Nieuwe kleren wassen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Was jij je nieuwe kleren voor je ze aantrekt?

Poll eindigt op

1= ja
28 (21%)
2= nee
101 (78%)

Totaal aantal stemmen: 129

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:35

GamblersCup schreef:
Tja, en als maar 5 van die 10 tallen mensen hun handen niet hebben gewassen na toiletbezoek

Ik denk dat er meer dan 5 van de 10 hun handen niet wassen... 8 van de 10 komt denk ik dichter in de buurt. :r

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 13:35

dan moet je geld ook niet aanraken je wil niet weten hoeveel mensen daar aan hebben gezeten zonder hun handen te wassen :=

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:36

Oma's recept: eerst een avond in een emmer met koud/lauw water met een scheutje natuurazijn. Goed om verkleuren e.d. tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:36

lesilla schreef:
GamblersCup schreef:
Tja, en als maar 5 van die 10 tallen mensen hun handen niet hebben gewassen na toiletbezoek, of aan hun neus hebben gezeten... jak, nee, daarvoor heb ik teveel gezien nu :D
Zelfs jassen gaan hier eerst de was in.

Maar dan mag je niks meer aanraken, kan je beter een gigantische condoom over je trekken en handschoenen dragen als je eten gaat kopen. :D

Vooral niet meer naar het zwembad gaan :D ook al heb je het badpak eerst gewassen

Of met de bus of trein reizen :+ Je kan je overal wel druk om maken, een beetje viezigheid kan echt geen kwaad.

YankeeBoy

Re: Nieuwe kleren wassen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:38

Ik was echt nooit kleren voordat ik ze aan trek.
Nooit over nagedacht ook.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:39

Ik trek het meestal gewoon aan. Tenzij het gek ruikt. Soms als je iets bijvoorbeeld bij wehkamp koopt dan ruikt het raar, lijkt soms wel een benzinelucht.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:40

Vies zijn voor viezigheid valt voor veel mensen wel mee, het doorgaans meestgedragen kledingstuk wordt dikwijls het minst gewassen: de jas.
En waar zaten ook alweer de meeste bacteriën op, telefoon of geld? Daar was de wc bril schoon bij in elk geval. :+

Ik denk er ook niet zo bij na en trek het gewoon aan hoor. Wat ik aan heb is meestal toch binnen een uur met een vlek. :\

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:40

Mensen doen toch altijd zo spastisch soms met hygiene. Offtopic, maar zo heb ik een hekel aan vrouwen die bij het plassen boven de bril gaan hangen. Zodat ze zelf de hele bril onder pissen, bedankt....
Als je gewoon gaat zitten komt zo'n bril tegen de achterkant van je been. Boeien.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:43

Lesilla, daar heb je helemaal gelijk in :D

Maar zwemmen doe ik niet aan en de rest krijg ik niet zo mee (een deurknop in een openbare gelegenheid zal vast nog 10 keer smeriger zijn!). Daar doe ik ook helemaal niet moeilijk over, heb geen smetvrees ofzo. Maar van kleding weet ik het toevallig, daar zit ik met m'n neus bovenop. En als je dat dan door gewoon even eerst te wassen schoon krijgt, dan doe je dat.

Net als mijn broer vroeger: Hij moest een paar weken stage lopen in de fabriek waar smeerkaas gemaakt wordt. Als je ziet hoe het er daar aan toe gaat... smeerkaas dat gekookt wordt en over de rand kiepert, wordt vanaf de fabrieksvloer gewoon met een schep opgeschept en weer in de kook"pot" gemikt. Mij zal het niet boeien, zelfs niet na z'n verhalen van toen. Want ik heb het niet zelf gezien, dat doet je minder. Maar denk maar niet dat hij ooit nog smeerkaas aanraakt, en we hebben het over 20 jaar geleden :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:44

Ooh bah :') soms is het gewoon beter dat je niet nadenkt haha.
Maar ieder zijn ding denk ik, snap zeker dat mensen hun kleding eerst wassen :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:44

Bloodymary schreef:
Mensen doen toch altijd zo spastisch soms met hygiene. Offtopic, maar zo heb ik een hekel aan vrouwen die bij het plassen boven de bril gaan hangen. Zodat ze zelf de hele bril onder pissen, bedankt....Als je gewoon gaat zitten komt zo'n bril tegen de achterkant van je been. Boeien.

Als ik daarna kom ga ik wel hangen hoor :') ik ga niet in het nat zitten....bleh..

Ik trek nieuwe kleren ook altijd meteen aan.

Als ik er aan moet gaan denken wie er allemaal íjn of haar handen niet gewassen heeft kan ik niemand meer spontaan een hand geven.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:45

Oh, en niet onbelangrijk: vaak zitten er nog chemische stoffen in (restanten) van het verven of van een andere behandeling (vandaar dat kleding af en toe zo ruikt als ze nieuw zijn, had iemand het over een benzinelucht?). Dat was ik er ook graag eerst even uit.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 13:55

Bloodymary schreef:
Mensen doen toch altijd zo spastisch soms met hygiene. Offtopic, maar zo heb ik een hekel aan vrouwen die bij het plassen boven de bril gaan hangen. Zodat ze zelf de hele bril onder pissen, bedankt....
Als je gewoon gaat zitten komt zo'n bril tegen de achterkant van je been. Boeien.

is de trein een uitzondering op de regel :? ? want daar ga ik echt niet opzitten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:56

Boompje1985 schreef:
Bloodymary schreef:

is de trein een uitzondering op de regel :? ? want daar ga ik echt niet opzitten

Hoezo...daar krijg je toch een plaszak? :D ;)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-11-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:59

Je moet niet overal zo panisch bij nadenken. Dan krijg je smetvrees. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:01

Ik geloof niet dat iemand hier panisch over alles nadenkt, dus dat zal wel meevallen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:03

Boompje1985 schreef:
dan moet je geld ook niet aanraken je wil niet weten hoeveel mensen daar aan hebben gezeten zonder hun handen te wassen :=

daarom pin ik altijd :Y) Ik vind geld eigenlijk wel echt smerig :o

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:04

Haha nee, ik wil nieuwe kleren altijd METEEN aan.
Hoezo hebberig? Ik heb helemaal geen tijd om die kleren eerst te wassen, alsof ik niet genoeg was heb?! :P

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:05

verootjoo schreef:
Boompje1985 schreef:

Om over het pinapparaat maar te zwijgen 8-)
Of de winkelwagens, de boodschappenmandjes, de deur van een winkel, je toetsenbord, je muis.
Dirty world!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:05

verootjoo schreef:
Boompje1985 schreef:

Nou, aan die knopjes hebben ook al heel wat mensen gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:06

Nee :o
Wel kussenslopen en dekbedden :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:07

passieAppel schreef:
Nee :o
Wel kussenslopen en dekbedden :=

Ja maar die voelen niet lekker als ze nog niet gewassen zijn....vindt ik dan

AnneJa

Brr, na al die verhalen hier krijg ik denk ik smetvrees.

Mi_Amore

Ik draag het gewoon onmiddellijk, maar na het lezen van dit topic ga ik ze toch maar eerst wassen telkens :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:08

Neuh, lang niet altijd. Ligt eraan hoe de kleding ruikt.
Als je het al kan ruiken (typische winkelgeurtje) zodra je ze uit de tas haalt gaan ze wel eerst de wasmachine in maar anders niet. :n