Oorbelgaatje die spontaan ontsteken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Oorbelgaatje die spontaan ontsteken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:51

:)* ! En daarom heb ik mijn 2de set maar zelf geprikt! Doet geen pijn en is nooit gaan ontsteken!

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:16

Ik had precies het zelfde, bij mij is het zelf zo erg dat ik helemaal niks meer kan verdragen. Ik heb alles geprobeerd van nikkel free tot echt goud maar ik blijf toch reageeren. Ondertussen heb ik het maar opgegeven en zijn mijn gaatjes al bijna dicht gegroeid, het is zonde van de pijn die het heefd gedaan maar het is niet anders.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:20

Ik heb 3 gaatjes in elke oor en de laatste 2 gaan altijd ontsteken. Was er helemaal klaar mee en aangezien ik die toch niet vaak verwissel heb ik er zweerknopjes in nu een jaar denk ik en nooit meer last gehad. :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:22

Bij de juwelier kun je titanium haakjes kopen waar je je oorbellen aan kunt hangen, als je slecht reageert op de andere metalen.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:24

Heb ik af en toe ook, maar dan laat ik die oorbellen er gewoon dag en nacht in zitten en ga
niets ontsmetten. Klinkt dom maar na een paar dagen gaat het vanzelf weg. Maar als ik wel ga ontsmetten,
krijg ik alleen maar meer last. Dus gewoon afwachten helpt misschien?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:27

hoi,

ik ken het probleem maar bij mij verschilt het welke sluiting ik gebruik niet welk materiaal.

als ik volledig gesloten oorbellen doe )steekers) dan krijg ik dat ook, maar met open haakje met een stopje erop dan gaat het altijd goed, mss dat je daar ook naar kunt kijken,
ow en oorbellen die niet te zwaar zijn, scheelt voor mij ook een hoop.

weet niet of je nieuwe oorbellen heel anders zijn als die je normaal hebt?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:45

Niet meer 2x per dag ontsmetten. 1x per dag is zat. Bij elke keer schoonmaken gaan ook de goede bacteriën etc weg. Zeker ook geen sterilion gebruiken, reden is al gegeven.

Kijken voor andere materiaal oorbellen lijkt me ook verstandig.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:57

heb er ook wel eens last van.. bij mij is dit een ontsteking ´in´ het gaatje.. dus wat prutjes die gaan ontsteken. Als ik zo´n hard balletje voel knijp ik in mijn oorlelletje en dan komt alle prut er zo uit .. dan goed ontsmetten en klaaaaar

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 10:01

Citaat:
hoi,

ik ken het probleem maar bij mij verschilt het welke sluiting ik gebruik niet welk materiaal.

als ik volledig gesloten oorbellen doe )steekers) dan krijg ik dat ook, maar met open haakje met een stopje erop dan gaat het altijd goed, mss dat je daar ook naar kunt kijken,
ow en oorbellen die niet te zwaar zijn, scheelt voor mij ook een hoop.

weet niet of je nieuwe oorbellen heel anders zijn als die je normaal hebt?

ik heb vooral knopjes :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:07

Ik herken het, bij mij gaat het ook met periodes. Tot nu toe helpt het om de oorbellen 's nachts uit te laten en alleen overdag te dragen. Overig zijn het bij mij altijd de tweede set oorlelgaatjes die moeilijk doen, bij de eerste set heb ik geen problemen. Ik heb zelf ook voornamelijk knopjes en een klein arsenaal aan kleine hangertjes qua materiaal variërend van chirurgisch staal tot echt zilver tot dat nikkelvrije materiaal van de V&D bijvoorbeeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:55

Er is een centraal topic over piercings, waarin dus ook vragen mbt oorgaatjes gesteld mogen worden
[MW] [Centraal] Piercings

Daarom zet ik hier nu een slotje :)