Op verzoek via keizersnede bevallen hoe zit het nou??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Op verzoek via keizersnede bevallen hoe zit het nou??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:41

Ils_K, dan mag je inderdaad blij zijn dat keizersnede bestaat :j
Ik heb geen ervaring met keizersnede, dus kan er ook niets over zeggen. Heb een natuurlijke bevalling gehad (zonder pijnstilling) en vond het niet zo'n drama. Dus als je fysiek in goede staat bent ( :D ) en alles zit mee, dan is het wel te doen (overigens zei ik -net als alle anderen- 'noooooooooit meer!!').

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:43

Een keizersnee is een flinke operatie waarvan je veel langer moet herstellen dan een natuurlijke bevalling.
Als je natuurlijk bevalt kom je in een soort van trance waardoor je er doorheen komt en na de bevalling ben je alles zo weer vergeten als je je wolk van een baby in je armen hebt <3
Klinkt clichee maar het is echt zo.
Ik heb 2 kinderen, 1 geboren na bijna 2 uur persen met de vacuumpomp en de 2e werd geboren na 1 perswee.

Nog even een edit:
Hier in duitsland kun je om een keizersnee vragen terwijl er geen medische noodzaak is en dan krijg je m hoogstwaarschijnlijk ook.
Ik weet alleen niet hoe het in nederland is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:50

Wat voor de een aanstellering lijkt, kan voor de ander een paniekerig iets zijn.
Ik moet er niet aan denken omdat natuurlijk te bevallen, om meerdere redenen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:53

griebels schreef:
Wat voor de een aanstellering lijkt, kan voor de ander een paniekerig iets zijn.

Ik was ook panisch en zag er enorm tegen op. Maar goed, je moet wel. Je hebt geen keuze, het zit erin en het moet eruit. Ik riep nog tijdens de bevalling: Zie maar wat je doet, maar ik doe het niet meer. Toen gaven ze me de keuze: Doorgaan of de schaar erin. Tja... dan doe je wel weer mee hoor.

Gewoon niet zeuren, ik ben ook een aansteller en kleinzerig. Maar je bent een vrouw en dus gemaakt om kinderen te baren. Kan je best, hup, niet aanstellen. Kind baren, klaar.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:54

Wat voor de een aanstellerig lijkt, kan voor de ander een paniekerig iets zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:56

griebels schreef:
Wat voor de een aanstellerig lijkt, kan voor de ander een paniekerig iets zijn.

Ja dat zei je net ook al. Prima maar dan moet je zorgen dat je niet zwanger raakt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:59

Ik heb ook heftige endometriose maar ben na 3 natuurlijke bevallingen niet incontinent. Het is wel zaak dat je goed oefent, bij mij is een gedeelte van de blaas weggenomen bij een van mijn operaties voor endo, dus dat is toch een zwak punt.
Daarnaast had ik lidtekens op de baarmoeder en moest ik dus bij nr 1 in het ziekenhuis bevallen en tot de dag voor de bevalling leek het me echt verschrikkelijk. Al dat gefrut aan mijn lijf, duizend mensen eromheen...

Wat zaak is is om het geval van die angst, heel duidelijk vooraf aan te geven wat je wilt, én een vriendin oid mee te nemen die je bewaakt voor ongewenste meekijkers. Geen co's, geen extra zusters, geen extra ander volk. Dat werkte bij mij iig perfect. De bevallingen zelf waren vrij gemakkelijk, pijn doet het zeker.
Het is wel zo dat je zo weg bent van de wereld dat het je niet veel uitmaakt wie er bij je staat, maar dat geloofde ik pas toen ik zelf lag te bevallen en dat was daarna ook heel snel weer over.

Eigenlijk lees ik 2 problemen: bevalangst, en endometriose. Ik zou beide eens met je gyneacoloog bespreken.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:01

Ik wilde in eerste instantie ook niets liever dan mijn kindje via keizersnede laten komen.
Ik hoorde al gauw dat het niet zomaar gebeurt en dat het ook nog eens veel risicovoller is voor jezelf om het te doen en het helemaal niet fijner hoeft te zijn.

Als je een prik kan doorstaan voor je keizersnede, zou ik lekker voor natuurlijk gaan.
Kan je ook een ruggeprik nemen en niets is zo mooi als je eigen lichaam het werk te laten doen en je bent het echt direct vergeten als je kindje er is(tja, het is gewoon zo)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:07

MiniBoots schreef:
je bent het echt direct vergeten als je kindje er is(tja, het is gewoon zo)

Toch blijf ik dit een enorme dooddoener vinden _O-

Een mens heeft geen geheugen voor pijn; je weet dat iets pijn heeft gedaan, maar je weet niet meer hoeveel pijn het heeft gedaan (tot je in een zelfde situatie komt en de pijn herkent). Ik vond het niet prettig dat ik anderhalve week niet kon zitten hoor, was écht de pijn niet vergeten toen ik de beeb bovenop me kreeg (en hij over me heen pieste).
Of het het waard is? Dát absoluut!

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:07

ik ben wel met keizersnee bevallen ,
maar mijn god wat had ik het graag op de natuurlijke manier gedaan zeg!

de eerste week ben ik echt door de grond gegaan vd pijn ! had totaal geen uithoudings vermogen en traplopen was vrijwel onmogenlijk!
ook het douche en naar de wc gaan was een hele opgaven voor me!

echter na de 8e dag begon ik goed op te knappen werd werd ik geleidelijk aan weer me zelf!

maar ik hoop het noooooit meer mee te hoeven maken! ik vond het echt verschrikkelijk!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:10

Quellian schreef:
MiniBoots schreef:
je bent het echt direct vergeten als je kindje er is(tja, het is gewoon zo)

Toch blijf ik dit een enorme dooddoener vinden _O-

Een mens heeft geen geheugen voor pijn; je weet dat iets pijn heeft gedaan, maar je weet niet meer hoeveel pijn het heeft gedaan (tot je in een zelfde situatie komt en de pijn herkent). Ik vond het niet prettig dat ik anderhalve week niet kon zitten hoor, was écht de pijn niet vergeten toen ik de beeb bovenop me kreeg (en hij over me heen pieste).
Of het het waard is? Dát absoluut!

Dat bedoel ik ook meer, de pijn is niet meer belangrijk als je het geluk van je kindje er voor hebt gekregen.
Ik had ook zat hechtingen en moest bijna naar de OK om gehecht te worden.
Maar ik heb er niks van mee gekregen want ik was alleen maar met mijn zoontje bezig.. <3
Ik kon een week niet zitten en heb ook nog een tijdje met een zwakke blaas gelopen en de ontlasting(uitgang) werkte ook niet naar behoren.
Maar toch zou ik het zo volgende week weer doen! Alles om de kraamtijd nog eens over te doen...gaat allemaal veel te snel voorbij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:11

Ik weet wel wat het inhoud geopereert worden en revalidatie :j
Toen ik geopereert moest worden aan mn baarmoeder en eierstokken moest ik ook lange tijd revalideren ook zoon 6 weken rustigaan.
Daarnaast is het zo dat ik ook veel hulp kan krijgen van bv schoonmoeder en schoonvader als ik ben bevallen want die wonen bij mij en vriend in huis en werken niet meer (we hebben groot huis en ouder wonen op de beneden verdieping met alles erop en eraan en wij boven met alles erop en eraan) Dus tis niet zo dat ik na de bevalling alleen thuis kom vriend gaat werken en dat ik het alleen moet rooien met mn wond en de baby ....

Wil graag weten hoe of wat VOOR ik zwanger word
dat is toch niet slecht van mij?

Wil toch alle vrouwen hier in het topic bedanken die hun eerlijke mening geven en durven neer te zetten hoe het bij hun persoonlijk is verlopen :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:14

shilady schreef:

Nee natuurlijk is dat niet slecht van je :)
Maar dan ben je hier in elk geval al op voorbereid. En weet je? Moeder Natuur is zó'n kreng dat het je op een gegeven moment in je zwangerschap niet eens meer uitmaakt hóe het eruit komt, áls het er maar uit komt. Ik zei toen al: 'al moet het via mijn neus!', je wilt dan alleen maar bevallen en dan maak je je echt niet meer zorgen over de pijn :(:)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:14

Ik denk dat als je bevallen bent, je toch echt heel graag met je kleintje bezig wilt zijn.
Ik vond het de eerste keer in badje doen van mijn zoontje met 3 dagen oud zo leuk.
Maar mijn rug was nog te zwak...vond het jammer dat ik het niet af kon maken omdat ik moest gaan zitten.
Moet er niet aan denken dat ik dat soort dingen helemaal niet zelf had kunnen doen.(om als voorbeeld te geven)
Zeker de eerste tijd is dat zo mooi tussen moeder en kind en zo belangrijk.
Ik zou dat mezelf niet willen ontnemen omdat ik bijna niets kan omdat ik moet herstellen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:15

Quellian schreef:
shilady schreef:

Nee natuurlijk is dat niet slecht van je :)
Maar dan ben je hier in elk geval al op voorbereid. En weet je? Moeder Natuur is zó'n kreng dat het je op een gegeven moment in je zwangerschap niet eens meer uitmaakt hóe het eruit komt, áls het er maar uit komt. Ik zei toen al: 'al moet het via mijn neus!', je wilt dan alleen maar bevallen en dan maak je je echt niet meer zorgen over de pijn :(:)

Inderdaad, je bent zo nieuwsgierig naar je kleintje dat het echt niet meer uitmaakt hoe of wat, als het er maar uit komt :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:16

En je bent het zo zat dat je niet eens meer je eigen onderkant kunt scheren :D
MiniBoots, volgens mij zijn onze kleintjes van dezelfde leeftijd?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:18

Quellian schreef:
En je bent het zo zat dat je niet eens meer je eigen onderkant kunt scheren :D
MiniBoots, volgens mij zijn onze kleintjes van dezelfde leeftijd?

Ja, we zaten volgens mij ook samen in het zwangerschapstopic?
Sam word in december 2 jaar *\o/*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:19

Kian wordt in februari 2 jaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:20

Ik vind dat er over een keizersnede nog wel eens gemakkelijk gedacht wordt. Het is een grote operatie, een open buik operatie. Ik deed er ook heel luchtig over en wilde nergens over zeuren, maar werd hierop gewezen door mijn arts , die vertelde dat een keizersnede niet niets is.
Je kunt de eerste dagen niets met je kind, omdat je gewoonweg amper wat kunt, staan is pijnlijk, lopen ook, tillen is taboe, liggen is pijnlijk. Ik heb heel wat weken moeten bijkomen en ik vond het het ergst dat ik dingen zoals voor het eerst mijn zoontje badderen, allemaal niet kon doen, niet eruit om hem op te tillen als hij huilde, helemaal niets.
Ze doen zo een operatie niet voor niks niet zomaar.
Ik had een pracht zwangerschap, maar wat dat betreft een pokke bevalling, op natuurlijke manier geprobeerd, toen met de pomp en toen een keizersnede. Ik kijk er met veel nare gevoelens terug naar mijn bevalling, heel vervelend, gelukkig heb ik er iets prachtigs aan over gehouden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:23

Mindim schreef:
Ik vind dat er over een keizersnede nog wel eens gemakkelijk gedacht wordt. Het is een grote operatie, een open buik operatie. Ik deed er ook heel luchtig over en wilde nergens over zeuren, maar werd hierop gewezen door mijn arts , die vertelde dat een keizersnede niet niets is.
Je kunt de eerste dagen niets met je kind, omdat je gewoonweg amper wat kunt, staan is pijnlijk, lopen ook, tillen is taboe, liggen is pijnlijk. Ik heb heel wat weken moeten bijkomen en ik vond het het ergst dat ik dingen zoals voor het eerst mijn zoontje badderen, allemaal niet kon doen, niet eruit om hem op te tillen als hij huilde, helemaal niets.
Ze doen zo een operatie niet voor niks niet zomaar.
Ik had een pracht zwangerschap, maar wat dat betreft een pokke bevalling, op natuurlijke manier geprobeerd, toen met de pomp en toen een keizersnede. Ik kijk er met veel nare gevoelens terug naar mijn bevalling, heel vervelend, gelukkig heb ik er iets prachtigs aan over gehouden.

Inderdaad, dat lijkt mij ook echt heel naar.
Ik was ook wel voor een keizersnede in het begin maar was snel van het idee af na de verhalen van de gyn.
En mijn bevalling ging eigenlijk heel fijn....zou het zo over willen doen...stom he..maar het moment is zooooo mooi!
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 08-11-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:24

ik heb 2 keer een keizersnede gehad,
waarvan 1 een spoed na een hele dag weeen,
pijn heb je met gewoon bevallen, maar pijn heb je ook na keizersnee,
ik vond het erg tegenvallen, heb mijn zus en schoonzus gezien die na een bevalling gewoon konden lopen, lekker douchen, normaal bezoek konden ontvangen, enz.
er zitten voor en nadelen aan, maar denk dat ze hier in nederland niet zomaar gaan snijden als het niet nodig is.
praat er maar over met je huisarts of gyneacoloog

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:29

Wel zwanger willen worden, maar niet willen bevallen 8)7

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:30

tantesam schreef:
Nou mijn ervaring mbt de keizersnede is wél heel positief, sterker nog, het enige positieve aan mijn kraamtijd. (buiten het feit dat mijn lieve kindje uiteindelijk een heerlijk, gezond kind heeft mogen worden)
Heb geen centje pijn gehad, was zo weer op de been, reed binnen een week zo'n 60 km per dag auto, litteken genas keurig enz enz. Dus alle mensen die zeggen dat een keizersnede heel naar is... dat geldt dus niet voor iedereen.

Ts, na de berichten gelezen te hebben, vrees ik dat het 'm niet gaat worden voor je, maarrrr... we hebben de ruggeprik nog!

Mag dat zomaar, een week na de KS terug alles doen wat je normaal doet? Ik herinner me nog dat er laatst een bekende Vlaming met spoed naar het ziekenhuis moest. Die was ook via KS bevallen, alles ging goed, zij was ook terug bezig met haar dagelijkse routine..tot opeens er iets scheurde. Ik dacht dat veiligheidshalve je na zoiets altijd een week of 5 verplicht plat ligt, ookal lijkt het allemaal zo netjes te genezen?

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:31

Ik ben naar het buitenland uitgeweken voor een wenskeizersnede en ben hier heel gelukkig mee, ik zou het zo weer precies hetzelfde doen. Helaas is het in Nederland blijkbaar "not done" om dit te zeggen.
Best vreemd dat ik over cosmetische ingrepen (buikwandcorrectie, neusverkleining , borstvergroting, billenimplantaten) wel zelf mag beslissen maar over hoe mijn kind geboren wordt niet... Ik kan geen vergelijking met gewone bevalling maken maar weet dat de manier waarop mijn kindje geboren werd het beste bij mij paste en dat ik er blij mee was en nog steeds ben. Voordeel van EU is dat je medische zorg na overleg met je verzekering in het buitenland mag afnemen, bij mij is alles vergoedt. Ik plaats deze reactie om TS te steunen en mijn positieve ervaring te delen en zit dus niet te wachten op negatieve reacties via bokt.
Laatst bijgewerkt door Cil_ op 08-11-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:32

Buiten alle bovenstaande verhalen... áls je gyn al akkoord geeft, heb je ook nog met een zorgverzekering te maken. Ziekenhuisbevallingen/keizersnedes worden niet vanzelfsprekend vergoed. Als het niet op medische indicatie is, kan het zomaar zijn dat je alle kosten zelf moet betalen.