opeens eigen bijdrage betalen aan gemeente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:48

amies100 schreef:
Er wordt uitgegaan van het salaris van 2009, inderdaad toen was mijn moeder nog niet invalide en had ze nog een volledig salaris.
Zo zie je maar weer... hard werken wordt niet beloond

Als haar inkomen in de tussentijd flink is gezakt kan ze een peiljaarverlegging aanvragen bij het CAK, dan gaan ze uit van het huidige inkomen, dat kan aanzienlijk schelen in de eigen bijdrage. Kijk anders eens op http://www.hetcak.nl

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:50

Bedankt voor de tip +:)+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:52

appiesjappie schreef:
het is allemaal heel krom van gratis naar 54 euro maar ik ben al met mijn vriend aan het rond kijken naar verschillende scootmobiels en zelfs in de bedrijven zit weer verschil!!!! Ik ben in hardenberg geweest bij een scootmobiel bedrijf waar ze 4900 voor een nieuwe scootmobiel vroegen die 17 km per uur ging en later waren we bij een ander bedrijf waar ze 2000 euro vroegen voor een nieuwe die 17km per uur kon en ook nog een 2de handse 2 jaar oud die 1900 euro kost en 20 km per uur gaat. Bij gemeente hoogeveen krijg je normaal gesproken ook een 2dehands maar ik had geluk dat de scootmobiel voorraad op was en dat ik een nieuwe kreeg

Ze staan ook 2e hands op Marktplaats

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:57

Mijn moeder heeft haar scootmobiel deze week laten ophalen nadat ze een eigen bijdrage van 330 euro per maand moet betalen voor de huur van dat ding :(

Dan heeft je moeder een aardig (verzamel)inkomen waardoor ze waarschijnlijk zelf in staat is een scootmobiel aan te schaffen?

Er wordt uitgegaan van het salaris van 2009, inderdaad toen was mijn moeder nog niet invalide en had ze nog een volledig salaris.
Zo zie je maar weer... hard werken wordt niet beloo

maar zoveel mogenb ze helemaal niet vragen. Het kan zijn dat je dat berkend hebt bij het CAK maar je moet naar het maximale kijken wat het boekje staat. Ik kom ook op iets van 220 euro maar ze vragen maximaal 54 euro per 4 weken voor de scootmbiel dus moet ik de 54 euro betalen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:59

Silly1972 schreef:
appiesjappie schreef:
het is allemaal heel krom van gratis naar 54 euro maar ik ben al met mijn vriend aan het rond kijken naar verschillende scootmobiels en zelfs in de bedrijven zit weer verschil!!!! Ik ben in hardenberg geweest bij een scootmobiel bedrijf waar ze 4900 voor een nieuwe scootmobiel vroegen die 17 km per uur ging en later waren we bij een ander bedrijf waar ze 2000 euro vroegen voor een nieuwe die 17km per uur kon en ook nog een 2de handse 2 jaar oud die 1900 euro kost en 20 km per uur gaat. Bij gemeente hoogeveen krijg je normaal gesproken ook een 2dehands maar ik had geluk dat de scootmobiel voorraad op was en dat ik een nieuwe kreeg

Ze staan ook 2e hands op Marktplaats

Ja maar die zien er niet echt netjes meer uit of de accu is stuk of hij is al zo oud dat de accu versleten is maar het nog wel doet en bij scootmobiel discount hebben ze een 2de handse 2 jaar oud voor 1900 euro en er zit een nieuwe accu op en heeft helemaal onderhoudsbeurt gehad en dat vindik wel belangrijk. Scootmobieldiscount heeft ook een service dat als hij stuk isdat zij hemook weer maken en dat vind ik ook wel fijn omdat je niet zomaar bij ieder bedrijf terecht kunt

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:08

appiesjappie schreef:
maar zoveel mogenb ze helemaal niet vragen. Het kan zijn dat je dat berkend hebt bij het CAK maar je moet naar het maximale kijken wat het boekje staat. Ik kom ook op iets van 220 euro maar ze vragen maximaal 54 euro per 4 weken voor de scootmbiel dus moet ik de 54 euro betalen

Appie, jouw Eb wordt denk ik niet berekend door het CAK. Het kan zijn dat je 330 euro EB voor een scootmobiel moet betalen als dat op basis van je verzamelinkomen je maximale eigen bijdrage is en als de gemeente per maand 330 euro (of meer) betaalt voor de scootmobiel.

appiesjappie

Re: opeens eigen bijdrage betalen aan gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:30

het word wel via het CAK berkend

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:36

appiesjappie schreef:

Ik heb de acceptgiro gezien, het is wel mogelijk :(
Dit is niet iets wat ik verzin....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:47

pffff.... echt belachelijk allemaal. Elke gemeente heeft zijn eigen regels
Is de rekening misschien van meerdere periodes geweest??? In mijn boekje stond dat het CAK vaak achterloopt en dat je dan een hogere rekening kunt krijgen om al die maanden in te halen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:49

Ik vind het niet zo heel gek hoor, dat je meebetaalt aan iets dat je gebruikt. Waarom zou alles gratis door de gemeente geleverd moeten worden? Dat je de afgelopen jaren gratis gebruik heb mogen maken van het scootmobiel is alleen mooi meegenomen. Het is nu crisis, dus de gemeente moet keuzes gaan maken. Vervelend voor jou, maar wel heel begrijpelijk. En dan is het nog heel eerlijk dat er gekeken wordt naar inkomen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:50

Ik vind dat de gemeente maar ergens anders op moet bezuinigen, voor mijn part gaan ze meer letten op betaald parkeren. Vind het sneu dat minder- en/of invaliden hier de dupe van moeten zijn. Men vraagt hier niet om. Degene die niet een parkeerkaartje koop wel.
Hopelijk hoef ik er nooit gebruik van te maken...

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:57

amies100 schreef:
Ik vind dat de gemeente maar ergens anders op moet bezuinigen, voor mijn part gaan ze meer letten op betaald parkeren. Vind het sneu dat minder- en/of invaliden hier de dupe van moeten zijn. Men vraagt hier niet om. Degene die niet een parkeerkaartje koop wel.

Dat is wel heel kort door de bocht.. Was het maar zo makkelijk. Er moet echt fors bezuinigd worden, heel veel meer dan een paar parkeerboetes opleveren helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:04

amies100 schreef:

Nou ik weet niet hoe het bij jou zit maar hier in de gemeente kun je in het centrum nog geen half uur onbetaald parkeren zonder een boete onder je ruitenwisser aan te treffen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:16

Nouks schreef:
Nou ik weet niet hoe het bij jou zit maar hier in de gemeente kun je in het centrum nog geen half uur onbetaald parkeren zonder een boete onder je ruitenwisser aan te treffen.

In de gemeente waar ik werk kunnen wel al 1,5 jaar vrij parkeren omdat er geen parkeerwacht meer is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:19

LOL... Hier snappen ze tenminste dat al die parkeerwachters zichzelf dubbel en dwars terug verdienen :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:24

Maar het is toch logisch dat de doelgroep die er gebruik van maakt dit zelf betaald, of in ieder geval grotendeels?

Of zijn we weer van mening dat de werkende mens dit ook maar moet gaan ophoesten ? :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:29

Als ik gebruik maak van een parkeerplek, dan moet ik betalen. Als ik gebruik van een scootmobiel, is het dus logisch dat ik ook iets moet gaan betalen. Dat de gemeente een tijd lang de rekening heeft opgepakt is mooi. Maar nu wordt gekeken of iemands inkomen toereikend is om zelf een bijdrage te doen. En blijkbaar is dat bij de TS zo.

En we willen natuurlijk altijd allemaal dat er bezuinigd wordt op iets dat ons niet raakt, maar ja zo werkt het niet natuurlijk.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:33

Babsiej schreef:
Maar het is toch logisch dat de doelgroep die er gebruik van maakt dit zelf betaald, of in ieder geval grotendeels?

Of zijn we weer van mening dat de werkende mens dit ook maar moet gaan ophoesten ? :')

Natuurlijk vind ik ook dat die mensen zelf mee moeten betalen maar sommige mensen hebben toch echt een scootmobiel nodig om te gaan werken :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:36

Daarom wordt er ook naar inkomen gekeken, hoeveel iemand zelf kan bijdragen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 17:07

ja maar er word niet naar de uitgaven gekeken iemand die een handicap of een ziekte heeft betaald ook al extra voor de zorg, fysiotherapie, medicijnen, en zodra je een hypotheek aanvraagd word er ook naar je inkomen gekeken. Dus heb jemisschien al een hoge hypotheek. Er was ook een mevrouw die haast geen geld had en moest bezuinigen met haar licht en verwarming omdat ze al schulden had. Maar ze keken alleen naar het inkomen en niet naar de schulden en de uitgaven die deze mevrouw al had. Ik begrijp dat ze geld vragen voor een scootmobiel of wat dan ook maar meteen vangratis naar 54 euro per 4 weken is dat niet een beetje veel? 7 jaar lang! En zodra je een nieuwe aanvraagt begint het opnieuw terwijl je bij verschillende scootmobiel bedrijven voor 2000 euro een splinternieuwe 4 wieler scootmobiel hebt. en voor 34 euro verzekering in het jaar