Ik moet sporten..maar hoe, en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__PrinCes

Re: Ik moet sporten..maar hoe, en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:32

Ik heb een tijdje pilates gedaan, ook in een groep. Vond het erg leuk. Mij werd het aangeraden door de fysio (ook hypermobiel) zodat m'n spieren sterker werden. Je traint echt al je spieren! Ik vond het heerlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:06

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:27

SplashIsLief schreef:
Het sociaal contact bij een verzorgpaard ligt denk ik heel erg aan waar dat paard zou staan.

Dat is waar ja. :j
Op een grotere stal zal je idd meer contacten hebben dan op een klein landje met 2 andere paarden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:30

Yoga is juist goed bij hypermobiliteit omdat je je spieren traint en evenwicht en balans leert. Je overstrekt niet! Je leert juist dat niet te doen.. En qua loslaten en minder fanatiek zijn zou yoga wel een goede voor je zijn ;)
Pilates trouwens schijnt ook juist goed te zijn :j
Laatst bijgewerkt door Waves op 12-11-11 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:31

Maar yoga is toch ook veel armen omhoog, achter je rug oprekken, etc? Mijn schouder schiet namelijk soortvan uit de kom (niet helemaal, maar je ziet het bot wel zakken en het is pijnlijk), dus al dat soort oefeningen zijn voor mij onmogelijk, en door die heup is een kleermakerszit bijv. ook niet lang vol te houden. Heb dan het idee dat ik bij yoga de helft van de tijd niet mee zou kunnen doen..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:41

Nee hoor, je hebt ook heel veel oefeningen die juist spierversterkend zijn. Over het algemeen leer je juist heel goed je lichaam kennen en niet te ver te gaan. Maar ik zou het van tevoren wel overleggen met de lerares.

Maar als het zo erg is bij jou, kan je dan niet beter fysiotherapeutisch sporten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:47

Daar kan ik de motivatie niet echt voor opbrengen.. :o
(wel geprobeerd, maar het in je eentje aan de gang vind ik toch al niet leuk en die fitnessapparatuur vind ik echt helemaal niks.)

En zo slecht valt wel mee hoor, alleen is mij wel verteld dat lenigheidsoefeningen voor mij niet goed zijn, vandaar. Weet overigens sowieso niet of yoga echt bij mij zou passen, ben daar niet rustig genoeg voor denk ik :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:02

DaniBanani schreef:
Daar kan ik de motivatie niet echt voor opbrengen.. :o
(wel geprobeerd, maar het in je eentje aan de gang vind ik toch al niet leuk en die fitnessapparatuur vind ik echt helemaal niks.)

En zo slecht valt wel mee hoor, alleen is mij wel verteld dat lenigheidsoefeningen voor mij niet goed zijn, vandaar. Weet overigens sowieso niet of yoga echt bij mij zou passen, ben daar niet rustig genoeg voor denk ik :D

Nou als ik het zo hoor zou ik toch met een fysiotherapeut gaan sporten, wat kun je allemaal nog wel en wat kun je beter laten. Ik denk dat spierversterkende sporten zoals krachttraining (wat je kunt verpakken in zoiets als body pump) wel goed zijn om de slappe banden wat op te vangen door je spieren te trainen. En dat je ervoor zorgt dat je het ook alleen kunt en weet wat de beperkingen zijn van je lichaam en je gericht kunt trainen en welke oefeningen je beter kunt laten. Daarna kun je het lekker in je upje doen en weet je hoe je je lichaam kunt trainen zonder het over te belasten.

Ga eens langs een fysiotherapeut (of misschien loop je al bij een therapeut) en leg je probleem eens voor.

Succes!

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:05

Dansen is leuk (heb je ook wedstrijden in)
Je kunt pilates en yoga met een groepje vriendinnen doen, je hebt er geen wedstrijden in, maar het is heel gezellig :D
En anders misschien volley ball?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:22

Heb je een hond?

Behendigheids training met een hond is heel erg leuk.
Je springt dan een parcoursje met je hond :)
Allemaal fanatieke mensen en enthousiaste honden.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:33

Roeien! Weet niet of dit haalbaar is met je bekken, je roeit namelijk NIET op je armen maar op je benen. Je zit met 1, 2, 4 of 8 mensen in een boot dus sociaal is het wel. En het kan heel erg wedstrijdgericht!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:59

Ik zeg nu ook Pilates, dat is allemaal op je eigen niveau maar toch bezig zijn.
Dit is echt totaal iets anders als krachttraining ofzo, ik sport al heel wat maandjes maar dit viel vies tegen.