Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rebeltje schreef:Mowoah; puur uit interesse, moet je nou 'anders' eten dan toen het op 'pds' gehouden werd? Zijn er dingen voor je veranderd/verbeterd nu je weet dat het Crohn is?
Ik loop inmiddels ook al een aantal jaar met PDS. Soms kan ik alles eten, soms niets. Stress zorgt er inderdaad voor dat het erger wordt. Mijn broer had ook klachten, wel anders dan de mijne, maar hij heeft zich verder laten onderzoeken en er is niets gevonden. Ik weet niet of ik die 'molen' weer in wil.
rebeltje schreef:Mijn broer is wel op Coeliakie (!?) getest, maar de test was negatief. Hij heeft ook een darmonderzoek gehad, waarbij alles er 'gezond' uit zag. Evenals het bloedprikken. Beide zijn we 'gezond' volgens bloedonderzoek. Bij hem blijven de klachten hetzelfde, wat hij ook eet. Als ik mezelf op een heel streng dieet zet, verminderen de klachten.
Ik heb verder van de HA geen verdere medicatie gekregen. Ben ook nog niet bij een internist geweest, ik ben er niet uit of ik dat wil. Mede omdat ik het tot op zekere hoogte 'onder controle' kan houden. En niet weet of een verdere diagnose mij verder zal helpen.
rebeltje schreef:Mowoah; puur uit interesse, moet je nou 'anders' eten dan toen het op 'pds' gehouden werd? Zijn er dingen voor je veranderd/verbeterd nu je weet dat het Crohn is?
Ik loop inmiddels ook al een aantal jaar met PDS. Soms kan ik alles eten, soms niets. Stress zorgt er inderdaad voor dat het erger wordt. Mijn broer had ook klachten, wel anders dan de mijne, maar hij heeft zich verder laten onderzoeken en er is niets gevonden. Ik weet niet of ik die 'molen' weer in wil.

heerlijke dooddoener... Mowoah schreef:rebeltje schreef:Mowoah; puur uit interesse, moet je nou 'anders' eten dan toen het op 'pds' gehouden werd? Zijn er dingen voor je veranderd/verbeterd nu je weet dat het Crohn is?
Nee, al weet ik nu wel beter waar ik op kan letten dankzij gesprekken en begeleiding vanuit de MaagDarmLever poli.
Verbeteringen merk ik wel, ik weet nu wat ik kan doen als ik last krijg van mijn buik en natuurlijk slik ik medicijnen dat is altijd prettig want zo worden ontstekingen tegen gegaan. Maar ik heb de diagnose pas sinds Februari en het gaat met ups en downs, maar ook bij Crohn krijg je géén dieet of iets dergelijks, iets wat mensen wel vaak denken.
jullie ook?
geloof er verder niet in, maar zolang ik deze producten laat staan heb ik bijna tot geen buikpijn meer. En heb vroeger echt dubbel gelegen van de pijn. ladypaard schreef:Ben ooit eens naar zo'n vrouwtje geweest die via de nagelriem meette waar je allergisch voor was.geloof er verder niet in, maar zolang ik deze producten laat staan heb ik bijna tot geen buikpijn meer. En heb vroeger echt dubbel gelegen van de pijn.
Goed voor darmen dingen geloof ik niet in. Zoals al vaker hier gezegt reageren de darmen bij ieder persoon anders. Ik moet bijvoorbeeld geen tarwe hebben.
kan ook toeval zijn. Ken meer die er heen gaan en eigenlijk toch wel van hun klachten af zijn.
Van zonnatura geloof ik.
) Maar wel veel last van verstoppingen ed. En voel me daardoor ook heel suf

, de andere dag is het zo hard dat het bijna niet lukt.