 6 uur steken op 3cm. , 2 uur na de ruggenprik 5cm. en 15min. later volledige ontsluiting...
Als ik daar aan terug denk, hoe snel dat ging (en de gyn. net op tijd was, want ze was er al deels uit, maar had navelstreng 2x om nekje, en nog een kleine vacuumpompje heeft moeten gebruiken daardoor (en geen hechtingen!!) zodat ze er wat sneller was, gezien ze het moeilijk kreeg)
Dan wel blij dat ik op dat moment daar was/lag, vooral voor de jongste, als mijn vriend (nu man) die daar extra in de gaten werd gehouden gezien de eerste keer voor hem.

Bij een 3de (ja daar denken we wel steeds meer aan), liefst thuis. Beide meiden heerlijk in hun eigen bed, en dan lekker alleen met zijn 2-en (met de vk en kraamverzorgende). Mocht het ziekenhuis zijn, is het weer een duidelijk signaal, kinderen naar opa/oma, en na bevallen binnen uur staan ze naast je bed..
Heb dan liever thuis, lekker onverwachts bellen dat hij/zij er is...
Gelukkig denkt mijn man er ook (nu eindelijk!) zo over.
Mocht et toch (weer) een medische indicatie zijn, dan is het niet anders.. maar liever niet..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:44

Mijn moeder is 2 keer thuis bevallen.
Van mijn broer wou ze eigenlijk in bad bevallen, maar dat vond ze te warm, toen op de baarkruk geprobeert maar dat vlotte niet. Uiteindelijk is ze in bed beland, en daar is mijn broer geboren met bekijks van mijn oma, oma, tante, vriendin van moeder, buurmeisje, vader, hond en de vloskundige. De rest zat allemaal beneden te wachten. Daarna moest ze naar het ziekenhuis omdat ze gescheurd was, en voelde ze zich koning ten rijk toen de ambulance haar kwam halen. Ze heeft op dat bed als een koningin gezwaait naar iedereen. En mijn vader heeft alles gefilmd.

Ik ben zelf ook thuis geboren, dit maal meteen in bed geprobeert, en met de zelfde mensen erbij en dit maal ook gefilmd. En ook hier zat iedereen al beneden te wachten.

Mijn vader zat toen nog op school en heeft een presentatie gehouden over de bevalling met daarbij de film van de geboorte van mijn broer haha.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:55

Ik ben in het ziekenhuis bevallen met mijn man en moeder erbij. Ik vond het ziekenhuis wel fijn hoor, lekker alles bij de hand, niet de trap op hoeven om onder de douche te kunnen gaan staan..
Ik ben nu weer zwanger maar dan wil ik alleen mijn man erbij, mijn moeder past op mn dochter.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:26

Aan het einde van mijn bevalling kwamen idd ook de rest van de hulptroepen. Géén idee wie er toen allemaal waren. Ze waren er uiteindelijk voor de baby en namen haar mee. Toen was ik alleen met verloskundige zonder kind en man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:29

Als ik ooit ga bevallen.. dat wordt dan nog wat :+
Ik wil er pertinent geen mannen bij. M'n eigen lief mag ook op de gang blijven. Vind ie best trouwens :D
Maar hoe zorg je ervoor dat je geen mannelijke artsen erbij hebt. Kan dat op basis van geloofsovertuiging of iets dergelijks? En co studenten hoef ik er ook niet bij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:30

1Boefje schreef:
Man wat is bevallen een hel!

Viel bij mij best mee, is persoonlijk
had meer last van de hechtingen erna dan het bevallen zelf, 5 uurtjes en hij was er, ook al was het einde erg chaotisch door de complicaties.
weeen vielen me ook mee, had veel erger verwacht
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-11-11 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:32

suze_ schreef:
Als ik ooit ga bevallen.. dat wordt dan nog wat :+
Ik wil er pertinent geen mannen bij. M'n eigen lief mag ook op de gang blijven. Vind ie best trouwens :D
Maar hoe zorg je ervoor dat je geen mannelijke artsen erbij hebt. Kan dat op basis van geloofsovertuiging of iets dergelijks? En co studenten hoef ik er ook niet bij.

Maar waarom je eigen vent niet? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:39

Ik ben geloof ik een zeldzaam exemplaar ermee, maar ik vind bevallen een vrouwenzaak.
Begrijp écht niet waarom dat verandert is. Wat heeft een man daar nu bij te zoeken? :=
Daarnaast vind ik het belangrijk dat je aantrekkelijk blijft voor elkaar en dat je echt niet alle privé intiemdingen met elkaar moet delen. Dat ik er met bevallen bij moet gaan liggen met een rood hoofd met de benen wijd met mensen die naar mn muts staren terwijl er behalve een baby nog veel meer troep overal uit kan komen, vind ik al genant genoeg. Moet er niet aan denken dat mijn geliefde dat allemaal ziet :x
Mag iedereen gaan zwijmelen over een unieke prachtige gebeurtenis, maar ik zie het gewoon als grof natuurgeweld waarbij alle sex-appeal verdwijnt. Heb liever niet dat mijn lief mn muts en mijzelf in die hoedanigheid meemaakt. :+

Nee hoor, zoals het vroeger ging, vind ik stukken beter. Vrouwke de bevalkamer in, man zenuwen op de gang, hoort op gegeven moment wel gehuil, krijgt lief popje in pakketje in zn armen en als ik gefatsoeneerd ben mogen ze binnenkomen :D

*duikt nu weg* :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:43

suze_ schreef:
Wat heeft een man daar nu bij te zoeken? :=

Eh... dat het ook zijn kind is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:43

Dat is het ook als ie op de gang wacht tot het er is hoor :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:44

Als mijn kerel niet bij de bevalling zou zijn, dan hoeft hij er verder ook niet bij te zijn.
Vriendlief en ik hadden er afspraken over gemaakt; géén geloer naar mijn onderkant :D En hij bleef ook gewoon braaf naast me staan, handje vasthouden.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:48

suze ik snap je wel hoor!
tja ik ben zoiezo niet zo van de mannen.
ik heb een hele lieve vriendin en als ik straks zwanger ben( duurt nog wel even hoor, daar heb je toch een vent voor nodig)
dan weet ik ook niet of ik haar aan het voeteneind van het bed wil hebben.. om dezelfde reden als jij opgeeft, en ze kan niet tegen bloed :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:49

Ach wij zijn het erover eens dat we het zo willen, dus dan is het geen probleem :D

Mandy ah kijk dat vind ik best eens leuk om te horen dat iemand er ook zo over denkt!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:50

De eerste wou ik thuis maar helaas had de kleine in het vruchtwater gepoept en moest ik alsnog naar het ziekenhuis.
Bij de tweede wou ik ook graag thuis maar dat werd medisch omdat hij (dachten ze ) iets met de darpmpjes had.
Beide keren was alleen mijn man erbij en de artsen natuurlijk.
Het ging allemaal wel erg snel bij mij de eerste in krap drie uurtjes en de twee in vijf uurtjes....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:55

Ik wilde in het ziekenhuis bevallen en bleek ook uiteindelijk dat het moest. Kereltje meldde zich 7 weken te vroeg. Ivm pijnstilling en vroeggeboorte was ik medisch. Er waren 2 verloskundigen bij, mijn man en uiteindelijk ook mijn moeder.
Later kwam de kinderarts en een assistent voor mijn kereltje en de gyneacoloog voor mij om te hechten (kwam met armpje naast hoofdje eruit waardoor ik volledig uitgescheurd was).

Ik had verwacht dat mijn man het niet zo trekken, maar hij was geweldig. Hij heeft mij ontzettend goed bijgestaan.

Achteraf gezien was het ook maar goed dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Bij de bevalling bleek dat ik bloedvaten door mijn vliezen had en dat had voor mijn kereltje fout kunnen aflopen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:57

ik kan niet wachten tot ik in verwachting ben.....

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:07

Mandy schreef:
ik kan niet wachten tot ik in verwachting ben.....

Mijn gedachte! Wat een prachtige geruststellende verhalen hier allemaal! Haha :+