Ervaringen linguale beugel? (binnenkant van je tanden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Ervaringen linguale beugel? (binnenkant van je tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:46

En voor mij is het al 15 jaar geleden dat hij eruit ging :+

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:50

Ik denk dat je er maar even van gaat slissen. ik heb een 'normale' plaatjesbeugel gehad, dus aan de buitenkant en heb nu een spalk aan de binnenkant. Ik heb er ook een paar weken een beetje naar gepraat omdat je dat ding inderdaad voelt en je toch net iets minder ruimte hebt met je tong dan normaal. Maar dat was al snel over hoor, ik denk dat het met dit hetzelfde is. Wel mooi dat ze het zo onzichtbaar maken op zich :D

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:37

Ik heb voor deze beugel gekozen omdat mijn tanden in een vrijwel perfecte boog staan en ik toch 2 jaar een beugel moet vanwege de stand van mijn kiezen en kaak. Ik heb al eerder op latere leeftijd een slotjesbeugel gehad maar mijn toenmalige ortho bleek een prutser...

Gaat nog steeds goed! Wel is er 1 blokje losgegaan en net die kies doet nu flink pijn. (??) Tanden lijken zelfs al een minieme hoeveelheid verschoven. Ik slis minimaal. Struikel af en toe over een zin.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:39

Mijn slotjes lijken trouwens wat groter dan die op foto. misschien zijn er wel verschillende modellen/merken.

Wanneer ben jij aan de beurt ts?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 09:03

Vervelend dat er al een blokje los is maar verder klinkt het goed! Denk dat het slissen meer veroorzaakt zal worden door de slotjes boven? Hopelijk niet hoor hahah !
Ik mag helaas pas in januari, ortho is dan klaar met de cursus voor deze beugel!

Dat ze zo snel al ietsje verschuiven zeg!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:10

Ben ik weer, even een update. Het gaat echt goed, ik heb gewoon helemaal nergens last van gehad en al grotendeels aan het ding gewend. Niets geen mond kapot of zo iets. Echt perfect en niemand die er wat van merkt. Heb een kleine beetje zere tanden gehad, maar echt te verwaarlozen. Moet ook zeggen dat het bij mij al in een rechte boog staat dus niet heel veel druk op 1 tand bijv. heb.

Hoop dat boven straks ook zo goed bevalt.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 10:55

Fijn om te horen! Ik heb ongeveer hetzelfde, mijn tanden staan ook al in een rechte boog. Hopelijk valt het bij mij ook allemaal mee.
Ik heb vandaag mijn behandelplan gehad. Eerst wordt boven geplaatst en even erna onder en dan samen 1,5 jaar! Ik krijg hem eind januari! :) kan niet wachten!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:16

Wat fijn om te horen zeg! Ik hoop dat het jou ook zo goed bevalt Aster_!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:02

Nou de bovenkant zit er ook in, allemaal goed gegaan. Losse slotje er ook bij geplakt.

Blij! 2 januari mag ik weer heen, dan krijg ik ook nieuwe draden.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 12:41

Top! En merk je nu weer verschil met praten nu boven er ook in zit?

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:06

Nou... ik ben er wel chagarijnig van! Doet goed zeer boven, zal met een paar dagen wel weer beter zijn. Eten is matig, spreken ook. Je hoort het wel. Maar de pijn overheerst dus kan nog weinig over zeggen. over een week post ik wel weer even.

1 voortand is scheef gaan staan, terwijl hij eerst recht stond.. ahh! Ben bang voor een foutje omdat die tand nl. dikker is door composiet. Morgen even ortho bellen. Ziet er niet zo mooi uit.

Waarom krijg jij eigenlijk een beugel als je tanden in een rechte boog staan?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 17:12

Vervelend! Hopelijk gaat het over een week beter inderdaad.
Ik heb vrij grote spleetjes boven tussen mijn voor- en snijtanden. Daarbij staan mijn voortanden weer heel dicht bij op elkaar. Ziet er dus best gek uit op het eerste gezicht maar alles staat wel netjes recht. Daarbij worden mijn kaken iets anders getrokken door de beugel wat later beter en voor gezonder tandvlees zou zorgen :). Het was niet echt nodig volgens de ortho maar ik vind het nu al erg vervelend dus wil er eigenlijk van af.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:57

Tanden doen bijna geen pijn meer, ondertanden staan ook al rechter. Zie echt al verschil. Praten is helaas zeer pijnlijk vandaag. Tong heeft blaren. Veel computeren dus maar!

Ik klink nu nog wel enigszins bezopen maar komt denk ik vooral door de pijn aan mijn tong. Toen hij er net in zat klonk ik wel aardig normaal.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:43

Pijn aan mijn tong is weg! Yoehoe. Kan weer normaal praten en eten. Je hoort het nog wel als ik praat, bij sommige klanken, maar niet heel erg.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 18:07

Dat is goed nieuws! Bedankt voor je update :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 16:58

Bevalt het nog steeds? Ik krijg hem binnen nu en 2 weken! Spannend!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:11

het gaat super! Nergens meer last van. Wel al 2x een kapot elastiekje gehad. Verder echt probleemloos en geen problemen meer met praten.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 21:39

Super fijn om te horen! Kan nu helemaal niet meer wachten :)

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:56

Hoe bevalt je beugel? Hier alles goed. Wel ongemerkt een gebroken draad gehad waardoor alles beetje scheef ging. Maar is weer hersteld nu.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:02

Door verschillende redenen (kosten en ook vanuit de ortho) krijg ik mijn beugel pas over een maand ongeveer. Helaas moet ik nog even geduld hebben! Hoe bevalt het bij jou?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:27

Ondertussen heb ik hem nu een week, maar praten is echt nog heel lastig! Slis best erg.. En klanken als d en t en z en s komen er eigenlijk als een grote shh uit! Hopelijk wordt dit nog wel beter :(. Verder wel pijn maar dat wordt al minder!