Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:21

Ja hoor hier iemand met een maatje meer...
En heerlijk genieten hoor in de sauna :)

Everytime

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:23

Ik durf echt niet naar de sauna..
In bikini ga ik ook niet supergraag ofzo, zwem eigenlijk alleen maar in de zomervakantie. :=

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:46

Ik ben vrij zwaar geweest en moest de eerste keer echt even een drempel over. Maar ik vind juist in de sauna dat je kunt zien dat er niemand perfect is. Ik heb me juist in de sauna over mijn schaamte heen kunnen zetten.
Ik ga meestal met een vriendinnetje, perfecte figuur (met kleding aan) maar als ze naakt is dan zie je toch onvolmaaktheden. En de drempel voor haar was hoger, terwijl zij maatje 36 heeft en ik toen 46/48.

Nou moet ik wel zeggen dat ik de moeilijkste niet ben daarmee, maar toch :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:48

Mijn ouders hebben jaren geleden een sauna bedrijf gehad en daar kwamen ook regelmatig dikkere mensen hoor! Mannen met een dusdanige maat meer dat zij hun eigen slurf niet meer konden vinden hoor..
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit in de sauna's maar ik zou zeggen, why not? Lekker gaan! :j

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:47

MamaMiesje schreef:
Ik heb één keer gehad, nooit vergeten ook :') , dat er zo ongeveer een heel elftal (semi?) professionele voetballers een dagje sauna deden. Nou..oké...dán heb je dus wel een heel clubje behoorlijk lekkere/fitte mannen :D

oei , wat erg nou :')

(jammer dat ik daar niet zat , O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 03:03

ik zwem nooit (maatje 50) maar dat heb ik sinds mijn 13de al niet prettig gevonden :P laat staan in de sauna :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 03:10

geerke schreef:
eigenlijk is het gewoon goed dat je je niet schaamt voor je eigen lichaam!
We zien er toch allemaal hetzelfde uit?

Ik snap deze opmerkingen eigenlijk niet zo goed, we zijn toch allemaal anders en niemand ziet er hetzelfde uit?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:26

Ik denk dat ze meer bedoeld dat iedereen gewoon een hoofd, twee armen, twee benen en een lijf heeft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:40

Pff ja maar daar zit veel verschil in :7

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:43

Ja oke, maar waarom zou je je voor het ene verschil schamen en voor het andere verschil niet? In basis zijn we allemaal hetzelfde, alleen het ideaalbeeld wat "men" creëert daar voldoet 95% van de mensen niet aan en daarom oordelen we over anderen of schamen we ons voor onszelf.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:24

geerke schreef:
ach...wat is perfect?
In de middeleeuwen was je beeldschoon als je te zwaar was...goeie ouwe tijd :D

Haha :D

Ik ga nooit naar de sauna, terwijl mijn vriendin heel graag gaat en al vaak heeft gevraagd of ik meega.
Ik voel daar helemaal niks voor, ik heb maatje 50 en ben dus een bolletje rond :+
Maar ik ga dit lelijke lichaam echt niet tentoonstellen, dat durf ik niet.
Ik vind het goed dat jij ts dat wel doet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 10:05

tiwi1969 schreef:
Niet netjes maar met mijn (ex)vriendin keken wij, ondanks dat we zelf op vrouwen vallen, vaak naar mannen en hadden daar allerlei namen voor als staafmixer of bonduelle worteltje.

_O- geweldig :-)
moet zeggen dat ik ook m'n ogen niet dichthoud hoor :o

Larissa, wat zonde meid ! Ik hoop dat je over een x aantal jaren wel durft als je graag zou willen, zie dat je nu 19 bent en op die leeftijd durfde ik het ook niet hoor (ga ook pas 5 jaar denk ik)

Oh zo'n club voetbalmannen is best leuk, oog wil ook wat toch ? :9

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:01

Ik kan vanwege m'n astma niet naar de sauna (dan krijg ik letterlijk geen lucht meer :P ) maar anders zou ik ook niet gaan. Ben veel te onzeker over m'n eigen lichaam en ja ik zal me wel wat aantrekken van wat mensen van me denken...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:06

Wij hebben een gemengde sauna/stoombad..

Geef er niks om, ga er gewoon in :)
Je ziet dan wel eens wat :') Maar goed, niet zo interessant.

Maar het valt mij wel op, dat vooral slankere mensen erin gaan inderdaad :j
Hoewel er wel een paar zijn met een maatje meer, maar niet veel.. :n

Kan ik me wel ergens voorstellen hoor.. Niet gemeen bedoeld ofzo..
Maar ik zou het dan ook niet heel erg fijn vinden in de sauna.. Vooral niet als het gemengd is.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:09

Dan ben ik toch erg benieuwd naar je beweegredenen Nancy? Wat voor verschil maakt het?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:13

Misschien is dat de leeftijd :j Ik ben 19, wellicht zullen 'ouderen' daar minder last van hebben, denk ik hoor :)

Hier in de sauna kun je nog wel eens bekeken worden, er zitten eigenlijk alleen maar mannen in..
Ik ben vaak het enigste meisje wat daar zit..

Toen ik er voor het eerst heen ging en er al doende achter kwam dat het gemengd was :+ (schrok me kapot!) ging ik er gewoon in..
Er zat 1 man, prima, goed te doen..
Toen de tweede, derde, vierde, vijfde... Vol met mannen.
En allemaal vonden ze het nodig om tegenover mij te gaan zitten.. :+

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:15

Ik heb zelf maat 36 en ben best onzeker over mijn lijf en mij viel het juist op
dat er zoveel dikke mensen in sauna rond liepen die volgens mij er ook geen last
van hadden dat ze een maatje meer hebben.
En ik zit me daar druk te maken over mijn blubber benen en buikvel overschot van 2 zwangerschappen :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:17

_Nancy schreef:
Toen ik er voor het eerst heen ging en er al doende achter kwam dat het gemengd was :+ (schrok me kapot!) ging ik er gewoon in..
Er zat 1 man, prima, goed te doen..
Toen de tweede, derde, vierde, vijfde... Vol met mannen.
En allemaal vonden ze het nodig om tegenover mij te gaan zitten.. :+

Ach het is maar hoe je dat bekijkt, je kunt er ook het voordeel van inzien: zij zitten met hun zweetlijven op een kluitje, jij hebt alle ruimte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:18

Waarom zou je je schamen voor je lijf ? Wat ik vervelend vind is sommige kerels in de sauna, vooral als ik alleen ga, daarom ga ik alleen maar naar vrouwendagen, maar niet omdat ik me schaam voor mijn lijf, ook al heeft dat diverse littekens en is mijn buik niet meer zo mooi ook door een litteken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:18

Haha, klopt :j Maar erg gemakkelijk voelde ik me toen niet..
Het was voor het eerst dat ik in een gemengde sauna was :j

Ik kies daarom ook meestal voor het stoombad :D Zit daar vaak alleen in, heerlijk <3

Edit;;
Oh ja, ik heb trouwens ook nog een heel groot litteken van mijn hartoperaties.. Dat trekt af en toe ook nog wel eens wat bekijks.. :=
En heb me daar vroeger altijd voor geschaamd, nu wordt het wel steeds minder.. Gelukkig maar :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:21

Ik zou alleen gaan als ik helemaal strak in m'n vel zou zitten, wat niet het geval is (maat 40).
En ik moet zeggen dat ik ook niet de behoefte voel om onbekende mensen naakt te zien, m'n ogen zijn nogal...gevoelig :o

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:24

De sauna waar wij altijd heen gaan trekt heel gemengd publiek, van maatje xs tot xxxl, vrouwen en mannen.
En gelukkig heeft bijna niemand een volmaakt lijf.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:38

Nou moet ik zeggen, ik heb ben ook niet de dunste.
Maar ik heb altijd zoiets van maar wat moet ik hier? ik zou het best een keer willen doen,
maar met mijn moeder word em niet want die vind dat niet fijn. en voor de rest vriendinnen heb ik niet. dus dan word het weer een vriend. nou moet ik heel zeggen. dat ik dat nou weer niks vind. sommige dingen wil ik niet zien.

En wat het ook nog is is. mijn vader gaat vaak met zijn vriendin naar de sauna, maar de sauna hier laat het helemaal vol lopen met mensen en heeft geen stop zeg maar en dan is het al benauwd maar als je tegen elkaar aan moet gaan zitten vind ik het vies worden..

dus het ligt niet aan me gewicht of hoe ik er uit zie, maar aan het idee. dat vind ik wat minder. terwel ik een prive sauna wel lekker vind :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 18:27

Nancy, daar heb ik geen last van, dat het gemengd is. Ik vind die vrouwendagen juist niets, al dat getrut :o
En kan me goed voorstellen dat je op jouw leeftijd geen behoefte hebt aan gemengd hoor :j

Essie70, ik weet niet wat jij onder dik verstaat want ik zie echt niet veel dikkere mensen net als ik in de sauna. De een vindt iemand ook sneller dik dan de ander he, dat kan het ook zijn :D

Phormicola, maat 40 is niet DIK
En ik zie overigens liever onbekende mensen naakt dan bekende mensen (je baas bv :r )

Tine1965, dat klopt wat je zegt en weer geldt; wat is volmaakt ? Dat zal ook iedereen iets anders vinden.

Amigo_stan; ik wil ook niet tegen elkaar aan moeten zitten hoor, ja met degeen met wie ik ben vind ik dat niet zo erg maar wel met vreemden 8-)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:35

Iedereen heeft wel zo'n dingen in de sauna hoor.
Dan zie je bij mij juist overal m'n beenderen en pezen, en m'n tieten worden dan plakkerige theezakjes _O-
Lekker hoor, zo'n kleine 34 -kuchkuch-

Naja, op hotel met oude mannen of thuis in m'n uppie, als ik zin heb in een sauna, dan ga ik erin, potverdikke.
En dan in de winter afkoelen in de sneeuw, jummie vind ik dat <3