Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
als ik men haar was wordt het de dag daarna alweer vettig, dus dan spuit ik droog shampoo.
Nassie schreef:Ik heb zelf roos, schilfers, haaruitval en een jeukende hoofdhuid. Als ik mijn haar was heb, geeft dat even verlichting maar diezelfde avond is mijn haar alweer vet/vies/jeukerig. Daarom dacht ik misschien is het een idee om droogshampoo te gebruiken om het niet elke dag te hoeven wassen.
Nassie schreef:Ik heb zelf roos, schilfers, haaruitval en een jeukende hoofdhuid. Als ik mijn haar was heb, geeft dat even verlichting maar diezelfde avond is mijn haar alweer vet/vies/jeukerig. Daarom dacht ik misschien is het een idee om droogshampoo te gebruiken om het niet elke dag te hoeven wassen.
peacehorses schreef:dan hebben we het over head&shoulders ja, dat is agressieve shampoo. Maar roos betekent dat je een droge hoofdhuid hebt, dus het lijkt me niet logisch als antiroosshampoo je hoofdhuid dan nog meer uitdroogt. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je door die roos sneller vet haar krijgt omdat je bijvoorbeeld vaker aan je hoofd krabt en dus met je vingers in je haar zit
. anneliesdj schreef:Waarschijnlijk komt dat juist doordat je elke dag wast, dat is helemaal niet goed voor je huid en als die ook nog een beetje gevoelig is heb je al snel jeuk.
Neem eens een shampoo voor baby's en dan geen Zwitsal maar gewoon huismerk voor gevoelig huidje ofzo.
En houd je eens in, was het hooguit 2x in de week (probeer liever nog minder om je huid tot rust te laten komen) en laat je stylingproducten eens een tijdje staan en gebruik gewoon een vochtige kam om de boel in controle te houden.
Zeker weten dat je huid enorm opknapt!

Nassie schreef:Twee x in de week wassen, daar wil ik wel naar toe gaan. Alleen loop ik drie x in de week hard, doe ik twee x in de week aan banenzwemmen. Na het hardlopen heb ik gezweet en voelt mijn haar ook erg vies/jeukerig aan. Ik heb het nu zaterdag voor het laatste gewassen en was het morgen weer. Ik heb het zaterdag met koud/lauw water gewassen en een shampoo gebruikt zonder zeep. Ik heb nu nog geen hele erge jeuk, wel onwijs vet haar.

morgen maar even naar kruidvat dus...