Nachtlenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:18

passieAppel schreef:
Volgens mij is dit te mooi om waar te zijn :)
Net zoals pilletjes waar je dun van wordt.. (sorry, ik geloof het gewoon niet)

Waarom zou dit te mooi om waar te zijn? Hier plaatsen toch mensen die deze lenzen hebben berichten over hoe het hen bevalt.
Dan heb je toch je bewijs dat het wel degelijk kan?
Pilletjes waar je dun van wordt kun je hiermee niet vergelijken, dik zijn komt door je leefpatroon/medicijnen. Dun worden doe je niet met pillen maar door je eet/leefpatroon aan te passen en te gaan sporten. Je slechte ogen krijg je niet door je leefgewoonte, en ogen kun je ook niet beter maken door je leefpatroon aan te passen. Dus die vergelijking gaat hier niet op :n

12sterre34 schreef:
Een vriendin van mij heeft harde nachtlenzen. Van de week nog over gehad. Ze vind ze fijn maar er zitten ook nadelen aan. Ze mag er geen bril naast dragen omdat de ogen wisselen van sterkte nadat ze de lenzen in heeft gehad. Dit komt doordat de ogen door de dag heen wisselen van sterkte omdat ze langzaam terugveren naar hun oorspronkelijke vorm en sterkte. Als je dus tot laat uit bent geweest en weer op tijd op moet (dus die lenzen 4 uur inhebben die nacht) vormen je ogen zich te weinig waardoor om bijvoorbeeld 15.00 ze alweer slechter gaat zien en ze dus ook geen bril heeft om te compenseren. Ook vallen ze bij haar er wel eens uit tijdens het slapen.

Als ze er bij haar uitvallen dan zijn ze niet goed aangemeten :n Ik heb ze nu 8 maanden en ze zijn er nog nooit uitgevallen!
Ik zal heel eerlijk toegeven 2x vond ik ze 's ochtends terug aan de zijkant van mn oogbol in plaats van in het midden, maar dit was in de eerste maand van het dragen. Nu heb ik nooit meer dat ze verschuiven :n
Misschien moet ze eens terug gaan naar de opticien voor een controle, want dat ze er zomaar uit vallen lijkt me niet goed.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:22

passieAppel schreef:
Volgens mij is dit te mooi om waar te zijn :)
Net zoals pilletjes waar je dun van wordt.. (sorry, ik geloof het gewoon niet)

Wat is dit nu weer voor opmerking?

Ik heb ook nachtlezen, heb aan 1 oog -2. Het andere oog is wel goed.
Ik draag dus in 1 oog een nachtlens, en mijn sterkte zat laatst op -0.25

pniekepnak

Re: Nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:04

En hoe gaat dat dan met bijvoorbeeld uitgaan of nachtdiensten, kan je ze dan ook gewoon in doen als 'normale' lens?

Klinkt wel heel interessant moet ik zeggen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:43

Bij mij werd toen gezegd dat ik met uitgaan, de lenzen gewoon een nachtje kon overslaan...

Nachtdiensten weet ik niet, maar in principe slaap je dan overdag dus kun je ze dan indoen...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:30

Je draagt ze niet als normale lens, hij werkt ook niet als een normale lens. :)
dus je draagt hem alleen als je slaapt.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:05

Ik heb ze en ik vind ze erg fijn. Als ik ze een nachtje vergeet in te doen maakt het niks uit want de volgende dag zie je nog steeds scherp. Ik vind het zeker een aanrader. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:06

Geloof dat er een topic over was.. maar ik heb ze ook..

Zou echt niet meer zonder kunnen :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:12

Mijn vriend draagt ze ook die vind ze echt fijn hij betaald 49,90 per maand maar die is wel sterk afhankelijk van de opticien. (hij gaat bij een echte oogarts).
hij zegt alleen erbij dat die s'nachts meer aura's ziet om lichtbronnen maar voor de rest geen klagen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:17

Mijn moeder heeft ze gehad en ze vond ze verschrikkelijk! Voordat haar ogen goed genoeg gecorrigeerd waren moest ze verschillende minder sterke lenzen in. Het duurt namelijk wel even voordat de lenzen echt genoeg corrigeren. Daarna kon ze na +- een maand wel redelijk zien. Echter waneer het avond werd was het echt gevaarlijk. Omdat haar pupillen (net zoals die van mij) heel groot kunnen worden in de schemer en het donker was het gecorrigeerde oppervlak te klein en viel haar gezichtsveld dus buiten het scherpe gedeelte. Ze was zoals ze zelf zei "blinder" dan ze ooit is geweest. Dingen zoals autorijden kon ze echt niet zodra het ging schermeren.

Weer terug overstappen kan ook niet zomaar. Dat heeft ook bijna meer dan een maand geduurt.
Nu hebben wij ook wel hele slechte ogen ( gemiddeld -4.50 maar ik heb al -5,00). Dus misschien is dat wel gewoon te slecht om zo te kunnen oplossen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:31

dancertje schreef:
Mijn vriend draagt ze ook die vind ze echt fijn hij betaald 49,90 per maand maar die is wel sterk afhankelijk van de opticien. (hij gaat bij een echte oogarts).
hij zegt alleen erbij dat die s'nachts meer aura's ziet om lichtbronnen maar voor de rest geen klagen

Dat heb ik dus ook, stoplichten zit van een grote afstand dus een aura omheen, dichterbij niet meer.
Dat heb ik met alle lampen in het duister/schemer...

Maar ik ervaar dat ook niet als een grote irritatie :n

Miss_lizje: waarschijnlijk heeft je moeder een te grote sterkte voor dit soort lenzen. Helaas is het niet geschikt voor iedereen :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:54

Ik wil wat vragen in dit topic,dan hoef ik er niet speciaal een apart topic voor te openen.
Mijn vraag is: ik heb 2 doosjes met lenzen,er staat geen houdbaarheids datum op,wel een Exp. datum.
N.l. 09-2010 Is dit de houdbaarheid datum of gewoon de datum dat ze gemaakt zijn?
Kunnen ze nog gewoon gebruikt worden? ze zitten netjes ingepakt per stuk in een 'bakje' vloeistof.
Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.
Ik was deze 2 doosjes kwijt en vond ze vandaag in het medicijnenkastje in de douche.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:29

Ik kan je er helaas niet mee helpen, mijn lenzen draag ik 1 jaar lang...

Maar volgens mij betekent exp. dat ze gemaakt zijn op die datum, of ik moet in de war zijn :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:32

Ja dat meende ik ook,maar weet het niet 100% zeker.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:38

exp. staat voor expirydate of expiration date en dat betekent vervaldatum.
Nachtlenzen zijn een geweldige uitvinding, ik heb ze nu een jaar en wil niet anders meer!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:00

cissi schreef:
Nachtlenzen zijn een geweldige uitvinding, ik heb ze nu een jaar en wil niet anders meer!

Toch in de war :')

Ja nachtlenzen zijn fantastisch, zij doen het werk terwijl ik er niks van merk omdat ik slaap...

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:06

Anoli schreef:
cissi schreef:

Toch in de war :')

Ja nachtlenzen zijn fantastisch, zij doen het werk terwijl ik er niks van merk omdat ik slaap...

Gelukkig hadden we het over lenzen en niet over eten :Y)

Ik ben ook heel blij met mijn nachtlensjes, ook al vervloek ik ze soms als ze niet goed zitten of ik ze er niet uit krijg, dat zuignapje was echt even wennen. Vooral toen mijn lens scheef zat, ik dat niet doorhad en zo mijn zuignapje op mijn oogbol zette :=
Maar verder, echt ideaal.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:19

Ik gebruik altijd mn zuignapje, als ik het op de knippermanier probeer zit mn lens ergens achter mn oog zo ongeveer...

Weet je wat leuk is zuignapje op lens drukken los laten en je oog bewegen terwijl je vader naast je staat (succes gegarandeerd :D )

Ik heb ze 1x vervloekt, ik had toen een wimper tussen mn lens en oog zitten, deed zo zeer dat ik er midden in de nacht wakker van werd...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:20

het werkt, maar mijn baas(opticien) wou er niet aan omdat de effecten op de lange termijn niet bekend zijn. Ik geloof ook niet dat je ongestraft je oog kan vervormen elke nacht..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:25

Mijn collega draagt ze al zeker 7 jaar, nog steeds nergens last van...

Ik vind laseren juist een eng idee, want ook daar zijn de gevolgen op lange termijn niet van bekend...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:13

Maar je kan er dus wel normaal mee zien s'nachts? Moet zeggen dat het erg aantrekkelijk klinkt, maar ik slaap heel slecht, dus kijk vaak tot een uur of 3 tv en de wekker staat op 5.45 uur, dus echt veel slaap is dat niet, maar als je de tv dr nou gewoon mee ziet... (tv op slaapkamer, vriendlief valt meteen als een blok in slaap en ik kijk dus tot erg laat tv omdat slapen toch niet lukt :+ )