Droogshampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Droogshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:12

Inderdaad, wel allemaal goedkoop die droogshampoo's.
Wil het zelf eens proberen, vraag me alleen af als je haar vettig word dan is het ook zo plat. Komt het volume dan ook een beetje terug met die droogshampoo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:34

Ja je krijgt volume.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:39

Inderdaad :j Je haar wordt er stugger van, waardoor het bovendien heel geschikt is als basis voor een opsteekkapsel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:48

Ik gebruik het wel eens als ik ziek ben en geen zin heb om met een nat hoofd rond te lopen of te föhnen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:55

Ik gebruik het ook geregeld :j als ik men haar was wordt het de dag daarna alweer vettig, dus dan spuit ik droog shampoo.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:47

Ik heb hem al een paar jaar van de andrelon geloof ik. Echt fijn spul. Je moet idd niet te kort erop spuiten, en erna met een borstel goed doorkammen, dan ziet je haar er weer netjes uit, en ik heb nergens last van. :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:26

Ik had toen een wave (nep haar ingenaait), en heb toen 1x droogshampoo gebruikt...
Leek wel een vrouw van 80, mijn haar was grijs, heb geborsteld, maar het bleef gewoon zitten....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:44

Nassie schreef:
Ik heb zelf roos, schilfers, haaruitval en een jeukende hoofdhuid. Als ik mijn haar was heb, geeft dat even verlichting maar diezelfde avond is mijn haar alweer vet/vies/jeukerig. Daarom dacht ik misschien is het een idee om droogshampoo te gebruiken om het niet elke dag te hoeven wassen.

roos en schilfers betekent toch juist dat je hoofdhuid erg droog is? Antiroos-shampoo is namelijk hele vette shampoo, ik moest het laatst een keer gebruiken omdat de andere shampoo op was, maar ik kon een halve dag later meteen weer omdat het zo vettig was.
Overigens, als je elke dag wast dan krijg je dat vet-effect ook veel sneller. Ik was 1 keer in de 2 dagen, soms 1 keer in de 3 dagen, maar als ik een keer door bijvoorbeeld intensief sporten oid mijn haar 2 dagen achter elkaar was, dan is het de derde dag ook alweer vies. Dan blijf je bezig zeg maar

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:48

Anti-roos shampoo is juist geen vette shampoo. Het is heel aggresief en haalt al het vet van je hoofdhuid af... je hoofdhuid speelt daar op in en maakt extra veel vet aan.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:51

dan hebben we het over head&shoulders ja, dat is agressieve shampoo. Maar roos betekent dat je een droge hoofdhuid hebt, dus het lijkt me niet logisch als antiroosshampoo je hoofdhuid dan nog meer uitdroogt. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je door die roos sneller vet haar krijgt omdat je bijvoorbeeld vaker aan je hoofd krabt en dus met je vingers in je haar zit

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:51

Nassie schreef:
Ik heb zelf roos, schilfers, haaruitval en een jeukende hoofdhuid. Als ik mijn haar was heb, geeft dat even verlichting maar diezelfde avond is mijn haar alweer vet/vies/jeukerig. Daarom dacht ik misschien is het een idee om droogshampoo te gebruiken om het niet elke dag te hoeven wassen.

Waarschijnlijk komt dat juist doordat je elke dag wast, dat is helemaal niet goed voor je huid en als die ook nog een beetje gevoelig is heb je al snel jeuk.
Neem eens een shampoo voor baby's en dan geen Zwitsal maar gewoon huismerk voor gevoelig huidje ofzo.
En houd je eens in, was het hooguit 2x in de week (probeer liever nog minder om je huid tot rust te laten komen) en laat je stylingproducten eens een tijdje staan en gebruik gewoon een vochtige kam om de boel in controle te houden.
Zeker weten dat je huid enorm opknapt!

Met droogshampoo heb ik verder geen ervaring. Maar als ik de reclame zie vraag ik me ook altijd af of het wel werkt. Als je je haar daarna alsnog wast, moet je dan geen 3x met shampoo erdoor om alle meuk er goed uit te krijgen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:35

peacehorses schreef:
dan hebben we het over head&shoulders ja, dat is agressieve shampoo. Maar roos betekent dat je een droge hoofdhuid hebt, dus het lijkt me niet logisch als antiroosshampoo je hoofdhuid dan nog meer uitdroogt. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je door die roos sneller vet haar krijgt omdat je bijvoorbeeld vaker aan je hoofd krabt en dus met je vingers in je haar zit

Niet noodzakelijk. Je hebt roos met een vette hoofdhuid en roos met een droge hoofdhuid, en dat moet dus ook verschillend behandeld worden.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:39

het viel mij ook op dat er echt heel veel reclames voor die droog shampoo's zijn op het moment.
het lijkt mij helemaal niet praktisch, maar goed ik was mn haar meestal niet omdat het vet is maar gewoon om fris te voelen, mn haar word niet zo snel vet.
wordt je haar er niet heel erg droog van? wat ik me ook af vraag hoe slecht is het voor je haar?
iedere dag je haar wassen is slecht maar als je nou 4 dagen dat spul gebruikt is dat niet slecht voor je haar?
kheb namelijk echt geen idee wat er in dat spul zit

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:46

Droogshampoo's waren helemaal hip... in de jaren 60 :P.

Lijkt me trouwens wel echt superhandig! Ik douche altijd 's morgens, dus dan is mijn
haar ook kleddernat als ik de deur uit ga om 6 uur 's morgens. koud!
Ga het toch maar eens proberen als ik dit zo allemaal lees.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:54

anneliesdj schreef:
Waarschijnlijk komt dat juist doordat je elke dag wast, dat is helemaal niet goed voor je huid en als die ook nog een beetje gevoelig is heb je al snel jeuk.
Neem eens een shampoo voor baby's en dan geen Zwitsal maar gewoon huismerk voor gevoelig huidje ofzo.
En houd je eens in, was het hooguit 2x in de week (probeer liever nog minder om je huid tot rust te laten komen) en laat je stylingproducten eens een tijdje staan en gebruik gewoon een vochtige kam om de boel in controle te houden.
Zeker weten dat je huid enorm opknapt!

Twee x in de week wassen, daar wil ik wel naar toe gaan. Alleen loop ik drie x in de week hard, doe ik twee x in de week aan banenzwemmen. Na het hardlopen heb ik gezweet en voelt mijn haar ook erg vies/jeukerig aan. Ik heb het nu zaterdag voor het laatste gewassen en was het morgen weer. Ik heb het zaterdag met koud/lauw water gewassen en een shampoo gebruikt zonder zeep. Ik heb nu nog geen hele erge jeuk, wel onwijs vet haar.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:55

Ik ben ook een fan van Droogshampoo. :+:
Mijn haar word altijd wel redelijk snel vet. Waste het vroeger bijna elke dag, maar kwam erachter dat dit ook echt niks goeds doet voor je haar.
Gebruikte de Droogshampoo van Schwartzkopf alleen deze vond ik niet lekker. Mijn haar was een uurtje niet vet en daarna zag het er echt niet mooi meer uit.

Heb nu die van Andrelon en ben heel erg tevreden, goed spul en werkt ook voor langere tijd.
Wil die van Syoss ook weleens uitproberen. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:51

Nassie schreef:
Twee x in de week wassen, daar wil ik wel naar toe gaan. Alleen loop ik drie x in de week hard, doe ik twee x in de week aan banenzwemmen. Na het hardlopen heb ik gezweet en voelt mijn haar ook erg vies/jeukerig aan. Ik heb het nu zaterdag voor het laatste gewassen en was het morgen weer. Ik heb het zaterdag met koud/lauw water gewassen en een shampoo gebruikt zonder zeep. Ik heb nu nog geen hele erge jeuk, wel onwijs vet haar.

Twee keer in de week je hoofd in een bak chloor zal ook niet echt lekker zijn voor je huid, kun je met zwemmen je haar niet afdekken oid?
Dat vette gaat wel grotendeels over als je het minder vaak wast, juist elke dag wassen krijg je sneller vet haar van, dus dat moet je huid gewoon even 'afwennen'.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:28

Gewoon talkpoeder werkt ook heel goed, ook hetzelfde wat op je handen doen, erdoorheen halen en even met de borstel of föhn erdoor. Die van zwitsal werkt goed en je hebt ook die ene zonder parfum e.d. dus voor mensen met een gevoelige huid misschien wel zo prettig.
Uitborstelen van talkpoeder werkt het beste met een borstel met van dat haar, zoiets dus
Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:34

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:39

Ik heb het een keer gekocht voor op vakantie en thuis vast even uitgeprobeerd, maar ik vond het 3x niks! Mijn haar voelde juist nog vetter, en mijn hele haar was grijs/wit. Heb ik uiteraard uit proberen te borstelen maar het ging echt niet weg, alleen met mijn haar echt onder de douche wassen. Ik had wel die van de kruidvat, dus wil binnenkort eens die van Andrelon gaan proberen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:42

Ik heb het uitgeprobeerd.
Het helpt inderdaad wel echt, maar ik hou wel dat vieze gevoel. En mijn haar (lichtbruin) wordt er erg dof van. Maar ik vind het wel een uitkomst als je smorgens geen zin hebt om je haar te wassen, zeker met de komende koude dagen die we tegemoed gaan :j

Wel vind ik dat de bus erg snel leeg is.
Ik heb trouwens gewoon het kruidvatmerk.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:57

Ik gebruik het ook, het is echt een fijne oplossing als ik geen zin heb om elke dag mijn hele lange haar te wassen.
Ik heb ook die van Kruidvat. Beetje sprayen goed uitborstelen en klaar :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:22

Vrijdag is het 3 weken geleden dat mijn dochter voor het laatst haar haar heeft gewassen, voorlopig mag ze het ook niet wassen.Droog shampoo werkt nog steeds super.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:12

Ik in de AH vragen, hadden ze t niet -O- morgen maar even naar kruidvat dus...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:15

Waarom mag ze het niet wassen? :=

imd: Bij de etos hebben ze nu een actie.. 3 andrelon producten voor 5 euro, en ik zag dat je er gratis een droogshampoo bij krijgt :+